Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Jab (15.03.2013 16:49): Ani není třeba. Jednak mám dojem, že se jí prodané věci dají zase ukrást, jednak se u ní stačí párkrát zastavit po návštěvě Kráteru a jde to i bez okrádání.
jde nějak v jedničce na konci hry si vyskillovat postavu všechno na max. tak jak ve dvojce, když si přečtu knihu?
Pokud se nemýlím, tak u té knihovnice v Hubu jde utratit skutečně velké jmění. Byť nevím, zda jsem kvůli tomu investoval nějak více do barteru.
teď jsem si nějak vzpomněl a zamyslel... :D
Ono nějak autoři promýšleli ten konec jedničky nebo počítali s pokračováním?
@Hrdlodus (14.03.2013 00:55): Já pro změnu ano. Systém obchodování mohli autoři trochu víc propracovat (resp. osekat). V F1 hráč může trpět nějakým nedostatkem možná v Shady Sands lokaci (kde nic není...).

Tj. vysoký skill v obchodování je samozřejmě smysluplný z "roleplay" hlediska, ale z hlediska efektivity jde o vyhozené body.
CHA je zohladnena v dialogoch?? Ako vazne chlapi? Fallout2 hravam pravidelne uz cca 14 rokov ale o tom ze by charisma ovplyvnovala "dialogovy strom" pocujem prvy krat. INT to teda hej, navyse ako uz niekto naznacil hra priamo aj pocita s moznostou hrania za hlupaka a je k tomu pripravena, hoci osobne som nikdy nehral s postavou co nemala startovnu INt-9.

Zaroven som nikdy nezacinal s postavou s CHA inou ako 4. A jo Barter nezvysujem vobec a aj tak mam casom vzdy desattisice a desattisice zlatych (hovorim o F2).... vsetko najlepsie vybavenie sa da predsa ukradnut ci najst a nie kupovat :-).
no jo na INT jsem zapomněl, sypu si popel na hlavu :) já charismu nechával buď na 5 nebo zvýšil o jeden bod, abych mohl nabrat 3 parťáky, kvůli možnostem dialogů jsem charismu nikdy nezohledňoval
@Bodkin (14.03.2013 20:28): V P:T sa navyše vykecáš aj bez charizmy, podstatná je inteligencia. To isté platí o Falloute, tam ovplyvní charizma hlavne ceny v obchodoch a maximálny počet spoločníkov.

edit: Najlepší roleplay je aj tak ošklivý a spustlý korzár pustín s absťákom po psychu. Navoňaný, učesaný a uhladený obchodník? WTF?
@valcik (14.03.2013 02:50): dialogové možnosti ovlivňuje pouze Speech nebo i Charisma ? hrát Fallouta s Charismou 2 mi přijde jako hrát Planescape Torment za warriora se sraženou inteligencí na minimum
@Crash (14.03.2013 07:42): Jo tak takhle, tak to se omlouvám. No to máš pravdu. Já bych řekl, že to odkaz je, docela mi to tam sedí. Ale možný, že to náhoda je. Nicméně, i kdyby to zamýšlený kulturní odkaz nebyl, tak jde taky o zajímavost, protože o tom, že Mentati měli vysokou inteligenci a řekněme vnímavost asi není pochyb.

@Neklan (14.03.2013 00:24): A v každé společnosti jsou zase lidi, kteří trpí strašlivým syndromem "mám hlavu v prdeli".
@Neklan (14.03.2013 00:24): A v každé společnosti jsou bohužel lidé, co mají potřebu povýšeně dávat najevo, že všechno viděli, všude byli dvakrát a všemu rozumí. A kdo není na jejich úrovni toho považují za odpad. S tím bohužel taky nic nenaděláme...
@Shoggot (13.03.2013 21:11): Ale příčinou toho mého dotazu není neznalost Duny. Dunu jsem samozřejmě četl, a nejenom tu, přečetl jsem celou původní Herbertovu sérii, takže moc dobře vím kdo je to mentat. To do toho zamotal Walome, že Dunu nečetl...

Mě spíš zajímalo, jestli je ještě nějaká spojitost Faloutu s Dunou, která by podpořila to, že se skutečně jedná o odkaz na tuhle knihu a ne jen o shodu náhod. Ono to hledání kulturních odkazů je taková módní věc, ale kolikrát si říkám, jestli přání není otcem myšlenky. Tento případ je u mě totiž tak 50/50, ano může to být odkaz, ale dost dobře to může být i náhoda. Pokud bych chtěl pojmenovat nějakou fiktivní chemikálii, která zvyšuje mentální vlastnosti, tak budu vymýšlet slova jako: mentalon, mentyrin, mentas, mentok, mentat, apod.

Každopádně abys to zle nepochopil, nijak nenapadám to, žes to sem přidal, nakonec mě to zaujalo, takže to splnilo svůj účel zajímavosti... ;-)
S charizmou 2 a obchodom 25% mám aj tak vždy na konci svoju hi-tech výbavičku, operácie od BOS a aj pár tisíc zátok navyše. Keď chceš vytrénovať maníka na boj chladnými a energetickými zbraňami, na to jednoducho potrebuješ skill pointy, nie zátky. ^^
@7c (13.03.2013 23:34): Ve Falloutu se netopím v nekonečných prostředcích v žádné fázi hry. Nejsem sice v nouzi, ale vysoké obchodování zaručí při obchodech získání čehokoliv budu chtít. Tím pádem si mohu postavu vytunit na superpostavu. Pokud nebudu úspěšně obchodovat musím při hraní více přemýšlet, za co utrácet.
@Hrdlodus (13.03.2013 21:00): Proč bys ve hře, kde se topíš v nekonečných prostředcích od začátku do konce ztrácel čas jakýmkoliv vylepšováním obchodování? Kromě roleplay, samozřejmě.
na Dunu jsem se díval možná do třetiny, dál už jsem to nevydržel, dnes už je to hodně "dated" snímek připomínající třeba takový "Nekonečný příběh" ve sci-fi provedení
@Hrdlodus (13.03.2013 21:00): V jednotke nahráš 12-15 úrovní. Keď vrazíš stovky bodov do barteru, aby si mohol zarábať na exploite s obchodovaním, ošidíš sa zároveň o všetky ostatné schopnosti, ktoré sa nedajú naučiť z kníh.
No je fakt, že tady na to taky odkazujou, je tu trošku líp popsaná ta souvislost, kterou jsem nějak z toho Shoggotova popisu nepochopil a proto jsem septal jaká je souvislost mezi Dunou a Falloutem. Budiž, člověk se stále dozvídá nové věci... ;-)
@Crash (13.03.2013 17:42): já teda Dunu nečetl/neviděl/nehrál, ale pochopil jsem, že lék Ti zbytří stejný vlastnosti jakými dotyčný doktor oplýval. Ale nevim, nepamatuju se co mentat vlastně zvyšuje.
@Walome (13.03.2013 17:37): No právě nechápu nějak proč to tam píše? Jestli je jedinou spojitostí použití slova "Mentat" (což za žádnou spojitost nepovažuju, vzhledem k tomu, že to má různé významy) a nebo je tam spojitost ještě nějaká jiná, a proto tyhle dvě věci monutuje k sobě...
Shoggot (viz Zajímavost): On má Fallout nějakou spojitost s Herbertovou Dunou?
Taktez neomezena nosnost pomocniku, bez specialnich uprav zadna moznost jejich rizeni, nebo dohody na bojove taktice. Vubec pomocnici ve Fallout1 jsou taci nemastni-neslani.
@valcik (13.03.2013 14:35): urcite povazuji fallout 1 za velmi dobrou hru. Jednu z nejlepsich, ale napriklad okradani je tam tak strasne silne. Pripadne skill obchodovani umoznuje vybrakovat celej shop neustalym kupovanim jedne veci a potom jejiho opetovneho prodavani zpet. To jsou proste veci, ktere nebyly domyslene a hru jako takovou mirne kazi, predevsim proto, ze neni zadny problem na to prijit hned pri prvni hre.
Mě hlavně hořce pobavilo jak ve dvojce je taková dobrá lokace kde je vodních čipů asi 100:))) Ten limit mi přišel v jedničce vražednej.
Fallout 2 ma tiez time limit na ziskanie GECKU, tusim cca okolo 2,5 roku alebo tak nejako. Inac Game Over....
Jo, když si vzpomenu, že stačilo mít výborný obchodnický skill a alespoň jednoho soumara, byl jsem nejbohatší a nejsilnější na světě.
@Neklan (13.03.2013 00:39): V komentáři jsem nevzpomněl více věcí. Ostatně, jeho cílem ani nebylo hru sebrat ze všech stran a z každé jí kriticky zhodnotit. Ostatně jsem se v průběhu hraní nesetkal s tolika technickými bugy, aby mi stály za zmínku.

Trošku ses podkopal tím, že Den není ve Falloutu, ale ve Falloutu 2. Trochu se zamysli nad tím, co píšeš. Jak navíc píšu v samotném komentáři, je mi v podstatě jedno, že tam různá zjednodušení a exploitations jsou, lze si jich určitě všimnout na první dohrání, to nepopírám. Pro mě to na celkovou kvalitu hru nehází téměř žádný zásadní stín.

A ano, byl jsem se schopen z vězení dostat.
@Shoggot : tvuj komentar je prilis nadseny. naprosto nezohlednuje fakt, ze hra vysla s obrosvskym mnozstvym technickych bugu, ktere kazily dojem padanim hry a obcas i likvidovanim savu. Ano pribehove i reakci na ruzne hracovy postavy je to vrcholova zalezitost, ale ta zminka o naprosto fatalni technicke strance tam chybi.

Taktez jsou tam i herni zkratky, kdy muzes restovat v Denu u knihovnice a vsechny nalezene veci utratit za knihy, tudiz se celkem rychle dostat na pozici poloboha. Nerikam, ze je to uplne spatne, ale ver nebo ne, spousta lidi na to prijde behem prvniho hrani.

Na zaver bych se te zeptal, zdali si byl schopen dostat se z vezeni pote, co si se odevzdal mutamtovi Harrymu v necropolis. Diky.