@RXQ79rudax (01.03.2013 15:27): Jednodušší cesta je v nastavení dosboxu u položky "cputype" místo implicitního "auto" zvolit třebas "386" (tenhle fígl stejně tak dobře pomáhá třebas i u QfG 4 na zrychlené pasáže či na pověstný bug s Chernovy).
Diskuze
- ti kdo tu hrají na rychlém pc-pomocí dosboxu - tak jestli se vám tam taky vyskytuje ten bug - že když sešlete kouzlo uspání tak před tím než se to kouzlo vykouzlí - tak tak ten tvor kterého mělo uspat se pohne ( i když to tam psalo že nebyl schopen odolat účinkům toho kouzla ) - tak je třeba zpomalit dos-box asi na 20 procent CPU - při pohybu především ve 3D prostředí je třeba zase hru zrychlit.
- hru jsem hrál před časem na pomalém PC - dostal jsem se do předposlední kapitoly -
tu českou verzi - docela dost mi tam toho nedávalo smysl - takže teď hraji anglickou verzi - teď jsem ve druhé kapitole.
tady nějaký příklad: tady zajímavější zábavnější český překlad než anglický originál - ta zpráva ohledně církve
tady přeptání toho kapitána na čas odletu - tam si kromě jiného překladatel spletl lunch s launch
taky přeptání na zdravotní stav - prosthesis is operational ( protéza je operativní ) - a ne ....
před časem tu byla taky diskuze jestli hrát ve fullscreen - podle mě je lepší tuhle a další staré hry s kostičkovanou grafikou hrát raději v malém okně.
- hru jsem hrál před časem na pomalém PC - dostal jsem se do předposlední kapitoly -
tu českou verzi - docela dost mi tam toho nedávalo smysl - takže teď hraji anglickou verzi - teď jsem ve druhé kapitole.
tady nějaký příklad: tady zajímavější zábavnější český překlad než anglický originál - ta zpráva ohledně církve
tady přeptání toho kapitána na čas odletu - tam si kromě jiného překladatel spletl lunch s launch
taky přeptání na zdravotní stav - prosthesis is operational ( protéza je operativní ) - a ne ....
před časem tu byla taky diskuze jestli hrát ve fullscreen - podle mě je lepší tuhle a další staré hry s kostičkovanou grafikou hrát raději v malém okně.
@mazar1234 (23.02.2013 17:49): Aha..(!) Tak to jsem vůbec netušil. Měl jsem za to, že to pokračuje v intencích Amberstaru. Hmmmmm...
@Artran (23.02.2013 17:43): Hlavne to ze tam lietas na kozmickej lodi na 2 dalsie planety, mimozemstania (mimolyramioncania).... tusim aj zopar viacmenej scifi predmetov (zbrani).... uz su to dobre 3 roky com to dohral tak si toho uz prilis vela nepamatam ale minimalne toto vsetko tam je.
Plus tusim aj zaverecny boss je sci-fi masinka
Plus tusim aj zaverecny boss je sci-fi masinka
@mazar1234 (23.02.2013 17:17): Co máš přesně na mysli?
@Artran (23.02.2013 16:56): "to není, pokud vím, ani v Ambermoonu" ako chapem hovoris o tom sci-fi prvku, ale ten v Ambermoone je - aj ked trosku inac a menej ako v Albione.
@Isair (23.02.2013 16:33): To máš pravdu; to není, pokud vím, ani v Ambermoonu (Amberstar jsem dohrál, Ambermoon pouze načal). Ale co do herního systému a grafického stylu jsou si velmi podobné. Akorát jen, že ten Albion je takový barevnější. Ovšem vkusně. Ta Xulima vypadá co do barevných škál dosti přeplácaně.
@Artran (23.02.2013 15:57): Já jen, že mi tam chybělo to fajnové spojení sci-fi/fantasy, které dělá Albion mj. tak originální (a navíc má ke klasickému fantasy zase o několik kroků blíže, co se prostředí i nepřátel týká... imo).
@kurcatovium (23.02.2013 15:28): Problém je v tom, že ani ten "podobný styl hry" v tom zase tolik nevidím, má to s Albionem očividně tolik společného, co s x dalšími party-based RPG s tahovými souboji, jak jsem mimochodem níže již jednou zmiňoval;) (pod podobným stylem hry bych si představil minimálně to střídání klasické Dungeonovité hratelnosti s isometrickým RPG, což je v Albionu oproti konkurenci tak atypické). Každopádně se už ale dále nechci dohadovat o takových pitominách a dávám téhle diskusi sbohem.
@kurcatovium (23.02.2013 15:28): Problém je v tom, že ani ten "podobný styl hry" v tom zase tolik nevidím, má to s Albionem očividně tolik společného, co s x dalšími party-based RPG s tahovými souboji, jak jsem mimochodem níže již jednou zmiňoval;) (pod podobným stylem hry bych si představil minimálně to střídání klasické Dungeonovité hratelnosti s isometrickým RPG, což je v Albionu oproti konkurenci tak atypické). Každopádně se už ale dále nechci dohadovat o takových pitominách a dávám téhle diskusi sbohem.
@Isair (23.02.2013 14:01): Popravdě řečeno, si už nepamatuji, jestli tam jsou přímo orkové :) ale Amberstar je hlavně takový proto Albion. Jako klasická fantasy také zcela napůsobí (je na něm vidět, že to dělali Němci). Plus je tam navíc ještě pohyb po čtvercích.
@Isair (22.02.2013 18:25): Když už teda chceš citovat kus mýho příspěvku, dělej to aspoň bez vytrhávání z kontextu, tedy takhle: "pokračovatele Albionu, alespoň co se stylu hry týká". Nikde jsem nepsal, že je to Albion 2 či jiná reinkarnace. Jen jsem napsal, že to prostě vypadá na herně podobnou věc. Tečka.
@Richmond (23.02.2013 15:16): No Albion je v podstale len ztunelovateny a orezany Ambermoon.
Albionu se toho moc nepodoba, jestli vubec neco. Naopak Albion se hodne podoba Ambermoonu :-)
@Artran (23.02.2013 07:21): Cožpak Amberstar není klasičtější fantasy se skřety a orky?
@Isair (22.02.2013 18:25): "To už je mu podobnější spíše ten Amberstar" - Není. Ten je mu naopak ještě méně podobný :-)
LOL no jasne, treba byť dotknutý alebo urazený, keď sa mýlim. :D
@Isair (22.02.2013 18:25): Já ti to uznávám, ale zrovna se neoháněj hrama které zde hodnotil jeden člověk i když název mi něco řiká. Albion je prostě z tý charakteristiky nejznámější a to že scifi, iskai atd...ok. Já už žízním po jakémkéliv kvalitním RPG kde si nezkazím oči. Už ani nemusím nic originálního, stačí mí aspoň kdyby k tomu byl řemeslně vyvedený generický příběh a dialogy. Kdyby jste o něčem věděli dejte vědět.
@Red (22.02.2013 16:02): O každou palmu se hádat nemusíš, stačí si porovnat celkovou stylizaci... zatímco sci-fi/fantasy Albion má svůj vlastní, promyšlený svět, Lords of Xulima působí jako klasické tuctové fantasy se skřety a orky. To už je mu podobnější spíše ten Amberstar. Pohled se mění pravděpodobně pouze při soubojích (čili nic na způsob dungeon/iso RPG jakým je Albion). A ano, tahové souboje a party based to je (jakožto i x dalších RPG, některé dokonce taktéž se změnou pohledu při soubojích). Některé obrázky vypadají podobně, nicméně "pokračovatel Albionu" mi přijde jako příliš silné vyjádření, když to má společné pouze ty prvky, které jsou společné i s X dalšími party based tahovými RPG.
Z nikoho dělat dementa opravdu nechci, jen sděluji své postřehy;). A popravdě jsem naopak rád, že to sem kurcatovium postnul.
Z nikoho dělat dementa opravdu nechci, jen sděluji své postřehy;). A popravdě jsem naopak rád, že to sem kurcatovium postnul.
Co se týče prostředí, tak třeba ten obrázek s vodopádem je jak z remaku Albionu. Je to skupinový RPG? Je. Má to tahový souboje? Má. Jsou tam změny pohledu z 2d na 3d? Jsou. A o každou palmu se hádat nebudu, tůdle.
@kurcatovium (22.02.2013 14:54): To mi taky často vadí. Přiště to strč do GTAčka a bav se:))
@kurcatovium (22.02.2013 14:54): Nebuď taková citlivka;), věřím, že tenhle obrázek ti mohl dost dobře připomenout Albion, nicméně jiné společné prvky opravdu nevidím.
Každopádně zmínku si ta hra určitě zaslouží.
Každopádně zmínku si ta hra určitě zaslouží.
No jasně, jen ze mě udělejte úplnýho dementa...
Nahajte tak...niekto vidi trochu podobnu farebnu paletu a uz si mysli, ze sa nieco podoba. Bah. Na Albion rozhodne nie, ale aj tak to vyzera zaujimavo. Tradicnych party turn-based RPG nie je nikdy dost.
@Tulareanus (22.02.2013 13:57): Také mi ta spojitost s Albionem nějak uniká, byť to tedy nevypadá úplně zle.
@Red (22.02.2013 13:41): Prostredie? Kde? Čím? Vyzeralo to ako klasické generické fantasy RPG, vizuálne mi to pripomenulo Rage of Mages. Okrem zmeny pohľadu na ťahový boj som teda tam nič iné spoločné nevidel.
Prostředí, změny pohledů, postavy atd...ale souhlasím že to mají i některá starší RPG. Zrovna ty změny pohledů mně v Albionu docela vadily, já radši čistou izometrii.
Okrem toho súbojového systému, ktorý malo viacero starých RPG tam nevidím jedinú spojitosť s Albionom a to som sa na sekundu tešil...
Mně to naopak docela sedí. Vypadá to příjemně.
@90210 (22.02.2013 11:43): Si nepomáhej, taky mi jejich (kreslící) styl příliš nesedí.
4kurčatovium - Je to podobnej styl, vizualne ale vypada skoro o 20 let starsi Albion lip, nemuzu si pomoct.
Tohle vypadá, že by mohlo jít o nenápadného pokračovatele Albionu, alespoň co se stylu hry týká.
Fullscreen only :)
Ke hraní jedině fullscreen. Buď na archaickém stroji nebo emulací Win98 :)
Přidávám se k těm co nejradši hrají staré hry na netbooku. Nebo mám také starou sestavu kde však hraju pouze Sensible world of soccer ve dvojici na 15ce:D
@valcik (01.01.2013 20:08): 30" fullscreen FTW, samozřejmě. Jinak tablet s klávesnicí.
Ha, putovná debata! Naposledy sa objavila tuším pri Eschalon Book I. xD
17" obrazovka + fullscreen režim FTW!
17" obrazovka + fullscreen režim FTW!
Zajímavá debata ohledně hraní her ve fullscreenu. Já to mám skoro naopak, zvlášť u RPGéček, mi hraní v okénku vyhovuje mnohem víc. V jedné 1/4 mi běží Dosbox, ve druhé mám texťák, do kterýho si píšu poznámky ( a to nejenom kvůli tvorbě herních deníků), ve třetí čtvrtině mám otevřený firefox se slovníkem, přece jen občas v tý angličtině do slovníku nahlížím, a ve čtvrtý části mám otevřenou složku, kam si ukládám screenshoty, které u RPG dělám v podstatě ze všech rozhovorů (kromě tlachánío počasí) tak abych se kdykoliv k nějakému rozhovoru mohl vrátit. O toto "pohodlí" samozřejmě u fullscreenu přicházím a docela mi to u moderních her vadí...
@Richmond (01.01.2013 11:58): Me nedavno odesel 17" monitor, (respektive otec s tim neco delal, nevim ani co a ja to musel na dalku resit), mel jsem ho asi 7 let a prave kvuli hram jsem koupil zase 17", nejakej repasovanej, ale jeste se obcas vyrabi. Mozna jsem mohl vzit i 19", mozna priste, ale rozhodne nechci zadny velky widescreen kravy. 19" se jeste vyrabej.
Tak jsem si tu vychvalil 7 let stary monitor a dneska uz mi asi odesel do kremikoveho nebe. Himmel abych shanel nejakou 19 ale ne widescreen. Vyrabi se vubec jeste?
@Kvasa (01.01.2013 10:21): Jo jo, to ma tiez uzemnilo. Co som ho poznal z djoldgames tak som myslel ze to je normalny roztraseny senilny dedek na vozicku ako my ostatni retro-parani (Ja, DJ, Mick, Strider atd. atd.) A on to takato mlada nadej svetoveho paranstva!.
Bodaj by sa rodili cele generacie takychto Drolinov.
Bodaj by sa rodili cele generacie takychto Drolinov.
@Kvasa (01.01.2013 10:21): Tak to je fakt kompliment. :-)
@Tulareanus (01.01.2013 05:51): Drolin je dobrý kolík, než jsem se mu podíval do profilu, myslel jsem, že je to nějaký starý fotřík, co hraje už od nepaměti.
@Drolin (01.01.2013 02:43): Ja si myslím, že Mick to celkom vystihol. Falošná predstava, že má človek dostatok skúseností a faktov na to, aby bol naozaj racionálny a mal odstup je niečo, čo nás toho nadhľadu vlastne zbavuje, hoci si myslíme opak.
Sorry, nějak jsem přehlédl:
"Ale ako na wide-screene to ficat rozplizle je fakt sialenost...... aj ked samozrejme ide nastavit tu -black borders- featuru co eliminuje tu deformaciu... akurat ze v ATI catalystoch to ide nastavit len natvrdo systemovo takze sa mu neda inteligentne povedat ze "if run not-wide application set 4:3 borders" ale to musim zakazdym manualne spustit v catalyst centre aby nedeformoval ale dal cierne okraje a to je vopruz. Mozno N-vidia to ma urobene inteligentne to neviem.... ale radsej hram scale3x v okne ako stale hore-dole setupovat catalyst. "
V tom případě to vážně u Nvidie funguje normálně;) (povětšinou).
"Ale ako na wide-screene to ficat rozplizle je fakt sialenost...... aj ked samozrejme ide nastavit tu -black borders- featuru co eliminuje tu deformaciu... akurat ze v ATI catalystoch to ide nastavit len natvrdo systemovo takze sa mu neda inteligentne povedat ze "if run not-wide application set 4:3 borders" ale to musim zakazdym manualne spustit v catalyst centre aby nedeformoval ale dal cierne okraje a to je vopruz. Mozno N-vidia to ma urobene inteligentne to neviem.... ale radsej hram scale3x v okne ako stale hore-dole setupovat catalyst. "
V tom případě to vážně u Nvidie funguje normálně;) (povětšinou).
@MickTheMage (01.01.2013 02:29): Nechápe?
Spíše má odstup od těchto oldies klasik, a nahlíží tudíž na kvalitu racionálněji.
Spíše má odstup od těchto oldies klasik, a nahlíží tudíž na kvalitu racionálněji.
@Tulareanus (01.01.2013 02:11): Nah, Drolina by som nechal na pokoji (i ked mozno nebol v tom case v plane :) ), ale celkom pocitova hra tie nase (moje) nostalgicke oldies. I ked ich z casu, na cas nechape :)
@mazar1234 (01.01.2013 01:29): Počkat... když Albion spustím v Dosboxu (krom natrvalo zapnutého full-screenu implicitní nastavení...čili scaler=normal2x), funguje normálně wide-screen bez deformací s jen menšími černými pruhy (asi nastavené pro 16:9 monitory? používám 16:10).
Jinač mi nedělá problém i 4:3 s černými pruhy po stranách (včera jsem takto dohrál DN 3D), ale nějak nekoukatelné to většinou opravdu nebývá.
Jinač mi nedělá problém i 4:3 s černými pruhy po stranách (včera jsem takto dohrál DN 3D), ale nějak nekoukatelné to většinou opravdu nebývá.
@mazar1234 (01.01.2013 01:29): Ja si myslím, že keď si Turricana prechádzal, tak ešte Drolin ani nebol v pláne. .D
@mazar1234 (01.01.2013 01:29): A to jsem první DOSovku hrál v roce 2003 (50 retro her u Score 120., a jaké to bylo zklamání, že polovina z tamních her vypadá jak obraz Pollocka :), pokud pominu PoP na školních pc.
Ale pravda, jde o zvyk.
Ale pravda, jde o zvyk.
@Drolin (01.01.2013 01:18): No na niekoho kto sa narodil v case ked som prechadzal Turricana s jednou rukou skrabajuc sa na zadku si docela drzy :-0 ....
... ale vazne, mne spravidla to rozpliznutie naopak vadi a nemam ho rad, takze to full screenom riesit nemozem lebo je to pre mna zle. Idealne je mat bud normalne cely komplet retro-komp s prislusnym monitorom (idealne 19` 4:3) alebo aspon monitor 4:3 nejaky (min aspon 17`).
Ale niekedy naozaj mam vedla otvorene mapy alebo tak nieco, napriklad pri Fate GOD som mal este navyse aj nejake popisky a zozaciatku aj male okienko s popisom tych sedych okienok ze co zobrazuju ale mapy mavam aj pri inych hrach niekedy, ale vacsinou nic len okno s hrou.
... ale vazne, mne spravidla to rozpliznutie naopak vadi a nemam ho rad, takze to full screenom riesit nemozem lebo je to pre mna zle. Idealne je mat bud normalne cely komplet retro-komp s prislusnym monitorom (idealne 19` 4:3) alebo aspon monitor 4:3 nejaky (min aspon 17`).
Ale niekedy naozaj mam vedla otvorene mapy alebo tak nieco, napriklad pri Fate GOD som mal este navyse aj nejake popisky a zozaciatku aj male okienko s popisom tych sedych okienok ze co zobrazuju ale mapy mavam aj pri inych hrach niekedy, ale vacsinou nic len okno s hrou.