Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Opět nainstalováno, vizuálně docela v pohodě. Mám tam akorát češtinu a Deus Ex Widescreen Utility. DirectX netuším, ale odlesky tam jsou, takže zřejmě DX9 nebo 10. Jen mi nejde vyfotit screen bez zetmavení, kdy pak není skoro nic vidět, přestože ve hře je to OK. Na full HD rozlišení mám FoV 100. Po fixnutí tou utilitou už nemá smysl lézt do menu Zobrazení v nastavení hry, jelikož se tím resetne rozlišení na default.
@Chuck (12.11.2013 10:01): To je fakt, mně se to taky trhalo, než vyšel ten jejich megapatch. Je to hnusný v detailech, hlavně v texturách. A o cut-scénách ani nemluvím. Mně to nijak nevadilo, ale hnusný to je - například odrazy v oknech byly naprosto hrozivý.
Trojka mě zatím nevzala, třeba ještě vezme, těžko soudit podle první půlhodiny - musím ale uznat, že graficky trojku vymakali.
Jednička mě přes počáteční potíže dostala do kolen. Hudbu ze hry, si pouštím doteď a to jinak poslouchám jen tvrdou heavy music. Navíc, poslední dobou začínám vidět ve světě znepokojivé příznaky, že se děj Deus Ex možná v hrubých rysech začíná vyplňovat (viz Snowden, otevřené vyhrožování novinářům, nerespektování diplomatické imunity, návrhy na likvidaci svobody projevu, atd.) - až na ty nanity, ty ještě nejsou.
@Jab (10.11.2013 23:55): Souhlas, VtM:B má lepší příběh, questy i RPG systém a taky je to v podstatě 100% RPGčko, kdežto deus ex je něco mezi simulací a čert ví čím. Sílá každého z nich je úplně někde jinde a rozhodně mě nepřekvapuje, že některým lidem se ta 'síla' nezdá dostatečně táhnoucí a chápu to, obzvláště pokud to nehráli tenkráte a teď po těch XX letech už se prvky z toho dostaly do mainstreamu (prvky, nikdy si to nikdy nezvládl zopáknout celé).

To samé například se System shockem 2, ten má více společného s Bloodlines než s DE, tudíž všechno to SS 2 je lepší než DE, je něco jako banány jsou lepší než zmrzlina.

@ViRus (11.11.2013 20:14): Tvl, tys DE nehrál? Nemáš žedné gamer creed, styď se!
@Jo_Do (11.11.2013 20:03): Fajn, já o ní klidně a bez emocí s Tebou diskutovat budu, ovšem Tvoje reakce mě přinutila k poněkud jiné "diskuzi".
Bohužel těch "pár chyb", o kterých píšeš, pro mě nejsou takové, abych je dokázal překousnout. Ohledně té grafické stránky v pohodě přežiju hranaté obličeje apod., ale když jsem onehdy stál u Sochy Svobody, okolí bylo nechutně zeleně rozplizlé a to mi hratelnost dost doslova ničilo. Ale možná i tohle by se dalo jakžtakž přežít, kdybych se u toho příšerně nenudil. To, že jsem došel do Hong Kongu, považuji za malý zázrak, protože celou dobu hraní(!!!) jsem nevnímal nic jiného než otravu a absenci té proslulé dechberoucí atmosféry a suprového bezkonkurečního příběhu. Oproti tomu trojka, která Tebe absolutně nevzala, mi přijde opravdu povedená (dohrál jsem ji dvakrát a určitě ne naposledy), protože tam bylo všechno, co bych u takové hry chtěl mít.
@Jo_Do (11.11.2013 20:03): " Tak tedy o tom inteligentně diskutujme. Kdybys přišel s tím, že umělá inteligence je nedodělaná, grafika je zastaralá, stráže chodí jak terče, řekl bych, ano, je to tak."

Byl bych pro, já jen, že jsi tím nezačal a naopak jsi do toho zavlekl trolling/pozérství, čímž jsem si tě ihned označil za takový ten "agresivní typ fanboye"... ehm:).

Každopádně jsem měl za to, že jsi Chuckův komentář četl (kde vesměs popisuje, co mu na hře vadilo) a reaguješ tudíž tak nějak obecně.

Osobně mi hra nijak zvlášť nevadila a mám v plánu si ji zopakovat, je fakt, že obsahovala několik vyloženě nudných pasáží a začala mě vyloženě bavit až v Hongkongu, ale jinač to byla příjemná a dostatečně propracovaná zábava, byť jsem se raději hned zpočátku vyflákl na imo opravdu nepovedené přestřelky (v tomhle ohledu mi přišel takový system shock třebas mnohem lepší, stejně jako v samotném vývoji postavy) a zaměřil se na stealth, který byl mnohem zábavnější.
@Jo_Do (11.11.2013 20:03): He he he, Beyond Good & Evil? A ja som myslel ze BGaE je Baldurs Gate enhanced LOL...

BTW - to si hral prvy krat na Realistic obtiaznosti alebo co? Ja som hral prvu hru na Medium aj ked dnes by som nic ine ako Realistic nikomu neodporucal pac je to smiesne lahucke.
To Isair a Chuck:
Já ti tu hru nechci znechutit a tvůj názor respektuji. Kdybych si myslel, že jsi troll, vůbec bych z tebou neztrácel čas. Myslíš, že hra je nadprůměrná, Chuck si myslí, že je podprůměrná, já si myslím, že je boží. Tak tedy o tom inteligentně diskutujme. Kdybys přišel s tím, že umělá inteligence je nedodělaná, grafika je zastaralá, stráže chodí jak terče, řekl bych, ano, je to tak. Ale proč zatracovat kvůli pár chybám hru, která má hlavní kvality někde jinde?
Mimochodem, říkat mi fanboy je nesmysl. Hru jsem dohrál asi dvakrát, ani ji nemám na disku a moje první pocity ze hry, byly velmi negativní. Kdybych měl soudit podle první půlhodiny, dal bych tak 30%. Jsem někde, nevím kde, mám něco dělat, nevím co, ani proč, zbraně mají divně slabý účinek, ostřelovačce se klepe muška, takže s ní netrefím ani slona, nepřítel jednou vystřelí a je po mně, co to sakra je? Já chci střílet, nejde to, ta hra je úplně blbá atd atd.
V tomhle tě chápu. Hrou se musíš nechat vláčet, kam ona chce. Pokud s ní zápasíš, máš o ní nějaké představy a ona není taková, jak si představuješ, zůstaneš jen na povrchu a pak dáš naprosto zcestné hodnocení a začneš si vymýšlet chyby, abys ho ospravedlnil.

Já se na tebe nezlobím. Nebudu tě nutit, abys měnil hodnocení - je to jenom hra, jsou důležitější věci na světě. Ale právě tohle mě mrzí, že se lidi neshodnou vůbec na ničem, na žádné hodnotě. Kdyby někdo řekl, tahle zeď je bílá, určitě by se našel někdo, kdo by řekl, že to není pravda, že je jen hodně světle šedá. Byli by i tací, kteří by tvrdili, že je černá.

To Walome:
Beyond Good & Evil jsem už přeložil, ocenil bych nějaký feedback, chyby se najdou vždycky. Instalace je bohužel krkolomná, protože Tom Evin mi bohužel neposkytl svůj instalátor, což mě dost mrzí. Doporučoval bych spíš ten 17MB soubor, který funguje na všechno, včetně konzolových verzí.
Jo_Do, Chuck jistojistě netrolluje ;)

Chucku, Jo_Do je fajn, překládá BGaE ;) jen se cítí nejistě, když vidí těch červených 45% 8-)
@Jo_Do (10.11.2013 21:38): A podle čeho z mých posledních příspěvků soudíš, že ohledně DE trolluju? Jak sis určitě stačil všimnout (ale evidentně jsi kvůli své zaslepenosti měl klapky na očích), chtěl jsem té hře dát ještě šanci a jelikož mi dost vadily ty odporně rozplizlé textury, začal jsem shánět ten zmiňovaný mód na jejich vylepšení, což byl důvod, proč jsem tu diskuzi začal. Jasně, Tobě stačila závěrečná věta, že ty složitější úpravy, které bych musel udělat, mi za tu hru nestojí. Hele, já uznávám, že je někdo do hry zabouchnutý víc než do baby (Ty jsi toho ideálním příkladem), ale Ty už bys na to měl polykat tablety.
Jo a mimochodem - kdo to tady obhajuje nějakou pravdu? Jestli myslíš mě, tak kde a v čem? Dřív, než tu začneš dělat chytráka, bych doporučoval popřemýšlet nad tím, co vlastně píšeš.
Bodkin: Nevím, do jaké míry budeš souhlasit s podobností, ale mně se třebas líbil více VtM: Bloodlines. Souboje také nejsou žádný med, ale Deus Ex mi přišel horší. Příběh je citelně lepší u VtM a rovněž questy a celkové zpracování světa. A v posledku je to rozhodně více RPG, neb Deux Ex je v tomto ohledu dost "na baterky". Myslím například schopnost hlav. hrdiny reagovat na informace vyhackované z mailů. Je mu to totiž úplně šumák a to ač se o polovině spiknutí dozví před jejich spuštěním. Na co už tam pak vůbec ta možnost je?

Deus Ex není špatná hra... A tím je řečeno vše.
@valcik (10.11.2013 22:09): No nevím, já hrál oboje a teda souboje v DE jsou o dost těžkopádnější, řekl bych. Nebo aspoň mě to odradilo do prvního hraní ;) díky hernímu bohu, že o pár měsíců později jsem si to kdoví proč chtěl zkusit znovu.
Všimol som si, že kritici súbojového systému v Deus Ex väčšinou nehrali Unreal Tournament. Starí tournamenťáci sa pri súbojoch v DE cítili ako ryba vo vode, holt presne vedeli do čoho lezú. ^^
Inu, když považuješ odlišný názor ihned za trollení/pozérství. Na to se dá říci jen jedno... čím dříve se smíříš s tím, že jsou i lidé s rozdílným názorem a vkusem, tím lépe pro tebe;).

Advokát nejsem, jen mi podobní fanboyové už začínají lézt krkem;).
Inu, na to je jednoduchá odpověď, tak to nečti, nebo napiš něco lepšího, pokud to dokážeš. Nevím, co ti mám na tohle jinak říct. Jestli je podle tebe správná cesta, plivat na špičkové hry, protože se ti zrovna chce trollovat, tak nemá smysl takové věci vůbec číst. Já osobně jsem si lehce zatrolloval u Gothic a taky jsem byl přesvědčený, bůhvíjakou nemám pravdu. To je ten typ recenzí, který vítáš? Mimochodem, ty jsi Chuckův advokát?
@Jo_Do (10.11.2013 21:30): Každá hra si to zaslouží a jsem rád, když někdo opačný názor občas projeví a rozvede... nadto číst neustále ty fanboyské, nostalgické kecy už je také někdy k zblití.
Proč se vlastně někdo chce rýpat ve hře, která je podprůměrná - podle jeho názoru, (který mu nemíním vymlouvat)? Obhajovat pravdu, které nikdo nevěří, je milý Chucku předem ztracená práce. Někdo tomu říká trolling, někdo alternativní názor, já tomu říkám snaha vystoupit z řady a být originální. Dobrá. Jen mě štve, že sis k tomu vybral zrovna Deus Ex, ta hra si tohle opravdu nezaslouží.
@Cobot (18.08.2013 21:05): AI je opravdu slabší (vyloženě blbá není, spíše divná, zběsilým strafováním počínaje), nicméně dokud hraje člověk stealth stylem, tak to vážně není problém.
[neexistující komentář]: Mám na hru podobný názor a viacmenej sa do jej hrania len nútim, hra má veľa skvelých vecí ako slobodu rozhodovania, veľké a skvele navrhnuté levely a zaujímavý príbeh, ale vek sa už dosť podpísal na mnohých mechanikách a blbej AI. Grafika mi nevadí, s HD texture packmi nevyzerá zle.
Já mám za sebou zatím první misi u sochy svobody. Pamatuju si, že při prvním hraní jsem tam prostě naběhl a všechno vystřílel. Až když mě pak zjebali, tak mi došlo, že se to nemusí hrát jako většina stříleček. :-D
Každopádně teď vsázím na stealth postup, stejně jako v HR.
Jdu si to dát podruhé. Po Human Revolution mám chuť zůstat v podobném settingu, a aspoň to budu moct srovnat, když budu mít obojí v čerstvé paměti.