Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Je smutné pozorovat, jak mají dnešní BI RPG na hráče degenerativní vliv :(.
Pochopit HUD, postavy-classy (jejich možnosti, výhody, nevýhody, kombinace, strategii, taktiku), nastudovat kouzla,ability (jejich možnosti, výhody, nevýhody, kombinace, strategii, taktiku)..a to jen co se týče micra combatu + co 2 sekundy pauzovat a rozdávat příkazy. Je to otravné, zdlouhavé, nudné a hráči nijak neusnadňující ve formě v jaké to je, nikoliv v obsahu, ten k takové hře samozřejmě patří. Další věcí je samotný role-play...chápu, že mnozí na tom ulítávaj, vcítí se do postavy, její starosti jsou jeho starosti a podobně. Mě raděj vyhovuje hrát za někoho, kterého jen postrkuji směrem, kterým chci. Proto, jsou pro mě lepší pozdější hry od Bioware. (nic, zkusím ještě Fallout dvojku a končím s těmito oldschool rpg a vrátím se k jrpg, které mi vyhovují víc :-P )
4Say - Tak to byl asi Yenn no, ty tam mas 3x svitici oci v kapi a pristroj na davkovani rybich konzerv.

4Jab - Nojo, mas pravdu i s tim Anomenem. Bohuzel se mi nepodarilo vygooglit jeho puvodni portret (narozdil od Yoshimova, fakt je to ten ze Score).
@Say (08.02.2013 18:26): Zloděj křičí chyťte zloděje, z mého pohledu.

BG1 se mi po vizuální stránce líbila víc, ale BG2 žádná katastrofa není (UI, portréty). Najít kvalitní uživatelské portréty, které do celkového stylu zapadají navíc není zas tak snadné (samozřejmě takové jsou).
@Sadako (07.02.2013 20:18): Pokud jeste nekdy BG2 budu hrat, tak to asi taky udelam.

Problem s portrety v BG2 je v tom, ze vypadaj uplne jinak nez ty z jednicky, narozdil treba od Icewind Dale 2, Ishar 2/3, Eob2 etc., a mit na boku menu panel portretu z jednicky a dvojky zaroven, to fakt nevypada dobre.:0) Portrety z jednicky jsou pekny, ale nesedi mi do zazloutlyho interface dvojky, kam sice portrety z dvojky sedi, ale tech je zase strasne malo a hlavne jsou hnusny. Proc to ale pisu> v recenzi ve Score jsou obrazky, kde ma nejspis Yoshimo uplne jinej portret, nez ma ve skutecnosti, ale ve stejnym stylu, jako ostatni dvojkovy portrety. Dalsi portrety ze stejnyho setu bych docela uvital, mozna je mezi nimi i nektery povedeny. Zkousel jsem to googlovat, ale neuspesne. Vsiml si toho nekdo taky? Bohuzel ted nemam moznost udelat scan, tak za 2 tydny ho sem pripadne nahodim.
V BG2 se dá složit i naprosto neotravná parta charakterů. Jak jsem psal dříve - Korgan, Jaheira, Mazzy (příp. i Valygarem), Yoshimo, Sarevok. Žádná parta ubulínků...

Z NPC modů mohu doporučit zatím jen toho Angela (spadá do kategorie neubulínků výše). Zkoušel jsem mnoho dalších modů, ale za moc nestály.

Solo nebo s vlastní vytvořenou partou bych BG (žádný díl) nehrál. Ale každému dle jeho gusta.
@mazar1234 (07.02.2013 17:03): Yop, v BG 1 je to nepoměrně větší problém.

Tak záleží také na postavě mno. Některé to mají rozdělené už podle mého vkusu, čili jen přihodím pár bodů. Jiné naopak kvůli povolání tolik nepotřebují (max. třebas 2 skill pointy do zbraně), čili to větší problém nebývá. U jiných se to může trochu protáhnout, ale jak říkám, v BG 2 je to už jen zanedbatelný problém.

Že však máš lepší pocit z vlastnoručně vytvořené družiny pochopit dokáži, byť tedy osobně preferuji NPC.
@90210 (07.02.2013 16:52): Ono uz je potom rozumnejsie nahadzat akekolvek postavy, resp. nahadzat iba najvyssiu Constitution pripadne u Sorcerera najvyssiu INT alebo tak co nutne treba pragmaticky a potom uplne jednoducho primitivne diskeditorom prepisat hodnoty v tom player export subory, naco nezmyselne stracat hodiny casu nejakym nahadzovanim, to je uplne zbytocna strata casu.
@Isair (07.02.2013 16:35): Ako nie je to nejako debilne s tou skladbou, da sa vyskladat slusne vhodna druzina, ale proste tam stale nejaky detail bude vadit v porovnani s uplne hracom vytvorenou druzinou, teda ale tu ratam iba 5 postav, lebo 6 doplnujem postupne hernymi a plnim tak ich questy.

Ked tak lovim v pamati tak s tym Inquisitorom mas pravdu ten je dost dobry.

Skilly - zbrane samozrejme, a ze par levelov by som netvrdil, nemas skillpoint za level ale ovela menej okrem bojovnikov teda. Aj ked je pravda ze v BG2 to uz nie je take podstatne ako v BG1, ktore teraz hram tak skor som sa nechal ovplyvnit pocitom z BG1 kde je toto VELKY problem. Tam ked niekoho naverbujem na lvl5-6 a nema dobre rozhodene skilly tak uz je to v prdeli kvoli level capu uz sa neda korigovat resp. iba minimalne. V BG1 je dost nutne byt vychcany a na zaciatku si rychlo iba obehat vsetky postavy ktore chcem a naverbovat na lvl1-2..... co je bez znalosti hry ci pouzitia FAQ/HINT nerealne pre hraca.

Pre istotu dodam, ze nehovorim ze BG je ako single postava nehratelna blbost alebo tak nieco, iba to ze s vlastnou druzinou ma to bavi este viac ako na single hero campani.
IWD umoznuje, diky neustalymu nahazovani a cekani na nejlepsi vysledek, vytvorit 6 postav se souctem statu pres 90, coz je ale u papirovyho AD&D nerealnej stav, postava s takovym souctem statu je pak povazovana za neumerne silnou. U Charname v serii BG se kvuli jeho bozskymu puvodu daji skvely staty pochopit (muj bard mel nahozeno snad 96, po precteni vsech knizek mel v pohode pres 100), je ale dobre, ze ostatni najmutelny NPC az na par vyjimek (treba Coran) nijak nevybocujou z beznyho AD&D prumeru. Naopak mi prijde zabavnejsi mit druzinu, ktera ma i urcity slabiny (Keldorn do nalezu gauntlers of dexterity), nez nepremozitelnou partu supermanu, na kterou hra ani neni vybalancovana, zejmena zpocatku ani nahodou. Kdyz vyslo BG2, tak jsem byl z vyberu NPC taky zklamanej a nelibily se mi novy portrety, kterych navic bylo strasne malo, ale ted ten omezenejsi vyber kvituju. Naopak portrety v BG2 povazuju za nejvetsi chybu hry, fakt ze nejsou moc povedeny a k portretum jednicky se vubec nehodi bych prekousl, ale nemohli jich sakra napatlat trochu vic?
@mazar1234 (07.02.2013 16:05):

Ad. specializace NPC.
Pro příklad:
Korgan- Berserkr - proč ne.

Keldorn- Inkvizitor- jak už jsem říkal imo jedna z nejlepších specializací (a rozhodně ji preferuji před čistým paladinem).

Edwin- viz. níže.

Haer'Dalis- opět zvolen nejlepší kit "Blade".

Cernd- Přeměňovatel- proč ne, zpočátku se to hodí.

Valygara- Pravdou je, že bych si asi zvolil jinou specializaci, anžto může nosit (oproti čistému hraničáři) pouze kožené zbroje. I tak však stále fajn charakter.

Ostatní mají povětšinou čisté povolání či dvoj/multi, byť tedy uznávám, že kolikrát ne zrovna šťastně zvolené. Viz. Nalia, která má zbytečně málo zlodějského skillu či Aeria- Klerik/mág mi také nepřijde jako kdovíjaké terno.

ad. Statistiky- také myslím, byť na munchkinování se jistě (povětšinou) hodí hráčem vytvoření hrdinové (pokud má hráč tedy dostatek trpělivosti při nahazování)


Skilly- tím myslíš ve zbraních či zlodějské skilly? Na obojí přeci stačí pár levelů, než si to nastavíš po svém, zase tolik bodů do těch jednotlivých schopností nenarvou:). Příčemž třebas zmiňovaný Korgan, Keldorn, Haer'Dalis, Valygar je mají celkem už od počátku slušně zvolené.
@Isair (07.02.2013 15:58): Mne sa prave Sorcerer paci kvoli tomu ze ma vzdy moznost zosielat vsetky kuzla co pozna, hoci je ich na pocet ovela menej nez by mohol mat mag.

Zaujimavy power-kit je Kensai na cca 10 leveli dualnuty na Maga.... Ale celkovo som tiez so specialistami spokojny aj ked zopar je uplne onicom ale to je len mala mensina. Statistiky to hej, ziadny super-herovia sa nekonaju ale v podstate tak to ma byt, skor vadia tie zle (nehodiaco sa) rozdelene skilly - vacsinou teda.
@mazar1234 (07.02.2013 15:47): Sorcerer je na druhou stranu fajn volba, přestože se tedy v poměru počet kouzel/schopnost kouzlení Edwinovi asi nevyrovná. Navíc nezískává experience za opisování kouzel.

To samé platí třebas pro toho níže zmiňovaného paladin specialistu (Inkvizitor), který je imo "must have". Jeho rozptýlení magie a pravidvé vidění je snad nepostradatelné (navíc rychleji sesílané a silnější nežli kněžské/mágovské). Celkově si myslím, že jsou specializace postav zvoleny docela dobře, horší je to kolikrát s jejich statistikami.

Zrovna třebas Edwin dokáže být slušnějším kouzelníkem nežli hráčem vytvořená postava. Především díky +2 kouzlům na úroveň a slušně rozděleným statistikám, navíc to není žádný výrazně otravný Emo charakter (jakožto většina zlých postav).
Zas také zlé to nie je. Napríklad Jaheira je parádna a univerzálna bojová postava a rovnako aj Anomen, Valygar, Edwin či Korgan. Otravné sú akurát ich romance pri opakovanom hraní, pretože keď na vás Imoen po šiestykrát vyvalí svoje trápenia, príčetnosť si zachránite iba bleskovým odklepaním celého dialógu bez čítania. xD
No pro mě to je tak trochu jako hrát sám dračí doupě. Ale je zbytečný abych se u toho vztekal, budu vás blahoskloně ignorovat /grrr
@Red (07.02.2013 14:45): A já si k nim vztah vybudoval právě proto, že jsem si mohl udělat charaktery podle svých představ, nahodit jim svůj avatar (žádné kýčové šmejdy), rozdělit body do skillů, které opravdu využívám a doplňují celou družinu, atp.=)

@mazar1234 (07.02.2013 14:46): Protože to už by nebyl "ten" charakter. To je zase celkem pochopitelné.
@Say (07.02.2013 14:20): No skilly to je dalsia kapitola..... vacsinou maju najviac bodov v zbraniach ktore najmenej chces a podobne. To je holt dalsi klinec do rakvy classic-single-play.

Presne nie je nad to do podrobna si setupovat vyvoj postavy.... ako preco tam nedali moznost rozdelovat si skilly to je vazne FAIL.... ved by nevadilo ze naverbuje postavu na lvl XYZ, akurat by nemala pridelene body ale by boli pekne naakumulovane v menu a po naverbovani by si ich hrac rozdelil. Holt smola no.
Jak někdo nadává na charaktery tak soptím:) Já právě IW nikdy nedohrál hlavně kvůli tomu že jsem si k postavám nevybudoval vztah.
@7c (07.02.2013 00:21): "Proč tak složitě?" - pretoze je to IN-GAME featura, tudiz netreba pouzivat ziadny externy program. Zabavnost - no jasne ved pisem ze je to megacheat tak co si cakal :-). To len uvadzam ako moznost nie ako odporucanie pre hracov.
Okrem toho na tom nie je absolutne nic zlozite, naopak je to veeeelmi rychle a pohodlne.

@Say (07.02.2013 00:26): Preto som okrem prveho hrania vzdy hral multi-player session aby som si mohol dav vlastne postavy a nie nepodarky z rady pregeneratedingame-characters :-). Proste chcem mat svoju skladbu - Paladin-Cleric-Sorcerer-Fighter/Thief-Archer + 6 postava in-game char, ktore postupne striedam a plnim ich questy. Co mam robit ked v hre su vacsinou vseliaki vopruzni specialisti ako Paladin, Mage a tak ktorych vobec nechcem, myslim ze cisty paladin tam ani vobec nie je, s magmi su tiez problemy, sorcerer tam snad tiez nie je.....
Holt hranie s mnou nadefinovanou druzinou ma bavi ovela viac ako s nanutenymi postavami.
@mazar1234 (06.02.2013 23:06): Proč tak složitě? Na Infinity hry existuje nespočet editorů všeho možného, včetně uložených pozic. Nicméně tebou zmíněný způsob využití těchto možností dle mě docela radikálně snižuje zábavnost hraní :)
Trik na veci, ano toto je funkcna chybka v hre... ale da sa praktikovat ovela brutalnejsi cheato-powergaming... nekonecne mnozenie predmetov, lubovolnych vratane casti unikatnych zbrani a tak poskladat vsetky dostupne zbrane aj tie ktore vyzaduju na tvorbu unikatne predmety co sa vyskytuju v jedinom exemplary. Ovsem treba pustit hru v mode multi-player a tam sa daju lubovolne importovat postavy zo suborov.... a tie su ulozene tak ako su exportovane so vsetkymi predmetmi...... takto sa daju donekonecna cez export/import mnozit predmety. Myslim ze ale je tam vynimka ten bezodny pytel ten sa pri exporte tusim neulozi sa mi zda.

Ovsem je to mega cheat....
Pokud vim, tak flirt spolu maji Haer'Dalis a Aerie. A Aerie s Minscem maji platonicky vztah, ktery preroste v intimni v momente, kdy A. potira M. genitalie masti proti svedeni.

Jinak jedna z prvnich romanci vubec, Imoen Romance, ma pomerne zajimave incestni moznosti, akorat je docela tezke se k nim dopracovat. Jinak pokud vim, tak je tam romance s trinactiletou paladinkou, ve ktere se dostanete do Sigilu a pokud se pokusite o cokoli neplatonickeho, ma to vcelku drasticke a zcela odpovidajici nasledky.
@AlieN (27.12.2012 22:52): Naštěstí jsme se shodli, že děti nechceme, ovšem kdyby náhodou slyšel hrdličku volat Dutrůůů, tak ať, akorát by to musel praktikovat stylem použít-zahodit, nemám rád, když se mi přeplní sklep, nikdy nevíš, kdy ho budeš opravdu nutně potřebovat.

A s tou neoriginalitou NPC souhlasím - i když, třeba ten mnou už několikrát zmiňovaný Xan mi přes to, že se i u něj občas objevují jistá klišé a ta romance je poměrně vážná, přijde moc dobrý, neb je to celkem slušně napsané.
Avšak ocenilo bych, kdyby se autoři alespoň trochu víc rozjeli a nesekali jednu Mary Sue za druhou.

@AlieN (27.12.2012 22:56): Přiznávám se, že Sola jak ho neznáte mě už napadl...a jo, mám v plánu zase něco dopsat, akorát s mou leností to bude holt zase chvíli trvat.