Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@musa (18.03.2014 11:49): "J" nebo prostě Jorunal, kde máš questy, někde dole jsou VEDLEJŠÍ QUESTY a to si musíš označit - a stejně tak si musíš označit konkrétní questy v této složce, právě to "dones tam tomu to a to".
Dají se ve hře nějakým inteligentním způsobem dohledávat vedlejší questy? Mám v úkolovníku drbky jako: najdi roggiho štít. našel jsem ho, ale už si vůbec nepamatuju, kde ten panák bydlí. a takových úkolů je mega, přines sůl, rulíky, štít, buben, flétnu, meč, dopis, po vykonání se vrať k zadavateli. Označit vedlejší questy na mapě evidentně nejde, je nějaké elegantní řešení?
Snad úplně od začátku máš to ohnivé kouzlíčko a nebo stačí shoutnout :P

=> Žádné omezení
@FildasCZ (11.03.2014 08:36): "Prece te nepusti do skoly magu, protoze to chce nejakej potulnej."
Moje řeč, jen bych to nečekal u casual hry alá Skyrim.

Jinak teda drak je pro mě snídaně od začátku hry. Na druhou stranu takovej medvěd je pořád 50:50
@Walome (11.03.2014 08:25): Logicke walome...Prece te nepusti do skoly magu, protoze to chce nejakej potulnej.Musis to dokazat, ze na to mas.To same ve Star Wars.Taky si musel dokazat, prestiz, aby te uznali, jako sitha :).Skoda, ze tohle neni u vicero Cechu.

Snad se bavime o te na tom kopecku.Ja tam nasel na zemi papir, ze me hledaj nejací zabijaci a o par minut pozdejc po me sli tejpci a mel jsem snad 15 minutovej souboj.
Skoda, ze postupem hry, pak treba drak je snidane a ledovi magove me sejmou na dve rany.Tohle fakt nedomysleli.

Tak jsem včera došel k jakési univerzitě, kde po mně chtějí kouzlíčka abych mohl dovnitř. Jakožto nemág neumím vyčarovat samozřejmě nic. Takové omezení jsem u podobné hry nečekal, docela příjemné překvápko :)
@Walome (03.03.2014 20:44): Taky to tak vidím. Mám radši příběhové hry a nevadí mi, pokud tam jsem hrou nucen zaujmout nějakou roli (např. v Zaklínači roli Geralta). Protože ta hra je na to uzpůsobená, pak vše funguje a baví mě to.

Oproti tomu ve Skyrimu si sice můžu vytvořit postavu úplně kohokoliv, ale aby roleplaying fungoval, stejně se většina musí odehrávat v mojí hlavě, nikoliv ve hře samotné. Tam jsou pořád ty samé úkoly, pořád ty samé monstra, postavy říkají pořád to samé, a podobně. Ať už hraju za mentálně vyšinutého půlorka s fetišem na kožené brnění nebo mocného nekromanta.
@Borghal (03.03.2014 21:45): Zas je otázka, zda je dostačující, když hra otevřeně deklaruje dejme tomu tři přístupy k hraní (klaďas, neutrál, záporák / bijec, zloděj, mág / vykecat, zastrašit, uplatit atd.) a ty do detailu promaká a přidá řadu odboček a možných vyústění? Což je přístup v současnosti klasický k příběhovým RPG - a teď nediskutujme kvalitu.
Za mě je to rozhodně plnohodnotnější přístup k RP nežli teoretické absolutní RP s nekonečně velkými možnostmi, kde ale postavu, její jednání a rozhodnutí někdo reflektuje velice ploše, daleko spíše však pouze domněle, anžto je celý tento RP naprosto domnělý a tedy iluzí (v našem případě tedy dokonce iluzí v iluzi). Protože samozřejmě chybí PJ, DM, GM,... - ten je právě v prvním přístupu relativně dostatečně suplován.
@LIUWIL (03.03.2014 20:22): To souhlasím. U Skyrimu víc než u jiných her platí - beauty is in the eye of the beholder.

Na jedné straně spousta potenciálu, na druhé mnoho chyb, nedodělků a příliš "casual" prvků v designu. Přine dýku a je z tebe vládce je z toho snad nejhorší. Pokud to ovšem není pokus o jemný politický humor ve smyslu - no tak si se snadno stal vládcem, ale stejně z toho nic nemáš :-D
@Borghal (03.03.2014 20:01): "pro mě je hraní role, že si vymysíš postavu a za ni se pak snažíš věrohodně hrát v rámci toho, jak moc to hra umožňuje". Jo, to naprosto chápu. Ale pro mě ne. Já dělám jak cejtim ty vogo.
@Borghal (03.03.2014 20:01): Jedna věc je, co ve hře vidíš, druhá věc je, jak hru klasifikovat.
Skyrim prostě je akční RPG. Na roleplaying tam rozhodně je místa hromadu, bohužel, příběhová linka ho hodně shazuje a logika hry typu "Chceš být vládcem kraje? Přines dýku co leží dole pod oknem a staneš se jím!" roleplayingu vůbec nepomáhá. Těchto momentů bylo ve Skyrim hodně a fakt jsem se mlátil do čela při každém z nich. Osobně jsem se třeba dostal na tu školu mágů hodně brzo (cca v prvních dvou hodinách) a když mi po asi hodině hraní řekli že to tam teď mám pod palcem, myslel jsem že padnu.

The Elder Scrolls 5: Skyrim: The Casual Game
@Walome (03.03.2014 19:05): Trochu narrow-minded přístup k role-play, ne? Asi jsem ovlivněm tím, že čas od času hraju tabletop rpgčka a larpy, ale pro mě je hraní role, že si vymysíš postavu a za ni se pak snažíš věrohodně hrát v rámci toho, jak moc to hra umožňuje. Na nějaké classy a levely apod. z širšího hlediska sere pes, to jsou jen mechaniky jak hráčovi umožnit něco, co irl neumí, ale aby zase nebyl v dané hře OP ze začátku. Roleplay je imho definován možnostmi - sám si to už naťukl, že ve Skyrimu ledacos nejde, např. různé přístupy ke questům. Ale jinak tam jde věcí nemálo a s jinými hrami těžko srovnávat, z hlediska přístupu ke hraní.

Argument že se nejedná o původní hru moc neberu - bez původní hry by jednak nebyly ani ty mody, ale co je nejpodstatnější, zdaleka ne každá hra umožňuje takový modding.

Aneb na každou hru lze posuzovat jen podle průchodu hlavní dějovou linkou. Třeba takový DayZ, to je taky roleplay jak hovado (ačkoliv těch možností interakce s herním prostředím tam zas tolik není, rolí jako takových moc na výběr není) :-)
@Borghal (03.03.2014 18:58): Mody jsou pěkný, ale nejedná se o původní hru. A jak to myslíš? Že můžu být zloděj, lučištník, bijec nebo mág? Nebo všechno? To by musely fungovat perfektně herní mechanismy. Dokonalé RPG by vypadalo tak, že když chceš hrát stealth, budeš plnit mise jako v Thiefovi, když chceš být bijec, budeš plnit mise jako ve Skyrimu (:)), budeš-li chtít se vykecávat, měl bys mít tu možnost.
Já ve Skyrimu vidím jen jednu funkční cestu, to je ta akční. Sama hra tě k tomu těmi Řevy přímo cpe. A hlavně, zkušenosti jsou tu joke. Vždyť upižláš kohokoli na pátém levelu krom mamuta a obra.

Atd atd. Prostě když už open-world RPG, tak takové, kde tvoje povolání a styl hraní se odrážení v gameplayi.
Legrační. Já ve Skyrimu vidím mnohem víc potenciálního role-play než ve většině jiných her s nálepkou RPG. Spíš bych řekl, že lidi jako vy mají potíž s tím, že tu roli si musíte/můžete definovat sami. Hra předkládá akorát to obecné "jsi geroj almighty zachraň svět" - a v tom nabízí roleplaying jako každá druhá - ale možností jak tu hru hrát mimo ten přímočarý je dost :-) A při vynášení takových soudů je třeba brát v potaz i modovatelnost, a tam už je to u skyrimu through the roof :)
@Borghal (03.03.2014 16:31): Tak aspoň nějaká iluze role playingu, ne? Tady si vybereš rasu, nějaký ty atributy a ve hře máš asi sem tam nějakou možnost jak se rozhodnout (zatím jsem se setkal s jednou) a tím to končí.
A herní rpg by mělo mít i dobrý příběh a dobře zpracované NPC a dialogy, to vše mi ve Skyrimu k dobrému RPG chybí.

@Eurokai (03.03.2014 09:22): Jojo, s ním je sranda :)
Jediný z bugů co mě štve je ten poltergeist co mě furt sleduje a rozhazuje věci okolo jakmile někam vejdu. :)
@Walome (01.03.2014 23:30): Nedělals ty dračí tentononcy jen tak do vzduchu? Nebos mohl drknou do nějakého kýblu který se skutálel z kopce a narazil do někoho. To je počítáno jako útok :)
Jinak supr situace. Honí mě stráže (upřímně netuším jak se zbavit wanted levelu, zvlášť když za něj nemůžu), je jich pět a jsou silnější než drak (doslova), přičemž mě zastaví NPC a něco do mě hučí, než to odklikám, dostanu x šípů a je po mně.
ALE konečně někoho napadla možnost vyskočit KDYKOLI z dialogu. To mě dycky na RPG sralo, že se člověk musím skrz dialogy proklikat.
@Wolfram (01.03.2014 19:57): No lollygagging!

Ale nejlepší byla ženská co mi řekla "Hail summoner, Conjure me up a warm bed now would you?" Hned mě napadlo 50000 různých kontextů.

Arrow to the knee ale není jenom výsadou Skyrim. Kdo hrál třeba New Vegas taky uzná že "Patrolling the Mojave Wasteland almost makes you wish for a nuclear winter." tam bylo slyšet kurevsky často.

Přesně o tomto byl někde nějaký devblog, kde poukazovali na to, že hlášky postav které se neustále opakují, jakkoli zajímavé jsou, nakonec budou tím, co hrači budou na hře strašně nenávidět.
@HolyMeatball (01.03.2014 20:49): Já jen zjišťuju, že ta hra je skutečně PLNÁ chyb. Takže ty lidi, co tvrdili, že Vávra kecá a že šance narazit na bugy je malá, kecali. Mně se bugy většinou vyhejbaj, ale tady co hraní, to nějakej glitch. Je to prdel :)
Mně teda mnohem víc říkali "Let me guess, someone stole your sweetroll?" :D
Tak jízda na koni je super vtipná :D a už jsem narazil na arrow in the knee, ale slyšel jsem to zatím jen 2x.
@Shoggot (24.02.2014 13:53): Spíš než hnusní bych to adresoval k obecnému problému této hry - nuda. Je teda super, že si můžu konečně vytvořit trochu 'bulky' postavu a nemuset hrát za defaulta, ale stejně - kde jsou tlusťoši? Děti (ne, že bych je chtěl vídat polonahé nebo je zabíjet)? Variabilita? O násilí formou kontaktního boje se asi nemá cenu zmiňovat :)

@Bodkin (24.02.2014 08:43): Cože? Wrestlingové večery ve strip barech bojkotuješ?! :(