@LIUWIL (26.01.2014 02:47): NOOOOOOOOOOOOOO. Šmejde.
Diskuze
Dumbledore dies on page 596
@aoshi (25.01.2014 23:20): Nope. Jdu tam teď a na víc se neptám :) Dík.
@Walome (25.01.2014 23:07): bol si uz u Jarla vo Whiterune? (hlavna questova linia)
A hned mám dotaz :)
Hned jeden z prvních úkolů - první vesnice, pošlou mě do dungeonu pro Zlatý spár, odemknu tajnou místnost, dojdu k svítícím runám, dostanu nějaký kouzlo, zabiju týpka co vyleze z rakve a dostanu nějakej Dračí kámen, kterej váží 25 a překáží mi v inventáři. Nelze vyndat, páč je to "úkolový předmět", ale žádnej úkol s nim (zatim?) nemám. Mohl bych googlit, ale bojím se spoilerů. Dík.
Hned jeden z prvních úkolů - první vesnice, pošlou mě do dungeonu pro Zlatý spár, odemknu tajnou místnost, dojdu k svítícím runám, dostanu nějaký kouzlo, zabiju týpka co vyleze z rakve a dostanu nějakej Dračí kámen, kterej váží 25 a překáží mi v inventáři. Nelze vyndat, páč je to "úkolový předmět", ale žádnej úkol s nim (zatim?) nemám. Mohl bych googlit, ale bojím se spoilerů. Dík.
Švanda začíná už v tutorialu. Takhle to vypadá, když zvednete nad hlavu mrtvolu :) dobře opět vypadá ve skákání v plné polní metr do vzduchu :)
@Borghal (25.01.2014 14:14): S tím zásahem to tak bylo myslím třeba v brothers in arms, tam na tebe rvali , at se schovas a kdyz jsi neudelal , tak jsi to schytal a umrel ...
@Walome (25.01.2014 15:40): Vidíš, taky by mě upřímně zajímalo, jestli se těch nesmyslů, na které poukazoval, vyvaruje :).
Tak instaluju Skyrim, abych věděl, jaké to Vávrovo RPG nebude :)
@musa (25.01.2014 00:05): Na tohle existuje dobrej mod - Deadly Combat. Souboje jsou obvykle pak otázkou dvou až tří hitů. Bavíme-li se teda o soubojích typu hráč vs. draugr nebo tak něco, s drakama je to samozřejmě jiná káva. Navíc taky upravuje vzdálenost nutnou k zasažení nepřítele a krytí je podstatně účinnější. Osobně ten mod doporučuju, souboje jsou daleko zábavnější.
@Borghal (25.01.2014 14:14): Tohle zrovna 'aplikuji' na střílečky se regenerováním, geniálně to měli třeba u DNF, ovšem HP u většiny RPG jsou naprosté zlo.
Já si to vždycky představoval tak, že životy jsou spíš energie - dokud energii máš, postava všem těm údarům a střlkám zvládá uhýbat, ale když ti energie spadne na nulu, zásah už schytáš a konec. Škoda že si nevybavuju hru, kde by to tak fakt bylo společné s animacemi toho uhýbání apod.
@Bodkin (25.01.2014 10:52): Však jasně že to má být oboustranné, já v hrách vždycky dávám obtížnost takovou, která mi nejvíc oddálí frustraci. Bohužel u 99% RPG znamená zvýšení obtížnosti přidání odolností a HP nepříteli. Metro 2033 to má myslím dobře udělané (ačkoliv jde teda o FPS). A taky třeba FCR u Zaklínačů.
@Say (25.01.2014 01:56): RPG systém nedává smysl snad nikdy, můžeme jen doufat, že to přejde více do 'simulací'
One hit = kill samo že funguje, ale je to práce navíc a navíc by to teoreticky mohl provézt protivník hráči a pak by byl oheň na střeše.
Takový alpha protocol měl One hit = kill, ale člověk se pro něj musel snažit.
One hit = kill samo že funguje, ale je to práce navíc a navíc by to teoreticky mohl provézt protivník hráči a pak by byl oheň na střeše.
Takový alpha protocol měl One hit = kill, ale člověk se pro něj musel snažit.
@musa (25.01.2014 00:05): No holt na RPG mechanismy se těžko implementuje one hit = kill. To pak vývoj postavy postrádá smysl (tedy v mechanismech, které má Skyrim). Mě to teď irituje v Morrowindu, kdy jako začátečník ničím nepřítele kudlou třeba 2 minuty...
tak jsem si projížděl článek pana vávry proč nemá rád skyrim. a překvapivě jsem tam našel řádku věcí, nad kterým jsem se už taky pozastavil. nejvíc mě asi irituje (to v článku patrně není) železná kůže některých oponentů, obvykle banditů.
přijdu k hradu, vyběhne týpek s označením bandita plenitel či podobně oblečený do rozkošné kožené sukně a tlustých kšand, taktéž kožených. tedy polonahý borec a vrhne se do zuřivého boje. vtip je v tom, že mi s perkem 80-90 na jednoruční zbraně trvá tak 10 ran než lehne. asi má panák železnou kůži. naopak on mi způsobuje podobná či větší zranění, než já jemu. a to jsem prosím v celocelové či ebenitové zbroji a vzhledem připomínám fantasy robota z transformers.
přijdu k hradu, vyběhne týpek s označením bandita plenitel či podobně oblečený do rozkošné kožené sukně a tlustých kšand, taktéž kožených. tedy polonahý borec a vrhne se do zuřivého boje. vtip je v tom, že mi s perkem 80-90 na jednoruční zbraně trvá tak 10 ran než lehne. asi má panák železnou kůži. naopak on mi způsobuje podobná či větší zranění, než já jemu. a to jsem prosím v celocelové či ebenitové zbroji a vzhledem připomínám fantasy robota z transformers.
Můžeš ji klidně zabít ale dite můžeš mít jen z modem a ta druhá ženská se uklidní až odejdeš pric a vratis se pozdeji. Nevíš jak se do staženého skyrimu dá mod
@musa (23.01.2014 14:27): Nechaj nech si lita, ignore, jednoducho - ona sa (myslim) ukludni :)
Musa můžeš ji klidně zabít . Dítě můžeš mít jen s tím modem jak v něm je že můžeš stavět vlastní domy
poprosil bych nasměrovat (hlava děravá a úkolovník ve hře nic moc): kam mám v questu "závazné sliby" (v riftenu) doručit koně mráze? EDIT: jsem pakoš, pozici mám na mapě, tststs:).
a ještě jednou k riftenu: záleží na způsou odstranění báby v sirotčinci? páč když ji klepnu, děcka jásají, ale ta mladá ošetřovatelka lítá po baráku a vyvádí. tuším, že půjde nějaké dítko adoptovat, tak abych se o to nepřipravil:).
a ještě jednou k riftenu: záleží na způsou odstranění báby v sirotčinci? páč když ji klepnu, děcka jásají, ale ta mladá ošetřovatelka lítá po baráku a vyvádí. tuším, že půjde nějaké dítko adoptovat, tak abych se o to nepřipravil:).
@MickTheMage (18.01.2014 20:30): Ok :(
@Say (18.01.2014 20:37): Já si to omodoval jen lehce, čili hlavně nezbytné věci jako SkyUI, Unofficial patche, WATER a pár textur. A samozřejmě stopy ve sněhu, bez nich to nejde :)
@Say (18.01.2014 20:37): Já si to omodoval jen lehce, čili hlavně nezbytné věci jako SkyUI, Unofficial patche, WATER a pár textur. A samozřejmě stopy ve sněhu, bez nich to nejde :)
@Chuck (18.01.2014 21:52): Dyť píšu, že je fajn projet si všechny ty ultra náročné grafické módy (a nastavení na ultara + přes ovladače 8MSAA a SSAO) a mít pořád nad 50 FPS. Jen abych uvedl to reality... 30 je pro mě minimum. 60 bych vyžadoval tak max. u FPS onlinovky ;)
@Say (18.01.2014 21:38): To bych věřil, ale v současné době bys přece na tom měl být podstatně líp, ne?
@FildasCZ (18.01.2014 21:38): Já myslím, že graficky na tom je Skyrim víc než dobře, takže podobný "žravý" mód je vcelku bezpředmětný.
@FildasCZ (18.01.2014 21:38): Já myslím, že graficky na tom je Skyrim víc než dobře, takže podobný "žravý" mód je vcelku bezpředmětný.
@Chuck (18.01.2014 21:00): No on jenom ukazoval, jak to vypada vypadalo to dost realistiky..Ale nejvic, co zralo byla trava vyplnení prazdnych mist.
@Chuck (18.01.2014 20:47): Předtím na notebooku to bylo na 25-30 FPS, bez náročných grafických módů.
@FildasCZ (18.01.2014 20:54): Pak ale nevidím smysl tam podobné módy cpát, pokud ta hra běží bezchybně. Ale každý asi máme svoje nároky.
@Chuck (18.01.2014 20:47): S mody muzes i s nejnovejsi sestavou dosahnout 5 fps ;) ..Jeden typek sebral vsechny mody na grafiku dal je dohromady a mam pocit, ze k ziskani si je musis koupit, nebo vim, je nebyly dostupne ke stazeni a nadhera to byla, ale ty naroky.Ja se svoji sestavou jedu na na nejakych +-20 fps na high
@Say (18.01.2014 20:37): A předtím jsi měl méně? Nikdy mi to nepřišlo zas tak náročné, a to ani s "nebožkou".
@Zoltan (18.01.2014 20:21): Já to začal včera modovat... Sice se ke hraní asi nedostanu, ale je fajn si projet všechny ty grafické módy a mít pořád nad 50 FPS=)
@Zoltan (18.01.2014 20:21): Nie! :)
Yeah, poprvé jsem dohrál hlavní příběh TES hry až do úplného konce! Byl překvapivě docela fajn, zatím nejlepší ze série (ale Morrowindský jsem dal tak do tří čtvrtin, unavilo mě cestování, a Oblivionský tak do čtvrtiny...že bych se k tomu někdy vrátil? Hmmm :))
@bartas (16.01.2014 11:49): Nastastie uz dnes vdaka Steamworkshopu je instalacia SkyUI (ci inych modov) zalezitost jedneho kliknutia v podstate, takze ziadne skusenosti ani nepotrebujes.
@MickTheMage (16.01.2014 11:24): tohle, ale není původní inventář. Tendle je super,ale původní by mě asi umořil. Neměl jsem zkušenosti s instalací modů tak jsem si řikal nebudu do toho štourat nechám původní inventář, ale nešlo to...
@MickTheMage (16.01.2014 11:24): Já celý skyrim (nemodovaný) hraji na gamepadu. Jako trénink a pokání a samohanu.
@musa (16.01.2014 11:07): Ale Lisette nosí gace jak ten kórejský popíkar Psy. :(
http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2012/11/1 ... 005DC-85_634x350.jpg
http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2012/11/1 ... 005DC-85_634x350.jpg
@Bodkin (15.01.2014 20:02): Neviem na com to hras, ale inventar sa ovlada absolutne pohodlne s mysou a klavesnicou - vyfiltrujes co potrebujes, ak toho mas vela a presne vidis, co kde mas. Mozno by som prijal nejaku klasiku a la Morrowind, ale... so Skyrim inventarom problem nemam :)
@Bodkin (16.01.2014 08:50): o užitečnosti se nepsalo. která je "krajšia":).
@musa (16.01.2014 02:23): Serana je užitečnější (btw - DawnGuard linie)
@sxg (15.01.2014 18:12): na seranu jsem jeste nenarazil, ale podle screenu ti napisu: houby leda:).
@Bodkin (15.01.2014 20:02): Architektura, pláně, města a vůbec lokace na celém ostrově. Geograficky to sedí a působí mnohem tak nějak uceleněji. Každé místo má nějaký důvod proč je takové a makové... Ve Skyrimu mi to přijde takové jen na efekt. Dungeony jsou tragické v obou dílech...
UI je konzoloidní děs běs (zlaté nastavitelné tabulky a všechno pěkně přehledné na jednoum screenu jak v Morrowindu, to mi ve Skyrimu chybí dost), vývoj postavy je fallOutovský až moc a do TES mi právě moc nesedí=/
Skyrim je pěkný, ale nelogicky stavěný (včetně NPC). Vlastně podobně jako F3.
UI je konzoloidní děs běs (zlaté nastavitelné tabulky a všechno pěkně přehledné na jednoum screenu jak v Morrowindu, to mi ve Skyrimu chybí dost), vývoj postavy je fallOutovský až moc a do TES mi právě moc nesedí=/
Skyrim je pěkný, ale nelogicky stavěný (včetně NPC). Vlastně podobně jako F3.
@Say (15.01.2014 18:02): Design jako architektura? Souhlasím. Level design např kobek mi ale přišel lepší.
Inventář je šílenství, ani netuším jak se to ovládá na M&K. Ale vývoj postavy je imho lepší, takový falloutovsky freeformovský.
Inventář je šílenství, ani netuším jak se to ovládá na M&K. Ale vývoj postavy je imho lepší, takový falloutovsky freeformovský.
@Bodkin (15.01.2014 17:10): Skyrim má oproti Morrowind navrch tak akorát po grafické stránce (nikoli designové), v dabingu, trošku záživnějších questech a soubojích.
Atmosféra, design, inventář, vývoj postavy... To všechno má Morrowind lépe zmáklé. Jen hudbu a možnosti moddingu mají oba kousky stejné.
Atmosféra, design, inventář, vývoj postavy... To všechno má Morrowind lépe zmáklé. Jen hudbu a možnosti moddingu mají oba kousky stejné.
@Red (15.01.2014 16:44): Nu a zrovna Skyrim mi příjde atmosfericky dost Morrowindí (byť ty severské kraje nejsou tak nové jako Vvardenfell), ale mechanismy jsou relativně lepší.
Hodiny toulání se a miliardy vedlejších a vedle-vedlejších questů zůstaly.
Hodiny toulání se a miliardy vedlejších a vedle-vedlejších questů zůstaly.
Na Morrowind si docela často vzpomenu že bych ho i znovu rozehrál. Když ale o tom přemýšlím dýl, tak si zase vzpomenu na to zklamání z herní mechaniky a hodiny nesmyslně straveného času. Specifickou atmosféru to prostě má, chápu proč je to oblíbená hra. Jinde se mi klady a zápory hry hodnotí docela dobře, TES je celá rozbitá a nezáživná, ale má to v sobě nějaký specifický kouzlo. Stejně ale tak chápu že to není nic pro mě a pro sebe udělám nejlíp když se čehokoliv ze série TES vyhnu.
@Lukaskon (komentář): Síce som Skyrim nehral, ale myslím si, že to nie je ani tak tým marketingom a médiami ako tými obmieňajúcimi sa generáciami hráčov a teraz vlastne aj nehráčov. Sám to pozorujem na svojom okolí, keď sa stretávam s ľuďmi mladšími odo mňa o 5 až 10 rokov a občas padne reč na počítačové hry a vychvalovanie toho, čo je z môjho pohľadu len akousi ľahkovážnou a povrchnou či skratkovitou variáciou na niečo "skutočnejšie" z minulosti. Takto som sa dostal napr. včera do diskusie Baldur's Gate vs. Dragon Age, hoci to môže prísť absurné porovnávať rovnomerne tieto dve hry. Prípadne pred časom mi jeden človek spomenul, že rozohral Skyrim a baví ho čosi také otvorené a ja som do toho začal nostalgicky spomínať na Morrowind a on na to reagoval, že na neho je to už pristaré. Alebo stredoškoláci ospevujúci príbehovosť Assassin's Creed sériu na jednom turnaji v magic: the gathering a pri mojej otázke, čo na tom vlastne konkrétne bolo super a čo sa im najviac páčilo a čo im prišlo výnimočné, sa zrazu nevedeli vyjadriť.
Myslím si, že v jednej veci ako keby bolo možno oddeliť hráča od nehráča - schopnosť obzerať sa späť, zvedavosť na to, čo bolo predtým, čo bolo iné a čo mi môže trebárs i daná séria ponúknuť a zároveň mať aj trpezlivosť na to skúmanie, ak mi užívateľké rozhranie príde náročnejšie, rovnako ako gameplay alebo možno na prvý pohľad nevábna grafika. Tak ako to býva pri iných záujmoch - nielen pri hudbe alebo filme, ale trebárs aj zemepise, cestovaní, historickom kontexte toho, kam sa chystám pozrieť si pamiatky. Inak povedané všeobecná snaha pochopiť a zažiť ten kontext celého toho pestrého spektra, do čoho sa chystám alebo chcem "spadnúť", miesto toho, aby som konzumoval len to, čo je aktuálne vycapené na pulte. Ak nemám žiadnu históriu a ignorujem možnosti, tak mi možno fakt prídu tieto dnešné AAA hry to najlepšie a najzábavnejšie. Lebo nič zábavnejšie alebo iné v danom žánri nepoznám. A zároveň mám pocit, že hry viac a viac mastia ego hráčov, ale zároveň rapídne znižujú náročnosť a nutné inteligenčné predpoklady na hranie. Je to ale asi normálne, že ak som nič nehral, tak to jediné, čo som hral, mi musí prísť super...
P.S.: Toto je všeobecná úvaha a netýka sa Skyrimu.
Myslím si, že v jednej veci ako keby bolo možno oddeliť hráča od nehráča - schopnosť obzerať sa späť, zvedavosť na to, čo bolo predtým, čo bolo iné a čo mi môže trebárs i daná séria ponúknuť a zároveň mať aj trpezlivosť na to skúmanie, ak mi užívateľké rozhranie príde náročnejšie, rovnako ako gameplay alebo možno na prvý pohľad nevábna grafika. Tak ako to býva pri iných záujmoch - nielen pri hudbe alebo filme, ale trebárs aj zemepise, cestovaní, historickom kontexte toho, kam sa chystám pozrieť si pamiatky. Inak povedané všeobecná snaha pochopiť a zažiť ten kontext celého toho pestrého spektra, do čoho sa chystám alebo chcem "spadnúť", miesto toho, aby som konzumoval len to, čo je aktuálne vycapené na pulte. Ak nemám žiadnu históriu a ignorujem možnosti, tak mi možno fakt prídu tieto dnešné AAA hry to najlepšie a najzábavnejšie. Lebo nič zábavnejšie alebo iné v danom žánri nepoznám. A zároveň mám pocit, že hry viac a viac mastia ego hráčov, ale zároveň rapídne znižujú náročnosť a nutné inteligenčné predpoklady na hranie. Je to ale asi normálne, že ak som nič nehral, tak to jediné, čo som hral, mi musí prísť super...
P.S.: Toto je všeobecná úvaha a netýka sa Skyrimu.
@Jab (15.01.2014 01:56): To přirovnání k pokojíčku se mi líbí :) Jako správný hračička si při opětovném hraní her 'upravuji' kde co, ale i když jsem se ve Skyrimu snažil o totéž, bylo to na moji fantazii stále příliš dlouhé. Asi to chce správné dávkování a ne zaměřit se jen na Skyrim jako na jedinou rozehranou hru.
@Lukaskon (komentář): Moc hezky napsaný komentář! :-) Kouzlo TES světů je těžké vysvětlit. Buď jej pocítíš nebo ne. Každopádně to vyžaduje hráčův příspěvek. Morrowind se mi líbil kvůli nápaditému světu. Oblivion mě minul. A Skyrim už mě zase láká svou severskou atmosférou. TES série pro mě nikdy nebude vrcholem RPG. A tvůj komentář vystihuje mé dojmy, jež si mi při hraní vkrádají do mysli. Při vší té své blbosti je vlastně ta série jako dětský pokoj. Spousta hraček stojí za pendrek a do souvislostí a příběhu je může uvést jen lidská hravost a fantazie. Jde jen o to, který z těch "pokojíčků" ti v rámci série sedne nejlépe. ;-)
@AiMLEzZz (14.01.2014 16:53): ted na to koukám, nějakej mod mi tam asi umožníl udělat nádobu na vodu, která se dá, ale použít s jiným modem na potřeby... díky