Jj, chlapci, však nač používat spoilery. Všichni už to přece hráli...
Diskuze
@Arcee (05.08.2012 23:19): On ten Reaper strili tvym smerem takze pokud si stoupnes v lajne po ktere za tebou miri Banshee, Reaper se o ne postara. Problem je ale ta jejich teleportace, kterou se k tobe dostanou velmi rychle a v podstate te tak vyzenou z krytu na volne prostranstvi, presne pod laser Reapera. Tak ci onak je to dost debilne navrzena cast hry.
Jo, i na tu předposlední obtížnost je to tam celkem těžké, každopádně o tom že je může sejmout reaper ani nevím, toho laseru jsem si moc nevšímal. Též se co nejrychleji doběhl o odpalovacímu zařízení hned jak se to sprovoznilo.
@Arcee (05.08.2012 20:44): Tam se musis dobre pohybovat a chytre kryt aby je Reaper kosil tim laserem. Ja to hral na druhou nejtezsi a stejne jsem to nedaval. Pomohla mi vicemene nahoda. Jakmile jsem pak mohl raketu odpalit, rychle jsem tam prebehl i kdyz tam jeste par tech svini bylo a, jak uz to byva, zmizeli.:-)
Já to celý prošel na spectru až na zemi na tom náměstí kde odpaluju ty rakety jsem to musel snížit, těch kvičících sviní už tam bylo moc :-/
Ale přijde mi že celkem záleží na povolání, zatím jsem to prošel jen za vanguarda a vojáka, a za vanguarda mi to přišlo o mnohem jednodušší. Hlavně díky graalu a ohnivím nábojům =)).
Ale přijde mi že celkem záleží na povolání, zatím jsem to prošel jen za vanguarda a vojáka, a za vanguarda mi to přišlo o mnohem jednodušší. Hlavně díky graalu a ohnivím nábojům =)).
@Fingon (05.08.2012 18:15): Viem, že akčné hry hráš hlavne kvôli príbehu, ale i tak mi to stále príde zvláštne. :D Finálnu bitku som zhodou okolností na casual obtiažnosti skúšal ale na nej je to vyložená nuda. Ďaleko viac však nechápem na čo ti je v koridoroch Mass Effectu 2 a 3 mapa (mapa v dnešných akčných hrách je naviac už dlhší čas pasé) a načo potrebuješ editovať súbory hry aby si sa vyhýbal reaperom pri skenovaní, keď úplne stačí narýchlo si preskenovať územie a unikať a ak to nevýjde, od toho je tu Load. Uf, proste som sa musel ozvať, neber to v zlom :)
Tak, dohráno... singleplayer se všemi misemi a kompletním získáním všech skenovatelných asssetů (nějakých 7000 základních), import postavy z prvního a druhého dílu, kde mi nikdo nezemřel, pokračování romance s Tali (usekli mi postelovou scénu, svině, ani se nestačili svlíknout do spodního prádla!), sakum prásk 30 hodin čistého času na casual obtížnost.
Párkrát jsem i zdechnul, to konkrétně při boji s reaperem na domovském světě quarianů a pak jednou těsně před koncem, kdy jsem byl tak zabrán do melee kosení nepřátel, že jsem si nevšiml kohosi za mnou;). Frustrace ze dvou závěrečných misí, několikrát se mi stalo, že jsem nevěděl, kudy se vydat dál, protože navcomp nápověda se vždy jen ukázala a pak vypla. Pořád jsem nepřekousl absenci mapy v misích, kde se bojuje.
Musel jsem si zeditovat soubory hry, aby po mně při skenování nešli reapeři, jinak začátek a konec hry spíš horší než lepší, naštěstí to pro mně zachránila většina misí mezi tím. Snové sekvence mě nebavily, emotivní sekvence na konci některých misí místy i docela fungovaly nejlepší útočící Grunt, který to nakonec přežil, Mordinova oběť, smíření quarianů a gethů a nejsilnější emotivní dopad na mně měl závěr mise na domovské planetě asari, protože takhle nasraný jsem nebyl už dlouho;). Co se závěru týče, finální bitva byla i na nejlehčí obtížnost maso, Ilusive man spáchal sebevraždu stejně jako Saren v prvním díle - na to jsem čekal;) a na závěr zvolil zelený paprsek čili syntézu, přišlo mi to jako nejmenší zlo. Ostatně quariani s gethy už na tom stejně začali pracovat, tak co...
Do komentářů to házet nebudu, už jich je tam dost.
Párkrát jsem i zdechnul, to konkrétně při boji s reaperem na domovském světě quarianů a pak jednou těsně před koncem, kdy jsem byl tak zabrán do melee kosení nepřátel, že jsem si nevšiml kohosi za mnou;). Frustrace ze dvou závěrečných misí, několikrát se mi stalo, že jsem nevěděl, kudy se vydat dál, protože navcomp nápověda se vždy jen ukázala a pak vypla. Pořád jsem nepřekousl absenci mapy v misích, kde se bojuje.
Musel jsem si zeditovat soubory hry, aby po mně při skenování nešli reapeři, jinak začátek a konec hry spíš horší než lepší, naštěstí to pro mně zachránila většina misí mezi tím. Snové sekvence mě nebavily, emotivní sekvence na konci některých misí místy i docela fungovaly nejlepší útočící Grunt, který to nakonec přežil, Mordinova oběť, smíření quarianů a gethů a nejsilnější emotivní dopad na mně měl závěr mise na domovské planetě asari, protože takhle nasraný jsem nebyl už dlouho;). Co se závěru týče, finální bitva byla i na nejlehčí obtížnost maso, Ilusive man spáchal sebevraždu stejně jako Saren v prvním díle - na to jsem čekal;) a na závěr zvolil zelený paprsek čili syntézu, přišlo mi to jako nejmenší zlo. Ostatně quariani s gethy už na tom stejně začali pracovat, tak co...
Do komentářů to házet nebudu, už jich je tam dost.
@Say (28.07.2012 11:27): Mne to prislo, ze to dali na starost uklizecce v kancelarich, ale oni na tom asi tezce makali vsici z Bioware.:-) Tam si uz asi clovek sam ani neuprdne. Na vsechno musi mit minimalne padesaticlene tymy.
@marwel (28.07.2012 11:18): Na poli marketingu? Nepochybně.
@NateLogan (28.07.2012 10:53): Ze jim ale extended cut muselo dat hroznou praci.
@Arcee (28.07.2012 02:07): BioEA má dost narušený harmonogram po neplánovaném DLC Extended Cut, takže imho ani oni neví, kdy to přesně bude.
Lidi nevíte někdo něco o Leviathanovi? Přibližné datum? Nechce se mi to kvůli němu hrát milionkrát. Očekává se víc SP DLCček?
@Feidias (20.07.2012 08:53): Náhodou si to trafil. :)
@marwel (20.07.2012 08:03): Hra s tím počítá. Nebo aspoň by měla. Já to teda hrál na tu nejtěžší obtížnost a za celou dobu hraní jsem se zapotil tak 3x.
@marwel (20.07.2012 08:03): obtížnost je zhruba stejná jako u předchozích epizod divokého anděla. Je tam navíc akorát značná dávka emocí (kolega u toho brečel). Je to velice silný příběh o velice duchovních věcech jako, že když jsou ufoni svině a chtějí zničit naši modrou nikoli zelenou planetu tak je to průser.... (sorry za tenhle příspvěk ale včera jsme měli firemni ožíračku. Zrovna jsem přišel do práce a jsem furt ožralej)
Tak jsem nakonec na disku nasel sve ulozene pozice ze dvojky, importoval je a koukam, ze jsem dostal take vsechny sve levely ze dvojky. Tak by me zajimalo, jestli je na to pripravena obtiznost (tedy jestli je vyssi nez kdyz zacinate s novou postavou) a nebo jestli mam zvolit vyssi obtiznost v menu hry?
@Say (08.07.2012 15:13): To, že není jasně vysvětleno, proč si místo dvou nemůžeš vzít třeba tři, mi nepřijde jako něco, kvůli čemu by děj nějak trpěl. To, že operuješ v malých týmech je jasně dané v základu celé série i příběhově. Divný mi to přišlo akorát na konci trojky - Všichni společníci se dostali na zem do Londýna, což nebylo vůbec snadné, bylo to dost o hubu, půlka Hummer teamu pochcípala. A po to všem se klidně zase vrátí na loď kromě dvou, které vezmeš s sebou. Tady se mohli připojit třeba podobně jako na konci dvojky. Škoda.
Už nevím, jak přesně to bylo v jedničce, ale ve dvojce je výběr postav stejný jako ve trojce. Nemůžeš z něho nijak pokračovat. Musíš prostě vybrat dvě postavy, čímž spustíš dotaz, jestli souhlasíš s výběrem a chceš pokračovat. Pokud ne, výběr se zruší a musíš vybírat znova.
Už nevím, jak přesně to bylo v jedničce, ale ve dvojce je výběr postav stejný jako ve trojce. Nemůžeš z něho nijak pokračovat. Musíš prostě vybrat dvě postavy, čímž spustíš dotaz, jestli souhlasíš s výběrem a chceš pokračovat. Pokud ne, výběr se zruší a musíš vybírat znova.
@Daemon (08.07.2012 15:07): "často není jasný důvod, proč by jsi musel mít jen dva společníky" & "herní systém to prostě nedovoluje"
Tohle nějak jsem chtěl říct. Prostě je to tohle omezení na úkor děje.
Jinak ve dvojce pokud vím, tak mě to upozornilo, že nemám plnou partu a jestli chci opravdu pokračovat... Pokud to byla mise bez hlavních úkolů, tak mě to pustilo.
Tohle nějak jsem chtěl říct. Prostě je to tohle omezení na úkor děje.
Jinak ve dvojce pokud vím, tak mě to upozornilo, že nemám plnou partu a jestli chci opravdu pokračovat... Pokud to byla mise bez hlavních úkolů, tak mě to pustilo.
@Say (08.07.2012 14:49): No že by byly pro to nějak extra upravené kromě situací, kdy je Shepard sám, to mi nepřijde. Naopak často není jasný důvod, proč by jsi musel mít jen dva společníky. Příběhově bys klidně mohl vzít víc z těch, co zatím čekají na lodi, ale herní systém to prostě nedovoluje. Ale to je stejné u všech dílů.
Jestli je vážně možnost ve dvojce hrát bez parťáků nebo jen s jedním, tak by mě zajímalo jak. Třeba s nějakým modem? Kdybych si někdy teoreticky chtěl zahrál dvojku znova, za infiltratora by mohlo být zajímavější hrát o samotě.
Jestli je vážně možnost ve dvojce hrát bez parťáků nebo jen s jedním, tak by mě zajímalo jak. Třeba s nějakým modem? Kdybych si někdy teoreticky chtěl zahrál dvojku znova, za infiltratora by mohlo být zajímavější hrát o samotě.
@Daemon (08.07.2012 14:21): Ne že by "děj neseděl", ale zápletky jsou upravené tak, aby se počet členů se snížil nebo zvýšil na 2. No matter what.
@Say (08.07.2012 13:34): Takže co ti vadí? Že s tebou nejsou v týmu postavy, které jdou s tebou na misi nebo že si musíš s sebou vzít aspoň dva společníky?
V předchozíš dílech si přece musel taky dva vzít, nešlo jít o samotě. Aspoň ve dvojce mi to teda určitě nejde. A kde děj nesedí k tomu, že má Shepard někoho s sebou?
V předchozíš dílech si přece musel taky dva vzít, nešlo jít o samotě. Aspoň ve dvojce mi to teda určitě nejde. A kde děj nesedí k tomu, že má Shepard někoho s sebou?
@Daemon (08.07.2012 12:20): A proč nemůžu jít s jedním společníkem? Nebo klidně i žádným? V předchozích dílech to šlo. Proč mi to furt strká dva mamlase do počtu, i když tomu kolikrát děj prostě nesedí?
@Say (08.07.2012 09:52): Mise začíná vždy s dvěma společníky. Občas jsou u toho bývalí společníci, ale vždy je už dopředu jasné, že tentokrát společníci nebudou (proto se to taky dá předpokládat), že se budou mise účastnit jinak. To mi naopak přijde dobré, že už neděláš všechno sám se svým týmem, ale jsou tam další, co ti poskytují podporu nebo plní další část mise.
@Daemon (08.07.2012 01:11): Mise začne s odletem 3-4 společníků. A vždycky se děj vyvrbí tak, aby ti zbyli 2 do počtu - dá se to předpokládat na začátku úplně každé mise. Prostě okaté, dost mi to vadilo (viz mise s Legionem a rachni).
@Daemon (08.07.2012 01:11): Asi Sayovi vadí to, že sa konečne pokúsili dať aspoň minimálnu logiku tomu, že počas vojny ideš na nejakú misiu v trojčlennom tíme.
@Say (04.07.2012 23:33): Dohrál jsem, ale pořád nechápu, co myslíš tím "přizpůsobování děje do počtu společníků"...
Takže ony se postupně obnový? Tak fajn =)
edit: Hele a co když jsem si při importu vybral ten komerční obličej přednastavený biowerama? Bude mít jizvy a čertovský oči?
edit 2: už se začínají objevovat!!! :-D
edit: Hele a co když jsem si při importu vybral ten komerční obličej přednastavený biowerama? Bude mít jizvy a čertovský oči?
edit 2: už se začínají objevovat!!! :-D
@Arcee (05.07.2012 01:36): Nabrat dostatečné množství renegade bodů.
Heeej... Já si až teď všimnul, že po importu postavy nemám jizvy, jde to nějak napravit?
@Daemon (04.07.2012 20:03): Počkej, až tě začne srát přizpůsobování děje do počtu společníků, tedy 2 + ty.
Děláte si prdel? Řešit problém, že nejde v boji schovat zbraň? A to jako vážně potřebujete? :-D
@Eru (04.07.2012 20:06): Slo, na 100%, nedavno sem dojizdel DLC, defaultne H. A taky me to ted otravuje.
@Daemon (04.07.2012 20:03): To snad nešlo ani ve dvojce, ne?
@Say (04.07.2012 19:06): Snažím si zvyknout, ale zrovna v Liařině kajutě přes všechny ty svítící monitory to není snadné.
Zatím se do hry nemůžu pořádně ponořit, protože pořád naražím na drobnosti, které mě otravují. Jako třeba, že už není možné v bojových lokacích schovat zbraň. Důvod? Protože na X360 pro to nebylo dost operační paměti!
Zatím se do hry nemůžu pořádně ponořit, protože pořád naražím na drobnosti, které mě otravují. Jako třeba, že už není možné v bojových lokacích schovat zbraň. Důvod? Protože na X360 pro to nebylo dost operační paměti!
@Daemon (04.07.2012 18:55): Bohužel netuším, mě to až tak nevadilo, takže jsem po tom nějak nepátral.
@Say (04.07.2012 18:42): Jde o to, že je jedno, kde lens flare vypnu. Prostě když je to vypnuté, nezobrazují se kruhy aktivních objektů a většina takových objektů pak nejde ani použít...
Jo, to je ono. Známé hlavně ze Star Trek filmu.
Jo, to je ono. Známé hlavně ze Star Trek filmu.
@Daemon (04.07.2012 17:46): Ini je nadřazené coalesced. Takže rozhodující je v tomto případě ini. Ale bere jen položky z [SystemSettings].
Btw, myslíš tím efektem něco takového?
Btw, myslíš tím efektem něco takového?
@Say (04.07.2012 16:49): Přepsáním na false v Coalesced.bin je stejné jako přes ini - hra je nehratelná, jak jsem psal. Vypnutí bloomu moc nepomůže.
@Daemon (04.07.2012 16:11): Ale vypnout to můžeš přepsáním na false. Nebo vypni bloom a usehighqualitybloom. Taky to tuším ovlivňuje.
@Say (04.07.2012 15:53): Tohle právě v ME3 Coalesced.bin není. Zkoušel jsem tam už hledat cokoliv pod heslem "flare", ale nenašel jsem nic s číselnýma hodnotama.
@Daemon (04.07.2012 15:34): Desaturaci jsem taky mírně zvýšil, viz tady. Highlights by měl měnit intenzitu světel. V kombinaci s midtones se s tím dají taky dělat zajímavé věci. Ale tak hlavně, že to pomáhá=)
Co se lens flare týče, zkus tyhle řádky:
LensFlareMaxOcclusionIncrement=0.15
LensFlareOcclusionStepSize=0.05
Jo hodnoty nemusí být defaultní, kopíruju to z Borderlands, který mám zrovna po ruce a běží na stejném engine.
Co se lens flare týče, zkus tyhle řádky:
LensFlareMaxOcclusionIncrement=0.15
LensFlareOcclusionStepSize=0.05
Jo hodnoty nemusí být defaultní, kopíruju to z Borderlands, který mám zrovna po ruce a běží na stejném engine.
@Say (04.07.2012 11:28): Díky za tip. ShadowsMultiplier mění světlost celé obrazovky (a to dost přehnaně), ale snížení HighlightsMultiplier zdá se pomáhá.
DesaturationMultiplier má stylový efekt - Když jsem nastavil z nuly (což je původní hodnota) na 1, tak byla hra černobílá :)
Nevíš ještě jak vypnout nebo alespoň zmírnit přepálený lens flare? Dá se to sice vypnout snadno přes ini, jenže se tím zruší kolečko, které upozorňuje na aktivní předměty a některé pak ani vůbec nejdou použít. Takže je to tak nehratelné.
DesaturationMultiplier má stylový efekt - Když jsem nastavil z nuly (což je původní hodnota) na 1, tak byla hra černobílá :)
Nevíš ještě jak vypnout nebo alespoň zmírnit přepálený lens flare? Dá se to sice vypnout snadno přes ini, jenže se tím zruší kolečko, které upozorňuje na aktivní předměty a některé pak ani vůbec nejdou použít. Takže je to tak nehratelné.
@Daemon (04.07.2012 10:56): Najdi přes editor položky (zálohuj soubor coalesced.bin - válí se někde ve složce s hrou):
DesaturationMultiplier=1.0
HighlightsMultiplier=1.0
MidTonesMultiplier=1.0
ShadowsMultiplier=1.0
Když si budeš hrát s jejich hodnotama, dostaneš co potřebuješ. Pro snížení intenzity stínů bych volil asi toto:
DesaturationMultiplier=1.0
HighlightsMultiplier=1.0
MidTonesMultiplier=1.2
ShadowsMultiplier=0.9
Poslední položka je klíčová (zkoušej 0.8 až 0.95). Doufám, že jsou hodnoty správné, nemám to teď u sebe.
DesaturationMultiplier=1.0
HighlightsMultiplier=1.0
MidTonesMultiplier=1.0
ShadowsMultiplier=1.0
Když si budeš hrát s jejich hodnotama, dostaneš co potřebuješ. Pro snížení intenzity stínů bych volil asi toto:
DesaturationMultiplier=1.0
HighlightsMultiplier=1.0
MidTonesMultiplier=1.2
ShadowsMultiplier=0.9
Poslední položka je klíčová (zkoušej 0.8 až 0.95). Doufám, že jsou hodnoty správné, nemám to teď u sebe.
Náhodou nevíte někdo jak zmírnit příliš tmavé stíny bez vypnutí DoF? Ve dvojce na to bylo funkční řešení (viz zde), ke trojce jsem ale jiné než kompletní vypnutí DepthOfField nenašel. Sice tmavost stínů není až tak přehnaná jako ve dvojce, pořád mi to ale nesedne, chtěl bych to trochu poštelovat...
@Arcee (29.06.2012 01:13): Hodně zajímavý článek. Na druhou stranu si myslím, že pisatel vidí řešení problém v jakémsi 'laissez-faire' vývojářů, což je samozřejmě skvělé ale zároveň nerealizovatelné ve světě, kdy jsou videohry ohromným a stále rostoucím byznysem. Právě zapojení komunit hráčů skrze sociální sítě by mohlo pomoci alespoň trochu harmonizovat tlaky investor-vývojář-hráč.
Každopádně jsem velice rád, že existují možnosti typu Kickstarter, díky nimž se investorem může do určité míry stát každý. Odpovědnost tvůrců hráčům je tak daleko vyšší a zároveň se ukáže životaschopnost projektu v relativně brzké fázi vývoje. Takový Kickstarter má potenciál převzít velkou část práce, kterou odvádí stohlavá marketingová oddělení. Zároveň to umožňuje posílit nezávislou scénu. S trochou štěstí bychom se mohli dočkat podobné situace jako v hudebním průmyslu - 'major' labely produkující střední proud, někdy dobrý, jindy až příliš středový, na straně druhé zajímavé nezávislé projekty. Věřím, že existovat podobné možnosti před lety, tak např. Troika Games nemuseli nutně krachnout.
Každopádně jsem velice rád, že existují možnosti typu Kickstarter, díky nimž se investorem může do určité míry stát každý. Odpovědnost tvůrců hráčům je tak daleko vyšší a zároveň se ukáže životaschopnost projektu v relativně brzké fázi vývoje. Takový Kickstarter má potenciál převzít velkou část práce, kterou odvádí stohlavá marketingová oddělení. Zároveň to umožňuje posílit nezávislou scénu. S trochou štěstí bychom se mohli dočkat podobné situace jako v hudebním průmyslu - 'major' labely produkující střední proud, někdy dobrý, jindy až příliš středový, na straně druhé zajímavé nezávislé projekty. Věřím, že existovat podobné možnosti před lety, tak např. Troika Games nemuseli nutně krachnout.
Naprosto s ním souhlasím =)
odkaz
odkaz
@Borghal (27.06.2012 18:16): Keďže žiadny boj nezvádzam, nemám byť z čoho unavený. Že nechápem toľko povyku okolo ME konca aj po dlhšej dobe je iná vec ale žily mi to rozhodne netrhá a dojmy z hry mi to nijak nekazí. Boj s veternými mlynmi zvádzajú skôr poniektorí zarputilí kritici po celom internete, ktorí túto kauzu stále nie sú schopní stráviť. Energiu ktorú vykladajú na neustále ventilovanie sa (ktoré aj tak nepovedie nikam), by pritom radšej mohli vraziť do hier, ktoré im za to stoja. Ich názor im neberiem, nepotrebujem ich presviedčať o opaku, nevidím však dôvod, prečo by som sa nemohol vyjadriť aj ja.
Inak máš samozrejme pravdu, tvorcovia by mali vždy dodržať čo sľúbia, v ideálnom svete by to tak asi fungovalo. Lenže ako napísal JohnCZ , v dnešnom svete "everybody lies" a nasľubuje hory doly, len aby mal čo najväčší zisk, takže je tieto reči vždy potrebné brať s rezervou. A ver mi, že je to lepšie ak sa dodatočne rozčuľovať :)
Inak máš samozrejme pravdu, tvorcovia by mali vždy dodržať čo sľúbia, v ideálnom svete by to tak asi fungovalo. Lenže ako napísal JohnCZ , v dnešnom svete "everybody lies" a nasľubuje hory doly, len aby mal čo najväčší zisk, takže je tieto reči vždy potrebné brať s rezervou. A ver mi, že je to lepšie ak sa dodatočne rozčuľovať :)
@M.a.t.t. (27.06.2012 15:35): , @JohnCZ (27.06.2012 15:38): To už jste tak unaveni bojem s větrnými mlýny? Tady jde o princip, obzvlášť protože jde o jednu z nejvýznamnějších herních sérií posledních dob.
Jestli o něco nestojím, tak je to právě nedodržování slibů a tváření se, že se nic neděje. Ať si vývojáři dělají jaké hry chtějí, jen ať v rozumné míře dodrží, co o hře před vydáním slíbí...
Jestli o něco nestojím, tak je to právě nedodržování slibů a tváření se, že se nic neděje. Ať si vývojáři dělají jaké hry chtějí, jen ať v rozumné míře dodrží, co o hře před vydáním slíbí...
@MickTheMage (27.06.2012 16:14): jo pravda ok:) takže ale tím pádem to ostatní lodě flotily schytají taky. Tam bylo zajímavý, že veškerá jejich space travel technologie je založená na těch mass effect fields a po zničení musí něco vymyslet sami aby mohli cestovat vesmírem, to se mi nelíbí
@Feidias (27.06.2012 16:12): Bolo, ked sa zacala explozia Citadely, tak admiral zavelil ustup :)