Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Aba (13.05.2013 19:01): Jj, jeho Britannia Manor má mít udajně pod sebou jakýsi dungeon. Ale nejzajímavější zpráva v souvislosti s ním je ta, jak byl zabit při proslovu v UO jedním z hráčů :).
@Aba (13.05.2013 19:01): No, to byl Richard Garriot, autor (zakladatel asi nebude to pravy slovo) cely serie Ultima a lord British byl jeho pseudonym a herni alter ego.

Tenh barak si fakt postavil a pozdeji byl jednim z prvnich vesmirnych cestujicich, prachy z prodeje Originu dal do peknyho zazitku.:)
@Drolin (13.05.2013 14:44): Tak tady máš opět naprostou pravdu, dokonce jsem četl rozhovor se zakladateli bioware, kde tvrdili, že se ultimou silně inspirovali.

Jinak pamatujete si někdo článek ve score jak tam bylo napsáno něco ve smyslu že zakladateli uo jeblo a postavil si dům s tajnými chodbami a chodí tam jako lord British? :D
@Aba (13.05.2013 14:23): Tak Ultima VII měla asi nějvětší vliv na Infinity hry co se technického zpracování týče a poměru souboje/dialogy, takže není co vyvracet. Skok oproti VI. to byl obrovský.

A jo... malý třísedadlový :).
@Drolin (12.05.2013 22:41): vzdálneně mi to připomíná díl červenýho trpaslíka s holovirem, tam když se bavili o létajícím koberci tak jsem si představoval něco podobného co jsi postoval :D. Mimochodem sérii Ultimy považuju za zakladatele moderního žánru rpg a MMORPG. Tak mě někdo pojďte vyvést z toho omylu ¨:D
taky nevidím žádnej problém v tom proč by někdo nemohl napsat, že by si přál aby na bg 3 dělal původní tým, mé přání je to také. :)
@FildasCZ (13.05.2013 00:08): Původní tvůrci? Kristjanson a Gaider dělají na Dragon Age, Ohlen se na plnej úvazek věnuje Old Republic, Kevin Martens odešel do Blizzardu dělat Diablo 3. Tedy z těch, co chtějí dělat trojku zůstávají jen Trent Oster a Cameron Tofer. Navíc, jejich role při vzniku obou dílů Balfur's Gate je celkem diskutabilní a asi bych je nepovažoval za klíčové osoby... Jádro/většina původních tvůrců tak zůstává v Bioware a ti žádné old School RPG určitě dělat nechtějí a nebudou.

Pro mě je "BG3" stejně Project Eternity.
@Tulareanus (13.05.2013 00:04): BG3 také asi rok připravovali (predprodukce) v Obsidianu, ale projekt byl zrušen. Každopádně Trent Oster se nechal slyšet, že pokud to půjde s BG:EE + BG2:EE dobře, chtěli by udělat trojku...
@FildasCZ (13.05.2013 00:10): V tom to je, teď sis sám odpověděl. Licence na tvorbu Interplaye v tomhle měřítku stála fakt balík a kupci jí nechtějí pustit zadarmo, pořád doufají, že jednou přijde někdo a bude mít o ni zájem, nejlépe bude pracovat pro ně a vytříská z toho majlant. Nemuseli by to být původní tvůrci, stačil by někdo s dostatečně velkou fantazií a bez producentů toho typu, že budou kecat, jak vývoj trvá dlouho a jak moc stojí...
@Tulareanus (13.05.2013 00:04): BG 3 připravoval už Interplay, ale sešlo z toho. Projekt the Black Hound ale stále existuje, jen je otázka, jestli ho někdy někdo vydá. Přemýšlí se o remake, stejně jako o jiné dějové linii. Přeci jen to byla hra, která se zapsala do dějin...
@Sinister (12.05.2013 21:06): Mne to pripadá, že si protirečíš. Na jednej strane vravíš, že je to jedno, na druhej ti to kazí dojem. Ak by ti to bolo jedno, tak by ti to neovplyvňovalo výsledný dojem. Ako vravím, je to relatívne jedno, ale len relatívne, pretože keďže si scenáristi vybrali tento spôsob prezentácie, sú ním zdôvodňované určité kroky/konanie hrdinu a reakcie pár postáv. Nevidím na tom nič zlé alebo neprirodzené.


Btw: To je len nejaké what if, alebo sa naozaj pripravuje BG 3? Dúfam, že len what if...
@Aba (12.05.2013 23:20): no pravda je ze Pop3 som nikdy nehral..... Dkeeper a Theme hry ma nikdy vobec nebavili. Populous 2 som ale dost intenzivne hral, dokonca tam slo vytvorit xicht boha ktory bol uplne dokonalou kopiou Schwarzeneggera :-). Keby si mooooooc mooooc chcel tak prehrabem svoj archiv papierov a vyhrabem aj presny kod co sa da napisat v menu.

@Drolin (12.05.2013 23:22): VOLE!!!!!!!!!
@mazar1234 (12.05.2013 23:17): To mi připomíná, že by to chtělo po třech letech již vyjít z toho sklepa v prvním domě a Ambermoon pořádně vyzkoušet :). Pokud to má být ještě lepší jak Albion, tak by šlo asi o jednu z nejlepších her vůbec.
@Aba (12.05.2013 22:37): Ze strasne moc chybal v Serpent Isle to si myslim.
A Magic Carpet seria tiez nie je zrovna herne bahno.

@Sinister (12.05.2013 21:51): Z toho je nejake brnenie nie? Viem ze som to realne vyskusal pred rokmi po precitani informacie o tom, funkcne to je ale uz si nepamatam co presne z toho je. Ale myslim ze proste len nejake brnenie (byt mozno docela silne).
@Logan (12.05.2013 21:47): Myslíš z těch kalhot udělat golema? Je to dost naprd. Spíš než skutečná herní možnost je to easter egg nebo tak něco. Hodně to potom vychýlí herní rovnováhu a podle mýho už potom není moc smysl to dohrávat - je to tak trochu jako cheat.
@Sinister (12.05.2013 21:29): Poprvé slyším boxera takhle mluvit, zní to jako popření tréninků, ale máš pravdu, nejsme na Novinkách... :-D
Jo, s těmi odkazy NPC souhlasím, to vše je důležité. Umím si představit, že by oživení BG bylo pouze ve světě Forgotten Realms, kde by pouze bylo znát, že kdysi po nich chodily Bhaalovi děti. Na druhou stranu opustit zaběhlý svět zkoušela Bethesda s Falloutem 3 a taky to nebylo ono, v New Vegas se také raději snažili přiblížit původnímu Falloutu a to včetně npc.
O objektivním názoru tu taky můžeme diskutovat, ale naposled souhlasím s ukončení diskuze. Přeci jen to nevypadá, že bychom se někdy shodli. A radši než něco s nálepkou BG a ztvárněním Falloutu 3 beru nic.
A když už jsme u toho, zkoušel někdo ty zlaté a stříbrné kaťata? Vždycky jsem chtěl dostat se k tomu, když jsem hrál BG1, ale vždycky jsem na to zapomněl...
@Logan (12.05.2013 21:13): Vím, o čem mluvím. Boxem jsem strávil většinu svého sportovního života. Ale to nechme stranou, odmítám si ukazovat svaly v internetové diskusi, to ponechme novinkám.cz.
Cílem tohoto příspěvky je především opravdu VELMI důrazně prohlásit, že návaznosti se nedělají skrze potomky. Dělají se skrze odkazy od NPC, dělají se skrze události, jichž jsem byl svědkem či aktérem v předchozím díle. Udělat z toho dítě nebo jiného příbuzného hl. hrdiny přesně tohle nepřináší. Když je s hlavním hrdinou konec, je konec - ostatně podívej se, jak 'populární' bylo vzkříšení Geralta. Blbost. A nahradit Geralta postavou, která bude jako Geralt (čti 'ty druhé odpovědi' - v našem případě by podobně nutně fungoval koncept s dítětem), to taky tak úplně nevyšlo...
Takže, abych diskusi ukončil, nápad s dítětem je prostě blbost a hovadina z hlediska, které se blíží objektivnímu. Můj osobní názor je, že udělat BG3 zkrátka není šťastný nápad, už jenom proto, že by nutně hra zapadla jako další z řady klasických generických fantasy (čti Dragon Age a podobné klony klonů), což by jen devalvovalo značku.
@Sinister (12.05.2013 20:47): Tak tohle jsem si myslel, že jsi odpůrce dvojek.
Ano, s tím souhlasím, nemusí to být konkrétně jeho dítě, může to být kdokoliv, jen je tam podmínka, aby mohl někomu předat svoje zkušenosti. Jako třeba Brom v Eragonovi. A pokud si přečteš mé předchozí příspěvky pozorněji, pochopíš, jak jsem myslel vliv prostředí. Já mluvil o tom, jak těžko sedlák může bojovat se cvičeným nebo zkušeným bojovníkem, takže jsi mi v podstatě dal za pravdu. Pokud je předchůdce dobrodruh, dá se předpokládat, že se snažil své zkušenosti předat dál, proto i vesnice z Falloutu by měla větší zkušenosti s technikou, protože by jim dosti pravděpodobně někdy vykládal, jak to funguje, jak se to ovládá a tak. Zatímco běžný domorodec by ani nechápal, za jaký konec má pušku vzít. Tedy dítě dobrodruha má daleko větší předpoklady stát se dobrodruhem než sedlák. Sedláka by nejspíš zabil první protivník.
Ne, v boji se nevyznáš vůbec. Možná že někde na diskotéce především závisí na náhodě a první ráně, můžeš ale tohle zkusit třeba na výsadkáře z Čech, pořiď si ovšem nejdřív dobré pojištění, budeš ho potřebovat. V jakémkoliv výcviku tě totiž učí, jak rány přijímat, jak se nenechat překvapit a jak vůbec bojovat. Asi ti zkazím iluze, ale ty nemáš žádnou šanci porazit kupříkladu mistra evropy v karate, pokud ho opravdu nepřekvapíš někde ve tmě a nevezmeš ho trubkou po hlavě. Jenže to se v RPG hrách objevuje hodně minimálně. Pokud by se sedlák, budoucí dobrodruh opravdu setkal třeba se skřetem, který už nějakou dobu zabíjel, prostě by budoucím dobrodruhem zůstal, jelikož by umřel. O tomhle se zmiňuje i BG2, najdeš to v hospodě U měděné čelenky.
Napsat scénář totiž opravdu není jednoduché a princip potomka je snadný způsob, jak udělat pokračování. Dělat díly hry ala "s postavou je konec, další díl bude o někom a něčem úplně jiném" není zrovna oblíbené a pokud se ke hře dostane někdo, kdo hrál předchozí díl, bude hledat návaznost. Nemusí to být zrovna přímo to dítě, ale něco, co se předchozího hrdiny dotýká...
@Tulareanus (12.05.2013 21:00): No, ale to je celou dobu moje pointa - že v tomhle dílku bylo úplně jedno z hlediska příběhu, hráče, postavy atd., zda je v příbuzenskému vztahu s hrdinou jedničky. Jediný reálný dopad to mělo, že to pro mě zkazilo dojmy z jedničky. Ergo ani F2 není výjimkou z pravidla, že pokud je příběh vystaven na příbuzenském vztahu - což by v případě BG3, pokud by se navázalo přímo na události BG2 (což asi dost obtížně, ale stejně...), určitě bylo -, selže to.
@Sinister (12.05.2013 20:47): Neviem na čo to odpovedá veru mne, ale rozhodne zabúdaš na to, že to, že niečo nie je v hre potrebné naznačovať/vytvárať neznamená, že to tam nesmie byť. Autori sa rozhodli, že to previažu. Bodka. Načo sa nad tým pozastavovať?
@Aba (12.05.2013 20:19): Nijak zvlášť na to důraz nekladu. Zmínil do Logan. Já ani F2 nemám rád. Mám rád jedničku.
Genetika ovlivní leccos, opravdu, ale pokud si nebudeme hrát třeba na sklerózu, tak... je to málo podstatné.

@Logan (12.05.2013 20:22): To nemá s potomstvím co dělat. Hrdina jedničky mohl/nemusel mít děti, aby příběh fungoval. Podstata je, aby nechal nechal vzniknout vesnici a vyžvanil lidem tajemství. Lhostejno, kdo je čí dítě.
Tvoje představa vlivu prostředí teda trochu pokulhává, protože ten potomek od motyky se jde postavit puškám. Že by se chystal zachránit svou vesnici vrháním zelí? Uplete bič z obilí a umlátí jím supermutanta? Ne, už to mám - nasází záludné mrkvové minové pole, počká pár týdnů, než to vyroste a bude je zpovzdálí sledovat ta jatka zakopávajících ghůlů! Tvojí teorii rovněž bortí v případě F2 skutečnost, že celá ta vesnice jsou hlínožrouti.
Dále, promiň jestli se pletu, ale ta RPG fungují především proto, že ty mistry nepotkáváš, když jsi low-level. V dobrých RPG, pokud někoho takového potkáš, musíš vymyslet nějakou vychytávku. Ve skutečnosti, když se pereš je to především o faktoru náhody a o tom, kdo dá první ránu (když se pereš rukama a nohama, u nás ve městě to meči nevyřizujeme), na počtu lidí atd. V tomto ohledu jsou hry pořád mechanické, 'poháněné' pravidly. A mají quick save.

EDIT: Odpověď Loganovi může být i Tulareanusovi.
Logane já bych si taky rád zahrál hru která by nejen že odkazovala na předchozí díly ale zas by se jednalo a bratrovražedný boj, např. v občanské válce a kořenit to genocidou a vlastně by to nemuselo být ani rpg, stačila by to jako strategie nebo něco na způsob 3d střílečky... :D
@Sinister (12.05.2013 20:12): No ale pozor, hl. postava je len jedným z viacerým potomkom i vo Falloute 2. Logické je tam skôr to, že ako potomok bude vedený/vychovávaný tak, aby sa jedného dňa vedel chopiť nejakej dôležitej úlohy. A zo scenáristického hľadiska je to jednoduchý spôsob ako premostiť pocit určitej familiérnosti a previazanosti pre hráčov, ktorí hrali aj prvý diel. No a zároveň vytvoriť sekundárny bod pre hlavný McGuffin hry (nájdenie GECKu), resp. zdôvodnenie, prečo práve hráčova postava.
@Sinister (12.05.2013 20:12): Takže by si spíš uvítal, kdyby přišla starší a řekla, že musíš najít něco, o čem vůbec neví a i když nebudeš vůbec znát ani princip, jak to funguje, tak to musíš získat? To by byla krátká hra, proti pušce toho moc kopím nezmůžeš... :-D
A proč tedy ty hry mají většinou někde něco jako kouzelnickou akademii? Proč jsou někde veteráni? Podle tohohle přece kdokoliv může být nejsilnějším bojovníkem, je úplně jedno, jestli se od mládí věnoval boji, nebo hrabal v hnoji, prostě když je to nutné, během roku bude porážet sebelepší mistry.
V životě totiž většinou děti mají alespoň minimální představu o tom, co dělají jejich rodiče. Když byl táta automechanik, syn většinou autům rozumí, protože to viděl doma, protože se o tom hodně mluvilo, protože v tom prostředí žil. Kdokoliv se chce něco naučit, musí mu někdo předávat zkušenosti. I automechanik se učí, nezíská znalosti tím, že se jednoho dne zvedne a začne auta opravovat. Pokud tomu nevěříš, běž si zašermovat s kýmkoliv průměrně schopným v šermu, nebo utkat se s někým, kdo pár let trénuje bojové umění. Nedopadne to tak, že ho porazíš, prostě tě porazí. To je důvod toho, proč jsou většinou hrdinové v rpg hrách děti ulice, nebo vyrůstají v prostředí, které jejich vývoj jakožto hrdinů umožňuje. Sedlák porážející bojovníky mečem je pro většinu moc velké fantasy...
@Sinister (12.05.2013 19:30): právě proto že je to nedůležité zbytečně na to kladeš nějakej význam, obecně jde jen o dějovou kontiunitu a odkázání se symbolicky na předchozí titul, nic víc bych v tom snad ani není.

Stejně jako nikomu nepřijde divné že Diablo už potřetí z ničeho nic povstává z vlastních sraček protože dobrodruhové zapomněli rituálně zničit dřevěnou lžíci, tak bych nějak zvlášť extra neviděl v problém v tom že hraješ za synátora nebo synátorku předchozího hrdiny a když už se budeme chtít rejpat v hovnech tak talent se může částečně dědit i genové predispozice, indispozice.
@AlieN (12.05.2013 18:48) Komerční úspěch zas tak důležitý není, protože projekt už je v podstatě zaplacen. Žádná očekávání komerčního úspěcuh stejně v pdoststaě nejsou, protože ta hra je od začátku zacílena na vcelku minoritní část herní komunity. Snažit se u Eternity (Tormentu, wastelandu...) o to, aby byly velké tržby, je holý nesmysl a v podstatě návrat k myšlenkovým vzorcům velkých publisherů, což je naprosto proti filosofii celého projektu. Hra má 75K backers, řekl bych, že nejoptimističtější vize prodejnosti jsou asi tak dvakrát tolik, což ve výsledku znamená něco přes 200k prodaných kopií. Tohle je totální úspěch a zajistí nám to Eternity 2,3... Ale to nic nemění na tom, že pro publishera typu EA/Activision je to nic a kvůi takovým číslům by se s realizací podobných projektů neobtěžovali.

Co se pokračování BG týče, IMHO esence BG netkví v nějakém Bhaalově potomku. To není to, co tu hru činilo tím, čím je. Nevidím vůbec žádný problém v tom, aby byla trojka o úplně jiné postavě.
@Logan (12.05.2013 19:54): Aha, a všechny ty super věci jsou zkrátka podmíněný tím, že hlavní hrdina je potomek? Ne. Nejsou. Mohl to být libovolný hipík z vesnice. Takže opět - proč?
Sedlák z vidlákova -> geniální šermíř, kouzelník. Tomu se říká RPG vývoj postavy. Co je mi známo, jsou na tom RPG hry postaveny. A pořád je legitimnější, že se někdo zlepšuje v tom, co dělá (tzn. dobrodruhuje), než že to snad podědil v genech - což asi dost těžko. Pokud teda není tvým koníčkem eugenika a po večerech nešlechtíš árijce...

EDIT: A ještě jsem zapomněl, že ta vesnická kravina mi totálně zničila dojmy z jedničky. ŽÁDNÁ postava, kterou rozehrávám by nikdy neodešla udělat si vlastní vesnici. NIKDY. NEEXISTUJE. Nesnáším vesnice, všechny moje postavy nesnáší vesnice. Dokonce i ty hodné by se pokusily o ovládnutí jednoho z měst. Rozhodně by žádná z nich nešla okopávat brambory.
Konec měl být, že postava pokračovala v tom, co dělala, ale že to už je jiný příběh. A ve dvojce mohlo být pár neutrálních zmínek.
@Sinister (12.05.2013 19:30): Myslíš tím to, že dědičná zápletka vysvětlovala, proč ví vesnice o existenci The Garden of Eden Creation Kit, kde se vzala tak známá kombinéza, díky které ho přijmula První Občanka ve Vault City, doplňovalo to konec Falloutu, nepůsobilo díky tomu divně to, proč domorodec s kopím z ničeho nic docela slušně rozumí střelným zbraním, počítačům a podobným věcem, zároveň to otevíralo dveře setkáním ala kavárna U ztracených snů?
Mohl to být příběh typu: Jsme domorodá vesnice, skomíráme a ty jí půjdeš zachránit, prostě musíš na něco přijít...
Jenže návaznost přes krevní linii odkazuje na předchozí díly, zároveň navozuje v hráčích pocit, že se pohybují ve známém prostředí a předchozí snažení k něčemu vedlo. Existuje i systém Diabla 2, ale ten je trochu těžší, pokud se bojuje za dobro a není to jen o bojích. Dýka s pojmenováním známé postavy může být všude, ale třeba setkání s Tandi je věc, na kterou se jen tak nezapomíná.
Filmový vzor nebude následovat nikdo, kdo viděl posledního Indiana Jonese a má v hlavě mozek.
A na mě rozhodně působí divně věc, že sedlák z vidlákova je najednou geniální šermíř nebo kouzelník.
@Logan (12.05.2013 19:02): Ne, tím chci říct, že hry, kde jde o potomka by pravděpodobně následovaly filmové vzory. Neměl jsem doteď tušení, že Fallout někdo hraje kvůli hlavní story? Nebo že je snad nějak výjimečná... To ještě tak v jedničce je alespoň zvrat. V koncepci a zašmodrchanosti příběhu je zhruba stejně komplexní jako příběh Diabla 2, čímž neříkám, že je špatný.
U Falloutu 2 se nicméně projevil syndrom zbytečnosti, který se vyskytuje i v těch filmech a nevyhnutelně by se objevil i v BG3 - PROČ musí být ta postava potomek? Nese to s sebou nějakou geniální konfiguraci genů? Proč je to tak moc důležité? Celá podstata potomka ve Falloutu 2 vězela v... přesně jedné větě.


@Zoltan (12.05.2013 18:54): Technicky vzato takové hry existují - naposledy teď třeba MMO Neverwinter... To už je potom zkrátka AD&D hra. Název BG3 už by byl jen prostá dojnička.