Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@90210 (28.05.2013 13:28): Keldorn, napriek tomu že to bol nechutný a ulízaný Paladin, bol ešte celkom dobre napísanou postavou, narozdiel od tých ostatných čo si spomenul (ktorí sú nechutní a zle napísaní zároveň).
@Logan (28.05.2013 09:08): Nu, já BG 2 dohrál pouze jednou, jako Ranger s vcelku tradiční - Minsc, Jaheira, Yoshimo/Imoen, Jan + někdo. Pak jsem se o to pokoušel několikrát s jiným classem a jinou partou, ale nikdy jsem se snad nedostal z první kapitoly.
@Logan (28.05.2013 09:08): Nejoblibenejsi povolani je bard, do dvojky s kitem blade. V druzine jsem mival nejcasteji Jaheiru, Minsca, Yoshima (do Spellholdu misto Imoen) nebo Jana Jansena, Aerii a Keldorna. Ostatni jsem nabiral jen na jejich questy, treba Mazzy jsem ale nezkousel snad vubec.
U mňa to skončilo pri štvorčlennej parte - dualclass F/M, Korgan, Viconia a Yoshimo/Imoen. Výborná postava je Jaheira, ale keď som sa konečne donútil a vykopol ju z party, objavil som bug v platinovej edícii, hehe. Jaheira po opustení družiny postáva pri sídle harfeníkov v prístavnej štvrti a keď tam neskôr dorazí celá parta, hneď ako sa v zornom poli objaví Jaheira, spustí sa pokračovanie romance akoby vôbec neopustila družinu. xD
Prvy krat som hral BG2 samozrejme za trpazlika - Fightera co bola importovana posatva z BG, ale od isteho casu hram za Sorcerera. Must have postavy su pre mna Valygar a Viconia to je automaticke vzdy. K tomu sa oplati ten Paladin kvoli dost dobrym special predmetom iba pre Paladinov.

Zvysne 2 pozicie su take fluktuacne,kde sa vystriedaju vsetky postavy kvoli splneniu questov. Nakoniec sa o nejako ustaly ale byva to rozne kto nakoniec natrvalo zaplni tieto 2 miesta. Asi Minsc a niektory Thief.
@Red (28.05.2013 09:56): Imoen a všechny zlé postavy jsou IMO must have. Dialogy Korgana s kýmkoli jsou perly, totéž platí o Edwinovi. Viconia je skvěle napsaná a hrát bez ní je jako hrát půlku hry, Edwinovy hlášky jsou k nezaplacení, Yoshimo je sympaťák a Imoen je ségra. Jaheira je zase MILFka, takže taky must have.
...když si to tak po sobě čtu, je už docela jasné, jaké postavy budu ve dvojce mít: Charname Skald, Jaheira, Yoshimo/Imoen, Edwin, Korgan, Viconia :) Přirozeně, nechám některé postavy fluktuovat.

Minsc je zrovna třeba sympaťák, ale postava je to spíš dvourozměrná a hlavně jsem ho měl vždycky, takže ho vyvedu z podzemí a nechám si ho ještě nějakou chvíli. Ale Minscovo místo v družině bude pravděpodobně to, tkeré bude podléhat nejčastějším změnám.
V ToB si pak nechám přenést všechny, ale Korgana nejspíš nahradí Sarevok.
Prostě to budu hrát, jako by to byl jeden velký fantasy seriál :)
Já už jsem vyzkoušel téměř všechny složení a povolání a všechno má něco do sebe. Nalie a Cernd mi přijdou slabí a jediná Imoen je pro mě must have, velice silná postava a navíc ségra. Pokud chceš nejlepší obouručák ve hře tak musíš mít paladina, pokud chceš využívat všechny zlodějské možnosti tak je dobrý mít dva zloděje. Jelikož se nerad zbavuju lidí tak klasika u mě Minsc, Jaheira, Yoshimo/Imonen, Aerie a Jan a 6tý kdo zrovna se hodí do mého povolání, úkolu a nějak mi přiroste k srdci.
@Logan (28.05.2013 09:08): Čiré sympatie mám k povolání barda, ale doopravdy ho hrát budu teď poprvé (až si koupím novou základní desku). Nejfunkčnější mi vždycky přišla kombinace F/C trpaslík.
Postavy před Čarotvrzí: Já, Yoshimo (pokud nejsem zloděj), Jan (pokud jsem zloděj), Korgan, Viconie, Jaheira a Minsc. Ale ostatní postavy mám vždycky alespoň pro úkol v partě. U Valygara a paladina mi vždycky vadila jejich ponurost, Cernd mi přišerl moc nudný, Nalia je... k ničemu. Edwina miluju, ale většinou už pro něj nemívám místo až do ToB, kde hraju vždycky skoro zápornou partu + Imoen a Jaheira.
Uvidí se teď, myslím, že si definitivní favority najdu opravdu až po takové době, kdy jsem to nehrál.
Hele, chlapi, pochlubte se. Jaké je vaše oblíbené povolání ve hře, jakou si berete družinu a po osvobození Imoen, pokud si jí berete, jak vypadá družina potom. Tedy něco jako startovní družina a finální...
@Sinister (09.05.2013 22:48): Jo, souhlasím, ale když jsem někomu popisoval styl hry, žádné lepší přirovnání mě nenapadlo. Dungeon Master znal každý a pak lépe pochopil, co myslím těmi více postavami k ovládání, tak jsem naučil popisoval BG takhle... :-)
@Isair (23.02.2013 19:37): v Underdarku, městě drowů se jde vyspat s nějakou temnou elfkou jako odměna za hráčovy služby, když jsem potom vyšel ven, spustila na mě Aerie, se kterou jsem měl romanci, co že jsem to provedl... samovolný dialog romance to sice nebyl, ale vynucený ano
AD BGII a romance - v nekterych lokacich (jakekoli podzemi, De Arnise hold) a dokonce celych kapitolach (Underdark) romance neprobihaji VUBEC. Potiz je v tom, ze pokud hrac vali, tak z Underdarku je to ke konci hry jen kousek, navic nektere triggery se spousti v zavislosti na tom, kde hrac nocuje (je rozdil mezi hospodou a divocinou).

Co se tyce interakce mezi partami, vetsina postav ma jen dva az tri bantery. Nemodovany BGII ma taky problem s tim, ze romance probihaji v zavislosti na REALNEM case, ktery ubehne od predchoziho dialogu. Takze pokud za dve hodiny projdes z vychodu Underdarku do BG a hned pak do elfiho mesta, tak se romance proste nespusti. Navic se do tech triggeru pocitaji VSECHNY druhy banteru, nejen romance s danou postavou.

Bantery a romance v nemodovane BGII jsou zasmodrchana veda, na kterou casto pomaha jen nechat hru zapauzovanou a odejit od pocitace. V ramci modu zvaneho BanterPack, ktery pridava spoustu a spoustu dalsich dialogu mezi postavami, je mozne nainstalovat akcelerator, kde si rychlost objevovani banteru muzes zvolit.

Navic na zacatku hry je daleko vic prilezitosti, kdy muze nekdo reagovat na okoli, pak to dost ustava. Nektere mody pridavajici nove postavy maji naopak tak ukecane postavy, ze vstupuju prakticky do vsech rozhovoru ve hre (z hlavy tusim Tashia nebo Valen). A pak jsou tu samozrejme dalsi mody - Romantic encounters pridava nove postavy, se kterymi je mozne flirtovat, mit sex na jednu noc nebo znasilnovat, plus jeden mod, jehoz jmeno si ted nevybavuju, hodne hodne rozsiruje puvodni romance o vice ci mene explicitni scenky pro vsechny zakladni romance, ktere je navic mozne vyvolat i kliknutim dialogove ikony na dany romancovany charakter.
@d4vid (23.02.2013 18:24): Nevím jestli bych toto zrovna označil za "Puzzle", každopádně tahle část je poměrně otravná, byť pokud přijdeš na ten "systém" (některé vchody vracejí pouze na začátek apod.), tak to přílišný problém není. Osobně jsem to při nedávném opakovaném hraní prošel během chvíle a téměř bez zabloudění. Byť tedy podobné části také většinou nemusím (vadilo mi to zhruba stejně jako třetí patro WK v BG 2), ale určitě bych kvůli tomu hru nepohřbíval (a ano, i tohle se dá za drobné oživení jinak potencionálně stereotypní hratelnosti považovat).
@Isair (23.02.2013 18:09): "Zrovna ty puzzlíky tu hratelnost oproti jedničce imo příjemně oživovaly"

za takový puzzlík se myslím dá považovat i ten les s minilokacemi a několika východy, které často vedly to graficky naprosto identitckých lokací, z nichž však jednotlivé východy vedly už úplně jinam
nevím, jestli tohle mohlo vůbec někoho zaujmout, z mého pohledu to byla pouze buzerace hráče provedená zákeřným a vývojářsky co nejméně náročným způsobem

kdyby to šlo, zažádal bych si za tu hru na gogu vrácení peněz
@Jo_Do (23.02.2013 18:14): Já ti nevím, ale IWD2 je prostě přímočará RPG rubačka, já ji hrál s přesně tímhle očekáváním, a proto mě bavila. Od BG2 jsem čekal něco mnohem, mnohem víc, a to jsem nedostal. Nesnažím se tvrdit, která z nich je lepší nebo horší (obojí je v mých očích nepříliš výrazný nadprůměr). Prostě jsem si myslel, že to bude spíše blíž Tormentu než IWD, ale nepřijde mi to tak.

Edit: Ještě hraje roli moje preference D&D3e před D&D2e


@Isair (23.02.2013 18:15): Já ti nevím, ale předtím mě Jaheira "otravovala" snad každou chvíli, a teď nic. A jsem si jistý, že jsem jí na nic blbě neodpověděl. A pochybuju, že se ještě rozkecají. Už jsem zabil Bodhi (resp. Drizzt ji zabil, já se jí ani nedotknul :-D), momentálně jsem v elfím městě, kde jsou zas jenom další nudné boje, takže to asi zabalím.
Vyzdvihovat nedodělanou slátaninu jako Icewind Dale 2, nad Baldury? Můj ty světe, už jsem viděl všechno, můžu začít psát paměti.
Mě ta nekonečná řežba v IWD2 baví víc díky pravidlům D&D třetí edice. Tam aspoň vidím nějaký vývoj postav a můžu ho relativně ovládat. Dávat jim dovednosti, odbornosti, na každé čtvrté úrovni vylepšit nějakou vlastnost (a ty vlastnosti mají narozdíl od druhé edice viditelný efekt), a podobně. Taky se můžu pokusit nějakým místem s celou partou proplížit a podobně.
Ta hra je sice maximálně zaměřená na souboje, ale zkrátka mi to přijde zábavněji provedené.
Co se týče lokací a interface, to je věc vkusu. Já jsem na tom neviděl vůbec nic špatného.
Příběh mi přijde v obou hrách celkem nevýrazný, v obou jdu prostě furt jenom dopředu, protože jsem tam poslaný, a nemám k tomu pořádně žádnou motivaci. Takový Irenicus mi třeba vůbec nevadí, a být hrdinou, tak prostě zdrhnu z jeho vězení a už na něho kašlu. Sice jo, má Imoen, ale co už, opláču ji a jdu dál. :-D
A jak už jsem psal, sice tam jsou konverzace a romance mezi postavami, ale od pirátského ostrova to je nějaké slabší a postavy skoro přestanou mluvit.
@d4vid (23.02.2013 18:01): Zrovna ty puzzlíky tu hratelnost oproti jedničce imo příjemně oživovaly, graficky ty lokace určitě nevnímám jako nevyvedené (byť tedy na některé nádherné lokace z jedničky zdaleka nemají). S tím ostatním máš pravdu, byť mi to asi zdaleka nevadilo tolik jako tobě. A naopak oceňuji variabilitu nových pravidel a různé další prkotiny (některá povolání mají své speciální questy, některé postavy reagují na hráče na základě povolání či rasy aj.). Stejně tak jsem si užil vícero venkovních lokací, oproti občas šedivým a nezajímavým "dungeonům".

Byť bych jej tedy také nad úroveň BG 2 či IWD 1 nestavěl.
@Zero (23.02.2013 15:39): ICWD2 jsem hrál nedávno a vydržel jsem se u toho rozčilovat do nějaké 4. kapitoly, začalo to poslíčkováním ad absurdum, potom nekonečná řežba, naskriptované spawnování příšer všude kolem party při dosažení určitého místa a když už toho měl člověk dost, hodila hra pod nohy nějaký otravný puzzle nebo hádanku a to vše narozdíl od prvního dílu v graficky nevyvedených lokacích, o nepřehledném interface ani nemluvě... měl jsem z toho pocit, že se hra snaží dělat od všeho něco ale ve výsledku nefunguje ani jedno, v BG2 má člověk alespoň tu silnou příběhovou linii, zajímavé questy, konverzace a romance mezi postavami a i když je hra oproti svému předchůdci velmi lineární, ve srovnání s ICWD2 pro mě vychází líp ve všech směrech
Tak už jsem v šesté kapitole, takže hrát se to jakžtakž dá. Ale zatím musím říct, že Icewind Dale 2 mě bavilo víc (a pochybuju, že se to ještě změní).
Prakticky jediné, co má BG2 navíc je jakžtakž nelinearita v druhé kapitole a interakce postav. Jenže obojí se značně omezí po příjezdu na ten pirátský ostrov (což může být i dost brzo ve hře).
Zato oproti IWD2 pokulhává (v mých očích) druhou edicí pravidel a tím, jak nemůžu být nikdo jiný, než krystalicky čistý hrdina s (jak už tu někdo zmínil) "teploušsky vznešenou mluvou".
Hmm. Asi je to těmi fixpacky, ale v té zbroji z bílého draka už já kouzlit nemůžu (ostatně nemá to ani v popisku, že by to mělo jít).
Ahoj, prosím přítomné o radu, kdysi jsem BG hrála jako malá, teď jsem si táhla BG 2, hraju Shadows of Amn. Mám ve skupině Nalii a měla jsem Imoen. Ani jedna však nemůže používat kouzla. Naučí se je, má je v knize ale nejdou použít, tváří se jako vypotřebovaná, ale je u nich indexové číslo. Nevím čím to je?
A proč jí řešíte v rámci diskuse o romancích v Bioware hrách? Nebo mi unikla nějaká gerontofilní vložka v KotOR II (které je nadto od Obsidianu)? :)
@Sadako (19.02.2013 23:27): Anomena jsem do party ani nevzal, odradily mě hned ty kecy ze začátku a ani mi jeho statistiky nepřišly nijak výjimečné, z Cartha mi bylo blivno a pokud by v KOTORu šlo nechat trvale usmrtit postavy, byl by žhavým adeptem... stejně tak jako Kreia v druhém díle
Romance jsou poměrně zbytná, byť mnou oblíbená složka hry, ale jak je mají v Bioware takové podivné, bývají kromě toho, že občas naštvou, takové...zábavné kouzlem nechtěného. Zejména mužské charaktery (Carth, Anomen) jsou takřka konstantní WTF. U některých promluv jsem plakala smíchy - pravda, momentů, kdy jsem chtěla mamlase na monitoru ubít tupým předmětem, bylo asi víc.

Ale tedy, snad nejhorší 'romance' obsahuje Jade Empire. Z těch charakterů a keců by člověk mlátil hlavou do zdi.
EDIT: Ba ne, kecám. Ten negr z NWN byl ještě horší.
@Malignus (19.02.2013 22:47): Já bych spíš řekl, že od dob BG2 se toho opravdu hodně zhoršilo. V BG II byly sice (někdo by řekl technicky primitivní) skripty, často založené na čase a dalších proměnných, v novějších hrách je to tunel založený čistě na spouštěčích podle questů nebo pozice na herní trati (checkpoint A23 - čas na romantický večer). Jako, čekal bych, že v BG 2 to je začátek, který se bude vyvíjet, ne, že se Bioware časem vrátí zpět na stromy. Na druhou stranu to je spíš ta progrese (regrese?) od otevřeného světa BG 1 do dálnic "moderních" "RPG".
Fingon: Nechápej mě špatně. Neříkám, že jsou romance vyloženě špatné. Naopak jsem rád, že ve svých hrách romance, má ale ne vždycky jsou dobře podané. Od dob BG2 se to zlepšilo, musím uznat, ale i tak mi přijde, že některé mohly být vyvedeny lépe.