@Bursoft (04.09.2023 14:16): máš pravdu, ty jednotlivé charaktery jezdců byly super. Zkusil jsem Wreckfest po delší době a jsem spokojen. Hrát ho hned po prvním Flatout je vlastně ideální protože se ty auta chovají podobně.
Diskuze
@Ross (04.09.2023 11:54): Taky jsem to kdysi semtam takto dohrával, no co vyšel Wreckfest, přešel jsem na něj. Ten si tu charakteristiku chybujících AI taky převzal. Nicméně nejlepší AIčka byly ve dvojce, kde měl každý svůj charakter (opatrný, agresivní,..).
Po letech opět dohráno. Vždy pár závodů za den, tak na relax. První díl legendární série je s námi téměř 20 let a stále se hraje velmi dobře. Pořád jde o skvělé závody na super tratích. Co mě mrzí je, že AI neumí využít zkratky.
Mimochodem AI umí udělat chybu, což u závodních her není tak běžné.
Mimochodem AI umí udělat chybu, což u závodních her není tak běžné.
Momentálně hraji. Vypadá a funguje dobře. To zase bude o tom, mít co nejrychlejší auto a dostatek peněz. Ten design tratí a fyzika je ok.
Fyzikální engine je krása, jen se kvůli tomu nedá smysluplně hrát. Výkon vozidel je enormní na to, jak málo místa na tratích je. A kdekoli mimo vytyčený koridor tak snadno ztratím jízdní stopu, než se vymotám, jsou ostatní v trapu. Ale ty problémy mají samozřejmě i umělou inteligencí ovládaní soupeři. Potíž vidím částečně v plynulosti hry, nepodařilo se mi ji zvýšit. A hrát to jen pro rag doll efekt, dost divné. Vesměs tak hratelnost spočívá v tom, to uřídit pouštěním pedálu, věnovat se vybrání zatáček a naučení se stylu trati. Pak se to celkem dá. Všechny sněžné tratě jsou tu asi desetkrát obtížnější, než jakákoliv ve Frozen Drift Race. Ve výsledku mám ve FlatOut tak možná jen jednu oblíbenou mapu, kterou jezdím stále znovu. Silver, první řada, čtvrté políčko.
Kariéra celá dohrána. Super. Jen nelze vlastnit více aut současně. Každá další koupě je tudíž výměna, včetně hození do kanálu všech pořízených upgradů. Stejný systém nákupu a vylepšování vozů je i v Turbo Rally Racing. V průběhu hraní upřednostněny tyto modely, Bullet, Speedevil a Blade. Pokud bych chtěl vyzkoušet jízdu i s jinými, tak bych musel mít fakt mnoho financí, aby se mi to s lepšími díly vyplatilo. Rád jsem si hru zahrál, ale byla moc obtížná.
Fyzikální engine je krása, jen se kvůli tomu nedá smysluplně hrát. Výkon vozidel je enormní na to, jak málo místa na tratích je. A kdekoli mimo vytyčený koridor tak snadno ztratím jízdní stopu, než se vymotám, jsou ostatní v trapu. Ale ty problémy mají samozřejmě i umělou inteligencí ovládaní soupeři. Potíž vidím částečně v plynulosti hry, nepodařilo se mi ji zvýšit. A hrát to jen pro rag doll efekt, dost divné. Vesměs tak hratelnost spočívá v tom, to uřídit pouštěním pedálu, věnovat se vybrání zatáček a naučení se stylu trati. Pak se to celkem dá. Všechny sněžné tratě jsou tu asi desetkrát obtížnější, než jakákoliv ve Frozen Drift Race. Ve výsledku mám ve FlatOut tak možná jen jednu oblíbenou mapu, kterou jezdím stále znovu. Silver, první řada, čtvrté políčko.
Kariéra celá dohrána. Super. Jen nelze vlastnit více aut současně. Každá další koupě je tudíž výměna, včetně hození do kanálu všech pořízených upgradů. Stejný systém nákupu a vylepšování vozů je i v Turbo Rally Racing. V průběhu hraní upřednostněny tyto modely, Bullet, Speedevil a Blade. Pokud bych chtěl vyzkoušet jízdu i s jinými, tak bych musel mít fakt mnoho financí, aby se mi to s lepšími díly vyplatilo. Rád jsem si hru zahrál, ale byla moc obtížná.
No buďte rádi, že jste nehráli ten FlatOut na Wii, to byla skoro taková ohavnost jak trojka :D
Bugbear pak dělal i jeden díl Ridge Racera, co mi přišel super.
První Flatout je klidnější, realističtější a obtížnější. Ale s volantem dost možná i zábavnější.
První Flatout je klidnější, realističtější a obtížnější. Ale s volantem dost možná i zábavnější.
@marwel (17.05.2022 20:59): Jo, tak trojka měla Let's Play na Hrej.cz, když jsem tam ještě chodil.:-D Ale celkově se dost mluvilo o tom, že to není moc dobrá hra.
O Remasteru dvojky se podle mě moc nemluvilo.:-) Nebo aspoň já jsem ho vůbec nezaznamenal a to se o ty hry docela zajímám.:-D
O Remasteru dvojky se podle mě moc nemluvilo.:-) Nebo aspoň já jsem ho vůbec nezaznamenal a to se o ty hry docela zajímám.:-D
@veselykralicek (17.05.2022 20:43): Hmm. Prijde mi zajimave prehlednou Ultimate Carnage (to je ten remaster), ale zaznamenat existenci trojky a dalsich. :D
Ani jsem nevěděl, že dvojka měla nějaký remaster..
@DEU (17.05.2022 16:27): Tak já hrál jen dvojku, navíc tu českou verzi a bavila mě hodně. Hrál jsem na klávesnici a toporný to taky bylo, bral jsem si výhradně čtyřkolky.
@veselykralicek (17.05.2022 10:19): Trojka už není od Bugbearu. Po remasteru dvojky totiž prodali značku a následující hry nesoucí jméno Flatout jsou hodně slabým stínem své předešlé slávy. Trojka je vyloženě odpad, těžká arkáda jak odněkud z devadesátek na úrovni mobilní hry.
@veselykralicek (17.05.2022 16:07): Hratelnost je trošku topornější než ve dvojce, ale zvykl jsem si poměrně rychle. Auta jsou hlavně citlivější na nárazy a průlet předním sklem se koná i v případě kolize boku vozidla se svodidly ve vyšší rychlosti.
@veselykralicek (17.05.2022 16:07): Hratelnost je trošku topornější než ve dvojce, ale zvykl jsem si poměrně rychle. Auta jsou hlavně citlivější na nárazy a průlet předním sklem se koná i v případě kolize boku vozidla se svodidly ve vyšší rychlosti.
@Bursoft (17.05.2022 10:51): Tak poměr stran 4:3 je to poslední, co by mě u starších her trápilo.:-D
Spíš jestli moc nezestárla ta hratelnost, ale z komentáře vyplynulo, že ne.
Spíš jestli moc nezestárla ta hratelnost, ale z komentáře vyplynulo, že ne.
@veselykralicek (17.05.2022 10:19): Tak ona jednička a dvojka jsou dost odlišné hry. Za mě jsou super obě dvě, každá je lepší trošku v něčem jiném, každopádně má cenu to zkusit. Jen je potřeba někde sehnat widescreen mód, protože nativ ta hra podporuje jen 4:3 poměr stran..
@DEU (komentář): Často jsem si říkal, jestli se má cenu po famózní dvojce k jedničce ještě vracet. Trojka mě neoslovily vůbec, tu jsem ani nezkoušel.
Tak vidím, že to cenu asi má..
Mě na dvojce stejně bavily jen závody a případně destrukční derby. To vystřelování řidiče na různý terče mi nikdy moc nešlo a hlavně mě to ani nebavilo..
Tak vidím, že to cenu asi má..
Mě na dvojce stejně bavily jen závody a případně destrukční derby. To vystřelování řidiče na různý terče mi nikdy moc nešlo a hlavně mě to ani nebavilo..
@lseling (16.05.2019 18:02): Tak souhlasit nemusíš, ale mě prostě jednička moc nezaujala. Zato dvojku jsem dohrál během pár dní.
@lseling (16.05.2019 18:23): Jinak UC je spíše předělávka dvojky do hezčí grafiky. Podle mě to často fungovalo tak, že kdo měl dvojku, tak už neměl tolik potřebu jít do UC a kdo neměl v době vydání UC ještě dvojku, tak šel spíše do toho UC. Neřekl bych, že ta třetí hra v pořadí byla nějak více pro masy. Spíše takové vylepšení a proto se to ani moc nebere jako plnohodnotný třetí díl. A samotná trojka už je pak prý úplná ptákovina, ale já to nehrál a moc mi to Flatout nepřipomíná. Dle videí.
@CrocoRay (16.05.2019 18:11): Jojo, myslel.
@rikuhahl (16.05.2019 18:08): Nemyslel Ultimate Carnage? To je jakoby třetí díl. Ale oficiálně trojka je až z roku 2011.
@lseling (16.05.2019 18:02): trojka je odvar pro masy? Vždy´t je to na DH druhá nejhorší hra všech dob :) To neni moc masový :)
@Jumas (komentář): Nesouhlasím, mně se jednička líbila víc než dvojka. Bylo to jiný neokoukaný a super. Výborná fyzika a nápaditý disciplíny. Dvojka to z mého pohledu jenom rozšířila s vylepšenou grafikou a trojka? To už je jenom odvar pro masy.
@Jumas (12.05.2019 22:13): Já jsem fanoušek obou prvních dílů :D
@Bursoft (12.05.2019 22:03): Tak ty jsi fanoušek jedničky, tak je jasný, že to vidíš trochu jinak :) Já jsem však byl z dvojky nadšený a jednička pro mě byla mírný nadprůměr.
@Jumas (komentář): Já bych třeba neřekl, že je to chudší příbuzný.. první FO je prostě jinej, je víc "realističtější", co se týče chování aut a tratě jsou techničtější. FO2 je už čistá arkáda a její kouzlo je asi trošku v něčem jiným. Ale třeba pro mě jsou to obě rovnocenně dobré hry (když odhlídnu od nemotornýho pohybování v menu a nemožnost vlastnit víc aut v kampani v FO1)..
[přesunuto z komentářů]
Hra mého dětství, sice není tak dobrá jako druhý díl ale i tak mi hodně přirostla k srdci.
Hra mého dětství, sice není tak dobrá jako druhý díl ale i tak mi hodně přirostla k srdci.
Proč byl sakra ten vtipný a úderný původní popisek nahrazen sloupem mrtě dlouhého a nezáživného textu, kterej stejně nikdo číst nebude? -_-
To by mě zajímalo, proč z finální verze zmizel pohled z kokpitu :-/
Zrovna jsou dohrál celý FlatOut po několikáté. A pořád je to dobrá hra, s těžkým autem se jezdí fakt dobře. A nejlepší na hře je prostředí a jeho promakanost. Škoda, že ty tratě nejsou i v engine dvojky nebo UC, tam by to bylo o něčem jiném, ale více destruktivní :)
@musa (15.04.2015 23:32): OMG... Ale máš tam ponechaný asfalt a šotolinu :-)
@Walome (04.04.2015 19:57): už ne, můj původní poněkud ujetý popis byl nahrazen mnohem rozsáhlejší, věcnější a nudnější slohovou prací.
Az ted jsem si vsimnul jakej to ma cool popisek :-D
@Machan (18.04.2014 12:16): Přijď na nedělní turnaj ve FlatOut: Ultimate Carnage - viz diskuze.
Nechtěl by si někdo zahrát mulťák?
@lseling (27.08.2013 20:10): no pohybem mysi do stran se zataci, cim rychlejsi pohyb, tim rychlejsi otaceni volantem, leve tlacitko mysi plyn, prave brzda, chce to trochu cviku pokud takhle clovek jeste nikdy zavody nehral, ale po par zavodech jsem si lezerne levou rukou podpiral hlavu a pravou rukou mirnymi pohyby mysi ridil auto... jen obcas bylo potreba sahnout na rucni brzdu, ale ta by se myslim taky dala prenastavit na stredni tlacitko mysi
nakonec jsem u te hry stravil nekolik desitek hodin a to jsem si jezdil sam v offline modu a to i bez pocitacem ovladanych aut, perfektni pro odreagovani po praci :)
nakonec jsem u te hry stravil nekolik desitek hodin a to jsem si jezdil sam v offline modu a to i bez pocitacem ovladanych aut, perfektni pro odreagovani po praci :)
@chrastítko (27.08.2013 15:52): hm, tak to jsem ještě nezkoušel. To je nějak podobný, jako v FPS?
@lseling (27.08.2013 15:25): skoda, ze do hry nezkusili autori dat i ovladani mysi, pri hrani Live for Speed jsem si mys nemohl vynachvalit
@chrastítko (27.08.2013 14:55): Naprostý souhlas. Bez volantu se dá jezdit slušně NfS (starší), možná Juiced. U hry, jako je FlatOut je pro parádní zážitek z jízdy volant prostě nutností.
podle me se trate Silver obtiznosti na sipkach nedaji poradne odjet, Bronze trate jsem zvladl s prehledem, ale s nastupem rychlejsich aut na SIlver uz jsem to nedaval... jeste jsem zvladl asfaltove cesty, ale pisek, sotolina a snih pro me byly nehratelne, s volantem by mi to slo mozna vic, ale hrat tuhle hru na sipkach je stejny jak IL2 Sturmovika bez joysticku
Koukal jsem se na ten komentovaný gameplay, co přidal Eru, ale moc dlouho jsem to nevydržel, bez volantu tahle hra prostě není to pravé. Požitek z jízdy je úplně někde jinde a člověk si tu dokonalou fyziku pořádně nevychutná.
Vzkaz pro Eru: kup si analogový volant s feedbackem a pak se svez po všech tratích téhle skvělé hry a uvidíš ten rozdíl.
Vzkaz pro Eru: kup si analogový volant s feedbackem a pak se svez po všech tratích téhle skvělé hry a uvidíš ten rozdíl.
@lseling (komentář): hezkej, krátkej a výstižnej komentář, včera jsem na steamu koupil první díl a dnes po zahrání demoverze druhého dílu jsem dokoupil i ten... závody mě bavily spíše na základní škole, první need for speedy, ale série FlatOut má co nabídnout i lidem, kteří závody už jinak nehrají
Mám ho na Steamu v inventáři. Pokud by měl někdo zájem, jsem ochoten za něco vyměnit, ideálně něco z tohoto seznamu http://www.databaze-her.cz/uzivatele/sas ... tranka=1&styl=seznam
dají se hrát tratě silver a gold i s auty z bronze tratí ? tak, aby je měli i ostatní závodníci a nejen pouze já ?
Je to bezvadná hra. :) Spíše teď hraji FlatOut 2 (Ikdyž obě dvě dost zanedbávám.)
Myslím, že jsem to koupil jako nějakou edice obou dvou dílů (to ten 3. ještě nevyšel).
Myslím, že jsem to koupil jako nějakou edice obou dvou dílů (to ten 3. ještě nevyšel).
Nebyly by lidi co by hrali flatouta 1 pres GamePark??
Bursoft: Jj, taky mi to víc vyhovuje později. Ok, tak kdyžtak zítra, ještě se domluvíme.
Say: No zrovna dneska teda nevím... ještě pořád sedím ve škole a pak mám práci... ale předběžně zítra večer (zase od 9., klidně i později - ve čtvrtek mám volno)...
Ad Bursoft (z FlatOut: Ultimate Carnage): Jj, Hamachi (nebo Tunngle co tu nedávno zmiňoval tuším John_CZ) a trošku nervů s hledáním připojení. Výborně=) Kdo další? Dnes budu moct ale až tak od devíti.
To vypadávání mě taky štvalo, ale s vypnutím to nebylo ono. I když já hru vůbec nepatchoval a myslel jsem, že mám základní verzi.
Jen ať vypadávají, mně ten řev skoro pokaždé trhá bránici. :-D
Jo, já vím, že to tam je, ale zase kdyby nevypadávali vůbec, taky by to nebylo ono. Spíš mě štve, že třeba jen zadkem ťukneš do rantlu a už letíš..
2Caelos: Já bych zase řekl, že dvojka se přizpůsobila masám a nechala si to, co jiné závody nenabízely.
2Bursoft: Už od druhého pathe jde zapnout "bezpečnostní pásy" a řidič vylítávat nemusí.
2Bursoft: Už od druhého pathe jde zapnout "bezpečnostní pásy" a řidič vylítávat nemusí.
Každopádně osobně doporučuji si hru koupit (dneska se stejně prodává už asi jen v Gold edici s FO2 za pár korun) a projet si ji. Akorát si musíš odvyknout stylu z FO2, kde je všechno nereálně lehké (trubky, sloupy atd..) a závody jsou rychlejší. Chce to chvíli cviku a přenést se přes pár drobností (jako zbytečné vypadávání řidiče z káry, nemožnost zničit káru do nepojízdna apod..).
Bursoft: Já to hodnocení mám asi přece jen o něco zhoršené tím, že jsem nejdřív omakal dvojku a pak, jen tak mimochodem, zkusil jedničku. Kámoš mi totiž doporučil dvojku a o jedničce se ani nezmínil, takže proto to obrácené pořadí.
Chuck: Mně se právě líbí ten styl ježdění, jak kdybys fakt u toho komplu cítil sílu těch kár, jak to tahaj do kopců a přes zatáčky. A na ten jízdní model je třeba si akorát zvyknout, dvojka je všeobecně zjednodušená (a pro masy také hratelnější). Ale jak jsem řekl ve svém komentáři, nerad ty dvě hry porovnávám, jednička i dvojka mají své kouzlo, alespoň pro mě a rád si občas zahraju obojí..
Garret: Díky za komentář. Psal jsem to narychlo, ještě to upravím. To že je podobná ostatním závodům je docela pravda, zvlášť když to srovnám třeba se dvojkou tak tady platí alespoň nějáká ta základní pravidla.
popkec: 5x použít slovo "hra" v jedno odstavečku, to se vážně špatně čte. o té jedné chybě rozhodně nesouhlasím, jen člověk nedojel první (což mi přijde v pořádku) - kromě toho v jedničce byla spousta různých zkratek, díky kterým šlo otočit i zdánlivě prohraný závod (o tom si dvojka může nechat zdát, tam to prostě šlo samo o sobě).
já ostatní závodní hry taky moc nemusím, ale že by byl Flatout podobný ostatním, to je hodně odvážné tvrzení. právě pro jeho vlastnosti jsem ho jako jednu z mála závodních dohrál. Soundtrack je z mého subjektivního pohledu druhý nejlepší, po Quake 2 (který poslouchám do dnes).
když o tom tady tak píšu, tak mám chuť si ho zahrát znova...
to je tak vše, k tomu mínusu...
já ostatní závodní hry taky moc nemusím, ale že by byl Flatout podobný ostatním, to je hodně odvážné tvrzení. právě pro jeho vlastnosti jsem ho jako jednu z mála závodních dohrál. Soundtrack je z mého subjektivního pohledu druhý nejlepší, po Quake 2 (který poslouchám do dnes).
když o tom tady tak píšu, tak mám chuť si ho zahrát znova...
to je tak vše, k tomu mínusu...
Mě se jednička sekala, takže to bylo někdy dost o hubu. Ale výborně jsem se bavil a tehdy to pro mě bylo něco nového. Derby jsem hrával snad každý den, u skoku vysokého jsem vydržel v demoverzi asi takových pěkných 20 hodin (ten ragdoll či co to je, mě prostě uchvátil a kromě v Paynovi nebo čemsik jsem žádnou podobnou fyziku nezažil) a ty sněžné tratě se mi také hodně líbily.
Ale když jsem to nainstaloval teď, jak už mám za sebou nejnovější Ultimate Carnage, tak jsem si dal jen jednu trať a už mě to nějak extra nebavilo. Stejně to ale byla dobrá hra a aspoň tím jedním závodem jsem si zavzpomínal.
Ale když jsem to nainstaloval teď, jak už mám za sebou nejnovější Ultimate Carnage, tak jsem si dal jen jednu trať a už mě to nějak extra nebavilo. Stejně to ale byla dobrá hra a aspoň tím jedním závodem jsem si zavzpomínal.
jezek: Fakt je, že dvojka to dotáhla k dokonalosti. První Flatout je takový ještě obyčejný. A pamatuji si, že pomocí nitra šla vybrat v plné rychlosti jakákoli zatáčka=jasná výhra.
Zázrak čekej hlavně v grafice, ale oproti dvojce tam moc odlišností není.
Tak já si zase po jedničce nemohl na ovládání ve dvojce zvyknout. Jednička je pro mne o několik stupňů výš, než dvojka, UC jsem koupil nedávno a ještě neměl čas zkusit, ale zázraky nečakám.
Bursoft: Vykašli se na jedničku a nech si jen dvojku, popř. Ultimate Carnage. :-) Ba ne, samozřejmě Ti to neberu, já jsem tenkrát jedničku zkoušel (demo) a ta auta se mi oproti dvojce, kterou jsem vyzkoušel dřív, zdála ukrutně neovladatelná a přetáčivá, takže pro mě je jednička naprosté tabu. :-/ Ale jestli jsi říkal, že Tvůj stroj není zas tak výkonný, tak Ultimate Carnage pro Tebe zatím nebude.
když jsem to poprvé viděl tak jsem byl u kámoše a jen jsem od něj odešel šel jsem si hru koupit byla dobrá ale po tom co jsem hrál flatout 2 tak se mi zdálo že ty auta jsou pomalejší
Jedničku jsem sice nehrál ale dvojka je super! Popis sedí uplně stejně i na dvojku!
Memphis: Díky moc, takže problém hledat v ovladačích grafárny, ne ve hře. No momentálně toho booka nemám, ale jakmile se mi dostane zpět a nadobro do ruky, tak se v tom povrtám :)
Bursoft: Mrknul jsem na to, pokud máš ATI kartu, tak v Catalyst COntrol Center záložka Notebook Panel Properties > Attributes > nastavit Preserve Aspect Ratio namísto Full Screen. U nVidie by to snad mělo být obdobné.
Bursoft: To by měla být záležitost ovladačů, které by v případě nepodpory widescreen rozlišení u hry měly uřezat okraje... Zkus mrknout do ForceWare/Catalyst nastavení.
Hele lidi, nedávno jsem kupoval booka a popravdě, FlatOut 1 je moje srdcovka, takže tam nemůže chybět. Jenže mám malej problém. Když pustím hru, tak je obraz hnusně roztáhlej (do poměru 16:10). Má s tím někdo nějaký zkušenosti, popř. nevíte jak to opravit, aby to vypadalo normálně?