Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Bodkin (04.01.2014 15:33): Já jsem boj řešil tak, že jsem hrál za obrovskýho orka, co dostal obří sekeru nebo kladivu a měl zaškrtnuto 'use best attack'. A hotovo.
Magie legrace, ale při boji řešit, jakým způsobem mám seknout? Ještě toho tak...
@Bodkin (04.01.2014 01:17): V tom Morrowind overhaul mode, alebo mozno uz aj priamo v MGSO nie som si isty, sa dalo zaskrtnut ze "use Daggerfall combat system" takze by to potom malo byt tak ze drzis stlacene mysotlacitko a hybes mysou v smere uderu.

Ak ti to staci tak mozes ist do toho :-).
@eremita (31.12.2013 19:20): Mohutně si omoduj Morrowind. Je to hra, která podle mě nejlépe představila svět začínajícího dobrodruha (s výjimkou Baldur's Gate) - mj. i tím, že kouzla ke konci hry jsou neuvěřitelně mocná, stejně jako předměty.
Modni grafiku, přidej modík na lepší a zajímavější spawn monster a to je v zásadě vše, co potřebuješ. Nebavíme-li se o příběhových hrách nebo o hrách s papírovou předlohou, je Morrowind pro mě osobně stále králem.
Tak jsem na chvíli pustil holky k počítači (9 a 6 let) a Liduška po chvíli vešla do prvních dveří, které uviděla. Shodou okoloností je jednalo o chrám v Riftenu. Pustila se do řeči s první osobou, na kterou narazila (kněz). A ejhle...za nějakých deset minut jsem se ženil...
Další půlhodinu holky strávily (s nefalšovaným nadšením) v Bílém průsmyku, kde mám dům a adoptovanou holčičku a hledaly nějakého kluka k adopci. Mé opakované řeči typu: tohle nejde, Skyrim není The Sims, nebraly v potaz.
I takový může být Skyrim :-)
@Majkee (03.01.2014 13:57): normálně na střední ( nechtěl jsem to riskovat po špatné zkušenosti s obtížnosti Oblivionu - kde je hra na nejtěžší obtížnost nehratelná, tak prostě chci všechny TES které mají nějaké nastavení obtížnosti hrát na střední ( TES 2 jsem ještě vůbec nehrál, a TES 3,4 - si chci dát znovu - Morrowind napřed schválně jen ve verzi 1.0 - po důkladném prozkoumání si postupně přidám datadisky ).

- samozřejmě že u TES je začátek těžký - ze začátku to levelování je nejzábavnější - pak už si užívám jen rychlé vybíjení nepřátel namakaným charakterem.

- jak vydíš tak také ve Skyrimu nosím jen obyčejnou koženou zbroj / oblečení + dračí helmu, a prakticky vůbec nepoužívám lektvary ( za celou dobu hraní jsem použil jen kolem 20 lektvarů ) - používám jen kouzlo léčení., jo je pravda že na ty slabé bandity mi už stačí jen jeden silný úder ( nebo pár slabších ) mečem.
@RXQ79rudax (03.01.2014 11:39): 1363. díl ? Tolik nemá ani Ordinace v růžový zahradě.. Ne, vážně, na jakou obtížnost jsi to hrál ? S těma všema enchantama a vymaxovaným kovářstvím by to bylo na normal strašně lehoučké, ne ?
Ono idealne z pohladu powergamingu si treba vytvorit kompletny set na zvysenie kvality ocarovani a az s pomocou neho vyrabat dalsie predmety pre konecne pouzitie aby clovek ziskal najmaximalnejsi mozny bonus.

Inac ja hlavne oblubujem vlastnost "regenerate mana rate bonus" v kombinacii s "lower destruction/XZY podla zelania mana spell cost". To je potom postava v podstate perpetum mobile na zosielanie kuziel.

Ale tak samozrejme najzakladnejsi zaklad co existuje je samozrejme vysoky perk v enchantingu davajuci moznost pridat 2 efekty do jedneho predmetu, ale to je snad samozrejmost a kazdy to vie.
@bartas (03.01.2014 11:03): jo, vždyť si to můžeš prostě vyzkoušet - postupně přidávat očarované předměty a koukat se do invetáře jestli se zvýší síla zbraní.
Já mám očarování i kovářství vytrénované na maximum - používám očarované předměty které co se zbraní týče - tak zvyšují celkem boj s obouručními zbraněmi o 120 procent, boj s obouručáky mám taky na max. vytrénovaný - takže ten legendární obouruční meč z nebeské oceli - má údernou sílu 210, deadrické kladivo 256 - takže i draky kolím jen na pár úderů.
herní dobu mám zatím 229 h. 14. minut - a zbývá mi ještě si zahrát to poslední DLC.
1363
ahoj. bonusy za očarování se sčítají že otazník. tzn. když mám na amuletu př. 10procent lukostřelbu a na rukavicích 7 mám dohromady 17. neplatí jen ten větší.
@sxg (31.12.2013 18:19): Samozřejmě by to neměl vědět jenom tak sám od sebe, ale měla by tam být aspoň možnost nějakého dialogu o tom, že už jsem na tu univerzitu šel a že už ji vlastně vedu.
@mazar1234 (31.12.2013 23:48): Naopak, level scaling je podle mě ideální volbou u hry na 100+ hodin. Představa, že po 30 hodinách a maximálních levelech bude hrdina vše ničit pouhým pohledem není dobrá vyhlídka na zbývajících 70h.
@Richmond (31.12.2013 19:52): "Nabídnul bych ti Might&Magic 1" ty vole..... tys byl dycky sprymar :-).

@StriderCZ (31.12.2013 23:02): No Oblivion bol v prvom rade totalne zabity tym "dementne retardovanym" level scalingom, to z toho urobilu vo vanille uplne nehratelnu chujovinu. Mna Skyrim bavil teda vyrazne viac, a fakt sa divim ze zrovna takeho skuseneho RPGckara to chytilo opacne.

... "Pokud si chceš zahrát RPG, hledej jinde..." no to je fakt, nie je nad poriadne Wizardry 7, M&M 6 ci Fate: GOD.... nehovoriac o System Shocku 2.
@StriderCZ (31.12.2013 23:02): Právě že ta variace na vybití krys mě doteď sere, jako totální fail, který neměl náznak logiky.

Questy typu malíče jsou ve Skyrimu taktéž, zrovna včera jsem dělal ten sheogoratův, který byl laděný právě přesně do takového 'snového' světa a teď jsem dělal jeden opilecký quest, který mi nejdříve přišel jako ten z Witchera 2, ale pak se začal rapidně zkomplikovávat
("Rouhači! Tulil ses k soše bohyně a chtěl ses ženit s kozou a pak jsi udělal bordel a...")
@eremita (31.12.2013 18:25): Skryim doporučuji, pokud si chceš zahrát komerční, odpočinkovou záležitost, kde si můžeš najít dlouhotrvající zábavu (třeba čtení, kochání se okolím, občasné dějové zvraty). Pokus si chceš zahrát RPG, hledej jinde...
Na Vánoce mi syn koupit pentaogii TES. K téhle debatě mám několik poznámek: Baví mně, jak lidi kritizují Skyrim se slovy: nuda, nedohrál jsem ho bo po devadesáti hodinách hraní mně přestal bavit... Další: Celá série TES je stále jako přes kopírák: jednotlivé díly se moc nemění (vyjma grafiky), stále je to ohromný svět plný Potěmkinových vesnic (dungeonů).
Osobně mně více bavil Oblivion, (nežli Skyrim) kde se daly najít questy typu zachránit malíře v obrazu. nebo variace na obligátní vybití krys ve sklepě
@eremita (31.12.2013 18:25): Hodně starý hry asi nehraješ, co? Nabídnul bych ti Might&Magic 1, openworld jako prase, můžeš jít kam chceš. Výzva to je taky monstrózní, dlouhý jako tejden před výplatou :)) Ale je mi jasný, že to sedne tak 2 lidem z tisíce :)
@Mount (31.12.2013 19:21): O tom, která hra je podle které jsem neřešil.

New Vegas takové charaktery má. Z fleku mě napadá třeba Boone, který má kecy když děláš nějaké questy s legií. A spousta lidí se s tebou nebude bavit, pokud nemáš nějaké stání u frakcí, kterým pomáhají.
Jinak Cass je alkoholička která nesnáší drogy a dá ti to hezky najevo pokud za ní přijdeš pod vlivem :)
@LIUWIL (31.12.2013 18:38): Ono je to spíš naopak Fallout je spíš TES, než obráceně :D


Liuwil, podle mě je to problém většiny moderních rpg ty postavy, nemají charaktery a působí vždy uniformovaně. Nepamatuju se, kdy jsem naposled viděl ve hře alkoholika, válečníka se slabinou pro ženy, a pod. prostě nic ;-D Snad chápeš co tím chci říct, takovej pověrčivej barbar, který se například bude bát upírů a odmítat s tebou jít vybírat kobky, by byla neuvěritelně pozitivní vzpruha, takhle má hráč pocit že mu ty postavy patří, kdyby měli svoji hlavu, vypadalo by to jinak. Kdyby brečeli fňukali a dokázali se na tebe vykašlat, tak taky :D Kdyby ti rozbili hubu, za to že jsi odmítl odměnu za quest, nebo naopak tě odstavili od mluvení, kdyby jsi začal rozhovor ubírat směrem, kterým se to nelíbílo. Kdyby tě zloděj poslal do prdele, že jsi blbej paladin a co z tebe asi tak bude mít atd. atd. :D TO jsem ale zatím(ve velmi omezené míře) snad viděl je ve falloutu 2, kde tě poslali do prdele, když si jim nepomohl s jejich problémy.
@eremita (31.12.2013 18:25): Nedoporučím ti ani jedno ani druhé (Amalur v podstatě ignoruju). Pokud tě Skyrim přestal bavit ještě před dokončením hlavního questu, nemáš šanci, že bys ho dohrál aniž by sis nakonec říkal jaká to byla hrozná ztráta času. Ono totiž bojový systém je v podstatě stejný jako melee boj v New Vegas nebo Fallout 3. Že tam jsou štíty, na to sere bílej tesák - sekat mečem z pohledu první osoby je trapné a animace postav stojí celkem za prd. Jediná zábava je hrát za mága a hrát to jako standardní střílečku.
Já jsem ve Skyrim dokončil quest s draky, ale na ovládání regionu jsem už neměl žaludek. Bethesda prostě neumí psát takovéto příběhy a jejich postavy stojí za ještě větší prd.

Problém je ten, že ono moc her jako Fallout 3 a NV není a pokud jsou v něčem podobné, jsou odlišné v hromadě dalších věcí.
Dámy a pánové, potřeboval bych poradit. Mám chuť dát si nějaký openworld (v New Vegas už mám tolik hodin, že jsem si zakázal ho znovu instalovat) a rozhoduji se mezi Skyrimem a Kingdoms of Amalur. Ve Skyrimu jsem hned po vydání už pěknou řádku hodin napařil, ale nikdy jsem ho nedohrál, přestalo mě to bavit. Jsem ochoten do toho jít znovu s vědomím, že si musím neustále opakovat, že se jedná o hru od Bethesdy. Pokud by se ale našla nějaká dobrá duše a doporučila spíš Amalur, rád se nechám poučit. Byl by někdo ochoten nabídnout v bodech srovnání? Např. bojový systém, scénář, questy apod... Na Skyrimu mě štvala hlavně neexistující výzva (faily typu: Arcimágem se základním kouzlem), bezduchý scnénář a generické questy. Samozřejmě pak také dosti odbytý bojový systém. Jsem tedy typ hráče, který ocení spíš kvalitu obsahu než jeho kvantitu a téměř neomezenou exploraci...
@prasezlesa (31.12.2013 13:12): To byl aspoň z mého pohledu u TES série vždycky problém, hra nabízela širokou škálu frakcí, kde jsi se mohl vypracovat z nuly na nejvyšší hodnost až příliš rychle, takový postup pak ztratil celé to své kouzlo kariérního růstu. Navíc by pak člověk čekal, že když už dosáhl nejvyšších hodností v tolika frakcích a skupinách, že se k němu nějakým způsobem změní chování ostatních NPC a nebudou ho brát pouze za takovou podržtašku, kterým je na začátku hry.

Tohle bylo podle mě mnohem lépe řešené v prvních dvou dílech Gothic, kde člověk postupoval v hodnostech mnohem pomaleji a výsledný pocit z povýšení pak vyvolal mnohem lepší pocit. Gothic ale tuhle možnost nabízel vždy jen pro jednu frakci, Skyrim jich má několik, pak už záleží na preferencích hráče, jestli je mu bližší kvantita nebo kvalita.
Už jsem si Skyrim smazal z počítače. Rozhodl jsem se tak učinit ve chvíli, kdy mi dvorní mág jarla Bílého průsmyku řekl něco ve stylu "Jestli máš talent, měl by ses zapsat na Ledohradskou univerzitu" ve chvíli, kdy jsem byl arcimágem oné univerzity. Mě prostě nebaví, že na nějakou moji změnu reagují dva lidé v bezprostředním okolí té změny, a jinak hovno.
@prasezlesa (30.12.2013 17:05): Sorry, já to fakt pochopil tak, že ti vadí koncept toho, že musíš slézt do dungu. Ruku na srdce - chápu, proč to někomu může vadit, třeba já to v Baldur's Gate 2 nenáviděl (kdykoli jsem zmizel ze sluníčka, věděl jsem, že bude zle, že to bude dlouhý a náročný na lektvary i místo v inventáři - a potom ta štreka zpátky).
Na druhou stranu - ohledně toho designérského stereotypu - zvládl jsem to přežít v Mass Effectu, nebyl to až tak velký problém ve Skyrimu, když jsem si našel rytmus (MQ, SQ, SQ, MQ, SQ, SQ,...); po obsahové stránce (tzn. u scénáře) ale nemám u questů ve Skyrimu žádné námitky. Naopak mě to bavilo víc než u Morrowindu, který dodnes chápu jako zatím nepřekonaný vrchol TES série.
@prasezlesa (30.12.2013 16:52): "Kdyby ty dungeony ve Skyrimu nebyly všechny na jedno brdo, tak bych proti tomu nic nenamítal. Jenomže ony jsou. "

To je v zásadě úplně jiný vyjádření. Tady se nedá než souhlasit - dungeony jsou sice různě zakroucené, ale nic to nemění na faktu, že mají úplně stejné prostředí. Je to chyba. Dost to přináší stereotyp do hraní. Pochopil bych, kdyby měly dungeony nějakou architektonickou a typovou konzistenci - koneckonců pocházejí zhruba ze stejné doby a (z logiky zeměpisu) ze stejných materiálů. Leč designéři by se museli mnohem víc pochlapit.
@RNDr. Gunár Pavel (30.12.2013 13:03): Ve Skyrimu rozhodně není zajímavý každý milimetr.. Je to pořád ta samá krajina dokola.
Ano, o to, jak zvládnou ze Zaklínače 3 udělat takové všestranně vydařené RPG, jak plánují, mám taky obavy, ale asi právě z toho důvodu, jak je to náročné, ta hra vyjde až koncem příštího roku.



@Sinister (30.12.2013 13:12): U těch kytek bylo aspoň zajímavé, že jsou na drogy, když už nic. A utopence bys pozabíjel tak jako tak.
To s tím běháním kolem sarkofágu byla zasraná píčovina, to uznávám sám.

Kdyby ty dungeony ve Skyrimu nebyly všechny na jedno brdo, tak bych proti tomu nic nenamítal. Jenomže ony jsou.






@AiMLEzZz (30.12.2013 13:28): Já jsem tam teda nenašel nic, co bych mohl dělat a co by mě zabavilo. Stal jsem se vůdcem družiníků, stal jsem se vůdcem temného bratrstva, stal jsem se arcimágem univerzity.. Všechno mi připadalo strašně rychlé, vyložene from zero to hero. Ani trochu jsem si to neužil.

@Say (30.12.2013 13:41): Jsem na tom dost podobně... Mám teda podstatně vyšší level, ale hra mě svojí délkou naprosto udolala. Nedokážu se donutit ke hře. Na druhou stranu jsem se v těch devadesáti hodinách bavil výborně a obtížly mě spíš věci technického rázu.
Zrovna plnění questů ve Skyrimu bylo to nejmenší, co jsem těch 50 hodin dělal... Došel jsem prý do 1/3 MQ, level 38... A jestli se k tomu někdy vrátím, tak pouze a jedině s tunou modifikací. Exploring a chytání dechberoucích výhledů mě bavilo nejvíc.
@prasezlesa (30.12.2013 12:43): Skyrim je především naprosto brilantní příklad hry, která je přesně tak dobrá, jakou si ji dokážeš udělat. A to nemám na mysli mody, ale styl hraní. Pokud v tak velkém, otevřeném a propracovaném světě nedokážeš vymyslet nic jiného, než jenom navštěvovat dungeony a všechny jeho obyvatele vyvraždit, pak se není čemu divit. Záleží jenom na tom, jak hluboko do té hry chceš jít. Naproti tomu Zaklínač bude vždycky Zaklínač, který bude pro všechny hráče vypadat stejně. Což netvrdím, že je na škodu, ale to, že si nedokážeš užít Skyrim je, abych tak řekl, tvoje chyba :-P.
@prasezlesa (30.12.2013 12:43): " Ale bavíme se tu hlavně o úkolech, a ty prostě byly v Zaklínači lepší. Mě osobně nenudil žádný, i když chápu, že někoho nudit mohly, nedokážu si ale představit, jak by se někdo mohl bavit u úkolů ve Skyrimu."

Příklad ad absurdum:
Přines deset mozků utopenců (neměl by to být problém na vesnickém rybníce jich je přes sedmnáct milionů) a dostaneš 500 orénů; případně běhej se strigou kolem sarkofágu, zachráníš princeznu; případnějc přines pět těchhle kytek tomuhle trpaslíkovi na drogy.

vs.

Jdi do dungeonu, vybrakuj ho, čas od času tam bude nějakej rádoby zvrat; případně jdi do pevnosti, tam domlať bandu zlých elfů (je to interiér, takže dungeon);...

Nejsem v žádném případě fan boyem TES (Morr tak 90%, Obl 65%, Sky 80%), ale tvrdit, že ta hra má špatné questy proto, že musíš jít vždycky (není to vždycky ani vzdáleně, ale rozumíme si, že?) do dungeonu, je jako tvrdit, že Witcher je špatná hra, protože dvě třetiny questů s hlavní linií nesouvisejících jsou 'zmlať/přines něčeho n' typu.
@prasezlesa (30.12.2013 12:43): V pořádku, vím, že nechytlo, od doby strávené nad hrou nelze odvozovat míru zábavnosti, to jen aby sis nemyslel, že zatrolit tu můžeš jen ty. :D

RPG na motivy knih od renomovaného spisovatele má příběhově navrch nad Skyrimem, o tom žádná, obě hry jsou fantasy jen jiný subžánr fantasy, popravdě se mě také líbí více zaklínačský styl příběhu, než ten ve Skyrimu, jenže ani jeden z nich není taková pohádka, aby v něm nechyběla, chamtivost, zrada a zlodějna etc. viz linie za vrahy, zloděje apod. nehledě na to, že Zaklínač je sám pohádkových motivů plný až až. Úkoly v Zaklínači jsou o něco rozmanitější a příběh je nepoměrně konzistentnější a pohlcující než hlavní linie Skyrimu, ale to všechno dá rozum, když se Zaklínač nemůže opírat o freeroam a recyklovatelnou hratelnost jako TES nebo třeba o faktor průzkumu jako Risen. Také to nedělá z příběhu a questů ve Skyrimu nutně průměr. Jsou to jiné typy RPG.

Jsem opravdu zvědavý jak tohle dokáží skloubit v Zaklínačovi 3, tedy questy obdobné kvality jako ve Witcherovi 1/2, konzistentní a chytlavý příběh, krajinu, kde je zajímavý každý milimetr. Obávám se, jedna složka ze čtyř jmenovaných to nějakým způsobem odnese. O příběh strach nemám, o mapu už ano, poněvadž právě to, že se nemuseli tvůrci patlat se spoustou čtverečních kilometrů jim umožnilo zaměřit se na příběh&questy, budou-li to chtít zachovat, udělají ústupky právě tam.