Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Druid fakt potřebuje DPS boost. Já chápu, že nechtějí udělat z druida mašinu na zabíjení kvůli PvP ale tohle je směšné. Nechci furt měnit specializaci. Podle by všechny elitky fakt měli být stejně životoschopné v open worldu.
@pajmič (11.09.2018 00:23): Děkuji. Ono asi nemá smysl, abych to psal jako koment. S GW2 jsem už každopádně skončil (po desítkách hodin). Pro ty, co hledají skutečně onlajnovku (dobře udělanou) bych mohl hru doporučit. Ale pokud chce rozjíždět vlastní roleplay a mít svůj charakter silně zakořeněný v rámci universa, tak prostě SWTOR všemi deseti. Ten nabízí každému z povolání silný osobní příběh (na několik dní hraní), v jehož rámci svou postavu dále utváříte. Moje preference jsou holt jinde. Přičemž ale není nepravděpodobné, že třebas end game hraní bude lepší u GW2. Ostatně SWTOR by v tomhle ohledu nemělo být tak těžké překonat.
Malé srovnání se SWTOR po několika hodinách hraní...

SWTOR má celkově asi lepší grafiku. Guild Wars 2 na tom ale není o moc hůře. Imho nepřátelé a občas některé budovy vypadají i lépe. Z GW2 dosti smrdí inspirace grafikou Warcraftů (Warcraft 2, WoW...) a rovněž Lineage 2 atp. Něco vypadá dobře, jinde bych ocenil trochu temnější "evropštější" pojetí.

Souboje jsou jasně na straně Guild Wars 2. Animace jsou zábavnější a akce je podstatně více "WASD". Celkově skvělá rubačka, kde není třeba si hlídat tolik věcí, jako v SWTOR. A tím je i méně abilit. Imho SWTOR je na pohled citelně větší "věda". Čímž ale neříkám, že by GW2 nutně byla hra pro jednoduší obecenstvo.

Vedlejší mise jsou imho o fous lepší v Guild Wars 2. Ale tragedie je obé. U GW2 je super, že se nestane, že by vám někdo zabil záporáka nebo něco zmáčknul a vy jste museli čekat na respawn. Hra vás dává automaticky dohromady při plnění questu s okolními hráči. Celkově je tedy samotný gameplay GW2 lepší.

GW2 ale citelně ztrácí na příběhu. U SWTOR je naprostým základem hraní, storyline mise vás vedou po jednotlivých planetách. Od příběhu jednotlivých classů se vše odvíjí. V GW2 vždy malinko poskočíte v příběhu a pak čekáte na několik (imho mnoho) úrovní (zatím grindíte po okolí), než se otevře další část.

Osobně bych to viděl jako klasické dilema. Tedy pokud vás zajímají spíše kvalitní herní mechaniky a dobrý gameplay, tak volte GW2. Pro příběh bych ale volil jednoznačně SWTOR, který vám i více vymezuje určitý roleplay (což pro někoho může být naopak nevýhoda). Skoro bych si celkově po nějakých dvanácti hodinách dovolil tvrdit, že GW2 je lepší onlajnovka. A SWTOR je tu pro ty, kteří mají raději singl RPG a SWTOR je tak pro ně přijatelným kompromisem s MMO mechanikami.
@Jab (10.09.2018 13:20): Tady ty příběhové dialogy v podstatě fungují na principu "divadelní hry" (vidíš jen dvě spolu konverzující NPC v uzavřené animaci s nějakým artovým pozadím), kdy tvá postava vždy mluví sama. Sice nadabovaná, ale příliš neurčuješ její chování v konverzacích, jen občas s ní budeš muset učinit nějaká rozhodnutí. Sem chtěl mít lišáckou mrchu čarodějku a hra z ní udělala feminimum Mirka Dušína :(

Ten Swotor musím taky někdy zkusit, samozřejmě až po dohnání restů v podobě Kotorů.

@Vurhor (10.09.2018 13:09): SWTOR mě chytnul kdysi právě proto, že příběh v něm hraje zásadní roli. Každý dialog je nadabovaný a někdo si s ním dal evidentně práci. Problémem je kolísavá kvalita class stories. A pak i to, že po konci class stories kvalita příběhu dramaticky klesá.

Mám teď dovču pár dní. Tak to GW2 alespoň zkusím. Byť moc času na něj nebude. :)
@Jab (10.09.2018 12:11): Angry Joe na to udělal review, kvůli kterému jsem si to musel sehnat. A je to fakt pěkný, líbí se mi, jak ta hra uspokojivě odměňuje hráče za průzkum, skákací puzzly, plus za boss fighty každý dostane rovným dílem. Akorát ten příběh je dost těžký průměr, ale v zrovna v MMOčkách na něj téměř vůbec neberu ohled.
@Kwoky (10.09.2018 12:04): Mě to i trochu láká vyzkoušet. SWTOR po konci class stories už nic tak dobrého nenabízí. U GW2 mě pár věcí (vč. grafiky) trochu irituje, ale celkově bych to aj chtěl vyzkoušet, když je to F2P. Asi za Norna či člověka.
První hodina za mnou. Vybral jsem si lidskou válečnici se zaměřením na obranu. Taková jemná křehká květinka, co hned na začátku posekala sama armádu kentaurů. Myslím, že mě to bude bavit.

Jen jsem nepochopil, jak se to má ovládat. Permanentně držím pravé tlačítko na myši kvůli kameře, k tomu držím W a když chci útočit, musím mačkat 1 nebo 2. Je to takhle schválně? Zdá se mi to celkem nepraktické.

EDIT: Druhá hodina za mnou.
@Ebb (27.07.2014 00:04): Imho nakonec jde v každém MMO o skill, protože to je to jediné, v čem se nakonec hráči liší (Pokud ovšem hra nemá strukturu kámen/nůžky/papír, kdy víš že jsi v **** pokud potkáš určitý typ postavy a naopak). A skill nutně nemusí znamenat reflexy... stejně tak to může být strtaegicky - jakým si vybalancuješ build, jaké skilly vybereš, nebo takticky - v jaké chvíli který skill použít nebo jestli radši vyčkávat, odhadnutí protivníka atd. O reflexy zas až tolik nejde když většina skillů má nějaký cast time.
"Jde o skill" ...skapem. Odkedy je ===RPG=== o reflexoch? K RPG patrí kontinuálne zlepšovanie postavy v jej mechanizmoch, nie "skill" samotného hráča, t.j. zlepšovanie vo forme levelovania, expovania, gearovania, atď. GW2 s jej level scalingom a značne minimalizovaním zlepšovaním postavy je FPSka zamaskovaná za RPG, v skutočnosti ale RPG hráča nezaujme. FPS hráči by si mali už konečne uvedomiť, že oni nechcú hrať RPG ale FPS, kde ide primárne o skill a reflexy.
@Le0nidas (26.07.2014 10:36): A co takhle motivace to hrát protože to má dobrý gameplay? :-D Troudám si tvrdit že pro většinu hráčů nepředstauje hon za vyšším a vyšším equipem jedinou hlavní motivaci.
@Vyko (26.07.2014 01:33): Říkám, naprosto nulová motivace to hrát, když to funguje takhle. Holt v tomhle u mě WoW boduje a když se podívám, jak dlouho se ta hra drží na trůně jako nejhranější MMO, tak v tom asi nebudu sám.
@Le0nidas (29.04.2014 09:09): naprostý nesmysl. V GW2 jde právě naopak o skill a dovednost hráče. Max equip (exotic) uděláš za pár dní po tom, co dosáhneš 80, což je taky otázka chvilky. Ano, je tu samozřejmě i Ascended tier, jenže ten rozdíl od Exo je naprosto minimální a je zde spíš pro to, aby se hráč nenudil, když už dosáhne Exo tieru. Navíc tohle platí jen pro PVE, v PVP má automaticky každý stejně silný equip. Takže nějaké sbírání lepšího equpu jako we wowku, jak tady píšeš, jde naprosto mimo GW2. Jediné co se tu dá na equipu sbírat lepšího, jsou skiny, ale to už je věc vkusu, co si člověk vybere, že.
Dle mého názoru má tato hra dost špatně provedené jak PvP tak PvE ve smyslu sbírání lepšího equipu jako například ve Wowku. Jediné čím mě tedy zaujala, je hlavní single player linka a questy celkově. To ale nic nezměnilo na tom, že jsem se toho po měsíci hraní s radostí zbavil.
Dlho sa tu nič nemihlo, takže moja otázka: Hrá to niekto aktívne a vie mi zhodnotiť a zhrnúť z dlhodobého hľadiska, či sa oplatí hru kúpiť? Jediné MMORPG, ktoré ma bavilo, bolo WoWko a odvtedy nič moc, ale táto hra ma celkom láka, avšak rád by som si vypočul aj nejaký názor z prvej ruky.
@Arcee (04.05.2013 21:45): Kazdopadne je to uzasna hra :D sice na ni nejsem zavislej, jako na wow, ale proste ta volnost..Bohuzel proste hrat super hru a neumet poradne aj je hodne na hovno...

Kdybych nehral spousta her v cestine tak si je za 1 nevychutnam a za 2 hodnoceni treba 100% bude 70% 85%
A kazdopadne :D tohle prelozit xD by byl masaker..

Treba u wow jsem na pribeh sral, vubec me to nezajimalo vlastne ani jsem nevedel o co tam poradne jde hlavni bylo expit ziskat eq chodit dungy raidy :D ..Hlavne, ze vlastnim 90 %, knih, co u nas vysly a jsou v cz :D ..

Si pamatuju, jak jsem si kazdej quest prekladal rucne prepisoval v textaku a asi po 25 questech jsem to jen hazel do translatoru a konec :D


Do konce na ceskem serveru snad wolf nevim zda jeste je , se na cestine do wow pracovalo a docela dost toho bylo hotovo .
Já se nechytám vůbec, je tam toho hafo a je to zbytečně moc složitý všechno.
Ten neni nic extra :D
Toto všechno vím, já už spíš myslím ty všechny armory a tokeny a dungy a eventy a na mě až moc promyšlený PvP a .................. Je toho moc :D
@Arcee (03.05.2013 22:59): Co konkretne ? :) ty kouzla mas podle toho, jakou mas zbran :) a ve vode mas taky jiny kouzla a expis si je jako by.No pak tam mas zamereni.ja hraju za necromancera a popravde vyuzivam jenom kouzla :D nemam ani jeden bod v zadnem zamereni.Je to fajn hra skoda, ze neumim anglicky, abych si vychutnal pribeh
Lidi ta hra je složitá jak prase :D To bude chtít ještě pár týdnů než se do toho dostanu. Bože, tolik všelijakých tokenů a reputací a blaa a blaaa a blaaaa, už z toho magořím.
@Arcee (29.04.2013 22:58): No naposled jsem to navstivil pred mesicem.Ale v Cervnu to zas zacnu hrat..Lidi hraje porad dost i presto, ze populace je medium napr.Lidi to dohrajou a jdou zpet na wow a nebo podobny placeny moduly
Lidi nevíte kde sehnat nejlevněji klíč? Na key4you jej mají za necelých 800, zahraniční obchody moc nesleduju tak něco poraďte.
čaute, nevíte něco o tom zda je možnost nějaké Trial verze na ozkoušení ? díky
Osobně souhlasím s Ebbovým komentářem především ve věcech grafiky a soubojů. Na mě GW2 působí jako ošklivější brácha TERy (graficky se mi osobně líbí víc i WoW, tohle mi příjde jako nic moc textury zakryté šíleným přesvícením a přepálenými barvami).
Tolik chválené souboje - akčností se TEŘe absolutně nemohou rovnat a absence klasického rozdělení (T, Dps, H) vede k nepřehlednému chaosu. Určitě je dobré snažit se o rozbití zažitých praktik, ale je třeba to lépe odladit.
Co se mi naopak líbí jsou profese a dynamic eventy, které, pravda, nejsou nové, ale určitě jsou neokoukané. Dál je také fajn objevování nebo "podvodní svět".
Celkově bych doporučil zahrát si GW2 u někoho a věnovat jim cca 15-20 hodin. V té době totiž (nejen podle mé zkušenosti) přichází vystřízlivění a člověk se pak opravdu může rozhodnout, jestli mu ta investice stojí za to.
PS: Vše samozřejmě IMO a pokud někdo tuhle hru (nebo předchůdce) zbožňuje, tak enjoy a nic ve zlém:-)
Trochu poopravím svoje tvrzení o pofidérnosti Lotra PvMP :) Mám pocit, že Ettenmoors v Lotro bylo lepší než WvW v GW2. Taktičtější, komornější. U raidu (20+ lidí) jste viděli ukazatele zdraví každého z hráčů. Reagovalo se na impulsy během hraní (blížící se nepřítel), takticky se rozděloval raid na skupiny, které prováděly každá různé akce. Byla koordinace mezi raidy. Tady každej jede na svou pěst..
Tak hra mi před týdnem konečně přišla a já hraju a hraju. Komentář zde eště nebudu psát jelikož musím posoudit endgame. Jinak jsem se hrou spokojen první dojem je velmi dobrý.
Zatím mě nejvíc nadchli skákačky a objevování hůř přístupných nebo schovaných vist. Trochu sem měl obavy z hearts jelikož sem si myslel že to budou classic questy zab, přines ale jejich zábavnost mě překvapila. Eventy sou supr. A navíc mě překvapila i vyšší obtížnost určitých eventů. Bojový systém anet ve svých videích trochu přehypovali ale i tak je pořád lepší než klasické MMO bojové systémy ale jako zatvrzelý hráč Warbandu bych by si dokázal představit něco lepšího :D.
Zklamání cítím v sPvP a character creation. Anet řekl že ve hře bude více sPvP modů než capture the point a navíc není nic jako duely. Někde sem četl že má být character creation jako v Aionu jen tam nepůjdou udělat takové zrůdy. Což byl čistej kec. V Aionu sem si dokázal udělat kopii sám sebe(zas taková zrůda nejsem :D) ale v GW2 nemožný se ani přiblížit. Face details nejsou zas tolik details.
Toť asi vše hra nesedne všem(např. grinderům) ale mě zatím baví uvidíme endgame.
První slovo, co přijde hráči Lotra na jazyk je "nezvyk". Tohle slovo dost dlouho vydrží na jazyku. Spousta toho je jinak. Skoro není nutné hrát v partě, jsou tam místo skupinových questů dynamické eventy, WvW je unikátní, ale.. skilly jsou navázané na typ zbraně tj. není možné použít dýku se skilly pro meč apod. Skilly samotné jsou udělané docela dobře, craftování je asi na podobné úrovni jako u Lotra, kuchař je v GW2 zpracován trochu lépe. Hlavní rozdíl asi bude v tom, že Lotro bylo o skupinovém PvE a takovém pofidérním PlayersVsCreaps, kdežto v GW2 je skoro singleplayerové PvE, a skupinové PvP (Capture The Point), a pravověrné WvW. Bohužel se nedá ovlivnit základní princip hry v partě: Agro. Buffy (boons) ve hře nechybí, ani debuffy (conditions) nechybí. V Lotro se taky oficiálně nehrálo za reálné peníze, kdežto GW2 je na tom podobně jako Diablo 3: můžete nakoupit za reálné prachy herní cash, která ale zase není jediným platidlem pro získání věcí .)

Vím, že to vyznívá spíš negativně, ale hra samotná se hraje docela dobře...
@Say (28.08.2012 23:32): Moment, už vím jak ti to připodobnit. DX nejsou jen nějaké fíčury, jedná se totiž především o nástroj.

Úplně stejně pak můžu tvrdit, že Photoshop je jen kouřové zlo, ke všemu naprosto stačí malování! Rozumíš jaká je to blbost, že ano?
Všetky onlinovky, ktoré podporujú DX11 a DX9 (napríklad Age of Conan, Lord of the Rings Online, Secret World), -- nie však GW2 (tá DX 11 nepodporuje), majú obrovský rozdiel medzi prepnutím DX 11 a DX 9. Nie len že sa zlepší vizuálna stránka, zvyší sa o niečo dokonca aj FPS.

A škoda, že Giovanni neodpovedal na moje screenshots z DX 11 TSW postnuté ako reakciu na jeho názor o zastaralosti TSW grafiky.

@Ebb (26.08.2012 18:18):
@Say (01.09.2012 13:44): "A podle mě je DX11 kouřové zlo. Obhajovat to tímto, že se z hry stane "hezčí" kousek je čistý alibismus."
Původní příspěvek, na který jsem reagoval.

Metro 2033 je pravda trochu mimo, v tomhle směru (ať už co se visuální stránky, výkonu a vlastně i hratelnosti týká je trochu rozporuplná) - nicméně nejde o čistě DX11 hru, vypíchl jsem ji spíš proto, že se bere jako ukázka DX11 možností. A taky si všimni, že jsou to všechno DX9 a DX11 hry - tj. na moji otázku jsi mi taktéž neodpověděl.

Do propadliště dějin patří - jediné důvody proč ho tu držet jsou prehistorické záležitosti jako XP a konzole. Nepřináší jedinou výhodu, naopak limituje vývojáře a práci neusnadňuje (pokud tedy nepovažuješ využívání nějakých nostalgických archivních knihoven za "usnadnění práce").
@Say (01.09.2012 13:03): Přidej k tomu Crysis 2, Metro 2033 a JC2. Další (relativně) nové hry jsem nehrál.

Jako příklad toho, co mám na mysli viz srovnáni tady. Jak jsem psal, neřeším tady nějaké grafické "vychytávky", ale výkon a práci s hardware.

To, že se někteří lidé začnou válet po zemi s pěnou u úst jen co vidí nápisy HDR, FSAA, SSAO, Tesselation a okamžitě nastavují ve hře svůj preferovaný visuální styl "Vintage '98" s technologií samotnou až tak moc společného nemá.

@orromis (01.09.2012 13:15): "Just Cause 2 je naprostý humus" - doporučuji návštěvu, dokud ještě mají ty slevy.-)
@Say (31.08.2012 22:56): Protože DX9 dll hell. Nemluvím teď o nějakých pochybných vylepšených odlescích na klikách u dveří, ale o celkovém výkonu a stabilitě.

@Bodkin (31.08.2012 23:12): Nj, ArenaNet slušně perlí :) I když zase přiznávám, že za debilní jména bych dával permabany taky - hádám, že bych pár MMO dokázal celkem rychle vylidnit.
@Giovanni Antonio Kekelli (30.08.2012 16:05): Bolo by zvláštne ak by sme sa so všetkým zhodli. Samozrejme, aj keď niečo napíšem a znie to všeobecne, tak je to stále len môj názor.

Funcom, ako celok, si zaslúži bankrot, AoC bol totálne prestrelený projekt, pričom TSW viacmenej tiež len v menšom merítku. Bohužial, za zlý manažment si to zlíznu aj Ragnar a s celkom schopnými developermi. Obraňujem ich preto, lebo cítim voči nim istú krivdu.
Aha, takže ty nesnášíš prakticky všechno co má marketing a prodává se to... zrovna Tera je celkem fajn (i když to díru do světa nemůže udělat), wowko je naopak dobré (pre WOTLK), Rift se taky celkem povedl (ale zas kopírka wowka..)..

Kromě EvE jsem nehrál nic z tvého TOP MMO (nebo co to je) - buď ty hry neznám nebo jsem je nehrál.

EvE je nejkomplexnější hra a nejlepší MMO vůbec díky bohu cílená na malou skupinku lidí, kterým nevadí prakticky žití dvou životů ve dvou rozdílných světech.

@Giovanni Antonio Kekelli (30.08.2012 16:05) - hezky řečeno.
Promiň Ebbe, ale přesto že mnohdy máš v komentářích pravdu (tedy určitě ne např v komentáři k Alpha Protocol, tam ta 0% je fakt úlet :D ), tady u Guild Wars2 na mě působíš fakticky jako fanboy MMOček od Funcomu. Koneckonců stačí kouknout kolik jsi dal SWTOR a kolik naopak AoC. Plus k tomu ty tvoje neůstupné výroky o těch hrách.

Mimo to, mám pocit že kritizuješ recenzenty za jejich hodnocení těchto MMO her (že jsou zaujetí a dávají přednost hypu než aby hodnotili dle kvalit hry) a nakonec v komentáři vlastně děláš to samé. Od grafiky přes hodnocení pvp až k dojmům o hype, vše je založeno na tvém vkusu (a moc nehledíš na pravé kvality hry) který pak prezentuješ jako "obecnou pravdu". Což se mi osobně ale vůbec nelíbí.
Nejde samosebou o to že hodnotíš podle svého vkusu, to je normální, každý má nějaký vkus kterým pak měří všechny hry, přesto by se mělo hodnotit tak aby člověk nepůsobil jako ovlivněný a měl by brát ohled i na fakta. A takový pocit z tvého komentáře a vystupování tady v diskuzi zkrátka nemám. Nic proti ale je to tak.

Zkrátka a jednoduše- Pokud tě GW2 nebaví tak to nehraj, ale k čemu tolik řečí okolo? Pokud to ostatní baví tak jim to neber a nekaž jim to přeci. :)