Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@eremita (10.05.2013 23:04): vyjímečnost? mám sem snad začít vypisovat i hry před ním které byly výjimečné tím, že měly otevřený svět? :))))))) Podle tvé logikypak je tedy každá hra s otevřeným světem výjimečná, nebo to lze považovat za standart a tak na to nahlížím právě já :) Znám mnohem otevřenější světy :)
Ale jak říkám hold máme na BG každej jinej názor :) Je to špica hra která jen inovovala dávno objevené :)

Ve stejným roce vychází třeba Hra Hexplore, kterou bych si jednou fakt moc rád zapařil :)) a to je snad první 3D rpg!!! i když jen tipuju tak snad mě někdo opraví :)
http://www.databaze-her.cz/hry/hexplore/videa/

@Isair (11.05.2013 01:38): tý jo :D
Mě u BG jedničky ani nevadila horší grafika jako spíš to, že se při inventáři nepauzla hra... :-D
@Aba (10.05.2013 22:55): "Baldur´s Gate nepřišlo s ničím novým, jen na to navázalo v pěkné grafice." - A mohu se zeptat na co? Napadá mě snad jen Fallout, s kterým má však BG společného mnohem méně, než se na první pohled zdá.

Nikde jsem netvrdil, že BG byl první otevřenou hrou, pouze jsem tvrdil, že v tom tkví jeho výjimečnost. Ostatní IE hry i jejich následovníci jsou v tomto ohledu těžce lineární (až na Arcanum, jak už bylo řečeno).
@eremita (10.05.2013 17:54): tak tohle bych znova netvrdil, ale je to tvůj subjektivní názor, můj je trochu jiný. Baldur´s Gate nepřišlo s ničím novým, jen na to navázalo v pěkné grafice. Já zas v té hře nevidím nic nového naopak úspěšné "kopírování" nebo silné "inspirování" předchůdců. Logan má ale zcela jistě pravdu v tom že BG je fakt velký populizátor DnD a forgotten realms a Richmond s tím use-friendly rozhraním, ale to lze těžko pak nazývat jeho "potomkem".

@d4vid (10.05.2013 18:31): s otevřeným světem nepřišel prvně BG. ;-)
Řekněme, že je přivedla veřejnosti. BG byla opravdu známá, protože ve své době měla docela slušnou grafiku, rozlehlost a příběh. Pamatuji si tehdejší recenze, hodně redaktorů nad ní slintalo a trhala rekordy. Dodnes se o ní mluví s úctou a tehdy se hodně neznalých začalo ptát, co to je vlastně to DnD? Tady bylo jenom Dračí doupě, i to bylo skvělé, ale DnD bylo mnohem složitější a komplikovanější. V Balduru to bylo lehce pochopitelné, stejně jako seznámení se světem DnD (knihy) a postavami. Kdo z vás ví, co je zač ten kouzelník v červeném, kterého potkáte a kdo je to Drizzt, případně kdo si o nich přečetl alespoň jednu knížku? Takhle hra nebyla ani tolik o DnD jako o Forgotten Realms a tenhle svět zpracovala a převedla do hry skvěle...
@eremita (10.05.2013 19:30): No DnD pravidla byla dobře převedená do počítačové hry už deset let předtím a souboje byly taky pěkně hardcore. Ale dejme tomu, že BG to udělala hodně "user-friendly" :)
Dodnes brečím smíchy, když si vzpomenu, jak bylo pro hráče neznající DnD složité pochopit kladné mínusové hodnoty u útoku a tak... :-D
Což jsem kupodivu nebral jako závažnou vadu. Jsem ten typ vocase, co musí všechno prolézt a chvílema jsem se u jedničky nudil, protože hodně lokací měli minimum questů. Ve dvojce mi ta záměrnost toho, proč někam jdu, seděla víc. Kdyby vyšla trojka, byla by to kombinace obojího a to by bylo úplně super... :-D
@eremita (10.05.2013 17:54): s tou otevřeností světa to je fakt, pamatuju si, že v prvním BG jsem před koncem už ztratil příběhovou nit questů kam jít a co udělat a tak jsem jednal "na vlastní pěst", v druhém díle mě příběh protáhnul snad všemi lokacemi, co ve hře byly... v otevřenosti světa a i toho příběhu byl první lepší, dvojka byla už dost lineární
@Aba (10.05.2013 16:27): IMHO si pleteš openwrold se sandboxem (nebo si to pletu já, on to každý, včetně vývojářů, každou chvíli používá jinak). Pointa je v tom, že jsi měl svobodu v tom, kam se vydat. Jistě, spousta lokací se ti otevřela až v závislosti na prozkoumání určité lokace, ale i tak je to jedna z nejsvobodnějších her v rámci svého subžánru (izo-příběhové RPG, společně s Falloutem a Arcanem) ... Pozdější Infinity hry byly v tomto ohledu mnohem lineárnější.

V podstatě všechny IE hry z BG čerpají. Většina těch prvků se dále rozpracovává i v novějších hrách.
@Fingon (10.05.2013 16:48): Tak nemame pravdu, podla isteho zdroja je to presne 32 krat.

1.Hi, I'm Noober. Nice place, huh?
2.So, killed any monsters yet?
3.Ever been to Baldur's Gate? I've been to Baldur's Gate.
4.Ugh, I think i stepped in something.
5.Everyone in town used to throw rocks at me and tell me I was annoying.
6.What time is it?
7.I haven't had a conversation this long, well...ever!
8.What's that big weapon for?
9.Those colours look pretty stoopid on you...
10.I once knew this guy called Dilby. He threw rocks at me too. Are you gonna throw rocks at me?
11.What about now?
12.What about now?
13.What about now?
14.What about now?
15.What about now?
16.What about now?
17.What about now?
18.What about now?
19.What about now?
20.What about now?
21.What about now?
22.What about now?
23.What about now?
24.What about now?
25.What about now?
26.What about now?
27.What about now?
28.What about now?
29.What about now?
30.What about now?
31.What about now?
32.Gee, you sure are patient. I've run out of things to say.
Hernajz, já to snad začnu hrát znova, abych to věděl přesně... :-D
@mazar1234 (10.05.2013 16:45): Tak to už si fakt nepamatuji, já na něj vždycky klikal jak blbej, aby to bylo rychleji a já měl expy, v té době byl pro mě takovej balík vítanej, hlavně byl prakticky zadarmo... :-D
@Aba (10.05.2013 16:24): "Někteří po mě házejí kameny, vy ne?" "A co teď?" "A teď?" Nakonec to vzdá, prohlásí něco v tom smyslu, že tvoje družina má obrovskou trpělivost a dá ti tuším že sto expů...
@eremita (10.05.2013 16:19): v čem byl průkopnický? V izometrické grafice? Open world??? Jako promin ale tady nemohu souhlasit v žádném z bodů, open world rpg to není, to že si přepínáš z mapy na mapu není open world(navíc se ti zpřístupňují postupně ;-) ) a nic tak průkopnického jsem v tom teda nezaznamenal, snad jen tlačítko I jako inventář. Je to kvalitní rpg o tom není pochyb, ale ve své době byla za jeho kvalitu předhazována hlavně grafička a že popularizovalo DnD.
@Ebb (10.05.2013 16:02): jestli se ptáš na to otravné npc, tak ten byl tuším v Beregostu. A byl v rohu mapy a furt prostě otravoval(zjistíš zněj že ho tam lidi vyhnali :DD a brzy na to zjistíš na vlastní zkušenost proč :D), blbé dotazy, nesmyslné reakce :D ale prostě ta jeho otravnost samozřejmě spočívá v tom že za tvoji družinou chodí jak ocásek a každej pět sekund se tě na něco ptá ve smyslu: Tý jo vy máte meče, hmm..lovíte veverky?!" takže ti furt vyskakuje dialogové okno :D
Jednička je "výjimečná" ve dvou věcech: 1) Je to v podstatě openworld a docela dobře tak funguje. 2) Je to zakladatel strašné spousty věcí, které nám s odstupem u old school RPGéček připadají "normální". Zatímco 1) obstojí i dnes, 2) pochopitelně časem bledne, jelikož doba pokročila. Má-li ale člověk na paměti, že BG je v mnoha ohledech tím "prvním", dovede ho docenit. Dvojka je však upgrade snad ve všech směrech, s tím souhlasím.
@John Mirra (11.04.2013 17:03): souhlas, jednička prostě není podle mě ničím vyjímečná a spadá do standartu, dvojka prostě 100 krát lepší tam má už i člověk možnost lépe kecat s partou, více možností a je to obtížnější. V jedničce jsem měl nejradši toho blbečka NPC jak furt partu otravoval :DDD byl boží, neměl jsem to srdce ho zabít(i když to bylo možné bez postihu) protože mě fakt bavil :D a navíc jsem měl možnost nakopat Drzitovi prdel podruhé(kvůli importu postavy nebyl kamarádskej :D)
@Jo_Do (20.04.2013 21:56): On tam opravený není? Pathfinding byl pro mně jeden z hlavních důvodů proč BG1 už nikdy nehrát bez Tutu, to by měl být u EE přece naprostý základ...
Kdyby ještě opravili i pathfinding, bylo by to bezva. Kdo chce poznat pravé peklo, ať si zajde do katakomb pod Gullykinem.
@Sinister (20.04.2013 12:28): Nějaké jdou, další vznikají... Celkově je ale dobře, že se BG sérii někdo pokouší oživit - bude to nová krev do žil (moderské) komunity. Navíc v pohybu to vypadá docela pěkně, grafické úpravy jsou nenápadné, ale je jich dost.