@Red (12.11.2012 07:59): Mimo hlavního tématu (což nekritizuji), to byla hudba u fontány (v GK1 park), policejní stanice a měl jsem pocit, že tam byly později ještě nějaké jiné. Zvláště v té první kapitole ale, kde jsou tyhle dvě doprovodné skladby nejvýraznější (myslím, že tam hudba pak už nikde není), to vytváří pocit určitého déja vu. Do komentáře se mi včera krutě nechtělo, byť jsem tušil, že těch 65% neprojde jen tak :) Uvidíme, zda-li se motivuji během týdne :-)
EDIT: K té hudby bych řekl ještě jedno. Díky GK1 jsem se začal pídit po hudbě inspirované voodoo a objevil tak Dr. Johna a hlavně skvělého Exumu, takže si celkové hudební složky docela cením (v GK2 tenhle pocit hudebního génia loci chyběl, resp. dílky malému významu některých míst nebyl dostatečně silný). V prvním díle byla hudba působivá a poměrně silně dotvářela celkovou atmosféru. Hudba a pak některé vizuální a dramatické detaily - třeba titulky, kde jsou jako pozadí do červena zbarvené dřevoryty s procesy čarodějnic. Nebo to postupné vzrůstající tušení jakési přicházející katastrofy, kterou s každým novým ránem odhaluje horoskop Gabrielovi v novinách. Nebo hlas vypravěčky, jež příběh poněkud odcizuje a dělá z něj něco, co se již událo a je tedy vyprávěno (a ten stařecký nakřáplý hlas jen podtrhuje, že se jedná o jakýsi "urban myth"). Tyhle vynalézavé detaily mi v GK2 chyběly. Na druhou stranu to, co mě ale na GK2 zaujalo, bylo to homoerotické napětí pocházející od Ludwiga II a Von Glowera (když nad tím člověk začne přemýšlet, nabízely by se docela zajímavé interpretace). V počítačové hře jsem na tenhle motiv zatím nenarazil (z literatury se mi vybavilo romaneto Gotická duše od Karáska ze Lvovic). Škoda, že se na to nesoustředili trochu více. Chtělo to podle mého více osobních rozhovorů mezi Gabrielem a Von Glowerem. Ty rozhovory jsou ze strany Gabriela čistě investigativní a pouze se pak odehraje ta FMV noční scéna. Jako hráč jsem pak pochopitelně nechápal Gabrielovu motivaci, kdy v té lovecké chatě všechno Von Glowerovi o Von Zellovi vyklopí (tohle byla dost zásadní dramatická chyba). Kdyby to ale bylo od začátku stavěno tak, že pro Gabriela není Von Glower podezřelý, ale přítel, kterého nepodezírá, tak by to pochopitelné bylo (možná to tak mělo být, ale nepovedlo se to). Také by pak získával větší váhu ten motiv, o kterém jsem mluvil výše a vedlo by to ke komplexnějším emocím.
EDIT: K té hudby bych řekl ještě jedno. Díky GK1 jsem se začal pídit po hudbě inspirované voodoo a objevil tak Dr. Johna a hlavně skvělého Exumu, takže si celkové hudební složky docela cením (v GK2 tenhle pocit hudebního génia loci chyběl, resp. dílky malému významu některých míst nebyl dostatečně silný). V prvním díle byla hudba působivá a poměrně silně dotvářela celkovou atmosféru. Hudba a pak některé vizuální a dramatické detaily - třeba titulky, kde jsou jako pozadí do červena zbarvené dřevoryty s procesy čarodějnic. Nebo to postupné vzrůstající tušení jakési přicházející katastrofy, kterou s každým novým ránem odhaluje horoskop Gabrielovi v novinách. Nebo hlas vypravěčky, jež příběh poněkud odcizuje a dělá z něj něco, co se již událo a je tedy vyprávěno (a ten stařecký nakřáplý hlas jen podtrhuje, že se jedná o jakýsi "urban myth"). Tyhle vynalézavé detaily mi v GK2 chyběly. Na druhou stranu to, co mě ale na GK2 zaujalo, bylo to homoerotické napětí pocházející od Ludwiga II a Von Glowera (když nad tím člověk začne přemýšlet, nabízely by se docela zajímavé interpretace). V počítačové hře jsem na tenhle motiv zatím nenarazil (z literatury se mi vybavilo romaneto Gotická duše od Karáska ze Lvovic). Škoda, že se na to nesoustředili trochu více. Chtělo to podle mého více osobních rozhovorů mezi Gabrielem a Von Glowerem. Ty rozhovory jsou ze strany Gabriela čistě investigativní a pouze se pak odehraje ta FMV noční scéna. Jako hráč jsem pak pochopitelně nechápal Gabrielovu motivaci, kdy v té lovecké chatě všechno Von Glowerovi o Von Zellovi vyklopí (tohle byla dost zásadní dramatická chyba). Kdyby to ale bylo od začátku stavěno tak, že pro Gabriela není Von Glower podezřelý, ale přítel, kterého nepodezírá, tak by to pochopitelné bylo (možná to tak mělo být, ale nepovedlo se to). Také by pak získával větší váhu ten motiv, o kterém jsem mluvil výše a vedlo by to ke komplexnějším emocím.