Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Jab (13.09.2012 13:27): Já bych bral druida nebo lučištníka, zkrátka někoho, kdo může mít elementární magii. Když máš víc takových postav a naučíš je fireball a jiskry, tak je to docela masakr.

Jinak taky mi víc sedly pravidla třetí edice D&D.
@Dan9K (13.09.2012 13:11): Ale jo, šestka se snaží, celkem se jim to povedlo. No ale originál je originál, že ano=) A kvůli tomuhle jsem třeba začal zkoušet něco jiného, než nekromanty=)

@90210 (13.09.2012 12:47): "Skoda ze BG2 nevyslo na pravidlech IWD2, tem jsem totiz opravdu prisel na chut, urcite jsou mnohem lepsi, nez AD&D druhe edice"
Přesně! Pod to se podepíšu!

@Jab (13.09.2012 13:27): Ideálně to, cos předtím neměl. Ale za sebe říkám lučištníka.

Ha, a tohle video, kde hraje skoro hodinu přímo skladatel Paul Anthony Romero je zajímavé.
Btw co byste doporučili jako 4 charakter do party (k knightovi, clericovi a sorcererovi). Ono jak jsou ty zbývající tři možnosti vlastně kompromisy mezi zmíněnými třemi, tak se mi těžko vybírá.
@Zero (13.09.2012 12:56): to ano. Tady se Rob King a Paul Romero předvedli. Jsou to vlastně takové variace...jako od nějakého romantického skladatele. Snad jen ta poslední část mi přijde taková nepatřičná...zní to moc syntezátorově a je to stylově a zvukově úplně někde jinde. Nejlepší je však ta část čtvrtá. Je to takový sourozenec skladby, která hraje na vodě...

http://www.youtube.com/watch?v=kSZO8vD54ts

soundtrack k čtyřce je taky takový hůř přístupný než krásná hudba z dvojky a trojky...ale podobně jako devítka mi přijde takový nejvyspělejší a plný nápadů a neuvěřitelně propracovaná... v Pětce už to šlo z kopce (až na výjimky jako hrad Haven)...a v šestce prakticky nic není.
Nádherná nostalgie s těmi soundtracky.
Jak Might & Magicy, tak hry od Black Isle mají výbornou hudbu, nicméně u mě vedou nejspíš M&M. Tam hraje výborná hudba celou dobu, zatímco v Black Isle hrách je jeden skvělý motiv na několik nevýrazných. I když ten skvělý pak zase bývá o to lepší.

Každopádně, co mi přijde přímo geniální, je tenhle čtrnáctiminutový opus z HoM&M 4:
http://www.youtube.com/watch?v=m5vEXnWQOH0
@Say (13.09.2012 12:34): To je docela možné :). Ono to jsou všechno velice dlouhé hry, ale BGII a Arcanum byly rozsahem pověstné - u IWDII to předně závisí na zvolené obtížnosti soubojů.
@90210 (13.09.2012 09:54): Jj, tohle je také fajn. Jak jsem psal, je to čistě subjektivní. Třeba konkrétně ten Torment mám v uších pořád.
http://www.youtube.com/watch?v=8usOiu8StWQ
Icewing Dale jsem paradoxně nikdy nehrál, nějak to šlo mimo mě a jak píšeš není zas tolik času.
Z Falloutů si vzpomenu hlavně na druhý díl , konkrétně Vault City a New Reno.
http://www.youtube.com/watch?v=tliHaaziI_Y
http://www.youtube.com/watch?v=-0UrrVfYLBc
@Majkee (13.09.2012 09:22): Mam pocit, ze nejlepsi hudbu maji RPGcka distribuovany Black Isle, tj. Baldur`s Gejty, Icewind Dejly a Fallouty, alespon z tech co jsem hral. I Torment ma docela fajn hudbu, ale Morgan se uz trochu opakoval, Zork Nemesis a Zork Grand Inquisitor, ke kterym taky skladal, se povedly vic.

Je to asi hodne dany i vzpominkami na tu kterou hru, clovek si treba dnes uz stezi muze zahrat Baldur`s Gate nebo Fallout 2, protoze je to moc casove narocny, tak si proste pusti soundtrack a vzpomina.:0)

http://www.youtube.com/watch?v=teckDmaZf98
http://www.youtube.com/watch?v=GHFenZq2AN4
@Majkee (13.09.2012 00:59): jo ta třetí je taková nejvíc charakteristická pro osmičku. Mám ji hrozně zafixovanou, když se létá, ty bicí mi vždycky zněly jak křídla :-) ...a nesčětněkrát jsem si jí hrál na klavír. Stejně jako tuhle úžasnou variaci na Mozartův Turecký pochod - a taky jako jediná ze všech těch skladeb pro Might and Magic má jasný název - Regnan Fleet http://www.youtube.com/watch?v=BRhlHS98Lq4&feature=relmfu


Mrzí mě, že jedna z mých nejoblíbenějších skladeb z osmičky je jen instrumentace klavírní skladby od Chopina...i když moc podařená, je to asi nejmajestátnější a nejlépe vystavěná kompozice - http://www.youtube.com/watch?v=BRhlHS98Lq4&feature=relmfu
Grafika možná nebyla výstavní, ale hudbu má VI-VIII exceletní. Na devatý díl si moc nevzpomínám.. V půlce jsem aktivoval cheaty, abych to měl rychle z krku.. :D
@90210 (12.09.2012 21:44): No to není jen o pravidlech... Ale úžasné hratelnosti, silného vývoje postav, motivace zkoumat kde se dá (a furt tam je mrtě tajných míst a kdo víc čeho všeho). Jen dnes by to muselo být kompletně ve 3D (s podporou vyššího rozlišení ofkóz).
@Say (12.09.2012 21:38): Kdybych byl producent a mel bych rozhodnout, jestli do toho jit nebo ne, tak bych do toho urcite nesel, ale ja bych nesel do zadny hry, ani filmu apod.:0)

Na druhou stranu pokud se ti ta pravidla fakt tolik libi, tak mas obrovskou vyhodu v tom, ze na nich vysly hned 3 hry, to neni uplne obvykly.:0)
Kdyby dnes vyšla M&M10 (opravdu s pravidly vycházejícími z 6,7,8, ne 9), nezaplatila by se?
A proč si také nepřiznat, že ač grafika MaM VI - VIII nebyla zrovna pohledná, tak vše lepší než Wizardry 8 (aneb Betrayal at Krondor II). Opravdu si měli ty 3D enginy rozmyslet, když jsou ty předchozí díly (i u MaM) o tolik hezčí (teď nemyslím ty první v EGA barvách).

P.S. Taky mám chuť si to zahrát, jen nevím jaké čtvrté povolání k Knightovi, Clericovi a Sorcererovi. :)
@Say (12.09.2012 19:51): Podle me celou francizu v podstate odrovnali 3DO, kterym hrozila insolvence a tlacila na vydani dalsich a dalsich titulu ze sveta M&M, ze kterych se nakonec vyklubaly sracky, jako Crusaders, Legends a Chronicles, u kterych to uz byla znamka totalniho zoufalstvi. Hlavne ale odesel otec celyho sveta M&M Van Caneghem, kterej s nimi uz nechtel mic nic spolecnyho. Co se tyce grafiky, tak uz sestka nebyla zrovna vychvalovana (nebyla podpora tehdy supermodnich 3D akceleratoru), sedmicka uz sklidila vysmech a osmicku uz radsi ani nikdo nekomentoval, ta vypada nechutne i z obrazku. Grafika byla vzdycky brana za nejslabsi stranku techto her. MM9 uz delali uplne jini lidi a prisla v dobe, kdy uz byla zanrove uplne mimo, vem si ze v ty dobe vyslo i Wizardry 8, coz je za a)lepsi hra a za b)se stejne nezaplatilo a skoncil Sir-Tech, cehoz ja osobne lituju jeste mnohem vic. K dotvoreni dobovyho obrazu jen dodam, ze WIzardry 8 uz byli hotovi snad vic nez rok pred samotnym vydanim, ale nikdo je nechtel distribuovat!



@Majkee (12.09.2012 19:56): Tyhle teorie vazne miluju a je videt, ze Metacritic ma asi tak stejnou vypovedni hodnotu, jako DH.:0) Stary dily M&M byly na zapade kult, akorat to bylo v 80. letech, takze je ted nikdo (krome Stridera) nebude hrat a ti co to pred 30 lety hrali, je nebudou nikde hodnotit. Ultimy, M&M a Wizardry byly stezejni RPG serie 80. let, to je proste fakt.
@Majkee (12.09.2012 19:56): No prvnich pet dilu bych na metacritics teda nehledal. Kdyz jsi projdes tehdejsi vydani Computer Gaming World (ktere byly v pdf formatu dany k dispozici zdarma a je to paradni cteni!), tak myslis poznas, jak velkou fanouskovskou zakladnu mely prvni dily serie.
@Say (12.09.2012 19:51): Pokud si pamatuju, tak van Caneghem NWC prodal a byl uz jen v "zamestnaneckem" pomeru. Novi majitele chteli vydavat dalsi dily hodne rychle, takze to bylo nakonec uspechane. Dle Caneghena se melo pockat a furu veci dotahnout.
@90210 (12.09.2012 19:36): Samozřejmě to propadák nebyl, ale žádná bomba také ne. Koneckonců, můj dotaz si ve svém příspěvku vysvětlil . Ale stejně nechápu, že na Metacriticu je MM 6 jen desetkrát ohodnoceno a má jedno uživatelské hodnocení, sedmička dokonce jen 6 ohodnocení. Díly 1-5 jsem tam vůbec nenašel. Pro srovnání Fallout 1 má 247 hodnocení a 49 uživ. recenzí, BG 1 177 hodnocení a 32 recenzí. To jen potvrzuje moji domněnku, že na Západě je tahle série hodně podhodnocena. Něco podobného jako s Gothicy, které většinově zaujaly publikum jen v SRN, Polsku, Skandinávii, v Rusku a u nás.
@90210 (12.09.2012 19:36): Já dodnes nechápu, proč New Wordl Computing skončil=/ Dyť s MM8 už to začínalo mít i výbornou grafickou stránku (rozuměj "konkurenční k ostatním hrám"). MM9 jaksi šláplo vedle, ale mám ji dohranou a rozhodně nelituji (ona je to dobrá hra, jen to není MM, a inventář + vývoj postavy dojebali jak mohli). Co já bych dal za MM10.
@Majkee (12.09.2012 19:25): No, ono je to trosku (uplne) jinak. Dily 1-5 byly na zapade obrovske hity podobne jako Ultimy, zato k nam se nikdy nedostaly a jejich misto zabraly treba Ishary, ktere na zapade nikdo nezna. U nas se chytly az novodoby dily 6-8 (9. se nechytl nikde), asi diky naklonnosti tehdejsich recenzentu. Zato na zapade to uz asi nebyla zadna pecka, z pohledu AAA titulu uz pro oldskool RPG na trhu nebylo tolik mista, hralo se spis Diablo apod. Kazdopadne MM6 ma dalsi 3 pokracovani, takze se tezko mohlo jednat o propadak, spis naopak.
Celá tahle série je u nás podezřele populární. Samozřejmě je to skvělá hra, ale na Západě trošku zapadla. Za to u nás se jí vždycky dost dařilo.
Ja odporucam pozriet sa hlavne sem, nic lepsie o hrach MM v Ceskoslovenskom internete neexistuje! Elemirove stranky odkaz
Naštvali jste mě. Neodolal jsem a nakonec jsem Mandate of Heaven nainstaloval. Jakej patch je nejlepší, když chyi splnit všechny úkoly, 1.1 nebo 1.3?
Kde je mistrovská gilda vzduchu? Nebo kde si můžu konečně pořídit létání? Už bych ho celkem potřeboval.
Ja som tiez dohral GOG verziu, ale nieco som na to este daval z Elemirovych stranok nejaky superpatch co mal v popise ze kombinuje prave tusim ten Grayface este s nejakym monks patch ci nieco take a na tomto som to bez akychkolvek bugov uspesne dohral. Ale ziadnu cestinu ani nic jazykove som nedaval pac to nezvyknem robit celkovo v hrach ako takych.
Mimochodem, dohral jsem tu verzi z GOGu, ktera je opatchovana na 1.2. (a uz nic dalsiho, zadna cestina apod.) a vsechny dvere v Shadow guild jsem otevrel, stejne jako vsechny dvere v Kriegspireu, takze jsem mohl splnit quest s tim tepanym vejcem. Bez jakychkoliv problemu.
@Eru (09.09.2012 15:05): Protože netuším, do jaké míry zasahuje čeština do souborů hry, podobně jako GrayFace. Však zkus a uvidíš. Pokud za několik hodin hry nenarazíš na žádný problém/pád, dej vědět a přepíšu to.
@Say (09.09.2012 14:53): A na to jsi přišel jak? Vždyť ve spoileru níže je uvedeno jen:

"Bohužel v nejnovějším patchi v1.2 se vyskytuje několik chyb, které nikdy nebyly firmou 3DO odstraněny - nejdou otevřít dveře ve Stínové gildě a hradu Kriegspire, takže nemůžete splnit některé úkoly."

což jsou GrayFacem opravené bugy. O žádné nekompatibilitě s češtinou tam není nic.
@Eru (09.09.2012 14:03): Viz redame u češtiny.

Verze 2.1
Upraven instalační program pro použití s v1.1
Drobné úpravy

Verze 2.0
Co je nového?
1. Upraven instalační program, takže jde nainstalovat update na verzi 1.2 i bez ručního zkopírovaní na harddisk.
2. Opravena chyba v zadávání hesla ve hradu Alamos
3. Počeštěny jména některých monster (peasanti ve vesnicích, někteří bossové)
3. Opraveny různé překlepy a textové chyby (podle Vašich připomínek, díky)

FAQ
Q: Proč ty zmatky s verzemi?
A: Bohužel v nejnovějším patchi v1.2 se vyskytuje několik chyb, které nikdy nebyly firmou 3DO odstraněny - nejdou otevřít dveře ve Stínové gildě a hradu Kriegspire, takže nemůžete splnit některé úkoly. Pokud nechcete během hry žonglovat s exe souborem ze starší verze, doporučujeme nainstalovat starší patch v1.1.

Q: Jak se liší v1.2 od v1.1?
A: Version 1.2 fixes the following bugs:
Albert Newton - Lord Newton now accepts the Hourglass of Time properly.
Experience no longer has a cap of 6 million.
A rare problem with switching between turn-based and real-time combat modes has been fixed.
A rare problem with corrupted data during map transitions has been fixed.

Q: Co to pro hráče znamená?
A: Pokud nesete lordu Newtonovi Hodiny času, NESMÍTE mít v inventáři klíč od Gharikovy kovárny, jinak nerozpozná, že jste quest už udělali. Musíte klíč před tím položit na zem. Toho bylo opraveno ve verze 1.2, ale lepší tento "problém" než naprostá nemožnost splnit jiné úkoly.

Q: Jak instalovat?
A: Instalační program vás sám upozorní, pokud nemáte hru updatovanou (1.0 nefunguje na procesorech Cyrix, nejde počeštit střelba), a nabídne instalaci. Pokud jste ale nainstalovali češtinu z minulého CD nebo update v1.2, musíte hru nejprve přeinstalovat (bez odinstalace). Pozice zůstanou zachovány. V případe, ze máte správnou verzi, reinstalace není nutná, nová verze češtiny se přehraje přes stávající.


Raději napíšu, že to nelze, než abych pak musel v poště vysvětlovat, proč nefunguje to a to.
Say: K tvému návodu na zprovoznění GrayFace patche: Není pravda, že by čeština nefungovala na GOG verzi (nebo verzi s patchem 1.2). Funguje, dnes otestováno.
Vždy hraji za 3x Sorcerer, 1x Clerik, 1. Strider: magie ohně + černá magie všechny dovednosti typu opravování, bystrost apod. 2. Xena Oheň + černá magie, 3. Gabriela: clerik- černá + bílá magie, a poslední Asterix Voda, oheň, černá magie + magie vzduchu (létání). Ze začátku je ale nutnost lukostřlba. 4x dračí dech- tomu nejde odolat.