Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@mazar1234 (12.02.2014 22:54): Treba Betrayal at Krondor ma dobrej bojovej system, ale taky mam nejradsi system z BG/IWD.

Na BG me vadi jen par detailu, nejvic bych asi uvital, kdybych mel u vyhozenych postav z druziny mozost rict jim, aby na me pockaly v Naskhelu, Carnivalu, Beregostu nebo Fiendly Arm Inn. Kdyz osvobodim Dynaheir a jako vzdy pro ni nemam misto v parte (tzn. najmu ji a obratem ji zase vyradim), tak na me porad ceka v dire v Gnoll Stronghold, coz je a) divny a za b) vopruz, protoze tu lokaci diky prepalenymu respawnu nemam rad a podruhy uz bych se tam nikdy nevracel.
@Jab (12.02.2014 21:33): Jak jsem si teď dala BG2 v multiplayeru, musím souhlasit, ten systém je fakt dobrý. A grafika boží. I těch 10+ let po vydání vypadá dobře, tím se kdejaká ve své době high-end hra nemůže pochlubit.
Ten NPC project je vážně sranda. Zabili mi Khalida (díky bohu!), a já se můžu Jaheiry vyptávat, proč se tak mračí nebo co si myslí o mém vůdcovství. Ty odpovědi stojí za to.
@Red (12.02.2014 22:10): Súperi zdrhajú vo Falloute len jedno kolo. Keď namiesto naháňačky zostaneš stáť na mieste a ukončíš kolo, v ďalšom ťahu sa dá súboj normálne ukončiť. ^^
@90210 (12.02.2014 19:58): Co se týče toho co autoři zamýšleli nebo nezamýšleli tak to se můžem dohadovat. Velká většina věci mi přišla prostě nedodělaná, nikoliv zamýšlená. Třeba to zmatení jakto že Khalid/Jaheira nebo Xzar/Montaron nic neřeknou k nashkhelským dolům, to je naprosto nelogické. Stejně tak ten zlej trpaslík, Safana atd., jsem si řikal že to je prostě asi zubugovaný a ten úkol/rozhovor s vysvětlením se nějak ztratily.
@Richmond (12.02.2014 21:48): To já nenarazil na lepší, mně osobně tahovky moc neberou. A fallout boje jsou kapitola sama o sobě. Nejhorší jsou hromadný souboje nebo když ti nějakej nepřítel začne utíkat, to potom abych si vyhradil hodinu času.
Hmm... Nevím, no. Instaluji si do toho pár modů a oldschool nebo hardcore pocit se nedostaví. Aj bez vyššího rozlišení v Tutu (v BG1 GUI modu) mi to přijde stále jako velmi hratelné a graficky slušné RPG. Nějak z hraní NWN 2, Witchera či teď Mass Effectu nemám pocit, že by se od BG vyskytl masivní rozdíl. Ani mě hraní nebaví méně. Při vší úctě ke třem zmíněným má BG stále snad nejlepší systém soubojů, jaký jsem u RPG zažil (Falloutu to uniklo jen kvůli tomu, že zapojení družníků nefunguje a je spíše cestou do hrobu). Což bohužel neznamená také nejzábavnější (hlavně v případě tun minionů jako v IWD).
@Zero (12.02.2014 20:18): Vono je otázka co to přesně znamená "oldkool"...Já bych spíš napsal, že BG a spol asi jsou oldschool, nicméně rozhodně nejsou hardcore, tam není nad čím dumat :)
BG mi moc oldschool teda nepřijde. Svůj věk sice už má, ale nepřijde mi, že by bylo nějak zastaralé nebo pro dnešní hráče nestravitelné.
@Jab (10.02.2014 23:23): Ja tam zadny rozhovory navic (nedejboze romance) proste nepotrebuju. Me ta hra kupodivu bavi tak, jak ji autori zamysleli a udelali...

Tem, kteri BG nikdy nehrali, ale uz si shaneji info o pripadnych modech, bych doporucil, aby BG proste nehrali a dali si spis nejaky novejsi RPG typu Dragon Age. BG neni pro ne, je to 15 let stare oldskoolove RPG a hledali by tam neco, co v ty hre proste neni.
@Sinister (12.02.2014 14:41): Nejspíš půjde i o to, že představa hráčů o tom, co je vlastně zlo, je dost naivní - mé dojmy po čtení stížností jsou často takové, že hráč se snaží o "roleplay" debila. Nové BioWare hry tuhle "problematiku" ale hádám úspěšně převedly do svému publiku stravitelné verze teen "dark" dramatu (styl "brooding" Eragon - který ve výsledku připomíná spíš ten ptačí význam .-).
@Red (12.02.2014 14:27): Jednička je na tom ještě dobře. Resp. bych řekl, že při těch poměrně jednoduchých volbách je na tom hraní za dobráky a zlouny cca stejně.
@Red (12.02.2014 14:27): No, to si moc na svoje v Infinity hrách nepřijdeš. Taky jsem to zkoušel. Lehce by se o tom dalo polemizovat u BG2 (opravdu jen trochu) a samozřejmě u P:T, ale až do příchodu nové éry Bioware o nějakém smysluplném hraní za záporáka nemůže být ani řeč.
Zkoušel jsem zápornou cestou hrát Jade Empire - dalo se, akorát, když jsem teda chtěl mít zásady, tak jsem v několika chvílích trošku ztrácel, protože mi chyběla záporná reputace (nějaký kouzelný styl jsem se nemohl naučit, protože jsem nebyl dost 'sevřená pěst'). V KOTORu potom je záporák dost v pohodě a už jsem cítil zadostiučinění - totéž platí pro Mass Effect (kde záporák je tedy podřízen roli Shepard(ové)a - tedy může to být bezohledný voják) a kupodivu i pro Dragon Age.
Tak hraju za zlouna a připomněl jsem si že ta hra na něj není moc dělaná. Místo toho aby se mě každej obával tak i nejposlednější služka nadává mý šestičlenné partě obávaných zabijáků do ubohých zlodějů. Nemůžu se držet svý postavy (chlapík co nedělá zlo jenom pro zlo ale nenechá si líbit žádnou urážku). Čím víc na ně odpovídám taseným mečem tím víc lidí mě uráží :D
@FildasCZ (10.02.2014 08:01): Dialogů je o dost více, přidává to questy, reakce družníků na dění... Považuji to za dobře odvedenou práci. V případě Hendryka (viz readme) dokonce profesionální, páč opravdu nikdo ze scény neuměl psát jako on. Žel zmizel velmi rychle a dodnes na něj jen melancholicky vzpomínají.

@Sinister (10.02.2014 09:53): Je, není... Těžké odpovědět. Kulyok a další modeři si vytvořili své navazující mody pro Xana, Ajantise a další. Veskrze to funguje. Nevím ale, jak to funguje v BGT, neb s tím nehraji. Tutu bylo vždy lepší a BGT byla vždy spíše nouzová varianta. Mod samotný samozřejmě není součástí tutu ani bgt (resp, jejich instalátorů) a je třeba jej do nich instalovat.

@Sadako (10.02.2014 12:26): Na základní BG s TotSC tuším nefunguje. Opět dejte tomu tři hoďky a vytvoříte si stabilní instalaci BG Tutu s krásným GUI, mapou atp.

@90210 (10.02.2014 12:26): Imoen v modu na můj vkus mele až moc. Ale že ten mod přidal zrovna nad tělem Goriona dialog mi přišlo zcela vhodné. Přičemž obsahuje hnedle několik možností pro charaktery dobré i zlé. Prosím komentujte ten mod alespoň po nějakém minimálním nahlédnutí do dialogů přes wordpad či tak. Ne že byste neměli v něčem pravdu a romance s Ajantisem (při zvolení jedné z linií která je jak z dívčího románu) za určitých podmínek opravdu připomíná telenovelu, ale najde se spousta dialogů, kvůli kterým stojí za to ten mod vyzkoušet. Hlavně zmíněný Hendryk uměl skvěle psát a nevychvaloval bych jej, kdyby tvořil dialogy úplně mizerné. Výsledek je každopádně nesrovnatelný třebas s Banter packem pro BG2 (ten za to nestojí). Prošel jsem dost NPC modů, abych pochopil, že kvalitní je skutečně jen malá menšina. Ale tenhle mezi ně patří.
No, s Imoen by se v romanci daly dělat veselé věci. Třeba kdyby po zážitcích s Irenicem ve své vrozené submisivitě začala něco podobného chtít i od svého velkého brášky :))
Mo moment, to s tím společným otcem - CHARNAME (a Imoen a další) má být přece "výsledek doby Nesnází, kdy bohové kráčeli po zemi"... jenže to bylo kurefski dávno, ne?
Tak jak by mohl mít CHARNAME a Imoen (a další) společného otce? Není to spíš jejich prapraprapra.....děda? :)
Anebo se Bhaal toulá po světě ještě v "současnosti" a užívá si se smrtelnicemi ostošest?


EDIT: Hru za mága (i v prvním díle) naprosto zbožňuju! A Iomen zlodějka/mág mi nevadí, ba naopak!! A Jaheiru nesnáším!
Jsem ultra-hipsťa B-)
A já myslel, že EMOen byla odjakživa mák. Tak moc mě ta postava brala=)
@90210 (10.02.2014 12:52): Taky nechápu, proč z ní je mág. Přijde mi to jenom jako příběhová berlička, aby ji mohli zahalení čarodějové odvést spolu s Irenicem. Jiný důvod snad ani není.
Mno, takze udana stranka uz neexistuje, projekt byl presunut na http://imoen.blindmonkey.org/ a cely se predelava a dodelava pro TOB, ale uz zase ani slovo o progresu.

Jinak Imoen je sestra nevlastni a jeste navic s netypickym fotrem, takze bych se nad pripadnym incestem neusklibal, ono to zas tak horke nebude. Navic s pomoci tohoto modu je mnohem snadnejsi prohloubit pratelstvi nez se dockat nejakeho techtle mechtle.

Za detem pristupny bych ale mod nepovazoval, popis toho, cim si Imoen v Irenicovych prackach prosla, je prece jen trochu hardcore.
To, ze autori ve dvojce z Imoen udelali mou sestru, obdarili ji prisernym portretem (portrety ve dvojce jsou vubec samostatna kapitola) a co je nejhorsi - dualnuli ji na maga, jsem jim dodnes neodpustil.

Podotykam pro ty co to nevi - Imoen byla v prvnim dile narychlo dodana postava, aby hrac nezacinal uplne sam, nema proto ani zadny dialogy s jinymi postavami. Tato postava mela byt puvodne muz valecnik, ale autori meli pocit, ze hrac potrebuje mit co nejdriv po ruce cistyho zlodeje a proc z nej neudelat holku, zejo...
@Sinister (10.02.2014 12:16): Mod byl pro dvojku SOA, pracovalo se i na verzi pro TOB, ale uz dlouho jsem nic nezaslechl. stranky byly www.imoen.org.

Jinak se ten mod da instalovat i bez toho, aby se s ni hrac musel nutne vychrapat. Tenhle mod byl takovym predobrazem Banter Packu. Problemem je kompatibilita, myslim, ze nema rad zadne dalsi instalovane mody. Ale treba to opravili, nevim. Kdysi jsem cast prelozil, ale nakonec to nedopadlo...
Heh, právě jsme s Imoen pohřbili Goriona a ona řekla, že nechce, aby umřel někdo další, protože další pohřeb by už asi nesnesla. O pět sekund později mě sežral vlk. :-D
Pokud to není dle Vašeho názoru irelevantní, můžete mi sdělit, zda jste s tím modem hráli? A případně který družník Vám nevyhovoval? Odtud bychom se totiž mohli odrazit k nějaké hodnotnější debatě. ;)
To zní zajímavě, musím to vyzkoušet. Třeba to pak pro mě bude hratelnější. Dialogy mezi postavama v partě jsou pro mě jeden z hlavních přínosů BG2 oproti jedničce.

Už mám nainstalováno, zítra mi končí zkouškové, tak se do toho pustím. :-)
@90210 (09.02.2014 15:47): Mně by to žíly netrhalo tak či tak. ;-) Mám oba díly prochozené a do toho domu lezu už bez zamyšlení. Faktem tedy je, že bez třebas NPC projectu už bych jedničku nehrál. Ty postavy, co dělal Hendryk (nebo Henryk?) jsou opravdu napsané geniálně. Zejména Jaheira a Khalid či Montaron a Xzar. Hlavně ty druhé dva doporučuji za zlé. Ten kluk si s nimi opravdu vyhrál. Xzar do detailů propracovaný psychouš konečně. A naopak v druhé zmíněné dvojici se člověk dozví, proč by Jaheira vůbec o nějakého Khalida zavadila pohledem. S tím modem jsou pro mě tyhle NPC na vrcholu všech NPC, které jsem v RPG hrách kdy zažil.