Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Say (06.09.2013 23:30): Pokud si pamatuju dobře, tak Fallen Paladin nemůže používat nejlepší meč ve hře Holy Avenger, nemůže kouzlit a podle gamebanshee nedostává weapon specializace, takže je z něj takový horší Fighter.

O tom, že existuje také Fallen Ranger, slyším poprvé, ale člověk se učí každý den, že :-)
@Ebb (06.09.2013 23:08): Co to konkrétně znamená? Ne že by mě to nějak trápilo, když v mé dvojčlenné družině žadného z nich nemám, ale tak ze zvědavosti=)
Tak až po 30 hodinách hraní jsem zjistil, že i IwD má reputační systém. Skrytý. Sakra. To jsem měl některé odpovědi líp volit (mám evil leader postavu a vesměs jsem vždy volil odpovědi tak, abych měl co nejvíc XP, což byly většinou ty dobré) a teď jsem sundal paladina v ToL a ukázalo mi to -3 reputace družiny. Jaký to má vůbec dopad na hru? Ceny u obchodníků?
Datáče jsou tak 2x až 3x těžší než základní hra. Takže dohraj ji a pak jdi dál jako každý slušný člověk.
Takže jestli to dobře chápu... Půjdu do Kuldaharu, nechám se přenést do HoW, tam hned skočím do TotL, dodělám TotL, vrítím se do HoW, dodělám HoW a pak zpět do 6. kapitoly základní hry. Sice bych asi raději napřed prošel základní hru, ale na finální souboje se radši pojistím pár levely nasbíraných v addonech.
@Say (03.09.2013 22:44): Jo, teď jsem si uvědomil, že je možné, že jakmile dohraješ datadisk, vrátí tě to automaticky zpátky do Kuldaharu. Já hraji většinou postupně (původní hra, TotL a poté HoW), čili to vlastně moc otestované nemám.

Každopádně ale TotL si dohraj první (jakmile se dostaneš do HoW, ihned oslov půlčíka v hospodě), protože k němu se pak po dohrání HoW bez importu nedostaneš (musel by sis ručně exportovat/importovat postavy a znovu spustit HoW).
@Isair (03.09.2013 22:42): Počkej, jak to, že se nebudu moct vrátit? Tak já už fakt nevím=D Mám dojet základní hru a pak se vrátit do obsahu datadisků (což by mělo být možné podle MIGtheDRAGONa)?
Jinak jaký level cca jste měli při zakončení 5. kapitoly. Já tu mám první postavu na 2/16 duall a druhou 12/14 multi. Je to dost, nebo ne? V půlce hry jsem přepnul obtížnost z těžké na nejtěžší (2x XP).
V Luremasterovi sa objavujú divné veci. Celé tucty nemŕtvych, ktorí dokážu teleportovať pandrláka na druhú stranu mapy, alebo ten záhadný respawn v záverečnej bitke. To už trošku prehnali! :P
Jj, hádanky a atmosférka tak byla fajn.

Stejně bych Luremastera hodnotil lépe než ty lávovité dungeony v původní hře :/
@mazar1234 (03.09.2013 19:32): Ále, jakápak aféra... :)

Tak rozhodně se nejedná o žádný must have add-on, na druhou stranu je free a cítil jsem se při něm trochu jako při procházení Durlag's tower či Watcher's Keep z BG série, které mám naopak vcelku rád, byť mi tedy nějakou dobu trvalo, než si mou oblibu získaly. Navíc dějem (historie hradu a jeho obyvatel) i atmosférou imo vysoce převyšuje původní hru. Oživení hratelnosti formou několika více či méně dobrých hádanek také nezahazuji, přestože mi některé lokace přišly vyloženě otravné (zvláště napoprvé, pročež negativní reakce dokáži pochopit).
@Isair (03.09.2013 18:10): Boze, clovek raz za hodinu pouzije pri vyjadrovani hyperbolu a hned je z toho afera :-0....
Ale TotL je aj tak skor podradny a bezvyznamny add-on nizkej kvality za tym si urcite stojim, ale najzabavnejsie je na tom to ze to Say aj tak bude musiet hrat aby sam zistil ako to je naozaj.
TotL je sice docela odlišný od původních IWD, nicméně mi nepřijde nijak zvlášť horší, navíc má parádní atmosféru. Byť jsem jej pořádně ocenil až při opakovaném hraní (stejně jako třeba Durlagovu věž v BG 1, kterou mi to trochu připomínalo), některé části totiž vážně dokáží být trochu otravné (zvlášť napoprvé, když nevíte co a jak)



@Say (03.09.2013 15:56): Ty řeči o Diablu mazarovi nežer;), byť je pravdou, že v závěru TotL jsou občas větší skupinky nepřátel, než je v IWD zvykem (byť nikoliv větší, než v IWD 2).

Nicméně však také záleží na počtu postav v partě (resp. jejich úrovni), čím menší počet postav (s pravděpodobně vyššími levely, než je obvyklé), tím více nepřátel po tobě půjde (viz. 4 bronzoví strážci namísto původních dvou).
@Sinister (03.09.2013 13:41): Mám víc problém s menším počtem silných nepřátel, než větším počtem normálních nepřátel. 2 magické postavy eliminují davy lehce, ale jak se k nim dostane jeden silný, je to občas záhul. Zatím sem se nejvíc zapotil na konci 4. kapitoly u těch 4 bronzových strážcích (hrobka s lichy).

A jinak radši přespawnovaná AD&D hra, než FPS či Diablovka (nebo "pře-dramatizovaná" BG2, na datadisk ToB jsem celkem zvědavý).
Trials of the Luremaster je paškvil, neoplatí sa to vôbec inštalovať. Sú tam dva zaujímavé predmety, ale inak je to len hromada súbojov a záverečná bitka je celá špatná.
@Say (03.09.2013 12:37): No co si tak matne pamatam tak minimalne jeden ten datadisk bol totalne preplacana subojovka, kde bol vacsi pocet nepriatelov na meter stvorcovy nez vo vsetkych dieloch Diabla dohromady. A ten druhy bol na tom snad este horsie, uz si to moc nepamatam takze ale rozhodne level mat nejake vyssie, ale to relativne mas tak vyskusaj, LOAD to isti ked to nebudes davat.
@Malignus (03.09.2013 08:29): Před Lower Dorn's Deep právě jsem, do Kuldaharu za chlapíkem, který mě přenese do Heart od Winter ještě můžu. Do TotL zatím vůbec netuším, jak se dostat, tak se radši ptám.

Tzn. asi nebude od věci si právě teď skočit s partou do HoW (fighter2/cleric16 & mage12/thief14). Teda pokud nejsem ještě slabý lvl.
@Say (03.09.2013 01:10): Pokud si dobře vzpomínám, tak během hry se lze dostat dostat do datadisku pokecem s jednou postavou v Kuldaharu, ale nejpozději do splnění Lower Dorn's Deep. Pak už to nepůjde. A v Heart of Winter se lze pokecem v hospodě dostat do Trial of the Luremaster. Normální způsob hraní je takoví, že před Lower Dorn's Deep se hodíš do HoW a ihned do TotL, který dokončíš, pak dokončíš HoW a nakonec dojedeš základní hru. Na GameBanshee na to mají jednoduchý graf. :-)
@Say (03.09.2013 01:10): Během hry to jde pouze až po dohrání. Ale pokud se ti nechce hrát základní hru tak jde i začít přímo datadiskem snad je tam i nějaká předvolená trochu naexpená parta na to.
Um, pátá kapitola hotova... Akorát mě napadlo, než dojdu na konec, budu mít možnost se dostat do obsahu datadisků?
Nášlapné plošiny treba vypínať v správnom poradí, pekne od vonkajšieho prstenca smerom k prostrednému.
@Isair (27.08.2013 22:36): Je možné, že sem to špatně mačkal. Já se tam chvíli točil s ochranou před elekřinou, tak to možná trochu blbo, obrazovka se chvěla pěkně=D
Heh, by mě zajímalo, co dělat v té kruhové místnosti, když bych to hrál sólo=D Asi dočasně vytvořit novou postavu a pak ji pustit...
@Say (14.08.2013 12:38):
* +0 HIT --- +0 DMG --- 1 ATK
** +1 HIT --- +2 DMG --- 3/2 ATK
*** +3 HIT --- +3 DMG --- 3/2 ATK
**** +3 HIT --- +4 DMG --- 3/2 ATK
***** +3 HIT --- +5 DMG --- 2 ATK
@Sinister (14.08.2013 12:36): No rád bych to ověřil, ale nemůžu se dogooglit tabulky, která by mi jasně ukazovala profit z každého křížku.

@Ebb (14.08.2013 12:37): Tak to si ten spellbook budu muset pořádně projít, protože nic podobného jsem tam nenašel (všechno to bylo vesměs na odstranění těchto věcí, ne imunitu). No hlavně už by to chtělo zaplnit inventář předměty. 4. kapitola a pořád mi chybí nějaké pořádné helmy, pláště a boty.
Ohledně těch tří hvězdiček - U BG2 se mi například stalo, že jsem (legálně) naházel paladina s charismatem 3. Také se mi stalo, že můj trpaslík bojovníkklerik mohl dát tři hvězdy a k tomu do všech zbraní (ačkoli v tomhle případě je pravda, že to bylo poté, co jsem si s jiným charakterem hrál v editoru). Občas to holt asi zablbne. Spíš bych si ověřil, jestli ty tři hvězdy mají vliv. Může se stát, že jsou přidané, ale se schopnostmi charakteru to nijak nehýbá.
@Ebb (14.08.2013 12:20): No je pravda, že oproti takovému NwN je tady cleric hodně mizerný healer. Jak píšeš, potiony to jistí. Zatím razím taktiku kouzlení šesti nemrtvých, nějaká podpůrná kouzla od Shumafuka, haste od Socky a vesměs mám za pár vteřin vymlácenou kde jakou lokaci=) Když jde do tuhého a nemrtví už nejsou (jsou tu docela slabí, v IwD2 to byly větší kalibry), tak zbytek umlátím firebally, bouřemi, příkazy a dalšími srandami. Horší je, když narazím na skupinku magických postav. Tam spoléhám na přerušování kouzlení na větší vzdálenost (Socka ničí lukem kde co a mage missiles jsou k nezaplacení lvl 1 kouzlo, a i Shumafuk když přepne na prak tak není úplně marný). Ale když se to nepovede tak je docela problém (trpím hlavně na negativní účinky typu ovládnutí a zmatení, ne jednou jsem musel celou lokaci horko těžko drtit s jednou postavou, protože druhá se rozhodla jít na ryby=D ).
@Say (14.08.2013 11:05): To je dobrá otázka :p Tak, ale keď máš aj tak z nejakého dôvodu 3 hviezdičky u mace tak sa nemusíš sťažovať :p . Moja podobná postava si pamätám, že som ju dual classol z level 7 fightera na druida (druid mi príde trochu lepší než Cleric v IWD), mal kopu útokov vysoké THAC0 a AC. Prvú tretinu/polovicu aj tak nie je treba healer, keďže jediný dobrý healing spell je viacmenej len Heal a všetky protection sa riešia cez potiony.
4Say - Jo, je to super hra. Osobne mam oba dily IWD radsi, nez Planescape : To(u)r(na)ment. Idealni hra na zimni mesice a sychravy pocasi.

Necromancer / thief, to jde?

BTW ty taky musis vsude cpat ty svy portrety ;0), pritom portrety v IWD jsou IMO super, dobre se hodi do jeji graficky koncepce, ktera je z her na infinity nejlepsi.
@Say (14.08.2013 00:58): To nechápem ani ja :-) Fighter na level 1 začína s max 2, a potom každé tri levely (3/6/9...) dostáva novú. Cleric dostáva každé 4 levely, pričom nemôže dať viac než jednu.