Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Say (16.05.2013 16:26): Tak o tom bych pomlčel kolego Marek Tvrdý a spol to překládali zadarmo včetně všech DLC pokud se ti ta čeština nelíbí dej Ang.titulky jako já. Mě už čeština ve hrách docela vadí. Ale trochu projevu vděčnosti by neuškodilo:)
Čeština k ME2 je ještě v klidu oproti rychlokvašce v ME3.
Česká lokalizace nepatří k těm nejlepším. Jinde zase NPC mluví ve třech souvětích a český překlad podá větičku. Ženské postavy mluví někdy v mužskem rodu a naopak. Font se nehodí. Ale celkově to ještě de.
@Say (15.05.2013 23:00): To ovšem je snad problém unisex. Můj chlap se v ME3 pohyboval skor jako stroj než jako člověk (pokud nechci být sprostý a říct že si *** do kalhot). Jinak je hra za ženu zábava a nějak se mi k odpadlictví hlasově i vzhledově víc hodí.
@Sinister (22.04.2013 23:34): Vím co myslíš, uvidíme jestli bude s tím takový velký problém. Chci zkusit holku renegátku s jiným povoláním a vidět jak se promítnou opačná rozhodnutí. Jinak jedničková Citadela je nejvíc podobná městu, Saren je dobrej záporák (tady MS2 má v příběhu problém, nepersonifikovaný nepřítel je pro mě míň zajímavej) a na některé postavy budu mít trošku jiný pohled díky dvojce.
@Red (22.04.2013 21:15): Chce se ti po dvojcetrojce vracet k jedničce? Užíval jsem si v jedničce atmosféru několika míst (planeta na níž zuřila sněhová bouře, kde se likvidoval tuším druhý výsadek Gethů, byla zkrátka super!), ale už se mi pak nikdy nechtělo opravdu vracet k nemotornému gameplayi a hodně rigidnímu systému statistik.
Jedu jak namydlenej kačer. Ale neboj, se vší pravděpodobnosti to dám odznova a tak je možné že jedničku dohrajem spolu:))
Máš recht. Mako vozítko v jedničce bylo fajn a rozhodně lepší než DLC vznášedlo ale zase potulování po těch planetách příběh hodně ředilo. Tady se furt něco děje a to už jsem tak na 30 hodinách
@Red (19.04.2013 14:04): Většinou to jsou jen nějaké balíčky souborů, které se ti to adresáře hry rozbalí. Stačí odtam ty soubory smazat. Poznáš je tak, že si to dlc nainstaluješ do jiné prázdné složky a pak ty stejné soubory smažeš ze hry.
@tremors (21.04.2013 13:57): V životě jsem o něm neslyšel. Nicméně, Mass Effect 2 pořídit ve fyzický verzi pravděpodobně za velice podobnou cenu. Já jej nedlouho po vydání koupil za nějakou směšnou částku.
Na gamefly je teď Mass Effect 2 za £4.99, tak bych se vás chtěl zeptat, jestli někdo máte zkušenost s tímto obchodem. A jestli se to podle vás vyplatí.
@eremita (19.04.2013 03:27): Kaidan: Hra je očividně cílená na mužské publikum, tedy Kaidan je podle mě vytvořen jen jako nutná protiváha, až si třeba někdo bude chtít zahrát za ženskou. Nebo pro ty čtyři dívky, které byly odhadnuty mezi hráči.
Tak za čtrnáct dní to hodlám rozjet znovu, premiérově za ženskou. A Kaidan zase umře. Je nudnej a má účes Leoše Mareše. Zaslouží si to.

Mimochodem, zrovna u her Bioware by mě zajímal poměr hrajících mezi muži a ženami.
Ashley: Ashley není úplně plochá a jednorozměrná postava, což se v herní branži rovná dobře napsané postavě. E'toile celkem věrohodně stvořil vyhrocenou mariňačku, co trpí jednak nedostatkem charismatu, jednak se agresivně snaží prosadit. K tomu stačí přimíchat rasistické a xenofobní sklony a nepříliš pozitivní první dojem je na světě (cíleně). Její komplexnost tkví v tom, že první dojem se ukazuje být nepravdivý. Ash má důvody být prchlivá, jedoduchý to neměla a vůbec není rasistka, ale pragmatička s překvapivě přesvědčujícmi argumenty. Bohužel je i někdy se vším až příliš rychle hotová. Tenhle přerod, resp. odhalení "pravého já" je IMHO dost věrohodně zpracovaný, minimálně v rámci konceptu "NPC postava, kterou několikrát prokecneš"... Spadá do archetypu postav, kterým se i přes počáteční antipatie vyplatí dát šanci... Ve dvojce, ale hlavně ve trojce se autorům povedlo udržet hlavní rysy její osobnosti - zprvu na věci reagovat zbrkle, černobíle a idiotsky, načež se otřepat, zamyslet, a napravit si reputaci. Jo a taky to, že je zelenej mozek, což určitě není úplně jednoduchý...

Kaidan je IMHO nejhůř napsanej parťák v celé trilogii. Je prostě mdlej a nudnej a hlavně prvoplánovej. Tohle není voják, ale hrdina brakový fantasy. Hotovej byl podle mě tak za 4 minuty - "kladnej cukrouš, kterýmu moc moc ublížili..." Ale takovýho je asi potřeba mít všude, minimálně jako bazální morální odezvu pro hráčovu postavu.

DLC: Faktem je, že pro plnohodnotné hraní je nutné mít i většinu DLC, takže Casey nás trošku lakoval, když tvrdil, že nikolvěk. Bioware vyčůraně drží cenu klíčových DLCéček na stejné ceně, takže kdyby si to někdo chtěl v současné době pořídit komplet, zaplatí tisíce... Celé to korunovali naprosto stupidním krokem vydat "kompletní" edici, ve které klíčová DLCéčka chyběla. Kdo touží po kompletním zážitku, musí doufat v nějakou skutečně kompletní edici (ultimátní, gold, superawesome, best evah nebo co já vím...).
Ad. Ashley: Já se holt postupoval asi pragramtičtěji. Ashley mi nepřišla jako nějak misi přínosná postava, zato Kaidan uměl alespoň ovládt biotiku. Vzhledem k tomu, že můj Shepard byl tipycký vojcl bez genetiky, byla pro mě volba po chvíli rozhodování celkem jednoduchá. Za tank jsem tam byl já, nebylo třeba jiného pouze-vojcla. Plánoval jsem s ní mít romanci, ale plánoval jsem dlouho a pak jsem se měl rozhodnout. A to už nešlo o city, ale galaxie a celé rasy, přece! :)
Hmm ono opravdu nemá moc cenu o pirátění a dlc moc diskutovat. Obojí je svým způsobem opovrhování výrobcem/spotřebitelem. Já mám tolik másla na hlavě že ty dlc, ochrany atd. nemám právo kritizovat. Zrovna EA by si asi pošmákla z těch všech "záložních" kopií NHL a Fif.
ME je právě specifické v té provázanosti dílů, takže opravdu hráč, který v minulém díle nehrál DLC, je v tom dalším znevýhodněn a některý obsah mu bude skryt, či dokonce může v několika momentech tápat. To je holt stinná stránká významných DLC pro ME. Ale víc než to mi vadila cena, která se se všemi DLC pro ME2 šplhá vážně vysoko a co se týče kompletního obsahu, vůbec tomu neodpovídá..

No ruční brzdu postupně nahrazuje parkovací knoflík, to je zase ta asociace s oklešťováním prvků v rámci dostupnosti pro masy, čemuž se ME série taky nevyhla. Ale jo, ruční brzda je postradatelná a přitom běžná součást :) To už si nemyslím o řadících stupních, to by byl podraz asi jako From Ashes.

No a taky už s tou analogií končím, už to přerostlo víc než jsem zamýšlel :)

@Smudge (18.04.2013 14:39): Nu právě mi přišlo, třeba s tou Liarou, v jedničce je důležitou částí, dokonce s ní můžeš skončit v posteli a ve dvojce je o ní jen pár zmínek a pak celé další extra placené DLC. To je úplně ukázkové rýžování.

To také značí že to není jen luxus, ale je to v podstatě potřebná část pro hráče předchozího dílu.

Takže dobrý, brzdy ani přední sklo ne. Ale třeba ruční brzda? Ta je v podstatě luxus navíc, brzdy obyč máš a kdyžtak zařadíš a v poho. Nebo třeba rychlostní stupně? Pět/šest je luxus... Stačí 1, 3, 5 a ty sudé prodávat zvlášť. Každý z nich zvlášť.

Sinister je poněkud odhodlaný, to ano. Já to prostě ignoroval. A v nejbližší době nehrozí, že bych si koupil trojku či něco jiného z ME.

ed: Ok, blekotat o auta = hry mě už nebaví, už přestanu otravovat :P

ed2: A nebo válce! Kupte svému trabantovi naše DLC Trabi+, úžasné čtyři válce!

ed3: Ok, už fakt končím
@Red (18.04.2013 14:43): Jo, to je ještě další věc :D Ale když můžeš vlastnit nelegální kopii vozu :D Si vezmi, že ho vytáhneš ven - klasický cesty v pořádku, ale nájezd na dálnici se před tebou zavře, protože jedeš v nelegální kopii :D
Crack by potom vypadal asi jako obrovská radlice vpředu, kterou prorazíš bránu portálu :D
"Vlastníte nelegální kopii klimatizace" S tím pokrokem v 3D tiskárnách kdo ví? :D
@Bodkin (18.04.2013 14:27): Nevím, prostě mě napadla klimoška, je to součást navíc, brzdy potřebuješ, čelní sklo taky. Bez toho by to bylo jako hra bez systému ukládání nebo něco podobného. Klimoška se mi zdála jako adekvátní alternativa herních DLC.

Společné je to, že jak DLC tak klimoška jsou části navíc k většímu pohodlí uživatele a za jako takové se za ně platí..

Každopádně nejsem z těch, kdo by podporovali politiku DLC, jsem rozhodně příznivcem plnohodnotného produktu, zřejmě se tedy spíše shodnem, jen mi přišlo úsměvné, jak si to Sinister pěkně omluvil :) Taky byl za tím mým příspěvkem ten smajl, aby nebyl brán až tak vážně.)
Nedovedu to vyjádřit líp než Bodkin. Buď oslněn jeho moudrostí a probodnut jeho ostrovtipem, Smudgi.
@Smudge (18.04.2013 14:23): A proč jsi jako příklad vzal zrovna klimošku a ne brzdy nebo čelní sklo?

A proč jsi zase vůbec vzal auto? Co má obrovský kus plechu společného s kusem softwaru?
@Sinister (18.04.2013 13:40): Takže pokud si koupím třeba auto a klimošku k němu ukradnu s tím, že prodejce je šmejd, který se chce jen co nejvíc napakovat a klidně by mě nechal v létě se uvařit, což já přece nehodlám akceptovat, tak je to spravedlivé, protože si to dokážu omluvit? :D
Tak sem si to projel a jsou to kusy velký jako samostatný hry...nj já pořád žiju někde na konci devadesátých let kde 1gb byla celá rozsáhlá hra:D
@Red (18.04.2013 13:32): Bude fungovat. Je to tak dělaný ;) Zásadní DLC... Mrkni se do mých komentářů, všechny jsem je ohodnotil. Rozhodni se sám :) Ale Lair a Arrival jsou asi nejpodstatnější v rámci ucelenosti děje. Nenechal bych si rozhodně ujít Kasumi's Stolen Memory a Overlord.
Hmm. Když to nainstaluju teď, bude mi to fungovat v současný hře? Je ještě nějaký zásadní DLC?
@Red (18.04.2013 10:44): Co se týče setkání s Liarou, nainstaluj si DLC Lair of the Shadow Broker (ideálně ho 'ukradni'; zasraná EA), jinak jsou ty hacky jediná interakce, které se od ní dočkáš (a jeden e-mail snad), aneb vytrháváme obsah po trsech a prodáváme jej zvlášť. Specialitka EA.
Jo taky bych chtěl vymazat z paměti řadu her a zahrát si je znovu.