Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Nejhorší je, že ten Wilksus má částečně pravdu :)) On sice vůbec netuší, že před Diablem zažíval žánr RPG zlaté časy, ale že se dnešní RPG hry snaží to Diablo napodobit, je vlastně smutná skutečnost.
Z Diabla se rozhodně nevyvinula dnešní RPG. Naopak, Diablo formálně založilo novou větev RPG, nebo akčních her, chcete-li. Dnešní RPG se obvykle vyvinuly spíš z Baldurs Gate, které se zase vyvinulo z mnohem starších věcí.
Hellfire mi nepřijde nějak odlišný aby to působilo rušivě nebo abych si řekl "hele, tak tohle nedělal Blizzard"

Sice hry nehodnotím jako víno, ale rukopis Blizzardu zpravidla člověk pozná v tom, že má hra vyladěné uživatelské rozhraní, a působí uceleně (řekl bych "profesionálně"). Nicméně v diskusi o Hellfire Blizzard zmiňuji pouze proto, že jste ho sem zatáhli vy.

EDIT: Počkat, tohle je diskuse o Diablu, ne o Hellfire...
s7 - pochopili jsme se správně, já jen že mě to rušivé nepřijde, Hellfire mi nepřijde nějak odlišný aby to působilo rušivě nebo abych si řekl "hele, tak tohle nedělal Blizzard"

Hm, tak mám dojem, že ti asi vadí na Hellfire jen to, že to neni Blizzard : ), mě třeba to, že D3 dělá Blizzard zrovna neuklidňuje, podle toho co zatím bylo viděno jsem zatim dost zklamanej a je mi celkem ukradený kdo tu hru dělá.

PvT - subjektivně pro mě Blizzard neni nic výjimečného narozdíl od spousty dalších studiích, ale objektivně uznávám, že jejich všechny hry jsou kvalitní, i když s tim mco nesouhlasim, ale jak říkám, je to můj subjektivní pocit. Ale o to tu nejde, jen mě trochu unavuje číst ódy na Blizzard, který prý nedělá hry pro peníze, dělá hry pro svý fanoušky a podle hráčů apod. nesmysly.

Kdyby Hellfire neexistoval, tak já a nejen já bych rozhodně o něco extrovního přišel a kdyby nebyl, tak bych zrovna teď Diablo nehrál, samotné Diablo jsem hrál jednou možná 2x, ale díky Hellfire jsem ho znovurozehrál aspoň 10x, to mluví za vše.
A na Kravskou zbroj si kluci vzpomínáte? Pravda, je to jen easter-egg, který se ještě nadto musí aktivovat. Nicméně v kombinaci s nemožností hrát přes battle.net, ošklivým dungeonem (jedním ze dvou), bugy (jak již bylo řečeno, patche pro Hellfire se zasekly před dalším vývojem těch do základního Diabla) už je to trochu hodně. Na mě. Hrát Hellfire prostě byla otrava.
Slayer: Jenom pro pořádek, Blizz sice není parta Rychlých šípů, ale to nic nemění na tom, že je to jedna z mála značek, možná jediná, která od začátku svého vzniku vyvíjí pouze Top quality hry a právě proto, kdyby Hellfire neexistoval, nikdo o nic extrovního nepřijde.
"pokud tě opravdu nějak bije do očí Hellfire a jeho údajná odlišnost"
Zřejmě jsme se nepochopili - vadí mi rozdílnost konceptu Hellfire a Diabla - tj. když to přeženu, když Ctrl+C a Ctrl+V vrazíš Siege Tank do Baldur's Gate, tak to působí rušivě. Pokud upravíš grafiku, aby zapadala do konceptu, tak to může maximálně zvedat obočí puristům (tohle přirovnání je úmysleně přehnané). Nebo když vrazíš Krtečka do Guernicy (či koně z Guernicy do Krtečka, chceš-li).

Od Diabla 3 očekávám jen to nejlepší, koneckonců, je od Blizzardu, co víc může člověk po hře v dnešní době chtít? .-)
sevencreature: Blizzard se od Hellfire poměrně hlasitě distancoval a stále se tváří, že žádný datadisk pro Diablo neexistuje. A lidi se toho chytli...
s7 - víš ono jde o to, že hodně lidí rádo křičí, že tohle by blizzard nikdy nevypustil, Blizzard s tím nemá nic společného, Blizzard to a tohle jako by to byl spolek Rychlých Šípů co jsou čestní, dělají hry pro hráče a nezáleží jim na penězích apod. kraviny. Jelikož jsem tohle cítil i od tebe, tak jsem jen chtěl připomenout, že za to Blizzard rád bral peníze a prohlašuje, že Hellfire je dobrý, což není div když za to bere prachy.

Grafika mi přijde úpně v pohodě, nevšiml jsem si rozdílu, který by mě hned upozornil na to, že katedrála a ta slizká část je dílem někoho jiného. Ty chyby bych konkrétně chtěl slyšet od hráče, víš, ono v D2 je je opraveno taky tisíce chyb, ale ve hře poznáš zlomek těch oprav a o ostatním kdyby ti někdo nenapsal changelog tak o tom ani nevíš, že tam vůbec nějaká chyba byla.

Jinak, pokud tě opravdu nějak bije do očí Hellfire a jeho údajná odlišnost, tak z Diabla 3 asi lezeš po zdi jako já : ) Nebo se pletu?
no ta slizska cast vypada spis jak o neco ze starcraftu. Mi teda spis slo o to, ze se tu o Hellfire mluvi jako o nejake katastrofe pro Diablo, blbosti, ktera radsi snad ani nemela vyjit, coz.. no.. podle vseho neni, no.
"pokud se od produktu distancuju"
Jaké distancování zase? Co se vám pořád nezdá? :) Sierra prostě přiřadila sekci pro vytvoření datadisku pro hru, která měla vysoké prodeje. Není na tom nic divného nebo nemorálního. To, že Blizzard, který vlastní práva na Diablo franchise dostane za datadisk podíly na zisku je taktéž zcela normální. To jako očekáváte, že si budou softwarové firmy hrát na Červený Kříž nebo co? Vítejte v reálném světě :)

To, že nejde o produkt Blizzardu je vidět vcelku na první pohled.

Konkrétní vady - přečti si changelog k patchům pro Diablo od verze 1.6 výše - tyhle opravy v Hellfire nejsou. Mimo jiné. Osobně mi např. vadí i grafický návrh, který nezapadá k původnímu Diablu (nejde mi o konkrétní grafiku, ale o nesoulad - spíš mi to místy připomíná amatérský mod).
s7 - žádná moje imaginární vina to není, ty si tu psal o rýžování ze strany špatného datadisku, tak ti jen píšu, (kdyby si náhodou nevěděl) že rýžoval i Blizzard, kterému buď bylo patrně bylo fuk, že rýžujou prachy z hodně špatnýho produktu jak o Hellfire spousta lidí mele a nebo to skutečně špatný datadisk nebyl, v čemž mě jen utvrzuje neschopnost kohokoli napsat byť jen jedinou konkrétní vadu.

Pro mě je Hellfire stejně kvalitní jako Diablo, takže těžko můžu na někoho házet nějakou vinu, to je snad jasné.
Protože pokud se od produktu distancuju, měl bych to udělat asi se vším všudy a ne jen na oko, ne?
Slayer: Vážně překvapivé, že když někdo bude prodávat mod, který využívá tvůj produkt, že budeš chtít podíl na zisku. A proč by měla na Blizzard padat nějaká tvoje imaginární vina?
s7 - proč ne? Vždyť Hellfire obsahuje vše co obsahuje Diablo, proč to tedy nehrát. Spousta chyb, ale ještě nikdo neřekl jaké chyby.

K tomu rýžování, pokud to tak je, vina padá i na Blizzard, nedávno jsem četl, že se se šábli o zisk z Hellfiru, takže asi zas tak moc nesmrděl, i když prachy vlastně nesmrdí nikdy.
pipboy: Klasická ukázka rýžovacího datadisku. Lepší než drátem do oka, ale důvod, proč hrát radši Hellfire než Diablo jsem popravdě řečeno nenašel. Spíš mod pro Diablo než datadisk, skoro mi přijde. Největší kvantitativní "přínos" byla asi ta spousta chyb.
No tak Hellfire taky nepodporuje hru přes Bnet a mám počit že po síti vůbec. A království slizu - to je nesmysl, který by se v Blizzard hlavách nikdy neurodil. Navíc, krom monka ty další postavy vypadají stejně jako warrior a rogue, i když mají jiný class skill a jinak se jmenují. Ale mě spíš připadá, že ten datadisk dělali nějací amatéři.
No vlastně to rozhodí celou rovnováhu hry. Ale to mě, jako SP hráče, nemusí vůbec zajímat :-)
osobne tipuju ze to neni tak vybalancovane pro zabijeni nehorazneho mnozstvi casu na battlenetu, nebo tak neco - coz mi muze byt ukradene... ale nehral jsem :)
Taky by mě to zajímalo, zatím každej jen říká "ono se to nepovedlo" ale ještě jsem neviděl jedinej konkrétní důvod.
Akhera - No tak to je pak jasný, že se ti Diablo nemůže líbit :-) V takovém případě je k němu potřeba přistupovat jako k oddychovce...

Co máte pořád proti tomu Hellfire? Mě to přijde jako celkem slušnej datadisk. Ale příběh neřeším...
imho se pribeh a universe obou dilu diabla trochu podcenuje. hratelnostne se mozna jedna o genocidni rezbu, ale i minimalisticky prvni dil v sobe obsahuje jakysi tajemny satanassky feel. je to trochu devalvovany tou absenci prekvapeni, kdy kazdej vi, ze lazarus nema uplne pratelsky umysly, a ze syn krale je diablo, ale pokud si to odmyslite...

co se urcite nepovedlo je datadisk hellfire, ktery je jakoby vytrzeny z kontextu.
Slayer - Ne, já se honím především za příběhem (v Diablu těžko) a za poznáváním nového (po dohrání už taky těžko). Ve RPG hrách mě většinou žene dopředu zvědavost, co bude dál.
Akhera - nejsi ten případ co se rád honí za nabušenym hrdinou a za výbavou? : )

pipboy - teď si nejsem jistej, ale řekl bych že v D1 jsou ty levely skutečně generovaný, zatímco v D2 to spíše působí dojmem pootočení levelu nebo ve velký části levelů jen jinym rozmístěnim budov a doplňků, takže to vidim podobně.
kdybch si tu vytku ke generovani levelu precet u dvojky, souhlasil bych, ale v jednicce jsem za ne celkem i rad, no :)
No právě že mě to docela rychle omrzelo. Znovu už se mi to hrát nechce a to i přesto, že jsou tu i jiné postavy a že v jedné hře nejsou všechny questy. Prostě je to moc rutina.
Akhera - řekl bych, že ty zápory jsou právě to čím je Diablo výjimečné a hrané po letech, neomrzí/znovuhratelnost + generování úrovní : )
Jab: Možná je to jen můj subjektivní pocit, ale mám s SP takovou zkušenost, že po dosažení lvl 30 na normal a založení New Game, se jako by síla nepřátel zvětší směrem k Nightmare, padá víc goldů a lepší itemy. Alespon mi to kdysi takhle připadalo, když jsem to hrál furt dokola jako SP.

btw. kdyby si chtěl někdo vytvořit bojovníka v MP, tak mám u kouzelníka zbytečnou, ale hezkou sekeru, stačí se jen ozvat a je prvního zájemce - Stonecleaver
Btw neexistoval někdy někde mod, který by umožnil nastavovat obtížnost i v základním singlu? Mulťák (méně questů) ani Hellfire (hovadina) se mi hrát nechce. Alternativou by (v horším případě) byl prográmek, který by mi umožnil přesunout postavu ze singlu do multiplayeru (i s věcmi nejlépe).
Na trojku se těším jak malý Jarda, takže proto si musím projet první dva díly :-)

Ale v té trojce, ty brutální souboje a roztrhnutí vojáka na půl apod. To prostě nemělo chybu. Zatím nabírám experience u prvních dvou dílů, abych byl v trojce dobrý a věděl nějak tak, o čem to je :-)

Do dvojky půjdu asi jako do 112. hry :-)

EDIT: No jak se dívám na videa z trojky, tak tam je opravdu hodně nepřátel větších :-) Nedivil bych se, kdybysme na Diabla museli odzoomovat :-)
A v Diablu 3 má být ještě větší. Prý půjde o hlavní inovaci ve třetím díle. :-)
Jinak, když jsem získal resisty na max., tak hra byla šíleně jednoduchá. Vůbec jsem nechcípnul, jen jsem vběhl mezi ty svině a pil lektvary, ale těch mrch bylo kolem mě asi 20 a pohoda. Všecky jsem je rozsekal. Na ďábla jsem spotřeboval 8 lektvarů ale :-)

Jinak jsem ho čekal většího. Byl to takový červený prcek :-)
Buď jsem nebyl při smyslech nebo mi hra zlehkla. Válečník má asi desetkrát lepší přesnost, více vykryje a má větší poškození. A přitom je furt stejný level a vše při starém. Hm :-) Nevím čím to je. Sukuby drtím levou zadní. Kurva, jestli to zakřiknu, tak mě pojebe.
Dneska si to asi zahraju, tak pak povím, jak na tom ty sukuby jsou u mě.
Jinak já na výběr žádnou obtížnost nemám, asi mi to zvolilo nějakou hardcore pivní :-)
Jab: Proč tak rozsáhlý příspěvek? Prostě jsem tím "postupovat strategicky" v Diablu myslel nehnát se kamkoliv bez uvážení a postupovat pomalu a obezřetně (vyjádřeno dvěmi slovy). Nic víc, nic míň. Za mága (za kterého jsem vyšší obtížnosti nehrál) ty možná zběsile teleportuješ po mapě a kosíš davy nepřátel, ale za Warriora tahle metoda moc nefunguje. Pokud i sorceror funguje takhle, tak nevím, proč tu pořád píšeš, jak je Diablo jednoduchá (ve smyslu komplikovanosti) hra (když jsem to samé psal já i PvT).

Na Normal obtížnosti jsem tyhle tyhle problémy nějak zvlášť nepozoroval a ani se skupinami nepřátel nenastaly smrtelné nehody (MP solo).

Pivo: Á, to je jen reakce na jednoho moddera, samozvaného "Taktika".
Osobně bych také řekl, že diablo je jednoduchá hra, problémy nastávají až s Nightmare ale spíše Hell obtížností v Hellfire.

Nový rozměr obtížnosti jsem objevil s nalezením modu Hell pro Hellfire, doporučuju vyzkoušet, kvanta změn, předmětů, nepřátel a obtížnost oproti které je hell obtížnost brnkačka.

The Hell Mod
Jab: To je ale právě to, co vůbec nechápu, proč nemůže Pivo vletět mezi hejno sukub a jednu po druhé je pozabíjet. Tedka jsem si zase na vlastní kůži ověřil, že ti ranged nepřátelé krom Lava lorda a venom spittera jsou úplná másla a válečníkovi neudělají ani to nejmenší. Mám samozřejmě na mysli SP na normal...
7c: Tím jsem myslel, že prostor pro "učení se" je i Diabla (jedničky jen) relativně malý. Což jsem chtěl prokázat na onom kouzelníkovi. Jinak řečeno už během hraní na normal si osvojíš základní strategie hraní a seznámíš se s užitečností jednotlivých kouzel atp. Pak právě moc nechápu, co dalšího si (krom zmíněného lákání nepřátel po skupinkách) představuješ byť i tou "strategií". Pokud se koukneš znovu do toho mého seznamu, tak jako stále použitelných je tam cca pět útočných kouzel (počítaje do toho i golema a stone curse). A byť je mág teoreticky složitejší postavou na hraní (ač je postupem času nejsilnější), tak jen úplný idiot by těch pár kouzel nedokázal vhodně kombinovat.
Multiplayer by teoreticky mohl být jinou záležitostí. Nicméně pokud se bavíme o singlu (kór za válečníka), tak moc nechápu, kde by se bral rozdíl mezi řekněme tebou a Pivem. Možná snad jen v odlišném pohledu na věc, co je problematická situace? Pokud ty musíš lákat nepřátele po páru, tak je to pro tebe standart. Zatímco pro Piva to už znamená, že hra je těžká, jelikož nemůže třebas naletět do hejna succub (tady je samozřejmě i možné, že nezná "tellekilling", nicméně možná se svým válečníkem ještě není schopen teleport používat).
Být alergický na slovo "taktika"? No, ale tady se určitě hodí více. Jinak by mě zajímalo, proč jsi na tohle slovo alergický? :-)
Jab: Mluvím o Warriorovi. Hmm, ale důvod proč jsi tu začal rozepisovat kouzla ve, hře mi trochu unikl. Za Sorcerora jsem to na NM/Hell nikdy nehrál.

Jinak, použil bych slovo "taktiku" místo "strategii" - ale z jistých důvodů (které předpokládám znáš :)) jsem na to slovo trochu alergický :).