Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Say (26.11.2013 02:28): Witcher má konceptuálně mnohem blíže k takovému Mass Effectu než třeba k Dragon age (jenž, ač vzdáleně, připomíná pen'n'paper hry na hrdiny přece jen více). Pro mě osobně to není RPG, ale akční adventura/akční hra s interaktivními dialogy... Ale tak to už je ve výsledku celkem irelevantní otázka definic a sémantiky... Jen se prostě směju řečem o zachránci RPG žánru. Ten "zachrání" leda tak Kick-starterovské projekty (Wasteland, Pillars of Eternity, Torment etc.), možná nové Dragon Age (jestli opravdu dostojí svým slibům, a nakonec z toho neudělají další pochybný hybrid), ale rozhodně ne typická tříáčková akční hra...
@eremita (26.11.2013 02:14): "Z hlediska tradičnějšího pojetí žánru je W2 škatulce ještě vzdálenější, než třeba takové Dragon Age2."
To je dost subjektivní. Protože tradičnímu RPG obě hry můžou zamávat tak akorát z rychlíku.
A když už tu jsem, přidám pár dojmů z druhého playthrough - dokud to mám čerstvé.

1) Potvrdilo se mi, že z hlediska příběhu a dialogů patří Witcher mezi to nejlepší, na co lze v herním světě natrefit.

2) Bojový systém stojí za hovno. Je brutálně otevřený exploitům (Rolling simulator, hlavně na těžší obtížnosti, což má příčinu v tom, že protivníci dostanou brutální damage + resistance boost, nic víc)), přičemž všechna ta pověst o hardcore zážitku pramení a) od lidí, pro které je hardcore zážitek Assassin's Creed b) od těch, kteří si vylámali zuby v začátcích hry (chvíli trvá, než to člověk chytne do ruky, to je fakt, hra proto působí zdánlivě těžce). Ačkoliv soubojový systém imho skřípe už na papíře, hlavním problémem je naprosto rutinní encounter design; boje nemohou být výzva (a už vůbec ne taktizování) už jen proto, že vývojáři hážou Geraltovi do cesty shluky potvůrek, které mají identické vzorce chování. V podstatě jsou to až na bosse armády "trash mobů"...

3) Looting je naprosto stupidní. Geralt je kleptoman (hra vás k tomu povzbuzuje tím, že nic jako "krádež" tu neexistuje - žádná penalizace - a hlavně tím, že téměř všechno slouží jako ingredience pro crafting) V praxi hráč sbírá všechno, co mu přijde pod ruku, což působí stupidně a absurdně hlavně uprostřed příběhových misí. (Hra se snaží omezovat počet cutscén, což ji slouží ke cti, jenže ve výsledku to dopadá tak, že v průběhu in game posouvání příběhu Geralt zběsilě běhá po okolí a všechno sbírá. Kdo hru hrál, určitě ví, o čem mluvím. Nejhorší na tom je to, že to hráči zabraňuje naplno se ponořit do dění "na plátně".)

4) plus za už zmiňovanou snahu omezit počet cut-scén. Pro vývojáře z CDP je evidentně důležité, aby hráč opravdu "hrál" kdykoliv je to možné. I když se třeba jedná i jen o takovou drobnost, jako je natažení balisty. Prostě a jednoduše, snaha o co největší míru interaktivity je naprosto zjevná, což je příjemný odklon od filosofie boj - cutscéna, boj -cutscéna...

Takže ve výsledku je hra silná zejména v příběhu a v reaktivitě (slušný počet opravdových voleb a důsledků). Jo a samozřejmě se jedná o audiovizuální skvost, míra detailů je i po dvou letech ohromující. S odstupem času si ale musím přiznat, že se o žádného "zachránce" ani pionýra žánru nejedná; Witcher je v první řadě akční hra a jako taková nedělá RPG žánru naprosto žádnou službu. Z hlediska tradičnějšího pojetí žánru je W2 škatulce ještě vzdálenější, než třeba takové Dragon Age2.
@Say (26.11.2013 01:50): Ne, spolu s EE přišla nová obtížnost, která je stejná jako Insane (´přidává nové zbroje a zbraně, které jinak nelze získat - nevzpomenu si na jméno), ale umožňuje savovat.

Mám rád výzvu, ale magor nejsem. Už třeba jen kvůli tomu, že si rád zkouším různé dialogové možnosti... A párkrát v té hře pravděpodobně zařve každý... Chápu insane u her jako je Diablo, v přiběhovém CRPG mi to ale připadá jako nesmysl...
@Sinister (26.11.2013 00:06): Nedávno jsem to dohrál na Insane (prostě ta nejtěžší obtížnost, co přišla s enhanced edition a přidává tři nové obleky + meče), přičemž zhruba od konce první kapitoly jsem se u bojů dost nudil. Jakmile přijdeš na to, jak Geralta správně ovládat, hra se stává až příliš jednoduchou. Ne nadarmo přezdívají zlí jazykové Witchera2 jako "Rolling simulator"... Klíč k jednoduchému vítězství zejména na nižších levelech je neustále házet kotouly jako magor. Počkej si, až se na tebe začnou napřahovat, a párkrát uskoč, nejlepší je dělat kotrmelce kolem nich, aby sis je dostal do chumlu a zády k tobě. Pak už z nich jen postupně "ukrajuješ" (sekneš, uskočíš, sekneš, uskočíš, furt dokola), dokud není hotovo. U nestvůr je taktika úplně stejná, akorát např. v boji proti nekkerům budeš muset uskakovat více.

Pomáhej si také znameními, máš li problém se skupinkou, zbavuj se jich pomocí Yrden (nikdy jsem do Yrden nic neinvestoval, základní ti bohatě stačí, v pozdějších fázích hry ho stejně nebudeš potřebovat).

V pozdějších fázích hry je Geralt taková mlátička, že se budeš nejspíš dloubat v nose...

Pro začátek doporučuju zkusit pár bojů v aréně, ať to chytneš do ruky. Smutné je, že v kampani se ani jednou nesetkáš s něčím, co by byť jen připomínalo výzvu, kterou představuje aréna v rámci pozdějších vln.

Je ta hra tak těžká nebo jsem opravdu takový máslo, že na normální obtížnost mě trojice nepřátel pomaže po zdi, zemi i přilehlých předmětech?
@Walome (05.10.2013 23:35): je dost očividný že se chystá komiks na téma Witcher 3 od DH.
Čekat že najednou začne CDP dělat hry dle komiksů, když už mají dva major projekty rozdělaný mi přijde dost pošetilý.
Dark Horse Studios :o tak jako ani nedoufám, že by se pustili do Hellboye, ale DHS má tunu dobrýho matroše, ze kterýho se dá udělat kvalitní hra. Ale prostě nějaký pořádný Hellboyácký RPG bych si dal líbit :)

Hlavně ať to nejsou nějaký posraný filmový licence. Ale na to maj snad práva původní studia, takže se bude jednat o původní DHS věc.
@Zero (12.09.2013 16:32): já si ten souboj chci zopakovat a meč chci dát Rochemu - aby ve Flostsanu byla oslava a ne pogrom - mimochodem při tom pogromu jsem tam všechny ty násilníky kteří si tam dovolovali na trpaslíky rozsekal.
před pár dny jsem to zase dohrál tentokrát na Dark obtížnost - pro změnu jsem se přídal k Iorwethovi, odčaroval Sasku a Letha nezabíjel když mi ochránil tu Triss

A dneska se mi povedlo v té Areně získat score 474177 na Dark obtížnost ( a co vy ) - marně jsem doufal že se tam objeví nějaká ta manticora o které mluví ten rytíř - po 30 vlně se to zase opakuje od znovu - ale jelikož jsem byl na max. levelu, nejlepší zbraně a zbroj - tak jsem nebyl už tak opatrný a ohnilci mě dostaly.

Potom si loadnu ten sejf před soubojem s Lethem a zase se přidám k Rochemu.
( ale napřed si ještě skouknu moje videa - zase jsem si nahrál komplet svoje hraní včetně areny - frapsem
@Shoggot (05.09.2013 17:57): Scoia'tael jsem neměl rád ani v knihách (byť i Nemocniční scéna), ovšem první Witcher z nich udělal bandu retardovaných Chegevarů. Iorweth mi na druhou stranu připomínal toho podfouknutého Velitele Scoia'tael, který byl jedním ze tří poutníků na konci. Toho jsem měl svým způsobem rád.
No sakra, mě vůbec nenapadlo, že by Geralt mohl využít Iorwethovu znalost královraha ve svůj prospěch. :-D Furt jsem to bral ve stylu "spolčil se s královrahem, takže je pro Geralta nepřítel".
Tak jako tak hra nutí hráče zahrát si ji znova. To beru=)
@eremita (05.09.2013 01:15): V tom je ale krása Zaklínače - svět a události v něm se netočí okolo jednoho epického hrdiny. Děj se nepodřizuje Geraltovi a Geralt není jediný, kdo má motivaci, plány, cíle.

Iorweth má prostě povahu toho arogantního zmrda, který nemá o Geralta zájem už z principu a pak trochu s prosíkem žádá o pomoc. To je naprosto ideální průběh děje. I kdyby tam byla sebelepší berlička, která bude zapadat do děje, tak prostě není třeba - a myslím si, že to prostě byl i účel. No a asi už zbytečně děláme z komára velblouda :)

@Zero (05.09.2013 01:07): Já osobně (a myslím že i spousta dalších) jsem nebral Rocheho jako spojence. Pro mě to byl (v té části příběhu) člověk, který mi sundal okovy aby mi je hned vzápětí nandal a tím mě donutil dělat pro něj --> nebyla jiná možnost.
Ah, takže člověk ohánějící se logikou a chladnou kalkulací ohledně volby úplně pomine základní výhodu Iorwetha, šťavnaté, užitečné info a místo toho zůstane s Rochem, který poskytuje jen jisté zázemí, 'jistotu' (hráč ho zna od začátku hry) a je kuul a badass.

Tudíž pravá, chladná a logická volba spojence je jasně daná. Navíc zaklínač jako neutrál nemá nutkání zůstavat s Rochem, kterému jaksi neutrálně nic nedluží a jen mu překáží a vlaje za ním.

Já osobně zvolil Rocheho, protože to byl přesně ten typ správňáckého sociopata, pro který mám slabost a chtěl jsem vědět, jak to s ním dopadne. A s tou blond poručicí.
@eremita (05.09.2013 01:15): Geraltovou hlavní motivací je dopadnutí Letha. Z toho pohledu je Iorweth mnohem výhodnější spojenec než Roche, jednak proto že po určitých událostech chce okamžitě odplout do Vergenu, zatímco Roche chce po Geraltovi pomoc v něčem, po čem mu vlastně vůbec nic není, druhak proto že Letha i ostatní kingslayery zná, což pro Geralta znamená velkou výhodu v jejich pronásledování.

Spousta lidí si tu volbu zřejmě plete se soutěží oblíbenosti aka Bioware, přičemž jde primárně o volbu strany se kterou má Geralt větší šanci dosáhnout svého cíle. (Samozřejmě že obě cesty nakonec vedou do "Říma" to je ovšem z pohledu motivace v dané situaci naprosto nepodstatné).
@orromis (05.09.2013 00:41): "Z toho co jsi napsal, mám pocit, že potřebuješ být stejně motivován pro obě možnosti. To je ale prostě blbost (především v kontextu událostí hry)." - To není blbost, to je právě imho kvalita scénáře. A nevidím souvislost mezi délkou představování postavy a významností motivace (nepotřebuji žádnou třetí stranu, která mi Iorwetha vylíčí); existují lidé, kteří ovládají umění zkratky... Když mi budeš sáhodlouze představovat racionalismus - budeš ho rozvádět a konfrontovat mě s ním, a pak mě díky několika překotným událostem trefně uvedeš do empirismu, dal jsi mi dvě podobně komplexní odůvodnění na rozdílně velkém prostoru. Nic to nemění na jejich intenzitě, ježto všechny postoje na světě k čemukoliv se dají ve svých nejposlednějších instancích shrnout pár větami/činnostmi. Jde o princip, o myšlenku, o jakoukoliv smysluplnou pohnutku - důvod, proč se mám zajímat. Nepotřebuju, aby měl Iorweth stejně prostoru jako Roche, potřebuju ho jen v jiných momentech, než je nicneříkající blábolení na větvi a dělání ramen... Pro Geralta, který nemá sympatie k žádné straně, je to pouze a jenom o Iorwethovi a Rochem (v opačném případě to o nich nemusí být vůbec, to tu teď ale neřeším).

Proti hektičnosti volby nic nemám, těch pár sekund bohatě stačí, hráč dá stejně jen průchod tomu, co se budovalo předtím.
Jde o to, že ve fázi rozhodnutí je Roche minimálně z pohledu Geralta jednoznačný spojenec, zatímco Iorweth jenom další arogantní elf, který si myslí, že něco může změnit.
Samozřejmě, skutečnost může být jiná, ale ta se odhalí až později a pokud se hráč rozhoduje tak, jak by to bylo v případě Geralta logické, nevidím tam důvod vybrat si Iorwetha. Kór když Geralt ví, že Iorweth spolupracuje/má něco společného s Foltestovým vrahem.
@eremita (05.09.2013 00:21): Zaklínač vtahuje do děje na začátku - obléháním a vraždou krále. Bavíme se o části hry, kde je příběh již v plném proudu.

Z toho co jsi napsal, mám pocit, že potřebuješ být stejně motivován pro obě možnosti. To je ale prostě blbost (především v kontextu událostí hry). Navíc ten samotný výběr se uskuteční celkem rychle, uprostřed menší bitvy (v tomto případě vybírám okamžitě nezávisle na tom, jestli hra čeká na mou odpověď nebo ne... přijde mi to reálnější).

Za fail bych považoval, kdyby v celé lokaci bylo možné do hloubky vyzpovídat Iorwetha (nebo někoho jemu blízkého), abych věděl, zda je to arogantní zmrd nebo není. Navíc volba samotná byla celkem nečekaná (alespoň pro mě).
@7c (04.09.2013 23:42): A tu cestu si volíš na základě čeho?

@orromis (04.09.2013 23:51): Servíruje? Co to s tím má společného? O tom nemluvím. Hra, resp. jakýkoliv příběh tě má v první řadě přitáhnout, dotáhnout k tomu, aby tě vůbec zajímalo, co se děje. Nebo ty jednáš v životě bez motivací? To bys byl první člověk, kterého znám... Jediné, co říkám, je to, že nemám důvod se o Iowertha zajímat, je mi ukradenej, nic mi nenabízí a ničím mě nezaujal. A to je imho fail. Co se jednání týče, tak právě s motivací v jednání souvisí logičnost a realismus...

Ale hádám, že jediný ultimátní protiargument je právě to, že někteří shledávají Iovertha a jeho cestu jako dostatečně motivující. Tento fakt dělá z mého původně obecného tvrzení jen jakýsi můj osobní dojem... Jen jestli je ta motivace dána samotnou narací a designem dvojky jako samostatné hry, a ne jedničkou, resp. knihami...
To, že má Iorweth arogantní povahu (především navenek) není designerský ani vypravěčský fail.

@eremita (04.09.2013 23:33): Tobě přijde uvěřitelné, když ti hra servíruje vše pro to, aby to vyhovovalo tvým motivům? Neřekl bych, že to je znak uvěřitelnosti (to pro mě znamená především logičnost děje a určitou míru realismu), ale spíš znak neoriginality a klišé (Bioware hry budiž příkladem).

Navíc Geralt ani nemá žádný důvod se o Iorwetha zajímat víc. Při prvním hraní jsem sice vybral Roache, ale bylo to těsné - sympatie jsem měl skoro stejné k oběma, ale Veverky (a teroristy) prostě nemám rád.
@Bodkin (04.09.2013 23:08): Férovost v rámci představení různých světonázorů imho nemusí vést ke generičnosti a už vůbec ne k smazání rozdílů - Non sequitur...

Pokud jsem postaven před zásadní volbu, pak úroveň zpracování hodnotím právě na základě toho, jak uvěřitelně jsou obě možnosti pro mě jakožto pro postavu zpracovány z hlediska mých možných motivů. Kdyby dva různé pohledy na věc nebyly oba dostatečně komplexní a obhajitelné, neexistuje pro ten slabší důvod. Nechápu, co mě má táhnout na arogantní no-name postavě, se kterou prohodím dvě věty a která mi nic unikátního nenabízí. Nic kromě: Ok dohráno, tak teď to zkusím za Iovertha...
Mě zase nenapadá proč by měli být fifty fifty. Přesně genericky daní, a hráč volil v podstatě jen skin/téma.
Imho je to designérský a vypravěčský fail. Ve fázi rozhodnutí není dostatečně představen ani Ioverth ani Veverky, a hlavně se Ioverth zpočátku jeví jako arogantní hovado. Posléze se ukáže být zajímavou postavou, ale do té doby tomu tak prostě není. Geralt, který se k němu v osudové chvíli přidá, jedná z hlediska motivu těžce nevěrohodně. Lze namítat, že Geralt už je přece dávno obeznámen se společenskou situací světa a že už může mít od jedničky vybudovány různé vazby. To je sice pravda, ale 1) dvojka se prezentovala jako stand-alone titul a 2) Ioverth =/= Veverky obecně, tudíž ač může být Geralt obecně nakloněn nelidem, nemá jak si vybudovat vztah k Ioverthovi a jeho chásce. Pro mě osobně jde o jedno z nejslabších míst jinak výborné hry.
Tak jsem to rozehrál podruhé s tím, že to zkusím za Iorwetha, ale nemůžu si pomoct. Zatímco Roche mi furt přijde jako výborná a sympatická postava, Iorweth se mi opět hned po prvním setkání znelíbil. No, jsem zatím na začátku první kapitoly, tak mám na rozhodování ještě čas.

Včera jsem znovu dohrál jedničku, takže můžu aspoň čerstvě porovnávat. Ve dvojce je sice možná lepší příběh, ale celkem mi vadí herní mechanismy, kterýma to má blíž k většině moderních her, než k jedničce nebo nějaké originalitě. Spousta dlouhých cutscén, mačkání náhodných tlačítek v minihrách, popř. co nejrychlejší klikání myší...
A atmosféra je taky úplně jinde.

btw. hrál to někdo s polským dabingem? V jedničce mi přišel na lepší úrovni než český, a ve dvojce je snad ještě o kus lepší.
Takže včera jsem konečně dohrál W2 :).
V úvodu musím říct, že jsem se ke hře musel vyloženě "dokopat" protože ten prolog mě těžce odrazoval a přišel mi strašně nudnej. Další věc byli různé kravinky typu "Geralt Neumí skákat, to "umělé lezení po žebříku, otvírání dveří atd .. ".
Ale stačilo přežít prolog a jak se věci začali ve flotham hýbat, tak hra začínala jet na pořádné otáčky a já se do toho slušně zazřal :).
Původně jsem neměl vůbec v plánu witcher rozehrávat, jelikož jsem se těšil především na skěvle vypadající 3, ale mám v plánu si jí co nejlépe užít, takže dohrát W2 byla pro mě minimálně nutnost, abych alespoň trochu věděl "o co v zaklínačovi gou ".
Během hrání jsem taky částečně rozehrál první díl, ale mám obrovský problém s jiným bojovím systémem :(. Absolutně mi nesedí a především mě vůbec nebaví mlátičky, takže je mi to líto, ale jedničku z tohoto důvodu asi nedohraji. Docela mě to mrzí, protože W2 byla prostě suprová.
Dále pak mám pár otázek .. určitě si v budoucnu plánuji zahrát W2 alesoň jednou. Poprvé jsem se rozhodl pro Iowertha, takže půjdu druhou cestou.
Hned ze začátku jsem rozjel na plné koule šermýře, tak se chci poradit jestli příště Alchimistu / "kouzelníka " nebo je nejzábavnější nějaký mix ? Co vám nejlépe sedělo ? :).
Hra mi vždy po cca 1-2 minútach padne s hláškou "program Witcher 2 prestal pracovať". Neviete čo s tým? Prolog išiel v pohode, ale ako náhle som prišiel do tej prístavnej dediny tak to začalo padať. Mám originálku, hra je opatchovaná a počítač by mal na hru stačiť. Za pomoc vopred ďakujem.
Mně se ten nový trailer líbí víc v polštině. Více mi to tam sedí (a to Geraltovo "zabijam potvory" na konci nemá chybu :-D).
Dvojku jsem hrál v angličtině, a ani si pořádně nepamatuju, jak to znělo - dabing, co nijak nezaujal.
Jedničku pro změnu v češtině, což není špatné, Geralt tam má třeba skvělý hlas, ale bohužel intonaci jak mentál.