Diskuze
@SíDžej (04.04.2013 22:04): Ak myslíš svoju stovkovú milenku DA:O, súhlasím. Tá na teba vyvalí svoje intímne partie hneď v prvej minúte, ako sprostá pouličná šlapka. xD
@Tulareanus (04.04.2013 21:46): Fallout je jako žena, která má intimní partie na úplně jiných místech, než by měla mít. Sorry, ale je spousta jiných, u kterých je nemusím hledat.
@SíDžej (04.04.2013 15:41): Tak to si buď neskutočne lenivý alebo inak postihnutý. :P
já ovládání Falloutu 2, ty zelený blikátka co ubývaly s každým krokem a červené tlačítko k výměně zbraní taky nepochopil, jenže se psal květen 2000, Fallout 2 byla plná hra v Levelu a já měl 11 let
dejte mu čas, třeba na to taky přijde...... jako já [PROUD_FACE]
dejte mu čas, třeba na to taky přijde...... jako já [PROUD_FACE]
@valcik (04.04.2013 15:56): Mm, a 70% Tormentu? Nezdá se mi=)
@Say (04.04.2013 15:52): Myslím smrtelně vážně. odkaz
@Say (04.04.2013 15:52): Bacha, on to tuším myslel vážne. ^^
@SíDžej (04.04.2013 15:41): Tag irony jsi zapomněl.
@Say (03.04.2013 19:08): Přesně! Ať mi celej Fallout 1,2 vleze na hrb, co grafiku, ale zkousnout ovládací rozhraní se fakt nedá, zlatej Torment v porovnání s tím Falloutím paskvilem.
@Say (04.04.2013 11:40): Hadat se nema cenu. Ja si to totiz precetl primo na jejich kickstarter strance. :-)
@marwel (04.04.2013 10:09): Hádat se nebudu, možné to je. Ačkoliv si myslím, že ve 3D prostředí by se jim líp nasvěcovaly efekty výbuchů, světel, atp. Z toho videa to taky nevypadá na finální záležitost, uvidíme.
@Say (03.04.2013 23:56): Je to 2D. Pouziva stejny system jako Fallout, tedy ze mas ruzne casti 2D prvku, ze kterych skladas vyslednou scenu. Efekty, nasviceni a modely postav jsou 3D.
Což považuju ideál. Podle mě ještě vývojáři do plného 3D zobrazení nedospěli, jsou schopní udělat 3D grafiku ale aby byla pro klasické skupinové RPG funkční je dost kumšt, stejně jako strategie. Dragon Age/Neverwinter mě moc nepřesvědčili a jiné jsou jen variace na hack-n-slash nebo shooter. Nemůžu si pomoct ale řada těchto her by byly pro mě mnohem lepších ve 2D, proto jsem ještě ani nezkusil novej fallout 3, Oblivion, Skyrim, Mass effect, Gothic apod.
@Isair (03.04.2013 23:48): To marcusovo je zase 3D, ale fixnuté na isometric. Což jsou hry na IE svým způsobem taky, ale už do 2D rendrované...
@Say (03.04.2013 23:43): Souhlasím, vizuálně to žádný zázrak není... ale kompletně 2D to je :p, byť Marcusss zvolil hezčí příklad.
@Isair (03.04.2013 23:24): Fuj, to je teda pěkně nepěkná stylizace... To už bych snad i já zvládl něco přijatelnějšího.
@Matthias (03.04.2013 23:22): V indie scéně naprosto normální - už jen český Dex.
Věci z kickstarteru = do háje Shadowrun Returns je naprosto čisté izometrické 2D a vypadá NAPROSTO NÁHERNĚ...
Věci z kickstarteru = do háje Shadowrun Returns je naprosto čisté izometrické 2D a vypadá NAPROSTO NÁHERNĚ...
@Matthias (03.04.2013 23:22): Eh? A myslím, že na Kickstarteru nic nějak zvlášť neobvyklého.
trochu zbytečná debata
pochybuji, že by dnes někdo vytvořil 2D RPG a měl koule s tím jít na trh :))
pochybuji, že by dnes někdo vytvořil 2D RPG a měl koule s tím jít na trh :))
@7c (03.04.2013 21:26), @Marcusss (03.04.2013 21:45): Lovely.
@7c (03.04.2013 21:26): Súhlasím, tie 3d obrázky postáv bol neskutočný humus, ktorý ako keby sa až snažil kaziť zážitok. :)
Když už jsme v tom - http://i.imgur.com/ahfVi6k.jpg
P:T mě parádní prostředí (pozadí), zato modely a animace postav, a obzvlášť ty 3D renderované obrázky postav, byly IMO dost otřesné. Tj. atmosféru (podobně jako u Fallout(ů)) tvořily hlavně pozadí, sprity na pozadí a atmosferické zvuky (hudba). Co se potvor a lidí týče, tak i ve Falloutu mi jejich provedení přišlo lepší - vlastně bych řekl, že u P:T se ustoupilo od pracnějšího ručního "kreslení" a použilo se úspornější, ale dost technicky nedokonalé (a neosobní) 3D modelování.
Stručně řečeno (můj názor) - když "retro", tak ručně a 2D a ne 3D modely - viz. např.:
http://tchosgames.blogspot.com/2011_04_01_archive.html
Stručně řečeno (můj názor) - když "retro", tak ručně a 2D a ne 3D modely - viz. např.:
http://tchosgames.blogspot.com/2011_04_01_archive.html
@GodOfTheSick (03.04.2013 18:36): Já teda ze Zaklínače zas tolik nevidělo, ale nijak zvlášť krásný mi nepřišel. Ani ošklivý tedy, spíš prostě tuctový.
Ovšem z čistě praktického hlediska omezených prostředků považuji za velmi moudré, že duchovní nástupce Tormentu bude izometrický - na všelijaké 3D blbnutí je, aby vypadalo dobře a zajímavě, nejspíš nutno mít opravdu velký rozpočet (a pokud chybí fantasie, tak nepomůže ani ten), zkrátka si mnohem raději zahraju kvalitně a snad i trochu originálně působící izometrickou záležitost, než paskvil, ze kterého čouhá "chtěli jsme to 3D, ale nebyly prachy".
A už vůbec nemluvím o tom, že Torment imho i graficky patří jednoznačně k tomu lepšímu, co se v počítačových hrách vyskytlo a že isometrický pohled mi na hraní docela vyhovuje. Alespoň odpadá pyčování kamery, veliký to neduh novějších cRPG.
Ad Troika - ta 3D hru má. Bloodlines.
Ovšem z čistě praktického hlediska omezených prostředků považuji za velmi moudré, že duchovní nástupce Tormentu bude izometrický - na všelijaké 3D blbnutí je, aby vypadalo dobře a zajímavě, nejspíš nutno mít opravdu velký rozpočet (a pokud chybí fantasie, tak nepomůže ani ten), zkrátka si mnohem raději zahraju kvalitně a snad i trochu originálně působící izometrickou záležitost, než paskvil, ze kterého čouhá "chtěli jsme to 3D, ale nebyly prachy".
A už vůbec nemluvím o tom, že Torment imho i graficky patří jednoznačně k tomu lepšímu, co se v počítačových hrách vyskytlo a že isometrický pohled mi na hraní docela vyhovuje. Alespoň odpadá pyčování kamery, veliký to neduh novějších cRPG.
Ad Troika - ta 3D hru má. Bloodlines.
@USER47 (03.04.2013 20:10): Muselo by to být více ve stylu té Duny či LoL (klidně i ručně kreslené, ale není to podmínkou), podobné situace by pak mohl vyřešit statický obrázek s dialogovým oknem. Zdali by to ve výsledku vypadalo lépe jak izo, to netuším (ale s trochou nápadů by to nemuselo být vůbec zlé).
Pokud by při 3rd/1st person pohledu bylo prostředí natolik nedetailní, že bys potřeboval popisný texty v rozsahu těch planescapovejch, tak by to zároveň na pohled vypadalo asi dost blbě.
Ta vyzoomovaná kamera ti umožňuje zachovat jakž takž pohlednej celkovej vizuál v kombinaci s nutností textovýho popisu detailů.
Ta vyzoomovaná kamera ti umožňuje zachovat jakž takž pohlednej celkovej vizuál v kombinaci s nutností textovýho popisu detailů.
@USER47 (03.04.2013 20:02): Nene, Bodkin má recht. Stačilo by tam jedno jedno malé dialógové okénko, tak ako v Lands of Lore. Problém by to bol skôr pri hre s voľnou kamerou, akú chystá Vávra na engine od Cryteku, tam už si nejakú komornú atmosféru predstavujem iba ťažko.
@USER47 (03.04.2013 20:02): Proto bys to nedělal ve fotografické kvalitě, ale mírně(silně) stylizované
Ale nemohlo by to mít rozměr původního planescapu, protože velkou většinu toho, co tam bylo popsaný, bys v detailním 3rd/1st person přímo viděl...Byl by tam menší prostor pro fantazii, mimo jiné.
@USER47 (03.04.2013 19:45): Add druhý odstavec - not true. Tedy, skok by to byl, ale ne zase tak omezující. Když by se to dobře zvládlo, úplně vidím 'noirový' (případně chandlerovitý) dungeon, kde se o popisné texty stará hlavní hrdina - vypravěč.
@Isair (03.04.2013 19:42): To by bylo lovely.
@Shoggot (03.04.2013 19:40): Ostuda! Měl jsi souhlasit se vším!
@Isair (03.04.2013 19:42): To by bylo lovely.
@Shoggot (03.04.2013 19:40): Ostuda! Měl jsi souhlasit se vším!
Mno, tak on Torment byl vždycky 3D, že ano...Akorát to prostředí nebylo renderovaný v reálným čase, nýbrž předem. Samotný realtime 3D samo by samo o sobě neznamenalo, že by se na herních mechanismech či zpracování kamery muselo něco měnit.
Nicméně třeba switchnutí do 3rd/1st person by byl dost zásadní skok i z hlediska způsobu vyprávění. Torment hodně stál na knižním způsobu vyprávění, na výborně napsanejch popisnejch textech a fantazii hráče. Přechod do 3rd/1st person by tenhle aspekt naprosto rozložil, protože konverzace by byly omezený na přímou řeč a popisný texty obecně by byly k ničemu.
Nicméně třeba switchnutí do 3rd/1st person by byl dost zásadní skok i z hlediska způsobu vyprávění. Torment hodně stál na knižním způsobu vyprávění, na výborně napsanejch popisnejch textech a fantazii hráče. Přechod do 3rd/1st person by tenhle aspekt naprosto rozložil, protože konverzace by byly omezený na přímou řeč a popisný texty obecně by byly k ničemu.
@Bodkin (03.04.2013 19:38): Ach tak. Ale dungeon like P:T by mohla být sranda, zvlášť Jab by si užil :p.
@Bodkin (03.04.2013 19:38): Inquisitor.
@Isair (03.04.2013 19:28): Já tak bokem reagoval na toho new-faga valčíka a jeho: "Torment v 3D? A ďalej čo, FPS? " :P
@Shoggot (03.04.2013 19:31): Na IWD, Dune/LoL nebo Inquisitora?
@Shoggot (03.04.2013 19:31): Na IWD, Dune/LoL nebo Inquisitora?
Jop, grafiku z IWD bych v novom Tormente bral okamžite, tomu sa nijaké Gamebryo nevyrovná. A netreba zabúdať ani na polsekundové nahrávanie lokalít. ^^
Nostalgický screen z Ruky Seldariny:
http://i52.tinypic.com/2nkjyp.jpg
Nostalgický screen z Ruky Seldariny:
http://i52.tinypic.com/2nkjyp.jpg
@Bodkin (03.04.2013 19:25): Souhlas s tím IWD. Na takový Kuldahar dodnes vzpomínám.
@Bodkin (03.04.2013 19:25): Klidně je vytáhni, ehm, však vypadají stále k světu:). Ačkoliv řeč byla o izo grafice.
@Isair (03.04.2013 19:20): Tak to klidně můžu vytáhnout nějaké 'FPS' které jsou imho libovější - Lands of Lore, Dune... :P
Každopádně mi přišlo, že se u IWD rozhodli urvat ze řetězu a vytvořili nejnádhernější EI hru.
Eh, to možná mělo být přehozeno...
@GodOfTheSick (03.04.2013 19:21): Retardovaný gameplay není malichernost.
Každopádně mi přišlo, že se u IWD rozhodli urvat ze řetězu a vytvořili nejnádhernější EI hru.
Eh, to možná mělo být přehozeno...
@GodOfTheSick (03.04.2013 19:21): Retardovaný gameplay není malichernost.
@GodOfTheSick (03.04.2013 18:36): Au Contraire! Izo je jednoznačně lepší některá taktičtěji orientovaná party based RPGéčka.
A tak nějak principiálně nesouhlasím s tím, že by něco bylo samo o sobě horší, nebo lepší, moderní, nebo překonané apod. Koncept sám nic nezaručuje, důležité je vybrat to, co nejlépe sedí designérově představě, tzn. nejdůležitější je provedení. Vybrat např. FPW pro takové Dragon Age - party based hru, by byla naprostá hloupost...
Mimochodem, po roce 2000 byl každej hotovej z 3D grafiky a všichni to tlačili, kam se dalo. Jenže čas ukázal, jak velké klapky na očích všichni měli, jelikož zatímco na takové první NWN a další průkopnická 3D vypadají dnes naprosto odporně, PT, BG apod jsou se svoji renderovanou 2D grafikou stále nádherné...
srovnej: http://images.pcworld.com/images/article/2011/09/pst1-5213119.jpg
a
http://www.gamefiltr.cz/common/images/pi ... winter-nights-11.jpg
A nikomu to v tom roce 2002 nedošlo, každý se nechal unést moderním fenoménem... Takže pojem "moderní" je taky hodně relativní faktor.
A tak nějak principiálně nesouhlasím s tím, že by něco bylo samo o sobě horší, nebo lepší, moderní, nebo překonané apod. Koncept sám nic nezaručuje, důležité je vybrat to, co nejlépe sedí designérově představě, tzn. nejdůležitější je provedení. Vybrat např. FPW pro takové Dragon Age - party based hru, by byla naprostá hloupost...
Mimochodem, po roce 2000 byl každej hotovej z 3D grafiky a všichni to tlačili, kam se dalo. Jenže čas ukázal, jak velké klapky na očích všichni měli, jelikož zatímco na takové první NWN a další průkopnická 3D vypadají dnes naprosto odporně, PT, BG apod jsou se svoji renderovanou 2D grafikou stále nádherné...
srovnej: http://images.pcworld.com/images/article/2011/09/pst1-5213119.jpg
a
http://www.gamefiltr.cz/common/images/pi ... winter-nights-11.jpg
A nikomu to v tom roce 2002 nedošlo, každý se nechal unést moderním fenoménem... Takže pojem "moderní" je taky hodně relativní faktor.
@GodOfTheSick (03.04.2013 19:21): Inkvizitor je jen pitomá hra (přehršel nudných soubojů), technické zpracování s tím rozhodně nemá nic společného;).
Nebývá než počkat, až se tu objeví ultra zpátečník, který vám vysvětlí, že všechny počítačové RPG jsou debilní komerční sračky, které ubíjejí hráčovu představivost a vlastní příběh. Jedině tužka, papír a kostka! Ale ten se tu neobjeví, protože sedí v jeskyni a leští meč...
Jinak je krásné, jak všichni brojíte za izo RPG, ale Inquisitora skoro nikdo z vás ( ze zcela malicherných) důvodů nehrál nebo nezkousl...
Jinak je krásné, jak všichni brojíte za izo RPG, ale Inquisitora skoro nikdo z vás ( ze zcela malicherných) důvodů nehrál nebo nezkousl...
@Bodkin (03.04.2013 19:16): Minimálně ten BG 2 také (osobně mi nepřijde o tolik hnusnější jak zmiňované Icewindy). A ostatně i většina lokací v P:T má něco do sebe (tam to degraduje maximálně nižší rozlišení).
Nicméně jsem schopen vyjmenovat x dalších izo her, které vypadají stále nádherně (mj. třebas i Desperados, Robin Hood: Legend of Sherwood, AoE 2, Septerra Core aj.)
Nicméně jsem schopen vyjmenovat x dalších izo her, které vypadají stále nádherně (mj. třebas i Desperados, Robin Hood: Legend of Sherwood, AoE 2, Septerra Core aj.)
@Isair (03.04.2013 19:09): Noooo, jen IWD vypadá mnohem lépe :P
To je ale přece jen trapné zpátečnictví.
@GodOfTheSick (03.04.2013 18:36): "Je to jen forma, která dobře posloužila v minulosti, ale dnes už je dávno překonaná."
Ne, překonaná opravdu není;). Většina IE her vypadá mnohem lépe, než kterékoliv dnešní nudné a kýčovité 3D.
Ne, překonaná opravdu není;). Většina IE her vypadá mnohem lépe, než kterékoliv dnešní nudné a kýčovité 3D.
Běžný dialog, který vedu většinou na téma her:
"Znáš Fallout?"
"Jasně, trojka byla fajn."
"Supr, ale já myslím Fallout. Fallout 2."
"To jsem nemohl hrát, nezkousl jsem tu zastaralou grafiku"
-> http://25.media.tumblr.com/tumblr_mehq69WbKT1qdyteno1_250.gif
"Znáš Fallout?"
"Jasně, trojka byla fajn."
"Supr, ale já myslím Fallout. Fallout 2."
"To jsem nemohl hrát, nezkousl jsem tu zastaralou grafiku"
-> http://25.media.tumblr.com/tumblr_mehq69WbKT1qdyteno1_250.gif
Ano, Torment by mohl vypadat stejně jako Zaklínač nebo Skyrim. A rovnou by taky mohl mít stejnou hloubku, dialogy a příběh. A to už se pak jen zbývá střelit se do hlavy.
Torment v 3D? A ďalej čo, FPS?
http://i46.tinypic.com/196suh.gif
http://i46.tinypic.com/196suh.gif