Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@StriderCZ (10.03.2014 20:51): čeba něčo takového? Morrowind: Rebirth ?

jináč takhle nějak by se měla dělat rpgčka dneska
". We want each NPC in every town, village, or camp to have his or her own personality and back story.

We have decided to approach this mod town by town, and release each one when it is finished. We hope to ultimately replace the dialogue for every NPC on Vvardenfell, and so far we have completed 8 towns and a big city. "
@StriderCZ (10.03.2014 20:51): MGE XE je extrémně náročný, protože je docela špatně optimalizovaný. Potřebuješ opravdu pořádný HW, abys měl to, co vidíš na screenech. CPU na daleké vykreslování, GPU na shadery. Spolehlivě nejnáročnější proces, na jaký jsem narazil. Dokonce Crysis 3 na ultra mi jel plynuleji=)

Jako výchozí bod bych bral ten Crysis 3. Pokud ho nerozjedeš plynule na high, budeš muset odebírat na shaderech a dohledu u MGE XE.
Připojuji se k přání na seznam modů pro Morrowind dnešní doby (tedy "normálních" modů, typu must have, které nejsou extrémně náročné na procesor apodobně)...
@90210 (10.03.2014 19:54): Ale jo samozřejmě, kdo chce psa bít, hůl si najde, rozdíl je v tom, že já jsem psa bít nechtěl, ty hole mi samy nechtěně padaly do rukou...

Co se týká příběhu, tak jsem se snažil do jeho hodnocení netahat to zaplevelení vedlejšími questy, a od začátku jsem si byl vědom, že si toho beru moc a je potřeba se s tím vyrovnat, taky jsem to dohrál. ;-) Příběh spíš hodnotím v souvislosti s ostatními díly. A podle mě Daggerfall má příběh lepší (určitě i Redguard a možná i Battlespire ale tam je to tak na hraně...) a to hlavně u mě ve dvou věcech. Nejsi vyvolený zachraňující svět (přece jenom tohle klišé u mě trochu ztrácí body) a není v něm nastavovaná kaše ve formě několikrát se opakujícho toho samého (3x získej titul Hortatora a 4x Nerevarina), když se tahle část v příběhu objevila, tak jsem si vzpomněl na zoufalý příběh v Aréně, kde osmkrát zopakuješ to samé. Jo a taky ještě jedna věc mi na tom příběhu vadí a to ta fáze, kdy mi Vivec přesně do puntíku vyžvaní jak přesně mám zabít Dagoth Ura, včetně toho, kolikrát mám do srdce bouchnout kladivem a kolikrát říznout nožem. Vyvrcholení je prostě vyžvaněno dřív než finále vůbec začalo. Výborný příběh prostě u mě takové chyby mít nemůže, není to tedy výborný příběh, jen dobrý s chybami. ;-)
@Crash (10.03.2014 19:27): Po recenzentech nemuzes chtit zazraky, jestli v necem s Milousem Zemanem souhlasim, tak v tom, ze novinari jsou vesmes idioti a herni "novinari" ani nejsou novinari v klasickym slova smyslu, ale nactileti kamosi nekoho, kdo se nejakym zahadnym zpusobem dostal do nejaky redakce, kteri meli pocitac, znali nejaky hry a byli schopni sestavit par vet. Cest vyjimkam.:0)

Podle me je Morrowind super hra (viz. moje hodnoceni) a hral jsem ho, aniz bych si k nemu cetl jakoukoliv recenzi a to v dobe, kdy uz byl na svete Orblivion. Jsem clovek, kterej nejen ve hrach hleda spis to dobry, ty tvoje pripominky jsou urcite na miste, ale podobne bych byl schopnej sestrelit kazdou hru.

Podle me ma Morrowind podcenenej pribeh, libil se mi. A bylo dobry neplnit vsechny questy, neplenit vsechny stale stejny dungy a nehlasit se do vsech gild, jinak by se z toho clovek posral. To pripoustim.
@90210 (10.03.2014 16:27): OK to je samozřejmě pochopitelné, že to Bethesda takhle udělala, ale není to důvod abych skákal radostí do stropu a dával 90-100%, jako spousta tehdejších recenzentů. Mých 70% převedeno do lidské řeči znamená, že hra se mi celkově líbí, hrát se to rozhodně dá, ale prostě je tam mnoho chyb, které nejde přehlédnout.

Co se týká modifikací... Jo jasně to je obrovský argument, který naprosto respektuji, slintám nad obrázky které Say vystavuje na Flickru a říkám si, že jednou určitě si to omoduju a dám znovu třeba jen tak na toulačku. Ale na první hraní jsem chtěl prostě vědět jaká ta hra je v původní verzi a ohodnotit tak originál. I když vlastně to není tak úplně pravda, protože jsem měl aplikovaný Morrowind Code Patch a nějaký Widescreen mod...
Morrowind jsem rozehrál několikrát, ale nikdy nedohrál. Prostě mně ubily ty Potěmkinovy vesnice....
Ale třeba se k tomu někdy dokopu...
@Say (06.03.2014 16:48): Hele ve Score byly obrazky z Morrowindu uz minimalne 2 roky pred vydanim, byvaly tam pomerne casto a mam pocit, ze vypadaly zhruba stejne - tj. skvele, jak nakonec hra vypadala kdyz vysla, to uz jsem Score nekupoval, ani nic jinyho o novych hrach nesledoval. Hromadu Score mam u rodicu, az se tam nekdy dostanu, tak to muzu projet a oscanovat pripadne.

@Crash (10.03.2014 14:58): Vesmes souhlas, clovek by ale mozna nekdy chtel moc a kdyby to obcas nebylo cut n` paste, tak by ta hra nikdy nevysla, uz tak byla ve vyvoji strasne dlouho a pro Bethesdu bylo jeji vydani/uspech existencni otazkou. Na druhou stranu tady mame pluginy, ktery upravujou snad uplne vsechno, zejo...
@Crash (10.03.2014 14:58): Tohle mělo být v komentáři!=) Díky.

No je zajímavé, jak jsem na vanillu už téměř zapomněl. U mě mají města díky Childer of Morrowind módu docela dost nových NPC. Morrowind Comes Alive taky dodává dost nových, ale bohužel autor neřešil moc kompatibilitu s ostatními módy. Když pak přidám módy od abota (water life, scenic travels, birds) a další oživující maličkosti, najednou se stávají z obydlených lokací opravdu žijící osady=) Zrovna teda nemám po ruce žádný screen, který by to názorně ukazoval=D
@Say (10.03.2014 14:02): Na to ti rád odpovím. Hnalo a drželo mě to, že jsem to prostě chtěl dohrát a dozvědět se jak ten příběh skončí, svůj podíl na tom mělo i to rozjetí deníku na Oldgames, protože pak je mi to blbý veřejně říct, hele mě to neba, já to nedohraju a nedopíšu i když kdyby to bylo hodně blbý tak to udělám. Troufnu si tvrdit, že na strávení takovýho času ve hře musí být člověk trochu magor, což nepopírám, zvláště když jsem se utopil v těch vedlejších questech.

Lokace mi ze začátku učarovaly v podstatě všechny, houbová krajina Ascadian Isles, pustina Ashlandu, zelený Grazelands, nebo rozkelané Azuřino pobřeží to všechno je fajn a v krajině jako takové jsem neviděl problém. Ve městech to bylo už trochu problematičtější ale i tam byl první příchod do Pelagiadu, Balmory, Caldery nebo Ald'ruhnu celkem okouzlující. První problém jsem si uvědomil v tom, že města nejsou města ale opuštěné osady. V tom prostě Arena nebo Daggerfall dokázaly vytvořit mnohem lepší dojem. Ale říkal jsem si OK je to ručně děláno, žádný generování jako v předchozích dílech, musí to být menší. Jenže pak přijde Vivec a vidíš prostě CTRL+C a CTRL+V, kurňa tak to ty města mohli klidně generovat ale udělat je alespoň velký. A když už je udělali malý, tak mohly být alespoň živý, to prázdný náměstí, když jsem v pravý poledne dorazil do Balmory mě straší ještě teď a už jsem ho zmínil několikrát. O vylidněném velkoměstě Vivecu škoda mluvit. OK možná tehdejší technické omezení, asi by to na tehdejším HW neběhalo, ale když prostě víš, že tohle v předchozích dílech zrovna fungovalo, tak je to člověku líto. Nalezneš první svatyni a říkaš si hmm dobrý, najdeš desátou a marně doufáš, že to bude alespoň trochu uvnitř jiné. A za slovo "svatyně" si můžeš dosadit slova "hrobka", "jeskyně" nebo "dwemerské ruiny".

Dialogy já čtu docela pozorně, jako nevím co už jinýho by mě v takové hře mělo bavit, když ne dialogy. Já jsem příběhový, nemusí to být lineární příběh, stačí mi útržky, náznaky, a nechat pracovat svojí fantazii, dělat si poznámky, stavět z informací skládačku, to mě baví, takže jsem toho četl hodně, v hlavní linii vše, v questových věcech taky vše, v knihách jsem si vybíral, to bylo skutečně mnoho, ale dočítám je dodatečně na netu. A z těch keců okolo jsem si vybíral sem tam něco náhodně a vše co se mi zdálo, že by mohlo v daném kontextu zajímavé. Ale i zde prostě člověk bojuje s kvantitou stále se opakujících informací a interface ti nijak neumožňuje s nimi nějak rozumně pracovat. O tom jsem ani nepsal...

Stejně tak jsem nezmínil šileně nevyváženou ekonomiku. Na jednu stranu penězmi velmi limitovaní obchodníci, to bylo OK, kdyby ovšem na druhou stranu hra neoplývala takovou hromadou extrémně drahých předmětů, že i přes toto omezení a prodej těchto předmětů pod cenou, jsem se nakonec stal neuvěřitelným boháčem. Dobrý úmysl, ale špatně provedený. Stejně tak to výborné levelování pomocí skillů, které je ovšem posléze naprosto nabouráno využitím trenérů, kdy právě ve spojení s tím, že nevím co s penězi, se za pár šupů můžu vytrénovat skoro ve všem na max.

Nejvíc mě ale mrzí ta loutkohra, ve kterou se proměnily ty questy. Když na začátku přijedeš do Seyda Neen tak jen tak mezi lidem jde šeptanda, že zmizel nějaký výběrčí daní. Nikdo ti neřekne, že ho máš hledat a kde ho máš hledat. Když náhodou najdeš jeho mrtvolu, nikdo ti zas neřekne co máš dělat, já si promluvil se strážemi, ty mě poslali za jedním z těch úředníků. ten tě požádá, abys vraždu vyšetřil, ale zase ti neřekne kde co hledat, teprve pátráním mezi lidma zjistíš, že měl přítelkyni, ta slyšela jak se s někým pohádala a ten přizná, že ho zabil kvůli vysokým daním. A ještě si můžeš vybrat, jestli ho necháš být, nebo ho udáš. Když jsem dokončil tenhle quest tak jsem byl natěšenej jako prase, a říkal si, že jestli to takhle půjde dál, tak jsem v ráji. A pak přišel pád na držku, přines, sežeň, doruč, zabij. Tam a tam takhle a takhle, na nic se nevyptávej a hlavně nemysli...
@Crash (10.03.2014 13:51): No ale mohly být konkrétnější. Zajímalo by mě, co tě nejvíc hnalo a drželo tolik hodin. Které lokace tě učarovaly, kde jsi naopak byl zklamaný z "prázdných beden", které NPC tě donutily číst pořádně jejich dialogy atp. Že Morrowind trpí syndromem kvantity nad kvalitu všichni tak nějak víme nebo tušíme=)
@Say (10.03.2014 13:24): Za prvý mě čeká obsáhlé dopsání deníku na Oldgames.sk a za druhé kdo by to četl... ;-) Ale musel jsem se sakra držet na uzdě, aby to nebylo dlouhý jak F.L.Věk, těch dojmů je skutečně mnoho.
Netuší někdo, jaké jsou příkazy do konzole pro zpomalení času (slowmo) nebo ještě lépe stop time?
@Say (06.03.2014 02:31): Jedinej důvod, proc si koupit herni pc.Nejsou hry, ktere by me okouzlily.
Jo a jeste shogun 2 chci si vychutnat mit obrovskou bitvu v plne grafice a ne jen pulenou.
Skyrim je takovej mrtvej a me neokouzlil, jako TES 3 ci TES4 ..Preju si, aby jednoho dne.Bylo nejake legendarni rpg, kde je všechno, a aby to fungovalo .Zatím to je jen sen,
Seyda Neen za bílého dne. Ty odrazy na vodě má tenhle modifikovaný engine zatím nejlepší jaké na poli RPG jsou. Skyrim to např. absolutně nezvládá a zatím se ani nenašel žádný modder, který by systém odrazů překopal.
Mno... Celkově jsem podobě, jako teď u mě Morrowind má věnoval dohromady určitě víc jak 50 hodin. Nepočítám gameplay a všechny předchozí pokusy.
@Sinister (02.03.2014 22:16): "Jak si popřít vlastní tvrzení, lekce 1" :D jelikož s tím zkušenosti nemám (myslím tím modování Morrowindu) tak to složité bude, proto bych byl rád za návod :)
@Arc (02.03.2014 22:10): Ze zkušenost vím, že to složité být nemusí vůbec - použiješ MGSO a hotovo. Jenže další mody a samotné vyladění MGSO je dost pain in the butt - ona i instalace MGSO vezme strašně moc času, když potom reinstalluješ, kvůli špatně navoleným možnostem, dost ti to vezme chuť žít :/
Já tu hru žeru... 2014, 12 let po vydání tenhle kousek láká na koupi nového HW. Nice=)
@RNDr. Gunár Pavel (01.03.2014 22:10): No... Neničí původní atmosféru. To záleží. Tvrdé modely a ostré hrany, mlha všude kolem, rozmazané textury. To všechno je pro vanillu Morrowindu docela typické a teď je pryč. Ale snažím se teď vymáčknout jak z Morrowindu tak se Skyrimu co možná nejvíc s co možná nejmenším zásahem do obsahu.

@Clorky (01.03.2014 22:11): Aktualizovaný? Bude. Až si najdu čas=)
@Say (01.03.2014 21:33): Na tebe se obrátím, až zanedlouho na Morrowind po hmm 10 (to to letí) letech vlítnu s novým dělem, evidentně se v modech, které dělají staré novým, ale zároveň neničí původní atmosféru, orientuješ. :)
@Crash (29.01.2014 22:29): Pokud si vzpominam, tak je muzes nejakou klavesou (tusim Tab) popohnat, pokud jsou blokly uplne a nemuzou se hybat, tak jdou jednoduse konzoli dat na svy puvodni misto, ale to se me stalo max 2x.
Jestli mě teda něco v Morrowindu k smrti vytáčí (viz dnešní debata u Skyrimu) tak to není ani cliff racer, ani otravný ryby, ale nablblý NPCčka blokující chodby nebo dveře ve Vivecu, kolem kterých se nedá projít. A vůbec nejlepší je, když u toho prohlásí "Keep going!"