@
Walome (06.05.2014 12:49): Nedovedu posoudit, jak vypadal Skyrim v době vydání, neb jej hraji až teď. UI byl původně dost k ničemu (existuje na něj velmi dobrý mod), nejhezčí hra na světě to vážně není (ne že bych to u RPG řešil), z NPC není klasicky zapamatovatelný nikdo a dungeony jsou opravdu na můj vkus dost lineární.
Leccos ale buď opravila Bethesda, modeři (to samozřejmě není u vývoje her klad) nebo nemá Vávra pravdu (doba efektu kouzel, nacházení lepších zbraní a vybavení, vývoj skillů). Případně mi některé jím vypichované problémy nepřišly zase tolik podstatné (ukazatel vzduchu, oboustranný ukazatel zdraví, popisky baráků, stejně vypadající interiéry). A některé vážně neměly logiku (nemám vysoký skill kování, protože nekovám :-) )
Co se týče gameplay, tak jsem dost spokojený s tím, že Bethesda upustila od dvou věcí, které mi dříve dost vadily. Systém multiplikátorů (člověk pak netrénuje to co chce, ale to co musí, aby měl maximální bonus v dané primární vlastnosti) a levelscaling (ve Skyrimu prý pořád nějaký je, ale takový opruz jako v Oblivionu to vážně není). A že se neopakuje znovu tragikomický hlavní quest Oblivionu. Strašně mi sedl systém skillů, kdy není problém začít jako kouzelník a pak udělat pár levelů za sebou jen tak obchodováním a kováním zbraní.
Beru článek Dana Vávry jako logickou opozici k názorům typu "Skyrim je nejlepší hra na světě a kdo si myslí něco jiného je retard". Ne že by měl ve všem pravdu (ne že by na druhou stranu nešlo leccos udělat zejména s penězi a zkušenostmi Bethesdy lépe) a leckteré drobnější výhrady ke Skyrimu by se daly vytknout asi většině současných a minulých RPG (třeba ona nepřítomnost záchodu sice logická opravdu není, ale na hru nemá sebemenší vliv, simulaci od toho asi nikdo soudný nečeká).