@Say (09.12.2013 13:39): A jen tak pro zajímavost, je v knížkách nějak popsáno, jestli má Gerald chraplák nebo tak něco?
Diskuze
@eremita (09.12.2013 13:35): Svět zaklínače ale francouzštinu nezná, pokud se nepletu. Takže je to pěkný výmysl=)
@Zero (09.12.2013 13:23): Taky jsem hrál první kapitolu W1 v češtině a pak zkusil schválně polštinu. Ejhle, z Geralta se stal úplně jiných charakter a mělo to najednou grády, eleganci a vtip!
@Zero (09.12.2013 13:23): Taky jsem hrál první kapitolu W1 v češtině a pak zkusil schválně polštinu. Ejhle, z Geralta se stal úplně jiných charakter a mělo to najednou grády, eleganci a vtip!
Boj vypadá stejně tupě jako ve dvojce. :-/ Jinak se samozřejmě těším, bude to bomba.
rýpavá: Nepsal někde v románech Sapkowski, že jazyk severních království zní jako francouzština? Takže dabing hezky po francúzku, šulini...
rýpavá: Nepsal někde v románech Sapkowski, že jazyk severních království zní jako francouzština? Takže dabing hezky po francúzku, šulini...
@Say (09.12.2013 13:09): Mně polština do Zaklínače taky skvěle sedla. Jedničku jsem hrál nejdřív v češtině, pak v originále. Dvojku nejdřív v angličtině, pak v originále. A v obou případech polština vítězí.
Ale ve trojce bude výběr asi trochu složitější, když budou anglicky dabovat takoví lidi jako Charles Dance.
Ale ve trojce bude výběr asi trochu složitější, když budou anglicky dabovat takoví lidi jako Charles Dance.
@LuccinyHry (09.12.2013 13:10): Já to chápu a mrzí mě to, protože bych to přál každému hráči si takto užít. Na druhou stranu u STALKERa jsem ruštině prd rozuměl, ale přišlo mi, že tam sedne jak prdel na hrnec a nikdy bych neměnil=)
@Say (09.12.2013 13:09): Jasně, ale právě proto, že polsky nerozumím, tak mi ta řeč prostě přijde jako vtipná parodie češtiny. Takhle to myslím. Jinak kvalitu polskému dabingu neupírám, jen ji nedokážu ocenit.
@LuccinyHry (09.12.2013 13:03): Originál je originál. Tobě může přijít jakýkoliv, ale když to není tvůj mateřský jazyk, těžko můžeš soudit. Mě přijde PL voice-acting zdaleka nejautentičtějším a nejosobnějším dabingem široko daleko. Možná i právě proto jsem dialogy tak rád poslouchal s hlasitě se u nich smál.
@Walome (09.12.2013 13:03): Pravda, na ten jsem zapoměl :D
Matthew.J: Wyzima byla fajn, ale byla tam na mě moc dlouho. A co se týče sněžných krajin, ja až podivuhodné, kolik RPG má sněžný level (hlavně hack and slash).
Matthew.J: Wyzima byla fajn, ale byla tam na mě moc dlouho. A co se týče sněžných krajin, ja až podivuhodné, kolik RPG má sněžný level (hlavně hack and slash).
@Scar (09.12.2013 12:50): Mně přišla úžasná aj wyzima aj venkov. Enom tá bodůcnost sa ně nelůbila... a to mám zasněžené krajiny rád.
@Scar (09.12.2013 12:50): Jj, byla škoda, že ve dvojce už na "slovanství" zapomněli.
Na druhou to hraju taky v AJ (originální polština mi prostě přijde akorát tak nechtěně vtipná) - dvojka byla anglicky namluvená skvěle, co si pamatuju. Prostě angličtina je přístupná nejširšímu publiku, tak dává smysl, že si na tom dávají záležet.
Na druhou to hraju taky v AJ (originální polština mi prostě přijde akorát tak nechtěně vtipná) - dvojka byla anglicky namluvená skvěle, co si pamatuju. Prostě angličtina je přístupná nejširšímu publiku, tak dává smysl, že si na tom dávají záležet.
@Scar (09.12.2013 12:50): Tak to si zahraj dabovanej Far Cry ;)
Tahle hudba se mi okamžitě vybaví, když si vzpomenu na tu malou vesničku s hospodou v zasluněné krajině Kapitoly 4 prvního Witchera.
@LuccinyHry (09.12.2013 12:31): Mě se hrozně líbilo, jak to navodilo skvělou atmosféru slovanského venkova, jak už jsem byl otrávený z Wizimy, tak to byla opravdu svěží změna.
Co se týče dabingu, tak český dabing u W1 byl snad ten nejhorší, co jsem u hry slyšel, ale anglický mi přijde v poho.
Co se týče dabingu, tak český dabing u W1 byl snad ten nejhorší, co jsem u hry slyšel, ale anglický mi přijde v poho.
@Say (09.12.2013 12:45): No právě :)
@Walome (09.12.2013 12:37): Jo, dabing byl pro mě taky WTF, protože anglického Geralta téměř neznám=D
@Say (09.12.2013 12:10): Hele ani jsem to nedokoukal včéra. Nějak mě to neoslovilo + ta angličtina, meh. KUUUUURRRRWWWWWAAAAA!
@LuccinyHry (09.12.2013 12:31): Jj, polednice a spol. Mělo to neskutečnou atmosféru a pro mě to byly a jsou jedny z nej herních zážitků vůbec=)
@Say (09.12.2013 12:25): 4. kapitola je ta vesnická idylka v polích? To jo, tam to bylo krásné (bez ironie). Ono co si budeme povídat, od dvojky se mohli lokacemi jen zlepšovat - hezké, ale dost malé, navíc se v nich občas těžko pohybovalo. Akorát doufám, že to optimalizují i na co jsou dneska už pomalejší stroje.
@LuccinyHry (09.12.2013 12:16): No ale je tam cítit trošku i ta barevnost např. vrcholné 4. kapitoly W1. Mě po grafické stránce opět překvapili=)
@Say (09.12.2013 12:10): Kurňa to je ono!!! Že by první 100ková hra na cestě? :-)
@Say (09.12.2013 12:10): Nj, jsou tam zase bažiny, ale pochybuju, že uvidíme slavný comeback vodníků a polednic ;)
Hm, je fakt, že v prvním Risenu jsem se nikdy nedostal tak daleko, abych měl nějak soubojově namakanou postavu.
A máš pravdu, o Severance BoD jsem neslyšel. Ale pokud to má promakané souboje, mohl bych to zkusit.
A máš pravdu, o Severance BoD jsem neslyšel. Ale pokud to má promakané souboje, mohl bych to zkusit.
@Zero (27.11.2013 18:04): @pipboy (08.12.2013 09:46): Sakra na toto som zabudol odpovedat tak teraz ked mi to Pipboy pripomenul mozem.
Jedna vec je co hovori Pipboy - s masterovanim skillov sa otvara funkcna paleta pouzitelnych veci, to je dolezite Pouzitelnych, nie su to len nejake kozmeticke chujoviny ktore nikto nikdy nepouzije.
Druha vec je to ze ten system perfektne funguje tak ako hovori na papiery, presne tak aj realne funguje. Hrac robi to co chce robit a ide mu to, v tomto bol Gothic IMO ovela horsi. V Risene som v podstate hned od zaciatku vedel bojovat, fungovalo to tak ako to malo fungovat, a robil som to co som chcel robit. Gothic bol ovela kostrbatejsi a trvalo peknych par hodin kym som ako tak zvladol slusne boj.
Aha a este BTW "A souboje z Gothicu 2 jsou imho pořád nepřekonané" - no tu je vidiet ze si nikdy nepocul o hre "Severance BoD". Spravne to malo byt "A souboje z Severance jsou imho pořád nepřekonané" a Gothic ani Risen sa tomu nepriblizuje ani na 100 svetelnych rokov.
Nehovoriac o hre "Revenant" ktora co viem o nej tak tiez hravo prekonava Gothic combat, ale nehral som Revenanta nikdy takze vychadzam iba z analyzy informacii o hre.
Jedna vec je co hovori Pipboy - s masterovanim skillov sa otvara funkcna paleta pouzitelnych veci, to je dolezite Pouzitelnych, nie su to len nejake kozmeticke chujoviny ktore nikto nikdy nepouzije.
Druha vec je to ze ten system perfektne funguje tak ako hovori na papiery, presne tak aj realne funguje. Hrac robi to co chce robit a ide mu to, v tomto bol Gothic IMO ovela horsi. V Risene som v podstate hned od zaciatku vedel bojovat, fungovalo to tak ako to malo fungovat, a robil som to co som chcel robit. Gothic bol ovela kostrbatejsi a trvalo peknych par hodin kym som ako tak zvladol slusne boj.
Aha a este BTW "A souboje z Gothicu 2 jsou imho pořád nepřekonané" - no tu je vidiet ze si nikdy nepocul o hre "Severance BoD". Spravne to malo byt "A souboje z Severance jsou imho pořád nepřekonané" a Gothic ani Risen sa tomu nepriblizuje ani na 100 svetelnych rokov.
Nehovoriac o hre "Revenant" ktora co viem o nej tak tiez hravo prekonava Gothic combat, ale nehral som Revenanta nikdy takze vychadzam iba z analyzy informacii o hre.
@Zero (27.11.2013 18:04): dokud ma clovek jen par prvnich uderu tak to v podstate blba klikacka je, ale staci narvat x bodiku do zbrani pro novy udery a za chvilku je z toho spica system.
další trailer (edit změnil jsem odkaz)
@mazar1234 (27.11.2013 16:05): Co se ti na tom v Risenu tak líbí? Mně to přišlo jako trochu vylepšená klikačka z G3. On mě celkově první Risen moc nechytnul, zatímco dvojka mě jako oddechovka bavila.
A souboje z Gothicu 2 jsou imho pořád nepřekonané.
A souboje z Gothicu 2 jsou imho pořád nepřekonané.
@eremita (27.11.2013 14:26): Suhlasim s Risenom, ma urcite OVELA lepsi combat ako Witcher. Vlastne Risen je jedina hra od pirani, ktora ma combat vyslovene dobry. Preto nikdy nepochopim preco ho do Risen 2 pozmenili a tym samozrejme dodrbali.
TES combaty mi nejako lepsie tiez nepridu, ale v podstate ani horsie. TES aj Witcher maju combat nic moc, tazko povedat ze by bol niektory nejako lepsi.
Skor by sa mali vydat cestou mensieho poctu prepracovanych narocnejsich combatov. Ale tak zmasakrovat tlupu je asi efektnejsie a viac coool ako sa pol hodinu pizlat v narocnejsom combate takze to vsade pchaju.
TES combaty mi nejako lepsie tiez nepridu, ale v podstate ani horsie. TES aj Witcher maju combat nic moc, tazko povedat ze by bol niektory nejako lepsi.
Skor by sa mali vydat cestou mensieho poctu prepracovanych narocnejsich combatov. Ale tak zmasakrovat tlupu je asi efektnejsie a viac coool ako sa pol hodinu pizlat v narocnejsom combate takze to vsade pchaju.
Boj ve W2 rozhodně není nic extra, ale libovolný díl ze série TES bych před W2 rozhodně nedával. TES má snad vůbec nejhorší FPS melee combat vůbec. I mlácení páčidlem v HL2 je pocitově lepší než libovolná zbraň v TES...
@Bodkin (27.11.2013 13:47): Gothic 3 souhlas, Risen má ale imho boj propracovanější, taktičtější a je větší výzvou než ve W2. TES souhlasím až na Skyrim. Když se do bojů implementuje i magie, jsou o dost komplexnější (čímž netvrdím, že jsou nějak zvlášť povedené).
Plus co se týče TES, lze se tam často boji vyhnout (proplížit se, zabít protivníky tiše pěkně po zlodějsku). U W2 je tohle pochopitelně limitováno tím, že hlavní postava je nutně Zaklínač. Na výsledném dojmu to ale stejně moc nemění - encounter design mi přijde chudokrevný...
Plus co se týče TES, lze se tam často boji vyhnout (proplížit se, zabít protivníky tiše pěkně po zlodějsku). U W2 je tohle pochopitelně limitováno tím, že hlavní postava je nutně Zaklínač. Na výsledném dojmu to ale stejně moc nemění - encounter design mi přijde chudokrevný...
Tak to zase moment, v TES či Risen také nešlo ukecat každého a jejich boj (či nedejbože Gothic 3) je mnohem horší než W2.
@eremita (27.11.2013 12:34): Pokud se bavíme pouze o boji, tak ten je samozřejmě v Severance: Blade of Darkness propracovanější. Systém v BoD patří ne nadarmo k nejpropracovanějším "rubačkovým" systémům všech dob, možná se jedná o nejlepší takový systém vůbec.
Čtyři různé postavy s diametrálně odlišným přístupem k boji, každá zbraň s vlastními komby, která se navíc postava ještě postupně učí v závislosti na aktuální dosažené úrovni. Nemluvě samozřejmě o boji samotném, ve kterém je možné použít doslova cokoli (a který je narozdíl od chaosu jménem Die by the Sword výborně ovladatelný).
S posledním odstavcem nezbývá než souhlasit, pravda je, že ve výše vyjmenovaných titulech je možné díky velmi propracovanému roleplay systému spoustu situací prostě "ukecat" (nebo cokoli podobného). Což v Zaklínači nejde, na druhou stranu je to v rámci "lore" pochopitelné.
Čtyři různé postavy s diametrálně odlišným přístupem k boji, každá zbraň s vlastními komby, která se navíc postava ještě postupně učí v závislosti na aktuální dosažené úrovni. Nemluvě samozřejmě o boji samotném, ve kterém je možné použít doslova cokoli (a který je narozdíl od chaosu jménem Die by the Sword výborně ovladatelný).
S posledním odstavcem nezbývá než souhlasit, pravda je, že ve výše vyjmenovaných titulech je možné díky velmi propracovanému roleplay systému spoustu situací prostě "ukecat" (nebo cokoli podobného). Což v Zaklínači nejde, na druhou stranu je to v rámci "lore" pochopitelné.
@Paul (27.11.2013 07:55): @Phoenix (27.11.2013 07:50): Já si naopak myslím, že srovnání je zcela na místě, jelikož se bavíme o paritkulárním aspektu hry - o boji. Witcher je beze sporu ambicióznější a "větší" hra, ale z hlediska boje je to naprosto standardní realtime akce z pohledu třetí osoby. Je proto imho zcela legitimní ji z hlediska boje srovnávat s tituly typu Blade of Darkness, Dark Souls, Gothic, Risen, TES apod. A imho v tomto ohledu vychází jako nejhorší z vyjmenovaných. Jak jsem říkal, ten bojový systém skřípe už na papíře a samotná realizace také nestojí za moc. Geralt je hezky rozpohybovaný a.... a to je asi tak všechno...
Boj je podstatnou částí W2, ať se to hráči líbí, nebo ne - bojů je spousta a valnou většinu konfliktů/postupu ve hře nelze řešit jinak než bojem. Jakožto minoritní aspekt hry lze boje přehlédnout třeba v takovém Arcanu, Tormentu, případně prvních Falloutech, ale rozhodně ne ve W2.
Boj je podstatnou částí W2, ať se to hráči líbí, nebo ne - bojů je spousta a valnou většinu konfliktů/postupu ve hře nelze řešit jinak než bojem. Jakožto minoritní aspekt hry lze boje přehlédnout třeba v takovém Arcanu, Tormentu, případně prvních Falloutech, ale rozhodně ne ve W2.
@Phoenix (27.11.2013 07:50): demon a dark souls mají k BoD poměrně blízko.
Jinak srovnávat Witcher a BoD mi taky přijde mimo, přeci jen Witcher ani zdaleka není tolik o boji, je o dost ambicióznější.
Jinak srovnávat Witcher a BoD mi taky přijde mimo, přeci jen Witcher ani zdaleka není tolik o boji, je o dost ambicióznější.
@eremita (26.11.2013 20:48): Tohle je trochu "hrušky s jabkama". Blade of Darkness je především rubačka, byť neskutečně promakaná. Za RPG bych ji (přes určitý vývoj postavy a možnost hrát za různé postavy) opravdu neoznačil. A kromě jiného je třeba říci, že nic takového jako BoD do té doby (ani od té doby) už nevyšlo.
@eremita (26.11.2013 20:48): Ah, z rubací části. Tak určitě to jde lépe než ve W2, byť BoD jsem stále nehrál :(
@Bodkin (26.11.2013 20:19): Nemám nic proti sólovkám, ale jde to dělat i mnohem lépe než ukázal Witcher. Viz např. 10 let starý Blade of Darkness...
Z hlediska příběhu W2 vítězí na plné čáře, to v žádném pčípadě nezpochybňuju...
Z hlediska příběhu W2 vítězí na plné čáře, to v žádném pčípadě nezpochybňuju...
@Bodkin (26.11.2013 20:19): Nemám nic proti sólovkám, ale jde to dělat i mnohem lépe než ukázal Witcher. Viz např. 10 let starý Blade of Darkness...
Z hlediska příběhu W2 vítězí na plné čáře, to v žádném pčípadě nezpochybňuju...
Z hlediska příběhu W2 vítězí na plné čáře, to v žádném pčípadě nezpochybňuju...
@eremita (26.11.2013 19:41): Nu tak máš slabost pro squad-based 'rpg', ještě bych kvůli tomu neodsuzoval 'sólovky' a ohrnoval nad nimi nos. Co se zpracování a poddání příběhu týče, W2 si s DA2 a spol solidně vytřel.
Jak dopadnout ty sb hry z kickstareru se ještě uvidí, ale doufám v to nejlepší. Taky na ně mám docela dost chuti.
Jak dopadnout ty sb hry z kickstareru se ještě uvidí, ale doufám v to nejlepší. Taky na ně mám docela dost chuti.
@Say (26.11.2013 13:46): Jak jsem říkal, slibuju si hodně od Kick-starterovských projektů Obsidianu a InXile... Výborně také vypadá Banner saga a i Shadowrun Returns (přes svou linearitu) potěšil...
@Sinister (26.11.2013 16:09): Tak v tom případě doufám, že si hru náležitě užiješ=)
@Say (26.11.2013 16:07): To vůbec nevadí. Já se v té základní prakticky nikam nedostal, takže v pořádku :)
@Sinister (26.11.2013 14:55): Taky se dívám, že s těmi stránkami mají nějaký problém. Zkus ten Nexus, mělo by to být aktualizované. No ale co tě možná nepotěší, tak je doporučení hrát novou hru. Strom dovedností je totiž značně překopaný.
@LuccinyHry (26.11.2013 15:07): Jsem tím controllerem zmlsaný, už většinou ani nastavení ovládání nenavštěvuju :D Každopádně stahuju ten Combat Rebalance, a až to naistaluju, podívám se při té příležitosti rovnou i na lock tlačítko.
@Sinister (26.11.2013 14:16): Na zamknutí protivníka je nějaká klávesa (default na pc je myslím ctrl) - bez toho je ten boj groteska. Jako u každý hry to v případě pochyb, jestli to developeři myslí vážně, chce projet rozpis kláves, jestli nezapomínáš něco mačkat ;)
@Say (26.11.2013 14:53): Už stahuju, díky :) Akorát z toho Redkitu mi to nejde (nezobrazujou se mi tam znaky ani nic - jediné, co přečtu, jsou diskuse, kde děkujou), beru to z Nexusu. Jsem na to zvědavej. Projíždím seznam upravených věcí a spokojeně přikyvuju, i když jsem se s drtivou většinou ještě ani nesetkal :D
@Say (26.11.2013 14:23): Co je to FCR?
@Sinister (26.11.2013 14:16): Nainstaluj FCR, to řeší mimojiné částečně i animace krytí a skoků.
Ten bojový systém vypadá naprosto příšerně - chci říct, že s absolutní nutností neustále metat kotrmelce to vůbec boj nepřipomíná - kde jsou otočky a běžné úskoky? Proč se pořád musí Geralt válet v bahně? Je to škoda, protože útoky jsou animované velmi slušně a atraktivně.
Plus mě to teda ani trochu nebaví. Pravda je, že mi to taky vůbec nejde, ale pořád to nemění nic na tom, že se to chová naprosto kreténsky.
EDIT: Lze si alespoň nějak zamknout protivníka?
Plus mě to teda ani trochu nebaví. Pravda je, že mi to taky vůbec nejde, ale pořád to nemění nic na tom, že se to chová naprosto kreténsky.
EDIT: Lze si alespoň nějak zamknout protivníka?