@Bodkin (02.09.2013 13:33): Ach tak! Práve teraz mi s menším oneskorením docvaklo, ktorú verziu si hral. Klopká mi na dvere demencia! A hneď dodám, že si to podľa mňa zabalil priskoro. S bojovou postavou sa približne od desiatej úrovne otočí karta, získaš parádnu výbavičku a bežných pankáčov odrovnávaš aj so skillom 115% jedinou strelou do čela.
Diskuze
@Zx Atari 500 (02.09.2013 18:27): Nechť započne ten osudný den..
@Bodkin (02.09.2013 11:08): Z nějakého důvodu mi to připomnělo, že má nejoblíbenější hra z Fallout světa je Fallout Demo. Ale možná už to vidím přes hodně růžové a nostalgické brýle - nicméně si dobře pamatuji, že když jsem pak rozehrál po čase plnou hru, tak jsem byl hodně zklamaný (alespoň co se bojů týkalo).
@Bodkin (02.09.2013 13:33): Do vod realtime zpracování pen-and-paper boje bych se radší nepouštěl :P
Ono to není zbytečné, vyjadřuje to tvou schopnost překonávat překážky. Skill 100% znamená jistý úspěch při ideálních podmínkách - jenže ty nemáš nikdy. A když dojde na procentuální hod - skillcheck, potřebuješ ty čísla modifikovat (postihy, bonusy, samotná výše skillu), aby to odráželo situaci. To lze aplikovat na cokoli na co potřebuješ použít ten skill. Možná mám jen omezenou představivost, ale nevidím, jak by tohle mohla sada perků řešit stejně elegantně - to už se pomalu přesouváme od procentuálních skillů k úrovním skillů á la DnD. A to je fujky fuj.
Ono to není zbytečné, vyjadřuje to tvou schopnost překonávat překážky. Skill 100% znamená jistý úspěch při ideálních podmínkách - jenže ty nemáš nikdy. A když dojde na procentuální hod - skillcheck, potřebuješ ty čísla modifikovat (postihy, bonusy, samotná výše skillu), aby to odráželo situaci. To lze aplikovat na cokoli na co potřebuješ použít ten skill. Možná mám jen omezenou představivost, ale nevidím, jak by tohle mohla sada perků řešit stejně elegantně - to už se pomalu přesouváme od procentuálních skillů k úrovním skillů á la DnD. A to je fujky fuj.
@valcik (02.09.2013 13:20): Hmm, já nehrál... základní hru.
@Borghal (02.09.2013 13:27): Nesouhlasím. Lépe pár perků než 200 % zbytečně navrch.
Tím zpochybňuješ krásu VtM: Bloodlines? Byť ani Bloodlines ani R nemělo dobře zpracované boje, ale udělat je izo a tahově... oj oj oj
@Borghal (02.09.2013 13:27): Nesouhlasím. Lépe pár perků než 200 % zbytečně navrch.
Tím zpochybňuješ krásu VtM: Bloodlines? Byť ani Bloodlines ani R nemělo dobře zpracované boje, ale udělat je izo a tahově... oj oj oj
@Bodkin (02.09.2013 13:14): Mnoho perků, hráčova smrt. To je problém počítačová hra x stolní hra. Je mnohem jednodušší a (to hlavně) flexibilnější, když může Gamemaster říct - fouká silný vítr a je šero, takže na tu střelu do hlavy na dva kilometry máš postih -150% ... a tu hodnotu postihu může měnit libovolně u jakékoliv akce podle uvážení a okolností. Lepší systém používání skillů neznám.
Jenže funguje ideálně jen pro stolní RPG :- / A ano, Fallout je postaven na základech GURPS, ale je to hodně změněné. Veškeré problémy systému - jako třeba ty "diminishing returns" u skill pointů nad 100 - vycházejí imho z toho, že ho museli přizpůsobovat PC hře.
Jenže funguje ideálně jen pro stolní RPG :- / A ano, Fallout je postaven na základech GURPS, ale je to hodně změněné. Veškeré problémy systému - jako třeba ty "diminishing returns" u skill pointů nad 100 - vycházejí imho z toho, že ho museli přizpůsobovat PC hře.
@Bodkin (02.09.2013 11:08): Munícia je v základnej hre zabugovaná. Existuje ale pár modifikácií, s ktorými dokáže jedna dávka z brokovnice poslať Vyvoleného na druhý svet, napríklad YAMM:
http://www.nma-fallout.com/forum/viewtopic.php?t=54700
http://www.nma-fallout.com/forum/viewtopic.php?t=54700
@Borghal (02.09.2013 12:44): Osobně jsem fanda Vampire the M.
Tak, fallout má nějakou mutaci GURPSu, ne?
Vše má strop, alespoň takový, kdy námaha na přidání dalšího procenta je větší než zisk z toho bodíku vyplívající. Což bylo už kolem 130 bodů. Takže pokud chtěli nějak rozumě spáchat übermenche daného skillu, mohli například použít nějaký libový 100 % only perk. Takhle je to jen zbytečné protahování a plýtvání body a časem.
@Majkee (02.09.2013 12:55): Ještě hůř!
@Say (02.09.2013 13:00): Protože to bylo nesmyslné a nevyplatilo se to.
@mazar1234 (02.09.2013 12:43): Řešit vliv vzdálenosti či osvětlení tím, že poženeš procenta nad 100 je poněkud pochybné. Opět by se to dalo řešit přiměřeně komplikovaným perkem.
Určitě by byl užitečnější než mistr kamásutry :P
Tak, fallout má nějakou mutaci GURPSu, ne?
Vše má strop, alespoň takový, kdy námaha na přidání dalšího procenta je větší než zisk z toho bodíku vyplívající. Což bylo už kolem 130 bodů. Takže pokud chtěli nějak rozumě spáchat übermenche daného skillu, mohli například použít nějaký libový 100 % only perk. Takhle je to jen zbytečné protahování a plýtvání body a časem.
@Majkee (02.09.2013 12:55): Ještě hůř!
@Say (02.09.2013 13:00): Protože to bylo nesmyslné a nevyplatilo se to.
@mazar1234 (02.09.2013 12:43): Řešit vliv vzdálenosti či osvětlení tím, že poženeš procenta nad 100 je poněkud pochybné. Opět by se to dalo řešit přiměřeně komplikovaným perkem.
Určitě by byl užitečnější než mistr kamásutry :P
Teda F2 jsem sice hrál dlouho, ale nikdy ne až tak, abych v nejvíc používaných skillech měl víc, jak 200 bodů.
@mazar1234 (02.09.2013 12:37): Maximální skill ve dvojce je 300 procent.
@Bodkin (02.09.2013 12:15): A co je na tom systému tak špatné? Osobně neznám PnP systém, který by se mi líbil více.
Jestli ovšem nejde o systém ale jen o jeho implementaci ve hře... nu, to je jiná.
A k té debatě kolem výše skillu - strop tam imho vůbec nedává smysl. Když chce hráč charakter co ovládá nějaký skill dokonale za každých podmínek, proč mu tu možnost odpírat - bude to na úkor jiných skillů, takže co do vyváženosti no problem...
Jestli ovšem nejde o systém ale jen o jeho implementaci ve hře... nu, to je jiná.
A k té debatě kolem výše skillu - strop tam imho vůbec nedává smysl. Když chce hráč charakter co ovládá nějaký skill dokonale za každých podmínek, proč mu tu možnost odpírat - bude to na úkor jiných skillů, takže co do vyváženosti no problem...
@Bodkin (02.09.2013 12:40): Pri mierenej strelbe na vacsie vzdialenosti je rozdiel medzi 100 a 200 skillom velmi vyrazny co sa tyka hodnoty zasahovych percent.
@mazar1234 (02.09.2013 12:37): ... No idea. Mě těch (teoretických) 200 vždy přišlo debilních, tak jsem skončil něco málo přes 100
@Bodkin (02.09.2013 12:15): Urcite je 200 max? mne sa zda ze to ide aj cez, aj ked to uz stoji hafo skillpointov. Ale mozno si to uz zle pamatam.
@Daemon (02.09.2013 11:35): Nu dobrá, z bojového hlediska SPECIAL saje koule, byť chtít po něm hloubku JA2 je převelice naivní, jsem si toho vědom. Je to lepší než IE hry jen díky TB přístupu.
Zbytek je vlastně ok, kdyby se stáhlo max z 200 na 100
Zbytek je vlastně ok, kdyby se stáhlo max z 200 na 100
@Daemon (02.09.2013 11:35): Se nechal zhýčkat FNV rádoby SPECIALem ;)
@Bodkin (02.09.2013 11:08): Dost malicherný důvod na zavrhnutí celého systému.
Já jsem se nedávno také vrátil ke starým Falloutům, ale když jsem pak z jednoho kroku dával dávku z brokovnice kolem 15 HP, tak jsem jen SPECIAL proklel a zavrhl ho navždy.
těžko tomu uvěřit, že je to už 8-10 let :D
@John Mirra (01.09.2013 23:53): Projekt vznikl v květnu 2003. Nejdříve bylo ubohé téma na fóru madbrahmin, stránky přišly teprve později.
@Daemon (01.09.2013 19:04): Škoda že se to nestihlo do 30.7., bylo by to zrovna na desetileté výročí :) (tedy alespoň dle nejstarší aktuálky...)
Jinak samozřejmě kongratZ a obrovský těšing!
Jinak samozřejmě kongratZ a obrovský těšing!
@Daemon (01.09.2013 20:36): po jednicce nejvic.
@pipboy (01.09.2013 20:24): Nevim, jestli úplně chápu otázku. Fo2 se přece moc vážně nebere, snad nejmíň ze všech Falloutů (edit: Vlastně nějaká Fo3/New Vegas DLC to asi trumfnou). Resurrection je v tomhle nejblíž prvnímu Falloutu.
delal nekdo z vas na tom Ressurectionu? Resp. vi nekdo jestli se to bere aspon tak vazne jako FO2?
@Jab (01.09.2013 19:48): Proklikni odkaz, vtipálku :)
@Daemon (01.09.2013 19:04): No jo... Ale kterýho roku? :)
@Daemon (01.09.2013 19:25): Ještě jsem neměl čas vyjít z Arroya, takže netuším pořádně.
@Say (01.09.2013 19:14): Jakej byl? Taky bych rád vyzkoušel, až si na to někdy najdu čas.
@Daemon (01.09.2013 19:04): A zrovna, když jsem zkoušel Restoration Project 2.2 final. GJ, nainstaluju F2 ještě jednou=)
@Daemon (01.09.2013 19:04): great! Majster stik.
Tak jsem to dohrál s "neozbrojenou" postavou a musím říct, že to bylo mnohem méně těžké, než jsem myslel. Dokonce jsem i ručně vymlátil celou Enklávu, muheh :)
@valcik (21.07.2013 23:28): Díky za info. Na tenhle mod čekám už leta, resp na jeho finální verzi. Ale jak píše Killap, určitě se ještě pár bugů najde a aspoň jeden update ještě vyjde, takže..waiting=resumed :-)
@valcik (21.07.2013 23:28): Supr. Tak by mě zajímalo, jestli JaW někdy dokončí tu češtinu teda=P A pokud ne, tak ať to oficiálně oznámí.
Finálna verzia killapovej modifikácie Restoration Project je vonku:
http://www.nma-fallout.com/forum/viewtopic.php?t=63996
http://www.nma-fallout.com/forum/viewtopic.php?t=63996
@valcik (21.07.2013 15:32): Vidíš, aj to je dosť možné. Ja som sa tam dostal len raz a vtedy som mal oboje vysoké. No každopádne to za nič nestojí.
A podľa mňa treba skill Gambling > 50%
Nope, je to celé o tom, či má postava vysoké šťastie.
@Všivák (21.07.2013 14:26): Karmou, možná i nějakým tím karmickým titulem (Zabiják nebo tak).
Určitě to jde, proč by nešlo? :) Na madbrahmin.cz je i příručka Ďáblova spratka, aneb jak to dohrát s co nejnižší karmou...
Určitě to jde, proč by nešlo? :) Na madbrahmin.cz je i příručka Ďáblova spratka, aneb jak to dohrát s co nejnižší karmou...
@John Mirra (21.07.2013 11:44): Nejspíš je to karmou. Možná taky tím jak máš rozházený atributy. Taky jsem vždycky hrál za klaďase. Zajímalo by mě, jestli tahle hra jde dohrát za totálně zlou postavu. Otrokáře, Zabijáka děti, Vykradače hrobu atd.. Nejlíp to získat všechno. Možna to zkusim.
@Všivák (21.07.2013 11:16): Myslíš karmu :) Jo, to mě taky napadlo, za záporáka jsem to moc nehrál... ale můžu to někdy zase zkusit.
@John Mirra (21.07.2013 10:36): Jednou jsem se tam dostal. Už nevim jak. Podle mě se to odvíjí od přesvědčení tvý postavy. Hledají jen určité povahy.
Jak se dá dostat v NCR do zadní části obchodu toho malýho týpka, který najímá na brahminí okruhy? Je tam vůbec něco zajímavého? Pokud vím, tak jsem to dohrál snad 20x a nikdy jsem se tam nedostal :)
@John Mirra (16.07.2013 12:03): docela urcite jsem to tak taky dohral, ale detaily ti nereknu uz je to mrte let.
@special_plan (16.07.2013 13:02): Na insta-death zásahy je potrebný perk Better Criticals.
Tiež mám rád postavy s vysokou šancou na kritický zásah, preto častokrát používam chladné zbrane. Tie pridávajú k šanci na kritičák veľký bonus aj bez mierenia a s mierením je to naozajstný masaker!
Tiež mám rád postavy s vysokou šancou na kritický zásah, preto častokrát používam chladné zbrane. Tie pridávajú k šanci na kritičák veľký bonus aj bez mierenia a s mierením je to naozajstný masaker!
@mazar1234 (16.07.2013 12:49): Běžné nemířené rány v pokročilé fázi hry nikdy neklesají pod 40 dmg. Kritické zásahy protivníky sráží na zem, mrzačí či odhazují, a tím je připravují o většinu akčních bodů/znemožňují jim dále se efektivně účastnit boje. Taky se stane, že protivník po kritickém zásahu okamžitě zemře, nehledě na množství utrženého zranění.
@special_plan (16.07.2013 12:47): To davas pastami tiez zasahy za 200 ako s gaussovkou?
@John Mirra (16.07.2013 12:42): Popravdě už si nepamatuji, jaké hodnoty SPECIAL jsem postavě při tvorbě přidělil. Perky jsem vybíral ty, které pro mou postavu dávaly největší smysl, pro boj na blízko tam není moc co vybírat. Nepřátele často stačí vyprovokovat a pak si na ně počkat někde za rohem.