Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

To vim taky, ale přes to jdou spawnovat pouze NPC ale ne příšery a zvířata.
Hele nevíte někdo jak spawnat zvířata a příšery? Už je to docela nuda, když člověk nic nepotkává.
Já jsem se k Vegas dostal asi až před týdnem, protože jsem ho celou dobu ignoroval... A baví mě to šíleně, fakt si nepamatuji, kdy naposled jsem u nějaké hry strávil celý den. F3 je pro mě totální sračka hlavně díky tupým nudným rozhovorům, nesmyslnou koridorovou mapou, černobílým světem (buď je někdo svatý nebo totální hajzlík) a hlavně díky Bethesdě, která prostě nedokáže napsat snad jedinou zajímavou postavu ve hře... FNV všechno toto maže a hodně věcí zlepšuje... Kdyby takhle vypadal F3, tak bych byl naprosto spokojen a nikdy bych nebrblal. Jediné co mě vadí je ten pravěký engine a spousta bugů, ale na to už jsem zvyklý z Fallouta 2 :-)
Ok, vzhledově to mohli vymyslet trošku sofistikovaněji, ale že neměli resources? A co je tak těžkého na sehnání kusu kůže a látky? Lol.
@Garret (24.01.2013 19:58): Myslím, že důvod vzniku je v FNV celkem slušně vysvětlen, jak už psal Say, a tak jediné, co mi na tom nějak vadilo, byly až příliš historicky věrné napodobeniny uniforem...
@Garret (24.01.2013 19:58): Proč? Jejich vznik a původ je tam hezky vysvětlen. Jejich zpracování už je na debatu, z čehož vyplývá, že jde spíš o formu. Tak mě napadá... Původní Fallouty mají taky Alien Blaster.
@Kubulus (24.01.2013 16:04): to je dobře aspoň, že tak:)

Abych pravdu řekl tak jsem podobnou diskuzi chtěl vyvolat, ale ne komentářem.
Proto jsem si dal pozor, abych v komentu nenapsal, že F3 má lepší příběh. Natož propracovanější.
Bohužel to tak nebylo pochopeno.
Z komara vyrost velbloud.
Na začátku diskuze jsem možná neobratně použil slovo lepší, ale jen v otázce na Boodkina. Ne v tvrzení. A lepší v jakém smyslu?

Takže "Jinak ale souhlasím s kluky" se sem tak úplně nehodí, protože já jim neříkám, že nemají pravdu a spíš celou dobu vysvětluju, jak to chtěl básník říct.

Ani si už nepamatuji, jak byl propracovaný příběh u F3, ale pamatuju si,jak mě bavil kvůli tomu "klišé-kýči" jak to tu někteří nazývají. A to mi u NV přišlo slabší. To mi přijde jako fakt. A jen to jsem v komentu měl na mysli.

A mně nevadilo ve smyslu, že mě fakt sralo pracovat pro některou z frakcí. Jen jsem si k žádný nenašel cestu abych pro ní CHTEL dělat. Proč ?už jsem psal.

Po Bennym jsem chtěl pátrat.

Příběh Fallout 1 si nepamatuju, ale ve dvojce šlo o to najít GECK pro můj Valut ne?
To je kurva duležítý to je motivace!!!
Ne, že budu dělat kurvu jak v GTA4. Pomáhat „fašistovi“ budovat jeho policejní stát. Nebo mu ho sprostě sebrat (to jsem ještě nevěděl co se z Hauze vyloupne). Ani jsem nechtěl pomáhat z pustiny dělat unifikovanou EU, abych měl v hospodách unifikovaný mušle místo kanálků individualit:) a anektovat... I když to nejni tak hrozny a proto jsem to za RNK dohrál. Taky, aby nevyhrála legie.
:)
...
edit PS:proto pro mě bylo zábavnější hledat otce víc než zabít Bennyho.
Proto pro mě bylo zábavnější a smysluplnější vytvořit čistou vodu pro všechny než nezainteresovaně pomáhat "menšímu zlu". V tomhle mi přišel příběh F3 lepší bez ohledu jestli je primitivní nebo zamotaný.

v jiných aspektech mi přijde NV lepší
bartas: Zajímavý komentář. Zaujal mě.

Jinak ale souhlasím s kluky. Ještě bych nabídnul jeden pohled, který může trochu poodhalit, jak na celou situaci ohledně zmíněného rozporu lze nahlížet. Ta emociální plochost, kterou zmiňuješ, je podle mě poplatná Falloutu 1 a 2. V obou začínáš coby vcelku nezajímavá a bezcharakterní figura, vržená do světa se spoustou rozporů a událostí. Hlavní charakter ale jakoby postrádá chuť. Pointou ovšem je, že do toho světa problémů vkročí a čelí jim. A tak osobně Fallout vnímám – jako hru, kde je hlavní charakter determinován svými činy, tím, jak se k jednotlivým okolnostem postaví. Tahle myšlenka je společná Faloutu 1, 2 i NV.

Třetí díl v tomhle vybočuje, protože je determinovaný svým posláním. V zásadě jde od začátku až do konce o naplnění prostého proroctví. To je úskalí objemné linearity F3.

Ohledně motivace bych snad jen dodal, že si stěžuješ na něco, cos velmi příhodně dosud papal. Zabít Bennyho jsi motivaci měl? (A zrovna tak bych mohl napsat pátrat po otci ve F3.) Ne?! Proč? Proč ti vadilo pracovat pro NCR? Je v tom opravdu tak velký rozdíl? Je vidět, žes k tomu světu měl nějaký postoj, něco cítils, jako ve skutečném životě. Vždyť je to skoro jako když jdeš volit :-) Dokonce v té hře nemusíš ani nikoho zabít, tak v tomto směru nechápu, kde by mohl být problém.
@bartas (24.01.2013 14:16): Nemyslím, že hra musí hrať za každú cenu na emócie ale nechajme to tak, je to tvoj názor a máš naň právo. Aj keď do budúcna menšia rada, nemusíš reagovať v dvoch po sebe idúcich príspevkoch, stačí editovať ten posledný. ;)
@M.a.t.t. (24.01.2013 13:33): nepochopil.
Ale to už bych se opakoval.
Hra mi stála za dohrání, vylučovací metodou jsem strčil hlavu do zadku RNK, prohlížel si "živoucí" svět, splnil několik zajimavých vedlejších úkolů a čekal jak to dopadne.
V komentu jsem zmínil 2věci kvůli kterým jsem si NV neužil tak jak bych mohl.
Nebyla to "kvalita-propracovanost" příběhu, ale jeho emocionální stránka, která mi minimálně od 2půli hry přjde velice plochá.
@bartas (24.01.2013 13:13): Takže ti nesedí žiadna frakcia ku ktorej sa môže v závere pridať a zároveň nechceš hrať sám za seba pretože sa bojíš zodpovednosti - čo však asi ťažko bude chyba samotnej hry, keďže tá ti umožnuje všetky dostupné alternatívy. Pochopil som to však tak, že ti chýba ešte možnosť sa na hlavný príbeh vykašlať -ale úprimne, koľko hier toto umožnuje? A napriek tomu to v New Vegas spraviť môžeš - nechať rozhodovania stranou , vypnúť hru a opustiť New Vegas, bez toho aby si sa dozvedel ako to tam nakoniec dopadlo :)
@Say (24.01.2013 12:06): kdes todle sebral?"Ty pozoruhodne uvažování"
minimálně po satisfakci s Bennym mi NV nenabídlo možnost postupu, se kterou jsem se mohl ztotožnit, žádná pro mě neměla dostatečný emoční náboj, abych si ono řešení hraním užíval jak jsem očekával.
a aby bylo jasno:čím víc možností a zamotanější děj tím podle mě lepší hra, ale ať jsou ty možnosti berný a děj není zamotaný jen na oko
a to že mi v NV žádné moc nesedlo to je můj boj
apropó já v komentu chci příběh jen emočně okořenit

a myslím si, že kdybych koment napsal bez zmiňování F3(kterou je módní pranýřovat a NV adorovat tfuj uctívat) tak bychom tu takhle nedebatovali - trochu mimo než jsem to puvodně myslel

nejsem tady za stranu F3 příběh lepší NV horší
@Borghal (24.01.2013 01:48): a jakej člověk se v něm zamotal?
to zamotal viz.níže jsem myslel abych se nezamotal do odpovědi
najdi vraha a pak splň cca 8misí pro tu kterou hlavní frakci ať máme nadvládu...jasný od začátku nic moc k zamotání.... přičemž je jasný že RNK má být ta hodná :/
spíš jen,že se může hl. linka ztrácet , když se pustíte do hromady ostatních úkolů, o kterých si myslíte, že by hl linku nejak meli zamotat-ovlivnit...
a po satisfakci s bennym mám dělat co? bejt svině a zabít pana majitele, kterýsi svou chytrostí a pílí vybudoval New Vegas,nebo lízt do prdele RNK, která když ji něco nejde po dobrém vezme si to po zlém?nebo s přidat k úchylnejm násilníkům v sradnovních hábitech?Nebo podporovat Majitele,kterej je fašista?
To rači budu hledat dudlík! Co je mi do nich.

...hmm a taky nemám rád westerny... :)
Fallout 3 (a to mám ten diel rád) má lepší pribeh ako New Vegas jedine v tom prípade, že je slovo lepší synonymom pre jednoduchší.

Ja som presne vedel kto som - kuriér, ktorého najali na prácu a ktorého sa následne pokúsili zabiť, takže ma poháňala zvedavosť, o čo vlastne išlo A pri následom pátraní sa ukázalo, že som sa zamotal do ďaleko väčšieho víru udalostí a že v ňom mám šancu sám zamiešať kartami. S t ým komentárom vôbec nesúhlasím, ani vo Falloute 1 či 2 o svojej postave pred plnením hlavnej úlohy nevieme nič a nevadí to, motivácia je od začiatku jasná (pomsta) ,že sa nedajú úplne presne odhadnúť dôsledky činov,tj istá dejová nepredvídateľnosť snáď ani nemôže byť brané ako zápor. Je pravda, źe hlavný dej sa ku koncu aź príliš nepríjemne rozvetvuje ale hráč, ktorý v tom svete strávil dostatočný čas už naň musí mať vytvorený istý názor a konečná voľba by mala byť len zvážením všetkých potenciálnych "za" a "proti"
@bartas (23.01.2013 23:30): Uch, že Pan Kýválek... to se zas nějaký překladatel praštil hlavou o stůl :-D

Jinak, "náročnější na konzumenta" je očividně pravda, jestliže existuje člověk takový, který se v příběhu FNV zamotal, zatímco v F3 nikoliv. A vzhledem k této debatě ... Q.E.D.

A abych se vyjádřil k předmětu diskuze - (wall of text incoming) silný a zároveň zajímavý příběh lze vytvořit pouze za podmínky, že je konzument schopen a ochoten se do role vžít a dejme tomu přijmout i názory, které nejsou a priori jeho. Příběh typu "hledám tátu/mámu/ségru/psa/dudlík" brnká na emotivní strunu až hanba. A je to funkční, leč nezajímavé. Poutavé je to jen proto, že takové obavy jsme každý někdy měli a není těžké se k nim podvědomě vrátit.
Ale k něčemu zajímavějšímu je třeba trochu zúžit situaci, konkretizovat - a tady se od konzumenta již očekává jistá vědomá snaha o vcítění se do role ve věcech, které nejsou explicitně řečeny, případně spolupracovat s autory hry na vyprávění (tzn. NE vyvraždit celou mapu jen proto, že můžu apod.). Tedy v FNV jsem si sám sebe kupříkladu vždy představoval jako chlápka umanutého dokončit objednanou práci a zároveň sejmout toho hajzla co mě přepadl. No a jak se sitace rozvine dál, buď ucítí příležitost a čapne ji, nebo se stane poskokem jednoho z velkých hráčů, protože je v tom až po krk.
To, že si jako hráč musíš "domyslet" motivaci, proč tvá postava něco dělá, z toho nedělá horší příběh. Nakonec, je to přece hra o vžití se do postavy :-)
třeba když jsem zabil majitele tak byl místo majitele Pan Kýválek a dělal jsem to samý co za majitele
@Bodkin (23.01.2013 23:18): tak fajn furt je lepší být citlivý naivka než nasraný pitomec.
Já to tak mám. Vždy prostě hraju za dobro a tydle kýče mě dojímaj. mothafucka.
U NV to ale bylo prostě vyber si stranu a za tu kopej, a že jsem jak hračka v rukou autorů, jak ovce která plní ukoly ani neví proč a to že tě k tomu samýmu vedou trochu oklikou, jednou z prava podruhý zleva mě zas tak úžasné nepřijde...
ale abych se do toho nezamotal...
U Falloutu 3 jsme měl důvod za něčím jít u NV možná se jen nechat překvapit jak to autoři vl. vymysleli
@bartas (23.01.2013 23:19): Ano, já to opatrně obkračoval, abych nebyl nucen říci, že ona síla příběhu F3 je téměř ta stejná síla, která prostupuje romány Daniely Steelové :P

Já ti to neberu, ale odteď se ti budu sem tam smát.
@bartas (23.01.2013 23:12): Ne, tebe teď mám za naivku a citlivého chlapce, pitomci sedí v Bethesdě.

To právě na tom bylo to hezké, že to nebyl přímočarý naivní kýč jako 3, ale místy propletená politická... hra s jistou morální volbou.

Náročnější na konzumenta, což chápu, že některým lidem vadí, tak jako mě vadí příběhy ve hrách, kde žádné ani potřeba nejsou.
@Bodkin (23.01.2013 23:05): doufám, že tím pitomcem myslíš autora příběhu a né mě.

jasně jasně najít toho sráče mě taky motivovalo, ale pak už mě to přestalo bavit jak jsem se v tom ztrácel.... ale jasně chápu
@bartas (23.01.2013 23:01): Mě to nutilo kroutit hlavou a říkat si, jestli dotyčný autor není tak trochu víc pitomec.

Naopak, já zase chtěl dostat toho šmejda, co mě na začátku popravil a přitom jsem se zamotával do událostí kolem přehrady a jestli jsou lepší zemanovitě svérázní otrokáři nebo klasicky zkorumpovaná kapitalistická společnost...
@Bodkin (23.01.2013 22:56): no čemu se směješ?Nemyslím jakože je to ve F3 nejakej román. Spíš jsem myslel emotivní stránku příběhu ve F3, kdy tě nadherně uvedou porodem do hry dají citovou vazbu a kořeny a pak najednou fuk otec pryč a ja ho prostě chci najít, zjistit proč a pak mu pomoci v jaho ušlechtilé snaze.to mě nutilo hrát celkem silně
edit:jo tak ty se jen nesměješ grr tím mínuskem chceš říci, že NV má lepší příběh?
"Kdyby New Vegas mělo příběh silný jako Fallout 3(prosím, ale delší)"

ROFL
Zdrc, dotaz...v Repconnu jsem našel kartu do třetího patra, přitom když jsem ve druhým, jsou tam všude jen dveře do horního patra, o třetím ani zmínka...tajný dveře nebo slepej, blbej nebo jak?
@Killing Joke (19.01.2013 19:19): Za 1, nejsou to datadisky ale DLC (proto je trošku problém je na první pohled poznat) a za 2, by se ti měly přidat do pip-boye nové úkoly, které tě ve většině případech nasměrují někam na kraj hlavní mapy a z toho místa se pak přesuneš do dění obsahu DLC. Kontrola v Data files (fajky u DLC souborů) je samozřejmostí.