A co je povolání bard? Postava s potulnou duší, která má nové možnosti rozhovoru a ve hře nebo jen postava jako každá jiná, která jen ovládá speciální písničku, která všem ostatním sníží odolnost případně nějakou jinou schopnost? Jak tohle mám vědět? Jak můžu vědět zda bude mít skill "chlapec z přírody" nějaké praktické využití nebo muj avatar bude umět jen rozpoznat od sebe bylinky, jak mám vědět zda-li bude hra s těmito vlastnostmi zábavná? Jak mám vědět že to nebude špatná volba která mi v půlce hry vyčaruje na ústech zoufalou grimasu? Je jen jedna možnost, zahrát si hru "nanečisto" a proniknout do jejího světa, porozumět jeho myšlení, jeho charakteristice. Teprve pak je čas na nějaký plnohodnotný zážitek. Jak vůbec chcete podstoupit nějaké větší dobrodružství bez přípravy, když jejímu světu ze začátku víceméně nemůžete rozumět?
Diskuze
Náhodou peniaze tam nie je ťažké získať, nazbieraš všakovaké huby a bylinky, zabiješ pár potvor a máš :) Tak nie je stres ako stres, frustráciu a otravnosť v hrách nemám rád ani ja, ale keď je nejaká výzva, to ma dokáže potešiť.
Last Jedi - Já začínám znova jen když už mi to opravdu nejde (což neznamené jen že jsem si vzala jeden špatný skill). A to špatná rozhodnutí můžou lehce způsobit. V Morrowindu jsem začala znova mimo jiné i proto, že jsem špatně utratila peníze a nakonec mi nezbylo ani na šípy (a získávat tam na začátku hry peníze nebylo lehké) a kvůli další řadě špatných rozhodnutí, které mi výrazně ztížily hru. Nehraju hry proto, abych se stresovala
náhodou Armorer sa veľmi oplatil, nielen, že sa na tom dobre zberali levely, ale zároveň to bolo aj užitočné, pretože som si hneď mohol pekne opravovať zbroj a zbrane medzi bojmi.
A ak si náhodou vyberiem neužitočný skill, tak smola no, budem to hrať tak, predsalen rpg je aj o tom, že to čo si vyberieš, s tým to proste nejak porieš, nechcem si vyberať tú najlepšiu možnosť len preto, že je najlepšia, vždy sa snažím vybrať tú možnosť, či už vo voľbe postavy, možnosti v queste a v skilloch, ktorá mi pripadá pre mňa užitočná a zároveň zaujímavá/zábavná.
Aj vo WoW som hrával feral druida v dobe, keď patril k slabším postavám, ale hral som ho proste preto, lebo ma bavil a lebo som ho chcel hrať, nič viac, nič menej. Preto si dám trebárs aj v nejakej AD&D hre aj barda, aj keď nebude extra silný, ale bude ma to za neho baviť. Ten prístup, že uvidím aké to bude a potom to zmažem a idem odznova mi dokonca pripadá ako taká vypočítavosť, aby hráč nemal proti sebe výzvu, pričom práve to neznáme, pri ktorom neviem čo sa oplatí a čo nie je zábava. RPG, ktoré človek hrá len po bezpečnej ceste stráca zo svojho kúzla, ak človeka nebaví experimentovať a riskovať, tak načo hrá hru, ktorá mu dáva možnosti?
A ak si náhodou vyberiem neužitočný skill, tak smola no, budem to hrať tak, predsalen rpg je aj o tom, že to čo si vyberieš, s tým to proste nejak porieš, nechcem si vyberať tú najlepšiu možnosť len preto, že je najlepšia, vždy sa snažím vybrať tú možnosť, či už vo voľbe postavy, možnosti v queste a v skilloch, ktorá mi pripadá pre mňa užitočná a zároveň zaujímavá/zábavná.
Aj vo WoW som hrával feral druida v dobe, keď patril k slabším postavám, ale hral som ho proste preto, lebo ma bavil a lebo som ho chcel hrať, nič viac, nič menej. Preto si dám trebárs aj v nejakej AD&D hre aj barda, aj keď nebude extra silný, ale bude ma to za neho baviť. Ten prístup, že uvidím aké to bude a potom to zmažem a idem odznova mi dokonca pripadá ako taká vypočítavosť, aby hráč nemal proti sebe výzvu, pričom práve to neznáme, pri ktorom neviem čo sa oplatí a čo nie je zábava. RPG, ktoré človek hrá len po bezpečnej ceste stráca zo svojho kúzla, ak človeka nebaví experimentovať a riskovať, tak načo hrá hru, ktorá mu dáva možnosti?
Já samozřejmě neříkám, že budu hrát za mága, když mě to nebaví jen proto, že je třeba silnější. Ale jde o to, že prostě nevím, jak ten svět vypadá a co v něm využiju a co ne. Většinou když si takhle vybírám skilly, tak asi polovina je těch, co chci a vezmu si je ať jsou užitečné jakkoliv, ale ta druhá polovina jsou ty, které chci aby byly nějak užitečné
Karsaman, MTM: Moje řeč :-)
Akhera: Morrowind nemá žádné neužitečné skilly :-) Je to jen o preferencích hráče...
Akhera: Morrowind nemá žádné neužitečné skilly :-) Je to jen o preferencích hráče...
Cobra - No jistě, ale mně jde spíš o takové podpůrné skilly. Například v Morrowindu je skill Armorer. Vypadal dost užitečně, ale během hry jsem zjistila, že to byly promarněné body
Ako sa sakra da v RPG vybrat spatna postava??? To je ten najdebilnejsi pristup k RP hre, aky som pocul... Ide o postavu, nie o najlepsie skilly, omg :)
Tak to já jsem zase skoro všude poctivej fighter. Mám radší poctivej boj, žádný čáry máry :-)
To je zajímavý :-) Zrovna ve Falloutu snad ani nešlo udělat chybu :-)
Akhera: Na to existuje jeden recept - dělat si postavu podle vlastní představy a ne podle představy autorů :-)
Akhera: Na to existuje jeden recept - dělat si postavu podle vlastní představy a ne podle představy autorů :-)
Last Jedi - Jenže jak víš, které skilly třeba ve hře budeš potřebovat? Některé můžou vypadat užitečně, ale nakonec zjistíš, že je nepotřebuješ
Ja teda neviem ako vy, ale ja som vždy dostatočne opatrný na to, aby som potom svoje voľby neľutoval :D a to sa týka aj výberu postavy. Fakt, že aby som niečo v rgp zle vybral a tak sa mi stalo pred nejakými 10 rokmi pri hraní Fallout 2, lebo som nevedel dobre anglicky :d A inak napr. vo všeobecnosti takmer nikdy si nedávam fightera v rpg, pretože ma nebaví hrať za povolanie rubač, ale vždy sa snažím vybrať si nejakého mága, prípadne klerika alebo zlodeja, podľa chuti. Prestať po čase hrať a dať si to odznova, to by sa mi fakt nechcelo, možno som v tomto aj trochu pohodlný, alebo mám šťastie pri vyberaní, bohvie.
Akhera: Jo, že jsem hru rozehrál znovu v půlce kvuli špatně vybrané postavě, to se mi stalo taky nejednou.
Kupříkladu právě Dragon Age bych už nerozehrál s jiným povoláním než je mág, jelikož ty mají ve hře až něpěkně podbízivou protekci a hra za ně je až primitivní. Jenže já vůl si vybral zrovna válečníka, který v zápalu boje padá na zem jako první :-)
Kupříkladu právě Dragon Age bych už nerozehrál s jiným povoláním než je mág, jelikož ty mají ve hře až něpěkně podbízivou protekci a hra za ně je až primitivní. Jenže já vůl si vybral zrovna válečníka, který v zápalu boje padá na zem jako první :-)
Jo, nelineární hry mám v poslední době též radši až při druhém hraní. U mě je to způsobené tím, že nějaké věci udělám naprosto špatně, nevím o nějakých fíglech, které se učím používat až později a tak nevyužiju plný potenciál hry. Takhle to je u mě u všech komplexnějších her, ale vesměs jsou těmito hrami RPG.
Při druhém hraní už vím, jak danou věc použít, jak se zachovat a je to více efektní, když už jsem si zvykl na celou hratelnost a na všechno ve hře.
Ale jinak první hraní má též své kouzlo, že je člověk v tom nepoznaném světě, takže i první dohrání mě baví.
Takže bych chtěl říct, že vás všecky chápu :-)
Při druhém hraní už vím, jak danou věc použít, jak se zachovat a je to více efektní, když už jsem si zvykl na celou hratelnost a na všechno ve hře.
Ale jinak první hraní má též své kouzlo, že je člověk v tom nepoznaném světě, takže i první dohrání mě baví.
Takže bych chtěl říct, že vás všecky chápu :-)
No, u RPG je dost problém, že si většinou při prvním hraní špatně vyberu postavu/postavy a nevím, jak to vlastně ve hře všechno funguje. Já proto většinou RPG rozehraju nejdřív jak říká Kubulus "nanečisto" a jakmile tyhlety věci zjistím, tak to ani nedohraju a začanu znova. I když zrovna u Diabla to potřeba nebylo, protože v něm žádné složitosti nejsou :)
Tak napr. pri rpg ma vždy baví spoznávať npc, lokácie, príbeh a skúšať varianty a práve to, že pri prvom hraní ešte neviem kde, čo a ako bude, v tom spočíva pre mňa to čaro. Vedie na ďalšie zahratie kde presne čo a ako treba spraviť, to už pre mňa nemá ten zábavnostný a objaviteľský potenciál, ale samozrejme niektoré hry hrám aj viackrát, ale jednoznačne len tie čo ma veľmi bavili, pretože 1.existuje tak veľa zaujímavých hier, že nemám čas hrávať hry viackrát 2.keď si hru pridobre pamätám, tak z nej už nemám také potešenie, ako keď som ju nepoznal.
V podstate ja asi potom väčšinou hier hrávam len "nanečisto" :D
S tými prekvapeniami som to nemyslel ako klasické klišé v príbehu, ale to že nevieš koľko bude miest, ako budú vyzerať, aké tam budú npc, čo budú kecať atď...
V podstate ja asi potom väčšinou hier hrávam len "nanečisto" :D
S tými prekvapeniami som to nemyslel ako klasické klišé v príbehu, ale to že nevieš koľko bude miest, ako budú vyzerať, aké tam budú npc, čo budú kecať atď...
Kubulus:"To je hra, kterou dohraji nejprve nanečisto, prostě zkoumám herní svět, prokecávám všelijaká NPCčka, zkouším různé varianty apod. Potom si tu hru prostě rozehraju znova a teprve v té chvíli si ji začnu užívat, teprve potom přichází ten pocit uspokojení :-)"
Tohle docela chapu, i me takove nelinearni hry (rpgcka) vetsinou vice bavi az pri druhem hrani, i kdyz uz clovek vi o co ve hre pujde.
Tohle docela chapu, i me takove nelinearni hry (rpgcka) vetsinou vice bavi az pri druhem hrani, i kdyz uz clovek vi o co ve hre pujde.
Last jedi: Měl bych doplnit že je to u her, které si zakoupím, nikoliv ty co mám pujčene. Ty pak víckrát nedohrávám. A warez je pro mě urážkou :-)
Typickým příkladem je pro mě Dragon Age. To je hra, kterou dohraji nejprve nanečisto, prostě zkoumám herní svět, prokecávám všelijaká NPCčka, zkouším různé varianty apod. Potom si tu hru prostě rozehraju znova a teprve v té chvíli si ji začnu užívat, teprve potom přichází ten pocit uspokojení :-)
Když to je právě to - mne v hrách nepřekvapí snad vůbec nic. Takže mi to nijak nevadí. A střílečky jak říkám, ty hraju rovnou načisto :-)
Edit: Cobra: Hmm, čas. S tím mám taky problémy. Taky že za rok nedohraju všechno, co na trh přijde, ale musím si vybírat.
Typickým příkladem je pro mě Dragon Age. To je hra, kterou dohraji nejprve nanečisto, prostě zkoumám herní svět, prokecávám všelijaká NPCčka, zkouším různé varianty apod. Potom si tu hru prostě rozehraju znova a teprve v té chvíli si ji začnu užívat, teprve potom přichází ten pocit uspokojení :-)
Když to je právě to - mne v hrách nepřekvapí snad vůbec nic. Takže mi to nijak nevadí. A střílečky jak říkám, ty hraju rovnou načisto :-)
Edit: Cobra: Hmm, čas. S tím mám taky problémy. Taky že za rok nedohraju všechno, co na trh přijde, ale musím si vybírat.
ako sa dá hrať hra nanečisto? :O ja som myslel, že keď už ju raz proste hráš, tak je jedno či to hráš seriózne, alebo neplníš všetky questy/nevyberáš naj možnosti, ale jednoducho už tú hru budeš poznať a nebudeš tak prekvapený :D
Ty jsi fakt padlej na hlavu :D Ale tak když na to máš čas, proč ne :-)
Cobra: No právě že já to tak dělám. Kupříkladu Batman - hra která zaujala snad všechny, co ji hráli - krom mě. První hraní mě moc nebavilo, přišlo mi takové suchoparné, ale dohrál jsem to. Dojmy byly docela negativní a od té doby jsem to dohrál ještě dvakrát a můžu ti říct, že mě to baví zároveň dvakrát tak víc než poprvé. Bohužel, ne vždycky to dopadne takhle optimisticky :-)
Jinak u mě platí jedno pravidlo - pokud hra není lineární střílečka s koridorovým postupem nebo prostě nemá jasný a stanovený směr - hraju ji nejprve nanečisto. Osobně bych svuj stav mohl nazvat "lehkým masochismem", ale zas tak hrozné to jako není, zatim to pořád držím v normálu. A teď mne omluvte, jdu opět dohrát Shellshock 2.
Jinak u mě platí jedno pravidlo - pokud hra není lineární střílečka s koridorovým postupem nebo prostě nemá jasný a stanovený směr - hraju ji nejprve nanečisto. Osobně bych svuj stav mohl nazvat "lehkým masochismem", ale zas tak hrozné to jako není, zatim to pořád držím v normálu. A teď mne omluvte, jdu opět dohrát Shellshock 2.
popkec: No jasně, 4 hodiny jo, ale to obvykle na dohrání nestačí :-) Přeci nebudu trávit několikrát 20 nebo 30 hodin u hry, která mě nebaví. To bych musel být padlý na hlavu.
hm, nebylo by tedy od věci začít říkat "je skvělý skočit z okna", třeba se tim eliminuje ta slabší část lidstva a mortem už nestihne zdrbnout další hru za přeceňovanost.
Cobra: Jenže každej okolo tebe říká jak je ta hra skvělá, tak chceš zkusit co se na ní lidem tak líbí. a 4 hodiny přežiješ i když to není žádná extra zábava
Kubulus: To je jasný, ale přeci je 3x nedohraješ... Nebo jo? Vždyť to je kravina, proč bys to dělal :-)
objektívny názor neexistuje :D
a je rozdiel vrátiť sa k hre, ktorá ma najprv nezaujala, ale prejsť ju celú, pričom sa mi nepáčila a skúšať ju hrať znova, to už je masochizmus...
a je rozdiel vrátiť sa k hre, ktorá ma najprv nezaujala, ale prejsť ju celú, pričom sa mi nepáčila a skúšať ju hrať znova, to už je masochizmus...
Cobra: Já to dělám občas taky - konkrétně hry které mě nebaví hraju víckrát, protože si bláhově myslím, že se mi na ně muj názor poté o něco změní a především - bude objektvnější.
Když někdo chválí děj Vice City a přitom odsoudí náplň Falloutu a BG jako nezajímavé, o něčem to vypovídá :-) (čímž nechci říct, že by VC bylo špatné).
Taky je celkem nelogický dohrát podprůměrnou hru 3x...
Taky je celkem nelogický dohrát podprůměrnou hru 3x...
mňa by zaujímalo odkedy je "preceňovanosť" vnútornou črtou hry...
Už to asi nestihne :-)
mortem... whatever: Ještě si zapomněl na Planescape. A taky na starší "modly" jako Albion, EoBy, Dungeon Master, Ishary, Realms of Arkania, Wizardry VII atp. Já jen, abys to za ten den vše nakonec zdárně stihl. ;-)
4cobra - ta hodnoceni co tady vypisujes, to ma jako znamenat co? jsou to predelavky osmibitovych her na pro ty hry nestandartni herni systemy... wizardry gold mimochodem dostalo ve score snad 3/10 s tim, ze je wizardry 7 je sice genialni (coz si ja nemyslim), ale tahle verze tu puvodni nijak nevylepsuje, spis naopak. a kdyz si srovnas intro puvodni sedmicky a priserny renderovany paskvil z gold verze, tak je to jasny.
nenapadity hadanky v DM, to snad nemyslis vazne. nikde jsem v podobny hre nevidel lepsi. mam pocit, ze nekteri lidi si v DM zahrali jedno patro, aby si mohli odskrtnout polozku ze seznamu...
chapu smysl tvy argumentace, ale imho sis k nemu vybral spatnou hru...
nenapadity hadanky v DM, to snad nemyslis vazne. nikde jsem v podobny hre nevidel lepsi. mam pocit, ze nekteri lidi si v DM zahrali jedno patro, aby si mohli odskrtnout polozku ze seznamu...
chapu smysl tvy argumentace, ale imho sis k nemu vybral spatnou hru...
Psyx: Myslím, že takovýhle dělení bohatě stačí. Jinak to vede akorát k tomu, že si lidi vymýšlej tisíce podžánrů podle toho, jak se jim to zrovna hodí...
Správně! Kolik já odvařil u DM myší!
Už jsem dlouho tu kachnu nemlátil. :melancholic:
Už jsem dlouho tu kachnu nemlátil. :melancholic:
Cobra: Pokud rozlišuješ RPG jen na akční a kecací, tak pak ano, Diablo a DM jsou podobné. Jinak si nemůžu pomoct, pro mě hraní Diabla a DM byl jiný zážitek.
A v RPG jde především o ztotožnění s hlavní postavou, což myslím u starších RPG funguje dobře, neboť musíš používat hodně fantazie :-)
A v RPG jde především o ztotožnění s hlavní postavou, což myslím u starších RPG funguje dobře, neboť musíš používat hodně fantazie :-)
Psyx: No to je přesně to, co jsem si myslel, že napíše 7c, když se tu tak ohání herním odpadem. Jenže akční složka se tam prostě nezapře a spolu s hádankami (zrovna v DM ne úplně nápaditými) tvoří hlavní náplň hry. Navíc hádanky jaksi RPG netvoří, RPG by mělo být z podstaty názvu především o rozvoji postavy, příběhu a o plnění úkolů, což jaksi spousta starších (než Diablo) RPG poněkud postrádá.
Mimochodem, Wizardry 5 dostalo v roce 1994 od Nintendo Power hodnocení jen 2,875/5, Wizardry Gold od Gamespotu v roce 1996 jen 5/10 a od PC Zone UK 30/100, Dungeon Master na SNES od Nintendo Power jen 3,15/5, DM2 3/5 nebo 5/10 atd. atd. Takže bych byl opatrný s tím herním odpadem.
Richmond: Tak jasně, Ultima 7 byla taky o něčem jiném. Jsem chtěl jen připomenout, že Diablo rozhodně není první akční RPG natož RPG obecně a že se mu spousta starších kousků nepříjemně blíží, ačkoliv si to pamětníci nechtějí přiznat.
Mimochodem, Wizardry 5 dostalo v roce 1994 od Nintendo Power hodnocení jen 2,875/5, Wizardry Gold od Gamespotu v roce 1996 jen 5/10 a od PC Zone UK 30/100, Dungeon Master na SNES od Nintendo Power jen 3,15/5, DM2 3/5 nebo 5/10 atd. atd. Takže bych byl opatrný s tím herním odpadem.
Richmond: Tak jasně, Ultima 7 byla taky o něčem jiném. Jsem chtěl jen připomenout, že Diablo rozhodně není první akční RPG natož RPG obecně a že se mu spousta starších kousků nepříjemně blíží, ačkoliv si to pamětníci nechtějí přiznat.
inspirace diabla je jednoznacne treba hra al-quadim od ssi. skvela hra mimochodem. revolucionari je ostatne to jedine, co blizzard nikdy nebyli.
Cobra: I když máš pravdu, že mají Diablo a Dungeon Master podobné rysy (hurá do jeskyně, nahrabat statistiky, předměty a pak na konci zabít bosse), takhle zjednodušeně vypadá většina RPG. Uvedu pár věcí, podle čeho je nemám problém rozlišovat.
1,Například více postav v DM, ačkoliv se to nezdá, výrazně to ovlivňuje strategickou část hry, hlavně souboje.
2,Dál jsou zde zastoupené klasické starosti dobrodruhů z papírových RPG (hlad, žízeň, světlo, náklad).
3,Diablo má proti DM mnohem čitelnější systém (nejen soubojový). V DM si většinou musíš vše vyzkoušet v praxi (například než poznáš, kolik které kouzlo dává damage).
1,Například více postav v DM, ačkoliv se to nezdá, výrazně to ovlivňuje strategickou část hry, hlavně souboje.
2,Dál jsou zde zastoupené klasické starosti dobrodruhů z papírových RPG (hlad, žízeň, světlo, náklad).
3,Diablo má proti DM mnohem čitelnější systém (nejen soubojový). V DM si většinou musíš vše vyzkoušet v praxi (například než poznáš, kolik které kouzlo dává damage).
re: Cobra
"To, co předváděly RPG před rokem 95 bylo Diablu hodně podobné, akorát se to často odehrávalo z vlastního pohledu (DM, EoB, Ultima, kromě některých dílů, Wizardry, do šestky, M&M...)."
Zkoušel jsi třeba něco z Goldbox série? To je opravdu Diablu hodně podobné :-D
"To, co předváděly RPG před rokem 95 bylo Diablu hodně podobné, akorát se to často odehrávalo z vlastního pohledu (DM, EoB, Ultima, kromě některých dílů, Wizardry, do šestky, M&M...)."
Zkoušel jsi třeba něco z Goldbox série? To je opravdu Diablu hodně podobné :-D
to je, jako by ti zeme vzdycky prisla spis jako placka se zalomenym oceanem na kraji. dm proste obsahuje silnej puzzle element, punto. chtel jsi rozdil mezi nim a diablem, tady ho mas.
Zase bych ho nepřeceňoval... Mě přišel vždycky spíš jako doomovka s RPG prvky...
4cobra - vsak to pisu. dungeon master je z dnesniho pohledu uz skoro logicka hra. vetsina pasazi je mozek only.
Pokud považuješ každou novou hru za herní odpad, pak asi jo...
Tak mi řekni jedinou věc, která odlišovala Dungeon Mastera od Diabla... To by mě zajímalo, co vymyslíš (kromě progresivního vývoje postavy a prespektivy).
Čímž taky tvrdíš, že M&M, DM a další vykrádají Wizardry...
90210: Ano, žánr se vydal jiným směrem, protože třeba ve Wizardry byly hádanky natolik obtížný až nelogický, že by to dneska (ani kdysi) nikdo nehrál.
Tak mi řekni jedinou věc, která odlišovala Dungeon Mastera od Diabla... To by mě zajímalo, co vymyslíš (kromě progresivního vývoje postavy a prespektivy).
Čímž taky tvrdíš, že M&M, DM a další vykrádají Wizardry...
90210: Ano, žánr se vydal jiným směrem, protože třeba ve Wizardry byly hádanky natolik obtížný až nelogický, že by to dneska (ani kdysi) nikdo nehrál.
Jezisi, uz zase... :)
nektere stare dungeony jsou sice hack&slash, ale obsahuji hodne vyrazny puzzle element, ktery se postupne z rpg vytratil. nerikam ze je to spatne, ale na oba dily dungeon mastera nedam dopustit. ty hry jsou na dnesni pomery hodne obtizny a zanr se vydal jinym smerem, ktery driv zastupovaly treba betrayal at krondor, ultima 7 nebo realms of arkania.
"Dnešní RPG je logicky RPG z poslední doby... Mass Effect a Fallout 3 například..."
Tzn. herní odpad?
"Hrál jsi vůbec někdy Dungeon Mastera nebo starší Wizardry (od sedmičky dolu)? Vždyť ty hry nejsou o ničem jiném než o procházení dungeonu a mlácení potvor - úplně jako Diablo."
A hrál jsi je vůbec ty? Rozdíl oproti Diablu nespočívá v tom, že by se tam "neprocházel dungeon a nemlátily potvory". Koneckonců, nehrál jsem moc "RPG" kde by se "nemlátily potvory". Čili definice RPG je "mlátí se tam potvory", řekl by neznalý člověk (a vesměs by nebyl nějak zvlášť daleko od pravdy :D).
pipboy: :)
A ještě - "Dnešní RPG se obvykle vyvinuly spíš z Baldurs Gate" pokud pod "dnešní RPG" myslíš to, že současné RPG = Bioware a pod "vyvinuly" = vykradly, tak zcela souhlasím, od BG série Bioware už prakticky jen kopíruje a převařuje to samé pořád dokola.
Tzn. herní odpad?
"Hrál jsi vůbec někdy Dungeon Mastera nebo starší Wizardry (od sedmičky dolu)? Vždyť ty hry nejsou o ničem jiném než o procházení dungeonu a mlácení potvor - úplně jako Diablo."
A hrál jsi je vůbec ty? Rozdíl oproti Diablu nespočívá v tom, že by se tam "neprocházel dungeon a nemlátily potvory". Koneckonců, nehrál jsem moc "RPG" kde by se "nemlátily potvory". Čili definice RPG je "mlátí se tam potvory", řekl by neznalý člověk (a vesměs by nebyl nějak zvlášť daleko od pravdy :D).
pipboy: :)
A ještě - "Dnešní RPG se obvykle vyvinuly spíš z Baldurs Gate" pokud pod "dnešní RPG" myslíš to, že současné RPG = Bioware a pod "vyvinuly" = vykradly, tak zcela souhlasím, od BG série Bioware už prakticky jen kopíruje a převařuje to samé pořád dokola.
Dnešní RPG je logicky RPG z poslední doby... Mass Effect a Fallout 3 například...
7c: Hrál jsi vůbec někdy Dungeon Mastera nebo starší Wizardry (od sedmičky dolu)? Vždyť ty hry nejsou o ničem jiném než o procházení dungeonu a mlácení potvor - úplně jako Diablo. Pravda, v Diablu nejsou žádný hádanky a obvykle nemusíš ani hledat knoflíky na otevření dveří...
pipboy: Málo kdo si uvědomuje, že RPG před rokem 95 byly podobné spíš těm dnešním, akčním variantám, než těm skutečným, ukecaným RPG...
7c: Hrál jsi vůbec někdy Dungeon Mastera nebo starší Wizardry (od sedmičky dolu)? Vždyť ty hry nejsou o ničem jiném než o procházení dungeonu a mlácení potvor - úplně jako Diablo. Pravda, v Diablu nejsou žádný hádanky a obvykle nemusíš ani hledat knoflíky na otevření dveří...
pipboy: Málo kdo si uvědomuje, že RPG před rokem 95 byly podobné spíš těm dnešním, akčním variantám, než těm skutečným, ukecaným RPG...
Myslím, že žánr RPG zažíval zlaté časy až v letech 98-2003. To, co předváděly RPG před rokem 95, mě vůbec nezajímá. (chachá :))
"Dnešní RPG se obvykle vyvinuly spíš z Baldurs Gate, které se zase vyvinulo z mnohem starších věcí."
Co si představuješ pod termímen "dnešní RPG"?
"Myslím, že žánr RPG zažíval zlaté časy až ve druhé polovině 90. let..."
Názor ti nikdo brát nebude, myslím.
"To, co předváděly RPG před rokem 95 bylo Diablu hodně podobné, akorát se to často odehrávalo z vlastního pohledu"
Nevím, ale DM, Ultima, Wizardy a další mi tedy nepříjdou zrovna jako "Diablo z vlastního pohledu" .-)
Co si představuješ pod termímen "dnešní RPG"?
"Myslím, že žánr RPG zažíval zlaté časy až ve druhé polovině 90. let..."
Názor ti nikdo brát nebude, myslím.
"To, co předváděly RPG před rokem 95 bylo Diablu hodně podobné, akorát se to často odehrávalo z vlastního pohledu"
Nevím, ale DM, Ultima, Wizardy a další mi tedy nepříjdou zrovna jako "Diablo z vlastního pohledu" .-)
Myslím, že žánr RPG zažíval zlaté časy až ve druhé polovině 90. let... To, co předváděly RPG před rokem 95 bylo Diablu hodně podobné, akorát se to často odehrávalo z vlastního pohledu (DM, EoB, Ultima, kromě některých dílů, Wizardry, do šestky, M&M...).