@valcik (01.06.2013 08:59): Jo, ohledně Jaheiry souhlasím, ale nezapomenu... :-D
Diskuze
@Logan (01.06.2013 08:46): Pre dualclass F/M, ktorého som vytrénoval na boj s dvomi dlhými mečmi, bola Namarra spoločne s mečom Equalizer hlavná zbraň. Velice užitočná pri pobíjaní ilithidov! Ale ešte radšej mám Sling of Seeking/Prak vyhledání. Keď ho dáš Jaheire, okamžite zabudneš na jej nepríjemné kecy. :P
Hehehe, jsem rád, že nelezla na nervy jenom mě. Já mám v jedničce pokaždé pověst na dvacítce, takže pořád poslouchám něco, ve dvojce byla přeci jen o něco snesitelnější, když se nesrala do Aerie. Ale zeptám se, jaká byla vaše nejoblíbenější zbraň ve dvojce? Nemyslím nejsilnější, ale nejoblíbenější. Já jsem měl nejradši Namarru...
@John Mirra (30.05.2013 19:04): tipnul bych si, že je řeč o Jaheiře ? dialogy s ní mě v BG2 rozčilovaly, až jsem je pokaždé utnul hned v prvním dialogovým okně nějakou nehezkou odpovědí, bylo mi fuč, co tam mělo být dál
@Logan (30.05.2013 06:20): Ve dvojce ne, ale tam s ní jsou zas takový rozhovory a romance, že jsem jí měl fakt chuť něčím praštit a po prvním dohrání jsem ji už s sebou nikdy netahal.
Nejlepší je stejně Jan Jansen :))
Nejlepší je stejně Jan Jansen :))
@John Mirra (29.05.2013 10:33): Pokud se nepletu, tohle je pouze záležitost jedničky, ve dvojce už jí to nevadí, ne?
@eremita (29.05.2013 17:25): Což je neuvěřitelně svazující. Od chvíle, co vyšla dvojka, jedničku už jsem si vlastně nikdy opravdu neužil. A to jen a pouze kvůli tomuhle. Protože mám sice aférky s kdekým, ale kolem nějaké šesté série stejně vždycky nakonec naberu skupinu, která odpovídala autorským představám, a dojedu to s ní.
Tomu se tentokrát pokusím učinit přítrž s BG:T. Snad se mi to podaří. Jinak jsem definitivně zklamaný.
Tomu se tentokrát pokusím učinit přítrž s BG:T. Snad se mi to podaří. Jinak jsem definitivně zklamaný.
@Sinister (29.05.2013 16:47): Aha, už chápu. No bylo by to určitě lepší z pohledu hráče. Oni se z nějakého důvodu rozhodli pro kanonický způsob průchodu jedničky.
@eremita (29.05.2013 14:54): Nemluvil jsem vůbec o přenášení savů. Ani o partě v Irenicově vězení. Přesně naopak, napsal jsem, že na to se měli vykašlat a dát na výběr (typově) ze tří odpovědí při shledání se starými přáteli.
Doufám, že jsem se nevyjádřil nesrozumitelně... :)
Doufám, že jsem se nevyjádřil nesrozumitelně... :)
@Isair (29.05.2013 15:58): Ten rozhovor je hustej :)
"Co jsi za tu dobu dělal?"
-"Ále. Lovil baby a tak, normálka. Co ty?"
"Ále. Zachraňoval svět a tak, normálka."
"Co jsi za tu dobu dělal?"
-"Ále. Lovil baby a tak, normálka. Co ty?"
"Ále. Zachraňoval svět a tak, normálka."
@Red (29.05.2013 15:53): Když nezabiješ toho Beholdera v podvodním městě v SoA, tak jej potkáš v ToB v Sendai's Enclave a můžeš s ním vést kratší dialog.
Na to už si ani nepamatuju. Zaspoilerujte mi.
@MIGtheDRAGON (29.05.2013 15:28): Nj, hlavně ten Beholder je takové fajn zpestření :).
@Isair (29.05.2013 15:19): Nic velkého jen že to reaguje na smrt možných parťáků a pak toho beholdera. Případně pak i romance pokračují v tob. Není to nic velkého ale dá se to považovat za start přenášení savů.
@MIGtheDRAGON (29.05.2013 15:13): Několik předmětů (přesně roh, dráp Kazgarotha a Zlaté kalhoty) a reakce Drizzta :) (z čehož se dá stejně vykecat i po jeho zabití v prvním díle). Ale které rozhodnutí máš přesně na mysli mezi SoA a ToB?
@MIGtheDRAGON (29.05.2013 15:13): V BG je to o předmětech a statistikách postavy, těch rozhodnutí v právém smyslu slova je minimum. Ale možná si to jen nepamatuji, jistý si nejsem...
@eremita (29.05.2013 14:54): Tak přenášení savů je už v prvním bg jen ne v takovém měřítku. Vlastně se přenese jen pár předmětů. Trochu lepší je to při přenosu ze SoA do ToB tam už se přenese i několik rozhodnutí.
@Sinister (29.05.2013 13:42): Technologii přenášení savů použili poprvé v Mass Effectu. 1) v době BG2 to ještě neexistovalo, resp. z rozhovorů vyplývá, že vůbec nevěděli, jak na to. Teprve při vývoji ME s tím začali experimentovat. V těch dobách bylo naopak vcelku běžné, že se vybral nějaký kanonický postup - ve Star Wars to tak ostatně funguje dodnes. 2) Prý je to strašně drahé. Casey Hudson kdesi říkal, že implementace importu všeho možného sežere nemalou část rozpočtu...
V případě BG tedy spíš nejde ani tak o hloupý design, jako jedinou možnost...
BTW, když se nad tím zamyslíš, je to strašně nevděčná práce... Pro ME3 se muselo udělat obrovské množství práce, aby hra reagovala na všechny možné importy z dvojky (největší bič na sebe upletli tím, že existuje možnost nechat všechny parťáky na konci dvojky zemřít, přičemž ve trojce jich je velká část klíčových), přestože velká spousta hráčů si toho vůbec nevšimne. Vždyť jde o pouhé nastavení světa, vlastně to v rámci třetího dílu nejsou vůbec žádné volby... Vývojáři strávili kvanta člověkohodin jen tím, jak bude ME3 vypadat ještě předtím, než v pravém smyslu slova vůbec zahájíš hru...
A takhle to při vývoji her většinou funguje; buď, a nebo... Rozpočty jsou omezené a musí se dělat kompromisy. Kdyby teoreticky tu technologii v době BG měli a použili ji, muselo by se ubrat jinde.
V případě BG tedy spíš nejde ani tak o hloupý design, jako jedinou možnost...
BTW, když se nad tím zamyslíš, je to strašně nevděčná práce... Pro ME3 se muselo udělat obrovské množství práce, aby hra reagovala na všechny možné importy z dvojky (největší bič na sebe upletli tím, že existuje možnost nechat všechny parťáky na konci dvojky zemřít, přičemž ve trojce jich je velká část klíčových), přestože velká spousta hráčů si toho vůbec nevšimne. Vždyť jde o pouhé nastavení světa, vlastně to v rámci třetího dílu nejsou vůbec žádné volby... Vývojáři strávili kvanta člověkohodin jen tím, jak bude ME3 vypadat ještě předtím, než v pravém smyslu slova vůbec zahájíš hru...
A takhle to při vývoji her většinou funguje; buď, a nebo... Rozpočty jsou omezené a musí se dělat kompromisy. Kdyby teoreticky tu technologii v době BG měli a použili ji, muselo by se ubrat jinde.
@Aba (29.05.2013 12:54): Hloupé designérské rozhodnutí už je jen to, že chtěli, aby se hned na začátku charname sešel s postavami ze dvojky. Jasně, bylo jasné, že musel/a být s někým v době zajetí, ale to se mohlo nechat na hráči. Kromě toho je hra prošpikována dialogy typu: "Vždyť jsem tě zabil, jaktože jsi naživu?", takže proč by tam nemohl být dialog typu: "Cos dělal, když mě zajali?" (volba pro záporáka), "Ahoj, tebe jsem neviděl..." (pokud jsme postavu jen krátce využili v jedničce), "A ty jsi, kurva, kdo?" (pokud postavu neznáme vůbec nebo jsme na ni v jedničce nenarazili).
Schopných scénáristů měli dost, takže mohlo být i tohle. Pokud chtěli boj s Irenicem udělat od počátku osobní, vždycky se to dá udělat mnoha způsoby. Kromě toho, jejich způsob po třech letech od vydání jedničky už asi spíš nefungoval...
Schopných scénáristů měli dost, takže mohlo být i tohle. Pokud chtěli boj s Irenicem udělat od počátku osobní, vždycky se to dá udělat mnoha způsoby. Kromě toho, jejich způsob po třech letech od vydání jedničky už asi spíš nefungoval...
@Red (28.05.2013 22:32): ve dvojce si ji sbalil? :D
@John Mirra (29.05.2013 10:33): Mně Jaheira nevadila vůbec osobně mi vůbec nevadili remcající postavy.
Mně spíš ale celkem vadí jak byla postavena dvojka, dokážu si představit lidi, co Jaheiru a Khalida v jedničce hned kopli z party a nahradili je, přitom dvojka s touhle možností vůbec nepočítá :D
ale ti co nemají rádi Khalida dvojku musí milovat! :D
@John Mirra (29.05.2013 10:33): Mně Jaheira nevadila vůbec osobně mi vůbec nevadili remcající postavy.
Mně spíš ale celkem vadí jak byla postavena dvojka, dokážu si představit lidi, co Jaheiru a Khalida v jedničce hned kopli z party a nahradili je, přitom dvojka s touhle možností vůbec nepočítá :D
ale ti co nemají rádi Khalida dvojku musí milovat! :D
Mně teda Jaheira vadila kvůli tomu, že byla jako druid neutrální (což je jasné) a já jako lídr většinou dobré party jsem měl reputaci hodně vysokou, takže na to furt měla blbý kecy ("Nelíbí se mi, jak je tahle skupina vedena... lepší vedení by prospělo!") :)
@Red (28.05.2013 22:16): Cernd je stromošoust.
@MikeKing (28.05.2013 23:16): Právě, mele jí pořád dokola a když nemele zrovna tohle tím svým neuvěřitelně otravným hlasem, stěžuje si na to, že je tma. Zlatej Khalid! (Even with infravision i prefer the daylight.)
@90210 (28.05.2013 23:32): Jo, mně se taky líbí, ale je pravda že se docela často opakuje. :-)
@MikeKing (28.05.2013 23:16): To je nahodou super hlaska.
@Red (28.05.2013 22:32): Nemyslíš náhodou "yes, oh omnipresent authority figure?" :-)
To já Jaheiru celkem můžu, přišla mi jako jediná postava se kterou se dá "vážně" pokecat. V jedničce mě ale pěkně štvala i když si přesně nevzpomenu na tu opakující se hlášku. Anomen taky hrůza, Aerie je jediná romance co jsem dokončil, celkem jednoduchý ji pořád utěšovat a myslet na to že v BG světě je sex zlo:D
@Red (28.05.2013 22:16): Tak Nalie mně vysloveně... Ehm... Kakala! V jedničce nesnáším Jaheiru za její kecy a Nalie mi jí nějak nebezpečně připomíná. Valygar je sice bručoun, ale docela fajn. Naliinu otravnost předčil snad jenom Anomen Delryn... :-D
odkaz
odkaz
@Logan (28.05.2013 21:33): Pro mě nejhorší byla Nalie. I když její default hláška "Jak pomáháme potřebným, když se plahočíme tady?" mě na tvrzi de Arnise odrovnala. A ten Cernd byl mi taky dosti odpornej týpek, i když tichej.
@Zoltan (28.05.2013 21:32): Abych pravdu řekl, vždycky mi vadilo, že Carsomyr je obouručák. Vždycky jsem si představoval paladina jako bojovníka se štítem. Jenže pak Carsomyr přebil náhrdelník ochrany před negativní sférou...
@Shoggot (28.05.2013 21:23): Obyčejné kameny? To je prd. Horši by byly kameny +3 nebo něco takového :)
@Logan (28.05.2013 21:22): JJ, i když jsem hrál i bez Carsomyru a hned to bylo zábavnější. Člověka strašně láká hrát na dvouručáky a vzít si ho, ale později mi přišlo zábavnější specializovat paladina na jiné zbraně :)
@Logan (28.05.2013 21:22): JJ, i když jsem hrál i bez Carsomyru a hned to bylo zábavnější. Člověka strašně láká hrát na dvouručáky a vzít si ho, ale později mi přišlo zábavnější specializovat paladina na jiné zbraně :)
@Shoggot (28.05.2013 21:23): Nebudou. Oplácím olovem... ;-)
@Shoggot (28.05.2013 21:23): My jsme rebelové, hipsteři, nekonformisti atd., takže jsme zvyklí na tyhle reakce mainstreamu zvyklí B-):))
@Logan (28.05.2013 21:22): Po vás lidi budou házet kameny.
Má nádhernou hudbu, je roztomilá a dost si toho vytrpěla. Šel bych do ní i v reálu! A vůbec, založíme spolek oblíbenců Aerie! :-D
Paladin je hodně mocná postava. Navíc může nosit Carsomyr a to je sakra velká výhoda...
Paladin je hodně mocná postava. Navíc může nosit Carsomyr a to je sakra velká výhoda...
Hlásím se do týmu Aerie. Taky nevím co proti ní všichni furt mají, vždyť jí uřezali křídla, to se na jednom prostě podepíše :)
@Logan (28.05.2013 20:59): Jo! A je roztomilá, ať si každý říká co chce! :)
Ještě doplním nejoblíbenější povolání. Tím budou asi multiclassy Fighter/Mage a Fighter/Thief, potom Sorcerer, Wild Mage a dřív mě bavili i paladini.
Ještě doplním nejoblíbenější povolání. Tím budou asi multiclassy Fighter/Mage a Fighter/Thief, potom Sorcerer, Wild Mage a dřív mě bavili i paladini.
@Zoltan (28.05.2013 20:54): Držím se klávesnice, já jí mám taky rád. Stejně jako Khalid není nějak extra drsná, odvážná, prostě tě jen má ráda a snaží se ti pomoct... :-)
Když to tady tak čtu a přemýšlím o svém hraní, zjistil jsem, že mi nějak vážně nevadí nikdo a prakticky všechny postavy střídám. Jediný kdo mi moc nesedl je Haer'Dalis a neberu ani Cernda, protože nemám rád čisté druidy v BG - raději multi/dual s bojovníkem.
Nejvíc v oblibě mám Edwina, Viconii, Valygara, Jaheiru a klidně se podržte čeho chcete, Aerii :D
Nejvíc v oblibě mám Edwina, Viconii, Valygara, Jaheiru a klidně se podržte čeho chcete, Aerii :D
Volím partu neotravantů. Tedy Jaheira, Mazzy, Korgan, Yoshimo (pak holt Imoen) a Valygar či Sarevok (to dle nálady).
Za nejzábavnější postavu i nadále považuji dual-class Fighter/Druid. Resp. 20 úrovní Berserka a pak 25 Druida. Specializace na scimitary. I pěkně sedí k té partě výše.
Mám rád Dual-classy a celkově lidi a jejich možnosti. Tak poměrně málo hraji za elfy či půl-elfy nebo půl-orky a nikdy za hobity, trpaslíky a gnómy.
P.S. Nedávno jsem to dohrál i s dual-class Assinkou na mága. Také jsem dával ten dual class až nějak na 21. úrovni či tak. Také to byla moc zábavná postava.
Za nejzábavnější postavu i nadále považuji dual-class Fighter/Druid. Resp. 20 úrovní Berserka a pak 25 Druida. Specializace na scimitary. I pěkně sedí k té partě výše.
Mám rád Dual-classy a celkově lidi a jejich možnosti. Tak poměrně málo hraji za elfy či půl-elfy nebo půl-orky a nikdy za hobity, trpaslíky a gnómy.
P.S. Nedávno jsem to dohrál i s dual-class Assinkou na mága. Také jsem dával ten dual class až nějak na 21. úrovni či tak. Také to byla moc zábavná postava.
Dvojka byla přímé pokračování, měla to tedy o dost těžší, protože musela zvolit jednu možnou dějovou linii z jedničky a rozvést jí ve dvojce.
Nicméně v jedničce málo, ve dvojce hodně, npc v družině se vlivem hráče měnili. V jedničce Khalid postupem času přestane utíkat, když je hodně zraněný, ve dvojce jde Valygar zbavit ponurosti (mírně), i ta Aerie přestane tolik kňučet...
Jinak já mám bojovník/mág, Minsc, Valygar, Jaheira, Aerie, Jan Jansen (Beware! Your knees are mine!). Tolik před Čarotvrzí, většinou si beru do party kdekoho před Valygarem kvůli questům. Později vyhodím Jana (nerad) a přiberu Imoen...
Nicméně v jedničce málo, ve dvojce hodně, npc v družině se vlivem hráče měnili. V jedničce Khalid postupem času přestane utíkat, když je hodně zraněný, ve dvojce jde Valygar zbavit ponurosti (mírně), i ta Aerie přestane tolik kňučet...
Jinak já mám bojovník/mág, Minsc, Valygar, Jaheira, Aerie, Jan Jansen (Beware! Your knees are mine!). Tolik před Čarotvrzí, většinou si beru do party kdekoho před Valygarem kvůli questům. Později vyhodím Jana (nerad) a přiberu Imoen...
@Sinister (28.05.2013 14:41): Heh napríklad, prípadne "Could we cease the incessant noise? 'Tis such a pain behind the eyes!"...
@Ebb (28.05.2013 14:37): "I am become Death, the destroyer of worlds"?
@90210 (28.05.2013 14:14): Presne toto je jedna z vecí v čom je proste BG1 omnoho lepší. Pri toľkých NPC sa mohli vyřádiť pri niektorých postavách (Tiax, Xzar...) a nemuseli sa spoliehať len na také tuctové postavy ako v dvojke (Jaheira, Aerie, Minsc...), ktoré budú vždy patriť k najpopulárnejším.
A pre mňa je jedna Xzarova hláška hodnotnejšia než 200 riadkov uplakaných nárekov od Aerie.
A pre mňa je jedna Xzarova hláška hodnotnejšia než 200 riadkov uplakaných nárekov od Aerie.
@90210 (28.05.2013 14:14): Amazonky! Nikdy mě nenapadlo to tak hrát. V IWD2 jsem se inspiroval jednou předtvořenou partou, ale tohle je super nápad! :D
@Sinister (28.05.2013 14:02): Nerikam ze nebyl. V jednicce byl vyber charakteru vybalancovanejsi, kazdej si prisel na svy. Zla druzina, hodna druzina, silna druzina, slaba druzina, excentricka druzina, sucharska druzina, ciste zenska druzina....
@90210 (28.05.2013 14:00): Tiax byl skvělý! A vůbec většina postav v jedničce. Je to sice pochopitelné, ale stále je škoda, že většina si cestu do dvojky nenašla.
Přesto jsem nenabyl dojmu, že by se ve dvojce nejméně nekladné charaktery chovaly nelogicky. Plus u Aerie to přímo vychází z osobnosti, Imoen má být jako mladší sestra, Mazzy je soběstačná... Snad jen Anomen vzbuzoval dojem, že potřebuje co chvíli přebalit.
Přesto jsem nenabyl dojmu, že by se ve dvojce nejméně nekladné charaktery chovaly nelogicky. Plus u Aerie to přímo vychází z osobnosti, Imoen má být jako mladší sestra, Mazzy je soběstačná... Snad jen Anomen vzbuzoval dojem, že potřebuje co chvíli přebalit.
@Ebb (28.05.2013 13:36): Vim jak to myslis, celkem souhlasim, ale napsal bych to takhle: Keldorn se choval vesmes normalne a to tak, jak bych ocekaval, ze by se takova postava mela chovat i ve skutecnosti. U ostatnich to byl tak trochu babysitting, ale me to az tak moc nevadilo (viz. moje hodnoceni), je to hra. Prvni dil byl v tomto lepsi, prinesl rekneme realistictejsi sword&sorcery postavy a par obskurnich individualit typu Tiax, ve dvojce to bylo presne naopak.
@Bodkin (28.05.2013 13:44): Když si vezmu reakce na přidaný obsah EE u jedničky, tak si nejsem jistý, že bych chtěl vidět obsah dvojky takto 'rozšířený'. Možná Icewind Dale.
@Ebb (28.05.2013 13:36): Počkej, můžeš být konkrétnější? Protože s Keldornem je minimálně srovnatelně napsaná nejméně polovina postav...
@Ebb (28.05.2013 13:36): Počkej, můžeš být konkrétnější? Protože s Keldornem je minimálně srovnatelně napsaná nejméně polovina postav...