Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Red (13.05.2013 16:27): Servírovaný příběh, na kterém je hra vlastně postavená a nejde příliš ovlivnit. U IwD to na příběhu nestojí, takže to ani moc neřešíš. Soustředíš se jen na vývoj své družiny. S jde ti i sólo, když bych to bral doslovně=)
@Say (13.05.2013 16:00): Tvůj názor ti neberu, ale domnívám se, že koncentrace na hlavní postavu jako středobod vesmíru je DnD i přidruženým knížkám mnohem blíže než hraní za partu naprosto anonymních postav...

"kde je ti příběh servírován přímo pod nos a zrovna dvakrát jej měnit nelze" - Tak zrovna tady to není o názoru, ale můžeme se opřít o fakta. Není těžké si dohledat, že IWD je v rámci příběhu i celkového obsahu o dost lineárnější než BG. Ostatně, IWD je o poznání akčnější... Já osobně mám IWD2 opravdu rád, ale jako variaci na "Drzztova dobrodružství" opravdu vnímám spíš BG.
@Say (13.05.2013 16:00): Tak to si myslím přesně opačně. V papírovým hraješ vždy jen za sebe, nikdy ne za vícero. Hrát sám bez spoluhráče teoreticky jde ale je to výrazně větší nuda. Proto je simulace družijníků v BG bližší DnD než jejich udělání a vytváření v Icewind Dale. To o servírovaném příběhu jsem nějak nepochopil. Většina pánů jeskyně dělá samozřejmě dobrodružství prostřednictvím jednoduchého dungeonu, to je ale více z praktických důvodů než z čehokoliv jiného.
Přijdeš do Bankoku a uvidíš tam smažený kobylky, hady, opičí ruce apod...no a většina lidi zajde radši do Mckáče kde to znaj.
@eremita (13.05.2013 15:56): Nemůžu souhlasit. Na feeling papírového DnD má mnohem větší předpoklady třeba takový Icewind Dale (kde je důraz na družinu a souboje), místo BG, kde je ti příběh servírován přímo pod nos a zrovna dvakrát jej měnit nelze + představené postavy, které v gameplayi taky sotva ovlivníš.
@Say (13.05.2013 15:27): Z nějakého důvodu to prostě lidi milují... Mám na to teorii; DnD - moduly, knížky apod., mají na v Americe obrovskou tradici. Je to v podstatě to, co do obrovské míry formovalo pojem "western RPG". Planescape Torment? Bez diskuze výborný příběh, ale těžce se tomuto pojmu vymyká. Je to filosofické dílo, které se náhodou odehrává v modulu DnD... No a IMHO je právě Baldur's Gate naprostým ztělesněním všeho, co svět DnD představuje. Jedodnuše epičná rozmáchlá story jako z knih o Drizztovi... IMHO jestli má typický fanoušek DnD v nějaké hře stejný pocit, jako když s kámošema hraje Pen and Paper, je to právě v Baldur's Gate... To je podle mě ten důvod, proč je kolem obsahu téhle série takový povyk i dnes.
Stejně nikdy nepochopím, proč zrovna story z BG... Dyť je mnoho hodnotnějších příběhů a světů, které by stálo za to převést do hry.
V Neverwinteru by to šlo určitě snadněji a s lepším výsledkem.
Je velká škoda že swingers hráče s Isabelou, Lelianou a Zevranem není rozaminovaná. Hned by bylo 5 procent navíc.
@Sadako (19.03.2013 23:22): prijmeni je dane originem postavy. Co se mi hodne libi je to, ze bez ohledu na to, ktery origin si vyberete, ty ostatni ve svete hry existuji taky. Rozdil je jen v Duncanovi, jestli zrovna je na tom miste, kde je ho potreba (tj. jestli si dany origin zrovna vybral hrac), protoze jinak ty ostatni nemaji sanci na preziti. Pak po nich ale vetsinou stejne najdete nejake stopy a nejak ovlivnuji dej.
Jako já chápu že musí být i kritika. Každej máme svůj názor a chceme ho dát najevo, ale kempovat tady a vymýšlet a přemýšlet a rozsmýšlet, jak nejvíc tu danou věc ponížit, to mi přijde ujetý :D
@Barney (19.03.2013 19:41): Takže by jste místo toho hejtování tady mohli v pohodě a se vším nadšením jít duskotovat o hře, která se vám líbila a bavila vás? Já taky nelezu třeba do Half-lifu a neprskám tam na všechny jak je to nudná hra :)
@Fingon (19.03.2013 23:14): Věř, že já bych byl ten poslední, kdo by kvality "nechtěl vidět":). Ostatně jsem za hru vysolil přes litr a těšil se na ní jako malý Jarda (o to však více jsem byl zklamán). Na druhou stranu na BW jsem již dávno zanevřel, takže kritiky dalších jejich titulů z mé strany se obávat nemusíte.

@Fingon (19.03.2013 23:14): "Teply elf" je u mne terminus technicus oznacujici elfa, ktery je ochoten nechat se povalit na krovky od osoby stejneho pohlavi.

Orlais mi celkem zni jako Orleans. Mno, jsem zvedava, co znameho [nebo neco znameho pripominajici] zde na mne jeste vykoukne.

@Barney (19.03.2013 23:21): A to u me teda pridava!

@7c (19.03.2013 23:09): Nu, vytykat bych jim to nemohla, ja si sveho maga pojmenovala slozeninou dvou jmen, ktera jsem nalezla na behindthename.com, protoze mi to sedelo k zamyslenemu charakteru a elfka ze stejneho duvodu zase nosi jmeno jedne neprilis proflaknute finske mocnosti.

Kdyz jsem u tech jmen, to, ze nemohu menit prijmeni postavy je cira svevole, nebo to nejak souvisi s pribehem?
@Sadako (19.03.2013 23:00): no, matne si vybavuji, ze nekdo nema slechticky puvod, mozna prave Loghain. Jinak de facto plati, ze oblast, ve ktere se odehrava Origins (Ferelden), je inspirovana britskymi ostrovy. Orlais je Francie, Weisshaupt, kde je hlavni sidlo Grey Wardenu, pro zmenu Nemecko.

A ten "teply elf" je bisexual, uz ti to opakuji podruhe. Velky rozdil.


@Fingon (19.03.2013 22:24): ja bych se neoznacoval za fanboye, 80% snad mluvi za vse, jen mi prijde, ze urciti jedinci proste nechteji videt kvality tohoto titulu, a ze je ma! Taky nekvality, ale pro mne osobne jich tolik neni. I kdyz, kdybych mohl srazit boje na ctvrtinu, to bych si taky vyskal.
@Sadako (19.03.2013 23:00): Hádám, že postupují podle tradiční "neprůstřelné" šablony z příručky "stolní RPG pro nekreativní". Kapitola jak vytvořit "cool" fantasy jméno, odstavec základní postupy - tj. přesmyčky, nahrazení hlásek nebo slabik - např. Kevin = Kivan.

Na druhou stranu, asi lepší, než použít telefonní seznam (i když...).
@Fingon (19.03.2013 22:24): Tss, nenadavam, me ta hra zatim takovym zvlastnim zpusobem bavi, akorat holt obcas necim neprijemne prekvapi. Ovsem stale se tesim na tepleho elfa.

Mimochodem, ze se ve hrach vyskytuji realne mytologicke prvky, jmena etc., na to jsem zvykla od dob BG a nikterak mi to nevadi [viz jmena bohu jako Ilmater, Loviatar, Llir, Mielikki - vsechno to nekde existuje], spis naopak. Jen by mne zajimalo, zda Loghain Mac Tir je narazka na nekoho konkretniho, ci si jen dali dohromady prijmeni Mac Tir - syn zeme, odkazujici pravdepodobne na jeho neslechticky puvod a hezke krestni jmeno. Dohledava se to blbe, nebot neco, co by se dalo oznacit za obdoby jmena Loghain [tedy spise obdoby Lugh] melo logicky [cha!] vice lidi. Jen, jestli nekde Bioware nevystavuje pozadi charakteru, kde by zminovali i proc jim byla vybrana takova jmena.
@Fingon (19.03.2013 22:24): Pozorovat rozhořčené a dotčené fanboye je vždycky sranda:).

Popravdě jsem však tentokrát byl do diskuse "zatažen" nechtíc ve chvíli, kdy jsem chtěl Walomemu trochu přiblížit soubojový systém a nemohl jsem dopustit, aby tu byl opíjen rohlíkem:p.



@marwel (19.03.2013 22:30): Dobrá, tak alespoň něco. Byť to tedy, hádám, platí i pro všechna ostatní kouzla, čili (i z toho co si matně vzpomínám) se beztak "cone of cold" vyplatí stále zdaleka nejvíce (jakožto kouzlo, kterým se na krátkou chvíli zbavíš nepřátel a ještě navíc zraňuje).

V IWD a BG sérii a dokonce i v NWN však obtížnosti nad "podle pravidel ADaD" zvyšují pouze působené zranění nepřítelem (těžká +50%, nejtěžší +100%). Pročež bych čekal, že u DA to bude u těžké (oproti střední) podobně.
Cone of cold je fajn, ale spis jsem nahazoval Storm of the century (tri plosnaky dohromady) a proti silnym nepratelum tusim mana clash. Ne vazne, ze vas to porad bavi, nadavat na DA. Nadavejte na dvojku nebo na Diabla a nereknu ani popel:P
@Eru (19.03.2013 21:33): Počkat, to přesně na tvrzení "zmražení je nejlepší a nejužitečnější taktika" mění co? Pokud vím, vyšší obtížnost upravuje maximálně počet hp a dmg nepřítele, nepřidává jim nějaké další speciální ochrany či skilly. Čili "cone of cold" je i nadále nejsilnějším/nejužitečnějším (čili i lehce "overpowered") kouzlem.
@Borghal (19.03.2013 18:52): No mně to právě jako cesta většího odporu připadá. Žádné jiné kouzlo stejné a většinou ani vyšší úrovně ti nedává takovou výhodu v boji jako Cone of cold. Nemám proto jediný důvod ho nepoužívat.

Dole píšeš, že není třeba se omezovat na to co funguje nejlépe což mi právě připadalo jako omlouvání herních mechanik ve stylu "když ti to připadá overpower tak to nepoužívej" proto jsem psal o "snažení se užít" a o lidech kteří oslavují díry ve scénářích (nebyla to narážka na příběh DAO který mi nevadí).

A používání toho co funguje nejlépe mi nepřipadá jako power gaming, ale jako naprosto logické chování. :-)
Člověk občas žasne jaké průjmy si tu na databázi přečte =))
Kdyby byl se vším každej spokojenej tak pořád hrajeme kuličky a jezdíme na koních.
@MikeKing (19.03.2013 16:48): Bavíme se o herních mechanikách, ne ději :-)

Nechápu, jak jsi k tomu "musíš se snažit" došel. Mluvil jsem o tom, že k projetí hry lze stejně tak dobře použít all-powerful mrazící kouzlo jako další jiné, ergo si s tím lze vyhrát dle libosti, aniž by člověka hlodalo, že se vědomě pouší na cestu velkého odporu, jak je tomu v některých jiných hrách.