@Sinister (29.07.2012 10:50): Jojo, to samozřejmě taky. Hlavně ke konci s laserovým rotačákem nebo ve dvojce s bozarem je to neskutečný maso :)
Diskuze
@Bodkin (29.07.2012 10:52): Nevím, jestli bych to popsal zrovna takhle. Mně spíš vadily dílčí prvky jednotlivých vlastností hry, než celkový výsledek.
Např. humor byl super, ale bylo ho moc, s parťáky super pokec, ale jejich AI byla na zabití, možnosti a svobody obrovské, ale nic, co by mě nějak vázalo k ději (vesnička buranů a hlínožroutů mi opravdu nemohla být víc ukradená), příběh a reálie super, ale extrémně překombinované...
Např. humor byl super, ale bylo ho moc, s parťáky super pokec, ale jejich AI byla na zabití, možnosti a svobody obrovské, ale nic, co by mě nějak vázalo k ději (vesnička buranů a hlínožroutů mi opravdu nemohla být víc ukradená), příběh a reálie super, ale extrémně překombinované...
@Sinister (29.07.2012 10:50): Dvojka byla taková rychlokvaška na podojení Falloutu
@Sinister (29.07.2012 10:50): Automatčík je srandista. Hovořím o něm jako o mariňákovi a dávám mu jméno Frosty.
@Sinister (29.07.2012 10:50): Automatčík je srandista. Hovořím o něm jako o mariňákovi a dávám mu jméno Frosty.
@valcik (29.07.2012 10:40): Přesně tímhle stylem hraju nejraději. Nastavit věk na pětačtyřicet, tvářit se jako velitel stráží Vaultu, kterého vykopli za chlast, a vyrazit do světa. Filmové béčko styl! Při vzpomínkách na Katedrálu a plasmu nepřestávám doufat, že ve Wasteland 2 bude rovněž kombinace hypertvrďáctví se zbraněmi s podivnými a zvrácenými kulty - v F1 jsem se vždy cítil, jako bych hrál svoje oblíbené thrash metalové skladby!
Bohužel, nikdy jsem si nedovedl vytvořit postavu, kterou bych měl opravdu rád, ve druhém dílu - asi málo thrashe. Obecně druhý díl moc nemusím.
@John Mirra (29.07.2012 10:47): S brokovnicí je přitom docela legrace mířit na části těla :D Ale měl jsem spíš namysli, že lidé povětšinou nezmiňují a tedy asi ani moc netvoří týpka specializovaného na automatické zbraně - k čemuž je ostrostřelec, podle mě, plánován primárně.
Bohužel, nikdy jsem si nedovedl vytvořit postavu, kterou bych měl opravdu rád, ve druhém dílu - asi málo thrashe. Obecně druhý díl moc nemusím.
@John Mirra (29.07.2012 10:47): S brokovnicí je přitom docela legrace mířit na části těla :D Ale měl jsem spíš namysli, že lidé povětšinou nezmiňují a tedy asi ani moc netvoří týpka specializovaného na automatické zbraně - k čemuž je ostrostřelec, podle mě, plánován primárně.
@Sinister (29.07.2012 09:05): Já si Ostrostřelce beru skoro vždycky, s hbitostí na 10 vzniká moje oblíbená kombinace 2x výstřel z brokovnice + nabití :) Nemožnost mířit na určité části těla mi zas tak moc nevadí.
@Sinister (29.07.2012 09:05): .. presne tak. Ideálne je, keď sa to skombinuje dokopy.
V úvode hry je dostatok chladných zbraní, v Hube sa dá kúpiť kladivo Supersledge a na šiestej úrovni je dostupný perk Bonus HtH Attacks. Takýto bijec si poradí aj s deathclawom. Potom treba šupnúť pár bodov do ťažkých alebo energetických zbraní a s gatlingom či plazmovou flintou nakopávať mutantské zadky. Ale aj neskôr sa kladivo či ripper uplatní, stačí rozdať pár zásahov do lebene a mutanti poodletujú na všetky strany v priebehu jediného kola. :D
V úvode hry je dostatok chladných zbraní, v Hube sa dá kúpiť kladivo Supersledge a na šiestej úrovni je dostupný perk Bonus HtH Attacks. Takýto bijec si poradí aj s deathclawom. Potom treba šupnúť pár bodov do ťažkých alebo energetických zbraní a s gatlingom či plazmovou flintou nakopávať mutantské zadky. Ale aj neskôr sa kladivo či ripper uplatní, stačí rozdať pár zásahov do lebene a mutanti poodletujú na všetky strany v priebehu jediného kola. :D
@valcik (29.07.2012 08:11): A taky je vynikající pro postavu specializující se na automatické zbraně. Imho jedna z nejopomíjenějších voleb při tvorbě postav. A zrovna taková postava se dá vytvořit pěkně vyvážená.
@Hrdlodus (29.07.2012 00:46): Hráš s novou postavou? Ak si si náhodou zvolil trait Fast Shot, strácaš možnosť zameriavať útoky na diaľku, ale ešte stále môžeš mieriť pri boji zblízka. Je to výborný trait v kombinácii s talentom na chladné zbrane. ^^
@Hrdlodus (29.07.2012 00:46): McGuffin - An object or person in a movie that has no use other than to drive the narrative forward. originally coined by alfred hitchcock.
No nenúti, ale ono sa už tak u RPGčka počíta s tým, že zvedavý hráč bude chcieť poplniť všetko, čo sa bude dať. :)
A tie bugy čo máš, teda ja som nikdy také bugy nemal, maximálne mi to párkrát padlo alebo mi hra nekonečne loadovala nepriateľský ťah počas boja, ale nikdy niečo také.
No nenúti, ale ono sa už tak u RPGčka počíta s tým, že zvedavý hráč bude chcieť poplniť všetko, čo sa bude dať. :)
A tie bugy čo máš, teda ja som nikdy také bugy nemal, maximálne mi to párkrát padlo alebo mi hra nekonečne loadovala nepriateľský ťah počas boja, ale nikdy niečo také.
@Tulareanus (29.07.2012 00:30): Čaro hry je v tom, že hráče nenutí do vedlejšáků, ale že ty oživují hlavní příběh a svět. Povětšinou jsou to takové drobnosti, kdežto hlavní příběh je pěkně rozvinutý. Z vedlejších úkolů se mi nejvíce líbila pomoc Adyťanům.
Co to znamená McGuffin?
Mimochodem, náhodou to vyšlo, že jsem se mrknul do pip-boye a zrovna bylo 4. 7. Bohužel zobrazená hláška šla mimo obrazovku, neznáte ji někdo celou?
Nainstaloval jsem patche včetně 1.3.4 s taktikou pro NPC a sfall. A teď můžu pouze útočit na nepřítele, ale nemůžu zamířit na konkrétní část těla. Znáte to? Je to vina patchů?
A ještě si tu veřejně postěžuju na NPC. Že blokují dveře jsem si zvykl, ale aby mě Ian zablokoval na jednom políčku a já se nemohl hnout a Ian se nehne a nehne...
Co to znamená McGuffin?
Mimochodem, náhodou to vyšlo, že jsem se mrknul do pip-boye a zrovna bylo 4. 7. Bohužel zobrazená hláška šla mimo obrazovku, neznáte ji někdo celou?
Nainstaloval jsem patche včetně 1.3.4 s taktikou pro NPC a sfall. A teď můžu pouze útočit na nepřítele, ale nemůžu zamířit na konkrétní část těla. Znáte to? Je to vina patchů?
A ještě si tu veřejně postěžuju na NPC. Že blokují dveře jsem si zvykl, ale aby mě Ian zablokoval na jednom políčku a já se nemohl hnout a Ian se nehne a nehne...
Nerobiť vedľajšie questy vo Falloute je tak troška fail, keďže práve v tom je to čaro hry a nie v hlavnom príbehu, ktorý je v zásade najmä McGuffin.
@Hrdlodus (28.07.2012 21:36): Gifted by ti podle popisku mohl sedet vic, nez skilled. Je to must have trait. Tesne vedle...
@90210 (28.07.2012 20:23): Jo, chtěl jsem být za charismatického chytráka, který vše řeší hlavou. Ani jsem nějak nesledoval, jaké mám vlastnosti (AB, nosnost, apod.) a vybíral jsem jen podle popisků.
@Bodkin (28.07.2012 20:29): Říkal jsem si, že se ze všeho vykecám a časem se vylepším. To jsem nepočítal s krysami hned za dveřmi vaultu.
@valcik (28.07.2012 20:30): Kráter nebyl problém. Vzhledem k radiaci jsem pospíchal, lana jsem měl s sebou, měl jsem tu zelenou zbroj, v Kráteru jsem našel RadX a venku jsem na mě a na Iana použil lék na radiaci. (To jsem nevěděl, že na NPC nepůsobí radiace.) A měl jsem velkou zásobu stimpaků.
Ten manuál je děsná bichle. Tak jsem přečetl pár stran a šel hrát. Až za dlouho jsem prolétl návod na madbrahmin.cz.
@Say (28.07.2012 21:00): AB jsem měl 5 (dokud jsem nepodstoupil operace). Takže např. ze SMG jsem nemohl střílet dávky nebo mířit.
Na boj jsem měl Iana, se štěstím 10 jsem našel Alien Blaster a mizík (s nímž a s plížením nebyl problém vypořádat se se Základnou), získal jsem energozbroj (abych si ji mohl obléci, musel jsem vzít drogy, aby se mi zvýšila nosnost), s charisma 10 a dobrým obchodem jsem o vše oškubal obchodníky, takže o zbraně a zátky na knížky nebylo nouze. A nehnal jsem se do vedlejších misí (krom pár výjimek).
@Bodkin (28.07.2012 20:29): Říkal jsem si, že se ze všeho vykecám a časem se vylepším. To jsem nepočítal s krysami hned za dveřmi vaultu.
@valcik (28.07.2012 20:30): Kráter nebyl problém. Vzhledem k radiaci jsem pospíchal, lana jsem měl s sebou, měl jsem tu zelenou zbroj, v Kráteru jsem našel RadX a venku jsem na mě a na Iana použil lék na radiaci. (To jsem nevěděl, že na NPC nepůsobí radiace.) A měl jsem velkou zásobu stimpaků.
Ten manuál je děsná bichle. Tak jsem přečetl pár stran a šel hrát. Až za dlouho jsem prolétl návod na madbrahmin.cz.
@Say (28.07.2012 21:00): AB jsem měl 5 (dokud jsem nepodstoupil operace). Takže např. ze SMG jsem nemohl střílet dávky nebo mířit.
Na boj jsem měl Iana, se štěstím 10 jsem našel Alien Blaster a mizík (s nímž a s plížením nebyl problém vypořádat se se Základnou), získal jsem energozbroj (abych si ji mohl obléci, musel jsem vzít drogy, aby se mi zvýšila nosnost), s charisma 10 a dobrým obchodem jsem o vše oškubal obchodníky, takže o zbraně a zátky na knížky nebylo nouze. A nehnal jsem se do vedlejších misí (krom pár výjimek).
@Hrdlodus (28.07.2012 20:16): Tos měl jeden akční bod? Takovou postavu bych zadupal do ksichtem do země=P
So silou 1 musela byť výprava do Krátera naozajstné peklo! :-)
Oplatí sa preštudovať manuál, sú tam vypísané všetky perky. Pri každom perku sú uvedené aj potrebné hodnoty SPECIAL vlastností, podľa toho sa výborne plánuje tvorba postavy.
Oplatí sa preštudovať manuál, sú tam vypísané všetky perky. Pri každom perku sú uvedené aj potrebné hodnoty SPECIAL vlastností, podľa toho sa výborne plánuje tvorba postavy.
@Hrdlodus (28.07.2012 20:16): Agility jako dumpstat? Ty voe, ty jsi blázen! Ale klobouk dolů.
@Hrdlodus (28.07.2012 20:16): Ty perky nejsou tak spatny (na RP, samozdrejme nic pro powergamery), spis sis nemel brat skilled (zkuseny, v cestine ty vyrazy fakt nevim, hraju to v en) a misto toho si vzit gifted (asi to bude prelozeny jako "nadany", nebo nejak tak). Tahle jedina vec by IMHO tvoje hrani hodne zmenila k lepsimu.
@90210 (28.07.2012 16:23): "Bavič" (přidá další možnosti v rozhovoru) a "Empatii" (barevně označí možnost při rozhovoru, která zapůsobí na postavu pozitivně či negativně). Pouze dva, protože jsem vybral rys "Zkušený", se kterým získám perk každou čtvrtou úroveň. Kromě toho jsem měl ještě rys "Dobrák". A dovednosti "Řeč", "Obchod" a "Věda". Základní hodnoty: inteligence, charisma a štěstí za 10, všímavost za 7, ostatní za 1.
Celkově tedy pravděpodobně jedna z nejhorších variant.
Jinak ještě další působivé momenty:
Co se dělo při průchodu chodbou k Vůdci.
Maxsonův výslech vědců.
Celkově tedy pravděpodobně jedna z nejhorších variant.
Jinak ještě další působivé momenty:
Co se dělo při průchodu chodbou k Vůdci.
Maxsonův výslech vědců.
@Hrdlodus (28.07.2012 00:04): Jaky jsi vzal perky?
@Fingon (27.07.2012 20:37): O moje prachy nejde, tak ať se kluci podívaj. Občas si s nima pokecám, je to fajn ve vší tý nudě. A oni občas přijdou s mámou pro nějakou levnější hru (teď strašně letí oba díly Kane & Lynch dohromady za dvě kila a Hitman: Kvadrologie za stejnou cenu). Takže svět funguje správně. Alespoň v mé oblasti :)
Kruci, jak jsem psal. Vybíral jsem (mimo jiné) špatné perky. Kecám si s Vůdcem a perk na výběr vhodných a nevhodných možností mých odpovědí mi modře označil odpověď, která mu podkuřovala, že s ním souhlasím a pomohu mu. Protože byla modrá, vybral jsem ji, že asi bude vhodná pro konverzaci. Ale on byl pouze spokojen. Když jsem odpověděl tak, jak bych býval odpověděl, tak jsem hru dokončil.
Dvě situace, které mne zasáhly:
1) Záznam komunikace regulátorů a příkaz ke krvavému naražení na kůl s vyříznutím jazyka.
2) Poslední rozhovor ve hře.
A bonusová situace - přehled lokací na konci hry... měl jsem být rychlejší.
@valcik (27.07.2012 18:22): Díky.
Dvě situace, které mne zasáhly:
1) Záznam komunikace regulátorů a příkaz ke krvavému naražení na kůl s vyříznutím jazyka.
2) Poslední rozhovor ve hře.
A bonusová situace - přehled lokací na konci hry... měl jsem být rychlejší.
@valcik (27.07.2012 18:22): Díky.
@konvice (27.07.2012 20:09): Když jsem byl malý fakan, byl jsem v obchodě, kde prodávali hry, všehovšudy jednou. Pamatuju si, že tam měli krabici s prvním Poldou a nakonec jsem si tam za ušetřené peníze koupil nějaký shovelware, kde nejlepší věcí byl Might and Magic II;)
@Fingon (27.07.2012 14:50): ty jsi byl jiný? :D
@Bodkin (27.07.2012 13:41): Alebo ho stačí úplne ignorovať a odpáliť bombu pod Katedrálou.
@Hrdlodus (27.07.2012 13:39): Treba hrať s neoficiálnymi záplatami. Do F1 patch 1.3.5 od TeamX a do F2 patch 1.02.27 od killapa.
@Hrdlodus (27.07.2012 13:39): Treba hrať s neoficiálnymi záplatami. Do F1 patch 1.3.5 od TeamX a do F2 patch 1.02.27 od killapa.
@Fingon (27.07.2012 14:50): To je dost divná taktika, když na to stažení internet mají, tak by měli mít i na prohlížení :D
@Sinister (25.07.2012 12:19): říkal mi jeden známý, co taky dělal na prodejně her - fakani přicházejí, aby si očíhli, co si potom stáhnou...
@Hrdlodus (27.07.2012 13:39): Ad hláška: Jazyk? :)
@Hrdlodus (27.07.2012 13:39): Vůdce jde ukecat.
Tak ta hra je dost vymakaná. Vývojáři mysleli na spoustu věcí, návazností, reakcí a ovlivňování. Ale vzhledem k takovému rozsahu je ve hře také mnoho bugů. (A škoda, že tak snadno padá.) To jsem si uvědomil o to víc, když jsem si pročítal návod ve vaultu šílené brahmíny.
Někdo se tu zmínil, že hraju za netypickou postavu. Pokračoval jsem s ní a dostal se k Vůdci. Ale tady asi skončím, protože bych teď musel dokola zabíjet párače, abych se vyexpil a mohl bojovat. A to mi párači dělají velký problém. Asi začnu znovu a vytvoří si vybalancovanější postavu. Po pročtení návodu jsem zjistil, že jsem si vybral jedny z nejhorších vlastností, schopností a perků.
Dost mne pobavilo, že mě nájezdníci považovali za mrtvého náčelníka. Dobrá byla část v základně mutantů. To byla hračka vyřídit.
Čeština docela pokulhává, ale nestěžuji si, když je zadarmo.
A štve mě, že loňský netbook nedokáže plynule rozběhat o 14 roků starší hru.
Na závěr přikládám jednu vtipnou zabugovanou hlášku: http://img217.imageshack.us/img217/6354/hlaskab.png
Někdo se tu zmínil, že hraju za netypickou postavu. Pokračoval jsem s ní a dostal se k Vůdci. Ale tady asi skončím, protože bych teď musel dokola zabíjet párače, abych se vyexpil a mohl bojovat. A to mi párači dělají velký problém. Asi začnu znovu a vytvoří si vybalancovanější postavu. Po pročtení návodu jsem zjistil, že jsem si vybral jedny z nejhorších vlastností, schopností a perků.
Dost mne pobavilo, že mě nájezdníci považovali za mrtvého náčelníka. Dobrá byla část v základně mutantů. To byla hračka vyřídit.
Čeština docela pokulhává, ale nestěžuji si, když je zadarmo.
A štve mě, že loňský netbook nedokáže plynule rozběhat o 14 roků starší hru.
Na závěr přikládám jednu vtipnou zabugovanou hlášku: http://img217.imageshack.us/img217/6354/hlaskab.png
@Walome (25.07.2012 13:21): To víš, adrenalin 8-):D
@John Mirra (25.07.2012 13:09): Prej 5 minut... :)
Save co pět minut to jistil :D Ale člověk si musel dát pozor, aby neuložil pozici na slot číslo 6, ten nikdy nefungoval... hrome, to byly časy :)
@Walome (25.07.2012 12:57): Jj, mě dokonce i na i5=D
@Say (25.07.2012 12:57): Ale padalo to všem stejně :-D
@John Mirra (25.07.2012 12:54): Tak tos měl kratší loadingy=)
@Say (25.07.2012 12:51): Tenkrát už jsme měli vymazlený Pentium 8-)
Za 2 kila bych mu ukázal, jak stáhnout Guild Wars=D
@John Mirra (25.07.2012 12:49): No ale vem si, že tvoje 486 nic "lepšího" (uh, to je abstraktní pojem) tenkrát nerozjela=P
@John Mirra (25.07.2012 12:49): No ale vem si, že tvoje 486 nic "lepšího" (uh, to je abstraktní pojem) tenkrát nerozjela=P
Když jsem hrál Fallout poprvé, bylo mi taky zhruba 10 let a anglicky jsem uměl leda tak "My name is..." Ale ani to mě od hraní neodradilo, protože mi to přišlo hrozně super, ten izometrický pohled, zbraně, postava, tabulky, ukazatele... :)
Pak se nám tam s bratrem podařilo nainstalovat češtinu a bylo jasno.
@Sinister (25.07.2012 12:19): To mi připomíná Jacka Blacka v jedné scéně filmu Všechny moje lásky :)
Pak se nám tam s bratrem podařilo nainstalovat češtinu a bylo jasno.
@Sinister (25.07.2012 12:19): To mi připomíná Jacka Blacka v jedné scéně filmu Všechny moje lásky :)
@Sinister (25.07.2012 12:34): Blahoslavení chudí duchem
@Walome (25.07.2012 12:29): Mně bylo deset, když jsem si k tomu od Duka s nadšením skočil, takže výmluvy prostě neberu.
@Sinister (25.07.2012 12:19): :-D Tak takhle přesně nemá vypadat správnej prodavač :) Ale já jsem na tom stejně, úplně.
Ale na druhou stranu, nemohl jsi čekat, že by po tom desetiletej skočil s nadšením.
Ale na druhou stranu, nemohl jsi čekat, že by po tom desetiletej skočil s nadšením.
Grrr, teď jsem měl v krámu asi desetiletýho fakana, že má jen dvě kila. Tak jsem mu ukázal Fallout: Trilogy, že jako super. A on prohlásil: "To je nějaká blbost, hrál jsem to chvíli a vůbec jsem nevěděl co mám dělat. Nemáte něco jako World of Warcraft?"
Nemáme! A pro tebe už vůbec ne, burane! A co máme, stojí o dvě kila víc!
Nemáme! A pro tebe už vůbec ne, burane! A co máme, stojí o dvě kila víc!
@Hrdlodus (24.07.2012 00:07): No, tak to hodně štěstí, hrát konkrétně Fallout při prvním hraní na nejtěžší obtížnost je dost velký masochismus.
Ale alespoň máš co snižovat, když už to vážně nepůjde.
Ale alespoň máš co snižovat, když už to vážně nepůjde.
@Hrdlodus (24.07.2012 00:07): Samozřejmě... :)
Ad obchodování:To je fakt divný, nespravuje to nějakej patch? :-/
Ad limit váhy: To je ošetřené až ve dvojce, normálně ti to napíše "Promiň, víc už neuneseš." Ale v jedničce to tak asi není, no...
Hele, kdyby před tebou někdo jen tak stál se zbraní v ruce, asi bys z toho taky nebyl kdovíjak nadšenej :D
Ad obchodování:To je fakt divný, nespravuje to nějakej patch? :-/
Ad limit váhy: To je ošetřené až ve dvojce, normálně ti to napíše "Promiň, víc už neuneseš." Ale v jedničce to tak asi není, no...
Hele, kdyby před tebou někdo jen tak stál se zbraní v ruce, asi bys z toho taky nebyl kdovíjak nadšenej :D
@Hrdlodus (24.07.2012 00:07): Samozřejmě :D V některých hrách je to docela masochismus... a na první rozehrání Fallouta za nestandardní postavu rozhodně odvaha.
Hraju, samozřejmě, na nejtěžší obtížnost. Zkusil jsem tedy ještě pokračovat s mou sušinkou a nyní jsem již i vybaven. Nevím, zda je to bug nebo nad tím vývojáři mávli rukou, ale můžu si nahrabat při obchodování (kupuju pod cenu, prodávám nad cenou, tím oberu obchodníka a mám spoustu vybavení, zátek a časopisů, kterými si zlepším mimo jiné střelbu). S tím se pojí další bug ohledně překročení nosnosti (při obchodování se nezohledňuje nosnost, takže potom, co jsem ožebračil obchodníka, jsem překročil svou maximální nosnost desetinásobně).
To, že mě Ian střelí, když jsem mezí ním a nestvůrou, jsem již pochopil, že to není bug. Střílí na ni, ale když mine, tak trefí mne.
Taky mě naštvali v Junktownu. Řekli mi, ať schovám zbraně. Když jsem s tím otálel a nehýbal se z místa, nakropil to do mě.
Ian je užitečný, chrání mě, ale občas se někde zdrží a já zůstanu na soupeře sám. A když jej v boji zraní, začne utíkat, ale stimpak nepoužije.
No, měl jsem počkat až hru dohraju, pak si přečíst diskuzi a poté psát. Ale už jsem to napsal.
To, že mě Ian střelí, když jsem mezí ním a nestvůrou, jsem již pochopil, že to není bug. Střílí na ni, ale když mine, tak trefí mne.
Taky mě naštvali v Junktownu. Řekli mi, ať schovám zbraně. Když jsem s tím otálel a nehýbal se z místa, nakropil to do mě.
Ian je užitečný, chrání mě, ale občas se někde zdrží a já zůstanu na soupeře sám. A když jej v boji zraní, začne utíkat, ale stimpak nepoužije.
No, měl jsem počkat až hru dohraju, pak si přečíst diskuzi a poté psát. Ale už jsem to napsal.
@Hrdlodus (22.07.2012 20:52): Tak mě napadá...na jakou obtížnost to hraješ?
@Bodkin (22.07.2012 22:30): Spis jde o spolubojovniky, ve dvojce je jich hafo a jsou lepsi, nez ti z jednicky.
@Sinister (22.07.2012 22:33): No minimálně proti němu jde poštvat vojáky na základně a přeprogramovat kulometné věže.