Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Bioware si opravdu málokdy tyhle ubrečínky, uplakánky, kňouraly a jiné chudobědy odpustí (snad nikdy), ale Aerie je opravdu extrakt všeho, co je na těchto postavách blbé.

Jako dimenze, kde jsou všichni macho a tvrďáctví jim teče ušima je taky zlo, ale proč tohle vždycky všude cpou? Copak se to doopravdy někomu líbí, někdo to vyžaduje, aby každá hra měla postavu, která je svým bědováním nesnesitelná?
Oproti rl je to ještě malý odvárek. Kluci ty holky prošly mučením, za to ty naše se třeba jen špatně vyspaly:D
rozhovory mezi postavami jsou fajn, zvlášť, když se nakombinují určité postavy jako Minsc a Edwin tak je to prý pořádná legrace to číst... mi osobně se třeba hodně líbily dialogy romance s Aerií, občas jsem schválně zvolil nějakou citově "zrůdnou" odpověď jen proto, aby se mi z reakce Aerie a hudby, která přitom hrála sevřelo srdce a honem rychle loadoval hru a byl na ni zase milý :)
Ty NPC jsou zatím asi tak jediné, co mě tam baví.
Nemám nic ani tak proti klasickému fantasy, ale je fakt, že většinou dávám přednost něčemu originálnějšímu. A ta "vznešená teploušská mluva", to je trefa do černého. :-D
@Zero (17.02.2013 21:37): záleží na tom, jestli tě bere klasické fantasy nebo ne... někdo na ty draky a "vznešeně teploušskou mluvu" jak to napsal a strefil pipboy zkrátka není
já si rád zahraju neotřelé fantasy typu Gothic, ale jakmile mě někdo začne krmit kydama o zlých a mocných čarodějích co žijí v pevnosti plné nástrah uprostřed temného lesa plného elfů, trpaslíků, skřetů, kentaurů a víl, osypu se
Jak píše Bodkin, žádná genialita v tom není. Jde jen o klasické RPG. Hráči se liší jen v tom, jak moc dobře jim přijde hra řemeslně provedená. Většině sedne.
@Zero (17.02.2013 21:37): Nu, je tam řádná power fantasy (zabijíš draky a lichy a podobné high šmejdy ani nemrkneš) a můžeš randit a NPC jsou ukecané. Velmi ukecané. Pokud toto nepovažuješ za genialitu, pak se netrap a jdi hrát něco jiného, založeného na jiných principech.
Tak jsem to zase rozehrál, třeba se tím tentokrát konečně prokoušu. Nemůžu si pomoct, ale tahle série mě prostě nechytla, i když se fakt snažím tam najít tu genialitu, která by tam podle zdejších hodnocení měla být.
@SíDžej (17.02.2013 13:47): Mám takový pocit, nebo tvé fundované hodnocení s podrobnou analýzou vůči ostatním komentářům spočívá pouze a jen na rozdílu od tvého vlastního hodnocení hry?
@Ebb (17.02.2013 08:40): Nejsi jediný, na koho jsem se podíval zblízka ;-) ale dal jsem je po důkladném rozboru důležitých aspektů hodnocení a v konkurenci ostatních byli holt dosti podprůměrné.
@SíDžej (13.02.2013 20:41): Ty hele. Když dohraješ PST, tak pochopit těch pár pravidel, co je v BG jinak, by mělo zabrat průměrně inteligentnímu člověku max 5 minut. Vždyť je to obé DnD. Myslím to zcela bez urážky.
Krom toho jako již nenáctiletý... Nehráli jste také v dětství Dračák? BG a další RPG si nadto mohly dovolit být složitější, protože nevycházely na Xboxu. Blahé to časy...
@SíDžej (13.02.2013 20:41): Vždyť zrovna v BG 2 máš možnost vybrat si z menu hry "tutorial", který tě základní principy trochu naučí. V BG 1 je to dokonce vyřešení také přímo ingame nápovědou pomocí dialogů s určitými postavami. Zbytek (tj. různé účinky kouzel, schopnosti jednotlivých povolání aj.) si samozřejmě musíš přečíst, ale opět máš možnost ve hře. Osobně jsem třebas BG hrál poprvé úplně bez pročítání manuálu;).
@Jab (13.02.2013 20:20): Není to chyba, ale prostě místo neohrabaného tištěného manuálu jsou teď hráči seznamováni s pravidly efektivněji v samotné hře. Nic jiného nechci a tohle BG nemá, proto je staré! Planescape (ten jsem aspoň dohrál) je ok, ale souboje mě nebavili a neberte mi ten Fallout pořád :D
@Say (13.02.2013 19:39): No minimálně je třeba se naučit účinky všemožných kouzel a schopností, což ve Falloutech odpadá, byť jistě vyžadují také podobnou míru taktizování. Že jsou zábavněji udělané jsem však nikde nepsal:).

@SíDžej (13.02.2013 20:02): Podobnou odpověď jsem popravdě čekal. Taky mi není "náct", přesto si však mnohem raději zahraji hry, které mi nabídnou nějaké složitější mechanismy, větší volnost ve vývoji/výběru postavy a tudíž i častokrát zábavnější gameplay. Těch pár minut študování navíc tomu rád obětuji (obzvláště když dobrých RPG není mnoho). Trochu mi to z tvé strany připadne jako určitá forma lenosti/ zpohodlnění, které je možná nepřímo následkem právě hraním her s jednoduchými principy (věřím, že se stěží přeorientovává na něco složitějšího, v případě že ti doposud hry vše předhazovaly téměř zdarma a bez větší námahy). Ale ok, očividně máme každý jiné priority a chápu, že pokud tě hra svými mechanismy na první pohled nezaujala, asi se jí nechceš zbytečně zabývat, ztrácet čas snahou do ní proniknout (byť to nezřídka kdy bývá velká škoda). Jen jsem tě chtěl varovat, že ten Fallout na tom není složitostí o moc hůře než BG, čili abys tu pak také později nefňukal.
@SíDžej (13.02.2013 13:24): Čas strávený nad pravidly (A)DnD kvůli BG1 se hráči bohatě vrátil při hraní následujících Infinity her. Nicméně je fakt, že v dnešní době, kdy jsou spojení "instant gratification", "accessibility" a "cinematic feel" brány jako základní pilíře (prodejnosti) AAA vývojářských studií, něco takového působí asi dost nepatřičně. Resp. rozdíl mezi "hardcore" a "normal" hráčem v dřívějších dobách byl asi menší než rozdíl mezi "hardcore" a "occasional" dnes...

Ale musím přiznat, že na nových Bioware hrách mi nevadí až tak moc samotná hratelnost nebo herní mechanismy, ale především příběh a postavy (jak tohle může někdo překousnout, tomu nerozumím).
@SíDžej (13.02.2013 20:02): Může být, že se někomu nechce učit pravidla "starých" RPG (od kdy je BG2 staré? :) ), ale těžko to pak brát za chybu hry. Imho už bych se ale být tebou vyvaroval i Falloutů, Arcana atp. Dojem bude v tomto případě naprosto stejný. Resp. když nepřesvědči Planescape, tak jiná izo RPG z těchto let mají šanci ještě nižší. Byť zrovna ten Fallout má i lepší soubojový systém.
@Isair (13.02.2013 16:27): Neboj, Fallout2 časem taky zkusím, může to být fajn hra a ta nechuť je z toho, že mi už není náct...celej život jsem se učil a pořád se učím, tak proč se dobrovolně učit něco, co se mi v základu moc nepozdává. Čas se nedá koupit, a hraní her není ani zdaleka na horních pozicích v mém žebříčku priorit.
@SíDžej (13.02.2013 14:15): Ok, ten Fallout snad ani zkoušet nemusíš, ušetříš si tím přinejmenším trochu času:). Herní mechanismy má také poměrně složité (byť tedy mnohem lépe, pochopitelněji popsané, což může být naopak v případě BG série u hráčů s neznalostí ADaD vcelku problém), souboje tahové a také vcelku "zdlouhavé". Naproti tomu je pravdou, že ovládáš pouze jednu postavu a těch schopností v boji tolik netřeba (čili jsou o něco málo jednodušší a intuitivnější).

Jen mě udivuje ta nechuť učit se něco nového, něco trochu složitějšího, v případě že ti to hra nepředhodí na "zlatém podnose" a nevede tě za ručičku.
@SíDžej (13.02.2013 14:58): To je zrejmé, že si nemyslel doslovne smer. To čo si ale rozpísal, práve v ďalších hrách od BW zväčša absentuje. Buď extrémna polarizácia, alebo nulové konzekvencie.
@Ebb (13.02.2013 14:27): Možná si nerozumíme v tom "směru", nemyslím to tak, že by postava mohla jít kam chce, kdy chce a pak tam dělat co chce...naopak posloupnost děje je daná a já jen "postrkuji" postavu do polohy např. sobeckého hajzlíka nebo dobráka jak poleno...ovšem čím více možností volby a různorodých reakcí okolí na mé činy, tím lépe, i když často kvalita není v kvantitě.
@SíDžej (13.02.2013 14:15): Snažím sa pochopiť tvoju vetu "Mě raděj vyhovuje hrát za někoho, kterého jen postrkuji směrem, kterým chci. Proto, jsou pro mě lepší pozdější hry od Bioware", pretože môj detektor na sarkazmus je zjavne prehriaty.