Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Matthew.J (12.01.2014 21:42): A nezahrnuje tedy grafická stránka *tak trochu* i to výtvarno? (Jakože Výtvarná stránka = grafický design.) Pokud bych už měl řešit technologickou kvalitu, tak bych mluvil spíše o engine.

Ale asi zbytečné OT slovíčkaření. Zarazilo mě jen to použití v Mountově příspěvku, jako kdyby šlo o dvě nezávislé věci.
@Mount (12.01.2014 21:00): Heh, odkazovaný článek tvrdí - "Finally, after taking an early build of this troubled-yet-promising title home for the weekend, Fargo – who founded Interplay as a programmer and game designer in 1983 – gave the game his blessing. He went to lead programmer Tim Cain and said, “You should call this Fallout.”"

Takže tomu dal akorát jméno (a prachy) :P
Pff, Bloodlines je nedoceněný klenot a Arcanum mělo potenciál být lepší než F2. Strašně rád bych viděl pokračování obou her... :-(
@Copper Blood (12.01.2014 18:14): Ono se není čemu moc divit, dělal na tom neumětel Cain, který se bleskl jenom na falloutech díky skvělému týmu a zázemí, jinak jeho práce troika games mluví za sebe, průměrnost až hanba, tudíž své pověsti nedostál. Jen pár naivek si ho legendarizuje.

Jak se těšíš na wasteland 2 ? Jestli se těšíš. Já se třeba nemůžu dočkat, art vypadá luxusně a z toho co jsem viděl, mám velmi příjemný pocit. Navíc Brian Fargo je záruka kvality.

Jinak jestli se nemůžeš dočkat tady je pěkný článek : Brian Fargo, the man who made Fallout
@Mount (12.01.2014 13:53): Jop, aj pri Arkáne pracoval Tim ako Project Leader a Lead Programmer. Znova naprogramoval engine na mieru pravidlám a vďaka tomu vznikla komplexná hra s obrovskou mierou reaktivity medzi hlavnou postavou a herným svetom. Presne ako pri Falloutoch je to Timova zásluha a Fargo s tým nemá vôbec nič spoločné.

Vďaka za odkaz, videjká sú poučné a majú viac častí. Dobre ich poznám a dokonca ich už nejaký pátek aktívne šírim na rozličných frontoch, tu je obligátny důkaz místo slipů. O tom, že Troika vznikla vďaka Fargovi, som tam ale nenašiel ani zmienku. Postni presný čas, kde si to tam objavil?
@Mount (12.01.2014 17:57): mě to taky nebavilo, celé to působilo příliš papírově a souboje jsem přenechal kolegům, a jen healoval, jaká to byla otrava, animace postav strašné a grafické zpracování se mi taky nelíbilo, ale to bude možná tím, že se mi období industriální revoluce vždy příčilo.. a ještě v kombinaci s fantasy tématikou..
@Bodkin (12.01.2014 15:17): a proti falloutu pěkný shit, i přesto že na tom dělal ten pán legendární génius papiňák XD asi špatný distributor nebo co.. :D
Jinak je to průměrná hra.

@MCZ (12.01.2014 15:02): já v tom rozdíl vidím, výtravné ztvárnění jako art/styl a grafika jak to pak vypadá, když to šlape. Mno a ta hra má otřesné výtvarné ztvárnění, stejně jako grafiku-animace postav, textury atd. Až si říkám jestli to byl pokus o retro kousek, nebo jsou fakt tak špatný.
Nu, estetika a animace Arcana mě při přechodu z F2 na A dost zarazila a kvůli tomu jsem to i (k vlastní škodě) na nějakou dobu odložil. A boje jsou také rozbité, ale systémy a gameplay obecně jsou stále lepší, než co předvedli falloutové.

A Bloodlines (byť zabugované) jsou stále The Best Thing Ever(TM)
@valcik (05.01.2014 14:12): Meleš opět naprosté nesmysli, každej debil ví, že FAllout měl být původně wasteland, ale EA tenkrát nechtěla Fargovi prodat práva, která získala, takže Fargo řekl, že si založí novou značku a dal vzniknout Falloutovi. Fargo je právoplatný stvořitel falloutu a nidko jiný. Už si proboha prober, nebo si přečti credits!

Jinak by mě fakt zajímala kam se ta Cainova genialita podala, když žádná hra na kterou sáhl faloutům nesahá ani po kotník ;-) Takže si to prober, Cain by bez ostatních byl naprostá nula. Ostatně hry co pak vyšli pod Troka games jsou kvalitou velmi nízko a to i po obsahové stránce. Arcanum považuji po výtvarné stránce za naprostý debakl a o grafické radši nemluvě. Nejspíš si to vážně desingově dělal sám.

A to že se teď tluče v článcích do prsou a dělá celebritu, tomu se můžu jenom smát :))

Nebýt Farga tak ti nevznikne ani ta trapná troika games, kterou tak miluješ.

Tady trocha historie, ne tvých nesmyslných článků
každej přece ví, že Cain udělal mrtě práce na jedničce...kdo hrál Arcanum a Bloodlines, tak jenom slepej nevidí jeho podpis
Našiel som pekný súhrn, ktorý opisuje vývoj prvého a čiastočne aj druhého Fallouta. Pre kacírov ako Mount, ktorí považujú Farga za mesiáša herného priemyslu a Tima Caina za poskoka, budú niektoré informácie istotne zaujímavé. Okrem iného sa tam spomína, ako sa Fargo po získaní licencie na D&D rozhodol vývoj Fallouta zastaviť, ale opäť to bol Tim Cain, ktorý celú situáciu zachránil a dokončenie svojho ambiciózneho projektu si u Interplay doslova vyprosil.
http://thiscageisworms.com/2012/04/09/tim-cains-gdc-2012-talk-fallout/
@Bodkin (03.01.2014 11:30): Ano máš pravdu, ovšem i když je to nepravděpodobné, tak i smlouva mezi GOGem a vydavatelem může třeba obsahovat ustanovení, že jednou za rok( 2, 3....) může GOG uvolnit hru zdarma max na 48 hodin jako propagační akci. Pak by to byl právě GOG kdo by rozhodl o tom, že Fallouty uvolnil zdarma právě teď, a Walomeho pochvala na kterou si původně reagoval by směřovala správným směrem. Nicméně se také přikláním k tomu, že to Interplay musel schválit, nicméně teoreticky tu existuje i tato možnost... ;)
@Mount (03.01.2014 05:26): Podobně jako dávají hry zdarma k časopisům. Koupí si od nich pakl licencí v bundlu a pak je přiládají k časákům. Vlastník si řekne kolik za to asi tak bude chtít a oni mu to zaplatí, takže vlastník zaplaceno dostane od distributora (GOGu/časopisu) nikoliv od koncových spotřebitelů.

@Crash (03.01.2014 07:49): Vlastník dané hry jim na to vždy musí kývnout, nikdo nemůže rozdávat hry a měnit ceny jen tak. A to ani steam.
@Crash (03.01.2014 11:08): Já spíš nedokážu pochopit jak někdo mohl být takovej idiot a nechat se bethesdou o práva "okrást", ono se to prostě prostému člověku jako jsem já, jeví jako jeden velkej podvod.
@Walome (03.01.2014 11:02): No upřímně řečeno, tomu vyjádření GOGu nevěřím. Oni samozřejmě nemůžou říct na plnou hubu, že to Bethesdě udělali na truc, zvlášť pokud v budoucnu s ní budou jednat o spolupráci přidání jejich her do katalogu. Ale prostě je to přesně v souladu jejich podporou své komunity a důvěrou v zákazníka, to že to možná přitáhlo nějaké nové zákazníky, byl pro ně samozřejmě příjemný bonus a věc na který se budou točit, ale většina za nás si stejně bude myslet, že to byla facka Bethesdě za jejich chování...
@Walome (03.01.2014 10:53): spíš naopak, mě to přijde jako neskutečná prasárna. Logo interplaye by tam prostě být mělo a furt to moc nevysvětluje to, co udělal gog před vánoci, že dal fallouty zdarma.
@Mount (03.01.2014 09:31): No tak samozřejmě pokud by šlo o změnu "credits", loga a podobně, tak by to bylo na přesdržku, ale já to spíš chápu tak, že chtějí vyměnit, takový ty texťáky, který se ti taky na disk nainstalují a který nikdo z nás nečte, jako je "licence.txt", nebo "readme.txt". Kde samozřejmě v podstatě musí zaktualizovat protože ti hru prodá někdo jiný a v redmea jsou třeba kontakty na support, který by taky měli změnit a možná i něco dalšího, o čem nemám páru...

Nicméně i tak to považuju za alibistické tvrzení, protože tohle se přece dá udělat patchem, resp. novým downloadem aniž bych hru musel stahovat z distribuce. V případě GOGu se domnívám že půjde o něco jiného.
@Mount (03.01.2014 09:31): Tiež som celkom zvedavý, či len odstránia informácie o Interplay, alebo tam rovno nastrkajú logá Bethesdy. Pete a Todd sa správajú ako dvaja psíci, ktorí na pieskovisku ocvrkávajú obrubníky a značkujú teritórium. ^^
Podľa tweetu Pete Hinesa sťahujú digitálnu distribúciu preto, lebo chcú zo starých Falloutov odstrániť informácie o Interplay ako o pôvodnom vydavadeľovi hry:
https://twitter.com/SirPF/status/411397259289317376

Have to remove interplay publisher stuff. Terms of service. Legal. That kind of thing. [...] just explaining what we have to so for all digital copies going fwd

Je to nečistý komplot a smrdí to, mor na Todda! xD
@Walome (02.01.2014 22:50): @Bodkin (03.01.2014 00:11): @Mount (03.01.2014 05:26):
Tak troufnu si předpokládat, že nikdo z nás neměl v ruce smlouvu mezi GOGem a Interplay ve které je samozřejmě specifikováno co si GOG může a nemůže dovolit, a je i dost pravděpodobný, že ta smlouva se s každým vydavatelem v detailech bude lišit, takže všichni vaříme trochu z vody...

Nicméně samotný GOG v rámci té podzimní slevové akce, kdy slevy nebyly limitovány časem, ale počtem kusů, přiznal, že se jim tímto podařilo s vydavateli dojednat lepší cenu. Z čehož mi vyplývá, že standardně tam dohoda mezi GOGem a vydavatelem na výši slevy být musí. Jak to ale bylo zrovna s Falloutama se asi nedovíme a v tomto rozhovoru, ze kterého čerpá ten článek na Games.cz se tomu Rambourg podle mého názoru velmi diplomaticky vyhnul.
@Walome (02.01.2014 22:50): GOG neměl vlastnická práva na Fallout, to byl Interplay. Takže jakékoliv rozdávání zadara se 'platilo'/bylo proti zisku Interplaye. Kdyby to Interplay nepovolil, tak by GOG žádné fallouty rozdávat nemohl.

A nebojím se říci, že ta nesvatá mrtvola interplaye to udělala především Bethesdě natruc (což náhodou bylo silně pro-hráčské)

Edit: Maximálně je tu možnost, že GOG řekl: "Dáme vám čtvrt mega a dáme to po dva dny zadara, ok?"
@valcik (02.01.2014 19:50):
Tak bože můj snad si dokážeš třídit informace ne ? :D Jsem ti říkal věnuj pozornost kolonce programming ;-)

Jako to že odešli je nepochybně škoda, ale tak podle mě je taky hlavní rozdíl i v tom, že dvojku dělali black isles a ne Interplay, respektive jako sekundární vývojáři byli dragon play(divize založená interplayem)

k těm mluvícím květinám :DD co chceš po lidech kteří v planescapu nechávali mluvit zdi :DDD a v New vegas máš zase stromového muže XD

Líbí se mi jak si tu pohádku o Cainovi hájíš až dokonce :))
@Mount (02.01.2014 19:41): V tom rozhovore ich spomenul tridsať, nie? Moby uvádza aj ľudí z marketingového oddelenia Interplay a pár desiatok ľudí z nahrávacieho štúdia, ktorí nakecali dialógy, to myslíš vážne? A medzi programátorov sú tam zaradení aj ľudia, ktorí skriptovali NPC. Práca s Agelscriptom a výroba herného engine patria predsa len do odlišnej ligy. :)

Vývoj dvojky opustil Tim po tom, ako sa začali názory ostatných dizajnérov rozchádzať s jeho pôvodnou predstavou o kostre príbehu. Mladší členovia tímu mali o hre vlastnú predstavu, chceli tam dať hovoriace kvetiny a tak, preto sa Tim spoločne s dvoma fallouťáckymi veteránmi zbalili a založili Troiku.

Next news at eleven!
@valcik (02.01.2014 19:40): to že se na projektu podílelo kolem sto lidí, je zmíněné i v tom tvém rozhovoru s cainem..nebo že by si vymyslel i tohle..?

stačí se podívat na credits falloutu, který ti opět dokáže že opět klameš(svou 11 a cain svou 100 :D asi váš společný perk! :D) a doporučuji ti věnovat zvlátšní pozornost kolonce programming, i když vlastně podle tebe se mu jen dívali přes rameno a tleskali mu, že? :D
http://www.mobygames.com/game/windows/fallout/credits

a kupodivu ve dvojce už nebyl ani lead programmer :((
http://www.allgame.com/game.php?id=15954&tab=credits

Jinak stačí se podívat do credits Wasteland 2 a už tam je jistá známka kvality, přislíbena pouhým složením :) např. Chris Avallone, který se podílel na dvojce a F: NW., hudba bude opět od Marka Morgana, Brian fargo, který prostě hru tlačí směrem ke komunitě, nikoliv k hře pro všechny.
@valcik (02.01.2014 19:16): Mno logicky mezi hrou z roku 1998 a 2014 bude asi velký rozdíl XD, kdybych dostal to co v roce 1998 cítil bych se uražen, chci víc.

Ale tak můžeme srovnávat s novějšími projekty, kdybych dostal to co stvořila Troika games například The Temple of Elemental Evil, cítil bych se ještě více uražen. Zvláštní je, že tahle hra nemá ani mák geniality z falloutů, čím to asi bude... Děj slabota, grafika "Retro" slabota, bojový systém překombinovaná slabota. Už teď wasteland vypadá mnohem lépe, než veškeré pokusy troika games o hru. Až se říkám kam se ta genialita caina poděla, asi to s ní nebude tak horké.
Takže naprosto přinejhorším dostanu špatnou hru, která i tak zastíní všechny pokusy troika games.

Jinak fanoušci chtějí nadupaný obsah před formou a to preferuji i já.
@valcik (02.01.2014 19:16): Tá tvoja predstava, v ktorej dizajnéri a hudobníci programujú, sa mi náramne pozdáva! To by sa šiklo. :D
Jsem rád že oba máme dneska den zábavy, musíme se bavit na podobná témata častěji :D
@Mount (02.01.2014 18:45): Pýtaš sa, do akej miery programoval? No do plnej miery predsa. Naprogramoval každý bajt, úplne sám vyrobil kompletne celý a plne funkčný engine Fallouta. :)

Ak ide o dizajn, Tim vymyslel kostru príbehu pre jednotku, dvojku a čiastočne aj pre Van Burena. V jednotke okrem kompletného programovania pomáhal aj s dizajnovaním celej hry. V dvojke vyrobil už len pár lokalít, ako napríklad mestečko Den.
Se stim smiř.
@Borghal (02.01.2014 17:51): mě spíš nasírá to jeho vyzdvihování, to mě prostě berou nervy. Stejně jako když někdo řekne "pááánečku ten pan dirigent to je boží, velký potlesk", nebo "ten režisér natočil velkolepé dílo!"
Navíc je prokázaný, že je to jen obyčejný lhář, který všechny zásluhy se snaží strhnout na sebe. Na falloutu udělal velké h* a bugy se save to je všechno jen jeho chyba, amatér, kdyby ten engine dali někomu jinému, určitě by to byla lepší hra, ale což...

Programoval, podílel se na desingu ale jakým dílem? všechno to jsou jen vaše legendární spekulace, já tvrdím, že minimálním. Co udělá jeden člověk práce proti 100 ? hovno?

tady je můj sladký, krásný a čestný hrdina
Mimochodem v článku se zmiňuje o komunitě kolem Wastelandu :)) a s tou se asi plně ztotožňuji.

"He went to lead programmer Tim Cain and said, “You should call this Fallout.”" Amen.

Navíc celkově se diskuze posunula trochu jinam, jen jsem Valčíkovi tvrdil, že 'Cain nemá žádné morální právo na značku fallout, jak se snažil níže naznačovat.
@Mount (02.01.2014 17:03): Máš něco osobního proti Cainovi? Protože já bych řekl, že se dá s klidem považovat za jednoho z hlavních tvůrců F1, jelikož nad tím seděl jako první a pravděpodobně udělal podílně největší kus práce. Programoval, podílel se na designu a pak dokonce i produkoval. Takže o co tady vlastně jde? Nikdo netvrdí že byl jediný tvůrce F1 :-P
@valcik (02.01.2014 12:10): Opět meleš nesmysli, stačí si přečíst jen tvojí citaci, nebo se nešikovně vyjadřuješ, či záměrně lžeš.

" Fallout really took off after the other leads were established, with Leonard Boyarsky as lead artist and Scott Campbell, followed by Chris Taylor, as lead designer. By the end of its three-and-a-half year run, Fallout had over thirty people dedicated to making it great, and while I contributed to the design and to the production, I really consider myself first and foremost a programmer of the game.

" Nějakou měsíční před přípravu enginu lze stěží považovat za vytvoření falouta, docela mě pobavila představa toho, že mu hned přisuzuješ zásluhy, že s enginem vytvořil hned desing :DDD Jsi fakt vtipnej, takovou naivní představu od hráče, bych v životě nečekal. Lol. Nepopírám jeho zásluhy, ale ty popíráš zásluhy ostatních a tohle mě fakt trochu sere.
Každopádně žij si svůj sen, jestli jsou všechny tvé sny, alespoň z poloviny vtipný jako tenhle, mají smysl.
@Mount (02.01.2014 03:23): Fallouta naprogramoval Timothy Cain úplne sám. Až keď mal hotový engine a GUI, pridali sa k nemu Anderson a Boyarsky, ktorí vyrábali grafické assety a skladali z nich herné mapky. Fargo akurát platil účty. :P

edit: Tim nebol pri prvom Falloute producer, ale hlavný programátor a project leader, žiaden pešiak. Celé to naprogramoval a riadil výrobu hry. Viac tu: http://www.nma-fallout.com/article.php?id=7219

TC: Fallout 1 was an epic project. For the first several months, it was just me, alone in a room, working on an isometric engine based on hex coordinates and sprites with six rotations. Jason Anderson came on board to do art, and Jason Taylor to do scripting, and soon Fallout was off and running. I went from lead programmer to producer when Tom Decker, Fallout's original producer, had too many other projects to supervise.

@valcik (02.01.2014 01:58): Já neříkám že je špatnej, ale zbytečně z něj děláš celebritu, kdyby nebylo Briana Farga, nebylo by ani jeho. Když se dělali fallouty neuměl skoro nic. Fargo v jednom rozhovoru mluvil krásně o tom, jak se všichni teprve učili tvořit hry a každej od každýho. (Když přišli Black isles, že chtějí dělat baldur s gate, neuměli si ani implementovat hudbu a zvuky do hry, to jim udělali lidi z Interplay atd.) Takže mi tady nemluv o nějaký legendě typu pěšák. A nemusím ti říkat, že celkem jseš mimo, ale jako pohádka se to pěkně čte, ale jak chceš dáme si trochu historie. Na falloutách jendičkách dělal POUZE producera(docela smutné, když poslední slovo i tak měl Fargo :D), oka ale zmiňme si jiné ZASLOUŽENÉ legendy Interplaye, kteří na této hře také makali: Division Director - Feargus Urquhart(tenkrát ještě jako externí pracovník, pak jak je známo přichází spolupráce na Falloutách 2 NE- fallouty nevznikali na žádném posraném infinity egine), Art Director-Leonard Boyarsky; Lead Designer-Christopher Taylor a pak nelze opomenout Marka Morgana a takhle bychom mohli pokračovat, že ?

@valcik (02.01.2014 01:58): O kvalitách Tima Caina vypovedajú jeho hry.
Chceš mi říct, že všechny dělal sám? Hmm...

@valcik (02.01.2014 01:58): Je to tak, cenu značky bych vůbec nezpochybňoval, Fallout se stal světovým hitem a jestliže ještě dnes to lidi hrají a stále se ta hra prodává, o něčem to vypovídá. Navíc, jestliže jako rpg žánrová revoluce byl vnímán už Wasteland(svého času naprosto bezkonkurenční hit) a jeho pojetí "rpg bez magie", tak van Burien měl být novou revolucí, Fargo byl vizionář a do hry chtěl implementovat konkurenční party hrdinů, kteří by také dělali úkoly a mohli jste se s nimi střetávat atd. To polidšťování postav a charakterů, snaha o vytváření jejich identit je taky jeho vize a ve falloutách 2 je jasně vidět, že se uplatňuje, Black isles to pak naplno rozvijí ve PST, kde vás členové vlastní družiny mohli i zabít, když jste se jim znelíbili.

Fargo má naštěstí wasteland, přičemž všichni dobře vědí, že fallouty nejsou ničím jiným než pokračování watelandu, první fallouty jsou plný narážek na wasteland. Wasteland 2 pro lze legitimně vnímat jako fallout 3.

Něco jako spor s codemaster a Bohemií o Flashpoint, kdy Bohemka nakonec vyrazila s Armou.
@Mount (01.01.2014 23:46): O kvalitách Tima Caina vypovedajú jeho hry. Fallout, Arcanum, ToEE a VtM Bloodlines mi nepripadajú ako práca obyčajného pešiaka, pre mňa je to vo svojej kategórii naprostá špička a vizitka génia. (Bard's Tale nedizajnoval, programoval construction set.)

@Paul (02.01.2014 00:12): Možno tú prehnanú sumu podsunul Hervému Fargo ešte pri predaji spoločnosti, kto vie? Fargo mal s Falloutmi veľké plány, vývoj Van Burena sa rozbehol ešte pred dokončením dvojky a aj vývoj MMO plánoval Chris Taylor dlho pred oficiálnym oznámením. Myslím, že Fargo si skutočnú hodnotu IP uvedomoval ešte lepšie, než Hervé.