Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Jab: Berem vyzvu na vyšších obtiažnostiach ako ako-takú incentívu k znovu hraniu. 50% na mňa je u mňa slušný priemer - prešiel som to raz a to pred 14 rokmi, pár krat som si to potom nainštaloval a hned aj odinštaloval. Na jedno prejdenie je to prijateľné.

Say: Diky :)
Ebb: Podceňuješ onu "výzvu", která je ve hře přítomná na vyšších obtížnostech. Člověk pak musí ony neurony zapnout a dokonce i měnit výbavu, používat jinou taktiku atp.
Say: V D2? Ani nahodou :) Tam je ta presnost naopak velmi vlidna, nemel jsem problem, pokud jsi s tim v D2 problem mel, doporucuji ti zkusit Dawn of War...:)
K čemu auto-attack, když se zruší byť jen o milimetr uhnutím mimo animovanou oblast nepřátelské příšerky. Leda tak na dálku za mága či lučištnici v kombinaci s držením Shiftu.
Skoro mám chuť se na to zase juknout. Jen tak, abych si ověřil, jakou durability už má můj Thinking Cap. :)
Popkec: Multiplayerová hra se snad nedá ukládat, pokud si to pamatuju dobře. Postavy se ukládají průběžně, a pro multiplayer musíš vždy založit novou hru. Ale toho ukládání se neboj, hra je docela krátká a navíc jsou zde tři zkratky (do pátého, devátého a třináctého levelu), které se ti otevřou na určitém levlu postavy. Ještě dodám, že multiplayer jde sice hrát jako postupovka, ale je tam jen pár základních úkolů/bossů, v singleplayeru jich je o dost víc.

A auto attack ve dvojce je myšlen tím, že po prvním útoku na potvoru stačí myšítko držet a postava útočí dál sama. To mě by v jedničce víc štvala nemožnost běhat.
sevencreature: A dvojka měla auto-attack? Já si na ní zničil myš a nevíc mě to na tom vadilo :(. To šlo jako někde nastavit v menu? :-D

Karasman: Tak to mě zrovna moc netrápí, spíš aby to šlo ukládat nějak rozumně ve hře (jako třeba ve dvojce kde to nebylo vyloženě špatný)
Pokud se ale nepletu, tak v multi je naprosto stupidně řešené ukládání savů. Je to už dávno, ale tuším, že multi save se mi ukládal do adresáře s Widlema a když jsem ho chtěl zkopírovat (např. k kámošovi nebo na čerstvou Win instalaci), tak jsem přeišel o všechny předměty.
Má cenu hrát i po dvojce, řekl bych. Svým způsobem je to i těžší hra. Hlavní dvě vady jsou dle mého názoru:
1. Brutální náhodnost u obchodníků. Např. za Warriora zpravidla chcete mít nějaký ten meč s příponou % to hit a příponou haste (nebo optimálně speed - levnější opravy, stejná funkcionalita) - a nejjistější způsob je opakovaná návštěva obchodníků - ve stovkách opakování (což je "opruz").

2. Nutnost klikat pro každý útok (tj. absence "auto-attack" funkcionality).

Jak píše Jab - ideální je hrát multiplayer (jedna jediná muška - "corpse run" může být opravdové peklo a na Hell opravdu není od věci mít záložní výbavu právě pro tyto příležitosti - což v kombinaci se zlatem a alternativními předměty (pro skilly např.) v inventáři může být místy komplikované).
Má to smysl za mága, kterýžto musí schopnosti střídat (imunity nepřátel na živly) a správně používat. A hledat neustále knížky, protože rozdíly v jednotlivých levelech kouzel jsou ohromné.
Stále je to navíc za mága nejjednodušší. Ač se tedy hráč občas velmi zapotí při rychlém prohazování několika schopností.
Ostatním postavám se ale magie také velmi hodí. Ba bez ní jsou rovněž v mnoha situacích nahraní. Což mi vadilo u válečníka, který musí neustále mít schované předměty zvyšující Magic, aby se mohl učit z knížek.
Lučištnice mě štvala, ale tak tomu bylo i v druhém díle u Amazonky (pokud jsem jí tedy nespecializoval na kopí).
Postavu rozehraj rovnou na multiplayeru (jde hrát i v jedné postavě), abys mohl zvyšovat obtížnost. Jinak bys to musel dohrát asi padesátkrát, aby ses dostal alespoň na 30. úroveň. S "datadiskem" Hellfire jde obtížnost zvyšovat i u singlu, ale osobně mně přijde jako opravdu příšerný dodatek (hnusné lokace, totálně překopaná pravidla, stupidní předměty).
Dvojka atmosféru nemá. Jednička ji má na rozdávání, ale gameplay je mnohem slabší.
Popkec: Nemá to smysl hrát po dvojce. Dvojka překonává jedničku ve všech směrech, snad kromě atmosféry.
Ja to hral po dvojce a uz me to tolik nebavilo, je to hodne "orezany". Navic mam dojem, ze se to se vsema buildama neda rozumne dohrat a expeni me nebavilo (dostal jsem se snad nekam do predposledniho patra nebo tak nejak a obtiznost nepratel tam tak vzrostla, ze je muj bojovnik proste nedaval, tak jsem to po nekolika pokusech zabalil). Mozna to nekdy zkusim znovu, ale ze bych na to mel kdovijakou chut, to ne.
Má cenu tohle hrát když už jsem hrál dvojku (dá se na to zvyknout po druhým dílu?). Má to stejnej multiplayer jako II? (procházení kampaně v x lidech)
Moje první RPG co jsem hrál.. svoji zlodějku jsem dovedl k dokonalosti. Nikdo mi nechtěl věřit, že jsem se proklikal, až na 42 level tušim. Nikdy nezapomenu jak mi vypadl Royal Circle s nehorázným armorem.
Vypůjčím si slovní hodnocení od kolegů z PC Gameru ke hře Quake: FUCKING BRILLIANT!
Legenda která mě donutila hodiny a hodiny bez přestávky klikat :-)
"Jemne" trivializovany obsah RPG do podivuhodnej grafickej podoby rogue-like hack'n slash s desivou atmosferou a repetetivnou hratelnostou, bez jedineho puzzle ci hadanky.
Pěkná grafika (dokonce bych řekl, že hezčí, než moje milované D2:LoD, které v tomto směru zaostává proti svému předkovi), zajímavý příběh a správně hororová atmosféra. 85% si prostě zaslouží.
To hej, ale myslím si, že je to možno aj o tom, že niekto sa rád nechá prekvapiť (tým čo je zač jeho postava, aké ma skilly, aká je silná, ako vyznejú jeho rozhodnutia atď.) a niekto zas potrebuje mať určitú istotu v tom, aby si vybral cestu, ktorá mu bude podľa neho najviac vyhovovať.
Kubulus: tak to by si samozrejme mohol, ale ja som chcel poukázať na to, že to neznamená, že keď je nejaké povolanie slabšie, tak je to zaň nehrateľné alebo nezábavné.
Last jedi: Možná nejsou rapidní, ale jelikož to nebylo účelem, aby byl mág nad ostatní povolání, tak bych to, kdybych psal nějakou recenzi, mohl hře klidně vyčíst a nikdo bych nemohl říct ani ň.
Tak ale to máš všade tak, napr. keď som hrával WoW, tak s každým patchom sa rebalancovala sila rôznych povolaní, samozrejme, nikdy neboli rovnako silné, ale niektoré sa zlepšili, iné zhoršili, no a za to najsilnejšie, vždy začalo hrávať najviac ľudí, prípadne ako došlo PvP, tak kopa ľudí sa vykašlala na PvE buildy skillov....
Otázne je, aké kritéria si ty dávaš pri tom čo chceš hrať, ak nechceš hrať to najsilnejšie, tak si stačí vybrať to čo je ti na začiatku sympatické, nie? Však tie rozdiely takmer nikdy nie sú tak rapídne, aby sa to nedalo hrať, napadá ma fakt len spomínaný Lionheart a zopár oldschool HC RPG zo začiatku 90s.
Last jedi: A právě o tom to je! Právě o tom. Právě že ono to tak v reálu chodí, svět takhle funguje, člověk si vybírá povolání který má nějaký využití apod. Jenže tohle je hra a tohle všechno okolo je mi fuk. Ale jak řikám, třeba v Dragon Age, které zminuji pořád kvuli tomu, že ho momentálně hraju, si s partou bojovníků člověk pomalu ani neškrtne, zatímco s bandou mágů to jede jedna radost. Některé hry se tomu dokáží poměrně vyhnout, některé ne. A mě osobně se to nelíbí z toho důvodu, že timhle ta hra vyloženě hráče navádí k tomu, aby hráli za mága. Proto tu hru od začátku rozehraje mnohem víc lidí za tohle povolání a to je podle mne blbě. Já jsem to třeba nyní znovu nerozehrál, ale až to bud hrát příště,zvolím si mága. Toť vše.
Kubulus: na začiatku predsa nikdy neinvestuješ veľa bodov do skillu, + do niektorých skillov dávaj až keď to budeš potrebovať, predsalen o tom je tá hra, aby si vedel investovať body, ani na burze ti nikto dopredu nepovie do čoho máš investovať, predsalen aj tam sú určité "istoty", ale niekedy je risk zisk.
Pak je tu ještě jedno řešení - šetřit body do té doby, než pochopíš, jak to v tom světě chodí :-) Zatím jsem nenarazil na žádnou hru, kde by byl nějaký skill čistě bezúčelně, vždycky se na něco hodily.
Mě přijde že se bavíme o něčem jiném. Já nechci aby byla hra jednodušší, já chci aby měla nějaký účel a šla tak hrát. Jednoduchý princip - proč mám investovat ve hře body do plavání, když tam vlatně není téměř žádná voda? Jak mám tohle vnímat? Jeden příklad za všechny.
ako Cobra má pravdu, ja sa snažím hrať vždy opatrne a "skromne" (tzn. prachy šetrím a v podstate nič nekupujem a snažím sa všetko nájsť v rámci questov/dungeonov etc), aby som sa nezasekol. Možno aj preto mám na konci skoro každého RPG obrovský nadbytok peňazí.
Fakt sa mi to stalo naposledy pred desiatimi rokmi, keď som sa vo F2 pridal k otrokárom, furt som jazdil s karavanami a vystrielal som polovicu obyvateľov hry (väčšinou bohužiaľ questgiverov a obchodníkov :D) a mal som nakoniec tak silnú radiáciu, že ma to zabilo pri naloadovaní akéhokoľvek savu :D
Dobře a co tedy vy, kteří nerozehráváte znovu, děláte, když se zaseknete?
Kubulus: To už jsem tu psal. RPG je od toho, aby sis udělal postavu podle toho, co se ti líbí a ne podle toho, jak jednoduchý a nebo těžký bude procházení hrou.
Mne se take jeste nestalo, ze bych musel nejake rpg rozehravat kvuli slabe postave, tedy krom Lionheart, kde se proste za uplne cisteho maga nedalo v pozdejsi fazi hry prakticky vubec hrat:/ tzn. velmi pomalu se regeneruje mana, mana lektvaru atd... bylo celkem malo, takze bych musel vzdy velmi dlouhou dobu cekat, nez se mi mana obnovi a to se mi tedy opravdu nechtelo. (ale u Lionheart je obecne znamo, ze je docela nevyvazene).
Dle mého, RPG není o hledání nejjednodušší cesty, RPG je o výběru cesty.
možnosť je aj tá, že ak ti jedna classa pripadá silná a druhá classa slabá, tak to môže byť aj tým, že jednu hrať nevieš :D
Kubulus: jasné, že presne netušíš ako sa ti bude hrať za určitú postavu, lebo je to v rôznych hrách iné, ale ten risk je súčasťou hry, predsalen máš na začiatku nejakú domienku voči určitej postave a pri ktorej máš najlepšiu domienku, tú si predsa vyberieš. Aby si vedel, že vocogo presne za každú postavu, tak by si to za každú postavu musel rozohrať a potom porovnávať, inak predsalen archetypy postáv predsalen pozná každý kto hral aspoň tri rôzne hry a vie, že mág proste nebude behať v plátovej zbroji a kosiť melee zbraňami a zlodej nebude metať firebally, zatiaľ čo bojovník určite nebude špecializované na liečiace kúzla...Navyše väčšina hier mám popisky povolaní buď priamo v hre, alebo v manuáli.
Takéto testovanie mi príde ako kazenie si zábavy a risk je jej súčasťou. Je to ako keby si chcel vedieť ako presne film dopadne predtým, než si ho pozrieš.
Cobra: Výběr postavy máš k tomu, abys dosáhl odlišných výsledků, aby si hrál jiným způsobem, aby tam nebyla jen jedna čistokrevná volba. A když už, tak aby to bylo nějaké vyvážené, aby to mělo systém. Kupříkladu mág bude dobrý na bosse, naopak fighter si lépe poradí s běžnými nepřáteli. Ale když je hra za mága procházkou růžovým sadem a s fighterem padáš po minutě k zemi, tak tu je něco špatně.
:),jde přece o hovno,nehrál jsem RPG ze staré školy,ale které jsem hrál,tak se mi ještě nestalo,abych to musel rozehrát znovu,protože jsem špatně investoval.Vyjímka byla D2:LoD,kde jsem jako lamer špatně zainvestoval a nebyl jsem schopen se dostat z prvního aktu na nightmare.
Jinak ať to byl oblivion,nebo morrowind,tak stejně od půlky hry je z každého takové hovado,že i mrmlem zabíjí.
A to hraji také všechno možné jen ne bojovník.Třeba teď Dragon Age hraji za lučištníka a taky to je ojeb jako prase,ale dá se to.
Pokud tedy už nějaký ten pátek něco hraješ,tak už +/- ty kouzla a jiné serepetičky znáš,takže investuješ už téměř automaticky.Důležité je aby ten daný skill/kouzlo ml plošný účinek,nějaký ten heal,atd,atd...
furt dokola :)
Kubulus: Ale to je na tom právě to dobrodružství :-) Prostě si nakonfiguruješ postavu podle toho, co ti přijde užitečný, a buď to trefíš a budeš mít cestu snažší, a nebo netrefíš a bude to složitější. Doby, kdy bylo potřeba velmi opatrně rozdělovat body už jsou dávno pryč...