Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Ajvaj, tohle vypadá skvěle. Tak trochu ve stylu Iron Sky. Zejména oceňuji, že Němci hovoří německy.
Včera mě dost pobavila xzone reklama na preorder, ale jak se tak dívám, to je id tech 5, tudíž jsem pěkně v hajzlu :/
Nevypadá to vůbe zle, vypadá to na celkem podivný mix steampunku, tarantina a klasického scifi+ retro odstíny fallouta :D Zajímavý boršť pro všechny :D

Grafika se mi teda nelíbí ani z trailerů a navíc udělat takovou amatérskou chybu už v traileru "Train to Berlin" (hrnky :D) a pak jak mu ještě pistoli dá skoro do ruky fakt slabotka :D
@JohnCZ (19.04.2014 12:07): Tebe ide zvolit viac ako 360p? Lebo youtubacke 360p je jedna rozmazana kockata machula a vizualna total sracka, ale to je samozrejme youtube shit a nesuvisi s kvalitou hry Wolfenstein.
@Najlvin (18.03.2014 21:11): Rage je fajná gamesa, takových prvních tři-pět hodin or so. Pak už je to arkádová píčovina. Takže tak.
Jestli to bude mít stejnej engine, tak to rovnou znamená, že to bude stejný grafický bugfest. Hlavně pop-in textur a podobné záležitosti spojovány s releasem Rage.

Koukám, že to běží na stejném enginu jako RAGE. To jsme zvědav, jestli to bude mít i stejné požadavky. RAGE teď znovu hraju a je to pořád super :-)
@mazar1234 (14.03.2014 19:52): Aj podľa môjho názoru sa tu príbeh rieši až príliš, Wolfenstein v tomto nikdy nevynikal a z filmového hľadiska by šlo o brakovú tvorbu. Samotná zápletka New Order je ok a dá sa z nej ťažiť. Beztak na konci Blazkowicz použije stroj času a s pomocou neho všetko uvedie do správnych koľají. Alebo niečo podobné. Alebo to skončí cliffhangerom :)
Mnohem lepší plot pro nový Wolfenstein (když už alternativní retrohistorii), by mohl vzniknout třeba na základě informací o cynickém plánu operace Unthinkable vybraných britských imperialistů typu Churchill (to slovo bez uvozovek, protože co jiného proponent britského impéria, který se chlubil, jak si coby červenokabátník v Sudánu pod vedením válečného zločince a vynálezce koncentráků, lorda Kitchenera také práskl svého "negra", byl).

Současná zápletka, kdy už mají nacisti pod palcem celý svět a jeden chlap to dokáže zvrátit je velmi, velmi slabá, a to i z hlediska poutavosti a dá mluvit snad jen tím, že ve stejné sérii pobíhají vikinské mumie, kyborgové a nordické dominy. :)
@Phoenix (14.03.2014 15:54): Ono nejde o to jestli měli spojenci tušení o téhle akci či ne, jde hlavně o to že ti odbojáři viděli že stále je pro co bojovat a že má smysl napadat říši (a riskovat smrt) i uvnitř. Taková věc by ale v případě celosvětového nadvládí neměla vůbec šanci na ůspěch. Zkrátka poslední odboj by byl maximálně chvíli po válce, ale dále už ne, protože později by byl předem prohraný. Nikde by totiž nebyla žádná podpora ani možnost utéci (už by to nebylo o tom zdrhnout za hranice do lepšího protože tady by to bylo naprosto všude), to samo o sobě by stačilo všechny potenciální odbojáře předem odradit. A časem, pod neustálou manipulací státu by to lidi už ani nenapadlo.

Ohledně fungování velké říše- to co popisuješ by byla pravda, kdyby na světě krom té "velké německé říše" existovaly ještě dostatečně silné lokace (např USA, Rusko) které by fungovaly nezávisle na ní (a ona říše by je nemohla dobít a zároveň by je potřebovala pro obchod) v takovém případě skutečně ano, postupně by mohla začít upadat a odboj by mohl stále cítit své šance pro vítězství. Jenže, tady je důležité si uvědomit, že výše napsané platí jen právě pro případ kdy není říše celosvětově rozlezlá, my se tu ale právě bavíme o případu kdy taková říše nemá žádné hranice a jiné státy nejsou. Taková říše by byla propletena naprosto vším (měla by své lidi naprosto všude), takže i ona "ekonomika" by se ve výsledku chovala tak jak by od ní vedení státu požadovalo..
@Giovanni Antonio Kekelli (14.03.2014 15:21): Obávám se, že o takové Operation Walküre neměli spojenci tušení. A samozřejmě se lépe likviduje odboj v případě, že neprobíhá válka proti další straně a je možné se na likvidaci odboje "soustředit".

Systém "malé ohníčky" zpočátku asi ano. U nás po '48 StB na nějakou dobu stačilo založit několik "odbojových" skupin, na ty nabalit odhodlané jedince a následně tyto pozavírat/povraždit, nicméně ani podobný typ represe nezastavil třeba Mašíny (ať už si o jejich motivaci myslíme co chceme). Po nějaké době je samozřejmě obyvatelstvo patřičně vystrašené, nicméně "odboj" se "překlopí" do "bratrovražedného" boje znepřátelených frakcí (Slánský, 68', úprk některých do té doby přesvědčených komunistů k Chartě 77' nebo z poslední doby čistky v KLDR).

Velká říše může nějakou dobu fungovat na principu vystrašeného obyvatelstva, ale díky nemožnosti ovládat totalitním způsobem ekonomiku (centrální plánování opravdu nikdy nikde nefungovalo a fungovat nemůže) začne taková říse ekonomicky upadat (čím větší je, tím dříve se to stane), což opět povzbudí vznik odboje.

Jednotky let po válce by se nicméně mohla taková velkoněmecká říše nacházet ve stavu "Nikdo si nic nedovolí".
@Phoenix (14.03.2014 14:35): Myslím že mezi tím je rozdíl. V případě onoho odboje na území říše za WWII byl odboj poháněn tím že měl podporu mezi státy které Německu vzdorovaly (ať již morální či i zdrojovou). Nacisté se ani nemohli naplno soustředit na onen boj s odbojem, protože stále válčili.

Jenže tady v příběhu hry žádné takové území už není, celý svět padl nacistům do rukou, pokud by tedy nějaký odboj byl, tak by to byly jen malé "ohníčky" v malém časovém rozmezí krátce po prohrané válce. S tím by si ale nacisté velice brzo poradili a poté už by nebyl nikdo kdo by chtěl ochotně a dobrovolně zemřít v odboji bez šance. Samosebou nacisté by ovlivňovali obyvatelstvo, všemi prostředky, a brzo by už nikoho ani nenapadlo proti nim bojovat.

A co více, následně by ani člověk nepoznal že byla nějaká válka, voják by ustoupil tajné policii jak jsem napsal dříve, říše by se tvářila jako "kamarád" všech (přeživších) občanů a ti by ochotně dělali svou práci. Odboj by v takovém světě neměl nejmenší šance ani dlouhého trvání.
@Bodkin (14.03.2014 13:37), @Giovanni Antonio Kekelli (14.03.2014 13:39): I zfilmovaná. Na televizní tvorbu podařené, byť nevím, nakolik se drží původní knižní předlohy, kterou jsem zatím nečetl. A člověk si tak nějak vybaví i Muže z vysokého zámku.

To, že nějaký stát ovládne téměř totálně určité území ještě nemusí znamenat naprostou neexistenci odboje. I za WWII existoval protinacistický odboj přímo na území Říše (potažmo v samém jejím srdci - Německu), za všechny bych jmenoval Kreisauer Kreis nebo profláknutou Operation Walküre. Časem začnou být nespokojení i někteří exponenti režimu (jako například von Stauffenberg), nejde je o ty, kteří byli od začátku proti z ideologických důvodů. I dnes ze Severní Koreje občas někdo uteče nebo na jejím území provede sabotáž a to už je nějaká totalita.
Osobně se mi na novém Wolfu nelíbí to že to posunuli tak daleko do 60. let a ještě to je v "alternativní realitě", kdy Německo ovládlo celý svět.
Nemůžu si pomoci, ale to už mě přijde jako zkrátka až moc velká kravina, a to i na svět Wolfa (kde by se jinak dalo ledacos odpustit). Například hned první věc s tím odbojem- na rovinu, kdyby Německo ovládlo celý svět, tak už by byl prostě konec, žádný odboj. Ti co by bojovat mohli by byli dávno mrtví, a zbylá většina by "držela s říší". A s tím by také pro nacisty padla potřeba neustále zbrojit (což je další podivnost v téhle hře), mnohem spíš by měli tajnou policii a podobné instituce než že by všude byla napakovaná armáda (která by logicky musela zvyšovat "nepohodlí" občanů a tedy i vlnu nevole jíž by Nacisté nepotřebovali).

Mimo to, mám pocit že alternativní historie je často taková berlička pro tvůrce kteří si nevědí rady jak s příběhem. Zkrátka a dobře, dalo se to vymyslet lépe. I když na nějaké hlavní soudy si je třeba počkat až na odehrání hry.

Btw- trochu obavy mám i z toho engine, v Rage to byl doslova děs to co IdTech5 předvedl, vyjma postav a zbraní, které jediné vypadají dobře. Ale napevno vkreslené odlesky do textur, 2d stromy, nulová fyzika prostředí (ani ten mop se nepohnul když do něj hráč vrazil), špatné textury a opravdu slabé modely (málo polygonů) prostředí to není nic hezkého (do dnes mě děsí plechovka "ležící" na zemi, utvořená jen ze trojúhelníku potaženého jen texturou plechovky). O podivných hw nárocích nemluvě. Snad to tady tedy bude lepší.

Dobré na tom celém je ale to že ve výsledku mě ta hra může jen překvapit.
Mimochodem - při předobjednávce nabízí většina e-shopů jako bonus pozvánku do betaverze Doom 4.
No, kedze Witcher je prelozeny na r. 2015, najviac sa teraz tesim na Wolfa :)
Aj ked tie pribehove casti vypadaju dost divne (nejake skarede umele tvare atd.) akcia vypada šťavnato.