Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Phoenix (07.05.2014 12:40): Jo ahá, proto zastraším každýho druhýho, i když jsem do toho nevrazil ani jeden perk/exp/level čert ví jak se tomu říká.

Jinak tohle levelování na základě toho, co děláš mi přijde lepší než nějaké přerozdělování. Jakože když vyrubáš sekyrou jeskyni a pak si to narveš do alchymie apod.
@Walome (07.05.2014 09:47): Tak já raději v každém RPG, kde je možné prodávat, tahám hromady předmětů, abych si pořádně vydělal. A ano, stoupá tím Speech, která se účastní voleb Persuade/Intimidate/Bribe. Jen je škoda, že situací s těmito speciálními dialogovými možnostmi je jako šafránu.

Prachů jsem měl hromadu, dokud jsem nakupováním surovin nezačal trénovat Smithing, teď jsem klesl z 45k na 25k. A jako bonus jsem si ztížil hru, protože Smithingem jsem udělal tak 5-10 levelů, takže potkávám silnější nepřátele, ale nezlepšil jsem mezitím žádnou bojovou dovednost.

Díky za radu u baráku, za chvíli to bude aktuální.
@Phoenix (07.05.2014 09:44): "jako spíše to, že postava se zlepšuje i nakupováním a prodáváním předmětů" aha, tak to jsem ani nezaregistroval, abych pravdu řekl. Teda jestli je to to přesvědčování, tak to jo, ale to je k ničemu, když máš prachů, že nevíš co s nima (což je tradiční u všech RPG).
Pravdou je, že za barák jsem většinu peněz vyhodil a malá rada - pořiď si hned stevarda.
@Walome (06.05.2014 21:00): Nemyslel jsem ani tak hraní za obchodníka a vydělávání pomocí nákupů a prodejů (narozdíl od různých open space sim to ve Skyrimu takto asi nejde), jako spíše to, že postava se zlepšuje i nakupováním a prodáváním předmětů. A to se mi líbí. Barák teprve stavit budu, ještě jsem na to nesplnil příslušné questy (myšleno na postavení baráku v rámci DLC, ne v hlavní hře, tam není problém nějaký koupit).

@Elemir (06.05.2014 21:11): Dan rozhodně umí lidi strhnout, je dobrá kontroverzní postava herní branže. Samozřejmě vtipně spoustu věcí zveličil, na druhou stranu ano, Skyrim rozhodně není dokonalý. S tím levelem 30 moc nestraš, teď mám ve třetině hlavního questu (DLC jsem zatím nehrál vůbec) level 26 (hodně díky kování). A nějak se mi nechce se vykváknout na postavu po 35 hodinách hraní a začít to hrát s jinou.
@Phoenix (06.05.2014 18:51): Poznamenal jsem to spíš tak na okraj, protože si na Oblivion taky moc dobře pamatuju. Skyrim v určitých věcech není vůbec dokonalý, ale pokud ho právě porovnám s předchůdci, je to zajímavý kompromis. Danův článek jsem svého času četl a po chvíli zjistil, že souhlasně kývám hlavou. Ale ne proto, že by měl 100% pravdu, Dan prostě umí strhnout pozornost. Skyrim je prostě zábava, ale jen do toho levelu 30. Proto nemá význam hrát všechna DLC najednout. Vždy se vyplatí postavu vytvořit znovu. Ostatně to bylo i v Oblivionu. Vyjímkou byl jen Morrowind, kde oba datadisky přinesly výraznou změnu.
@Walome (06.05.2014 17:56): jj, Normal je taková casual, ale přišel jsem na chuť hlavně akcím, které mě jinde příliš nebavily (craftění, alchymie, lockpicking, shopping :-) atd.). Už od dob Falloutu se mi líbí, když dostává postava expy za nebojové činnosti / používání skillů. Je to takové víc RPG hraní než dostávat zkušenosti jen za kosení nepřátel.

@Elemir (06.05.2014 17:54): Takový levelscaling mi nevadí tolik (on ani není moc poznat, notabene nahrazení silnějšími verzemi, to je úplně ok).
@Phoenix (06.05.2014 17:53): Právě, na plavání v plné plátové jsme si už zvykli :)
Co se obtížnosti týče, tak ta je k smíchu (normal), ale mně to vyhovuje. Vlastně všechno mi tam vyhovuje tím, jak je to plochý. Můžu jen hrát a nepřemýšlet nad tím.
K tomu levelscalingu, každá z potvor má nastavené svoje maximum, do kterého bude šplhat. Některé potvory drží s postavou krok pár levelů, jiné déle nebo je nahradí silnější verze (krásný příklad jsou různé verze draků a nemrtvých). Je to skokové, takže se to ve hře hůře sleduje. Postava tak postupně všechny přerůstá. Je to podobné s Morrowindem, akorát u Skyrimu mi to přišlo o kousek lepší (trvalo déle se vypracovat). Prima je třeba vlézt hned na začátku na Solstheim (DLC Dragonborn), ale taky je na tom právě hezky vidět ten růst postavy.
@mazar1234 (06.05.2014 17:18): Rozhodně to není scaling typu Oblivion "když je hráč na úrovni jedna, tak je každý nepřítel žabař, když je hráč na úrovni 30, tak má každý nýmand daedric armor". Oblivion je jediné RPG, kde jsem záměrně neleveloval postavu, protože to nemělo smysl. Zato ve Skyrimu je mi sympatické to, že i poměrně silnou postavu (berte to s rezervou, zatím jsem nahrál asi 30 hodin a v hlavním questu jsem tak ve třetině) může takový giant (nebo klidně speciální úder někoho slušně vyzbrojeného) zabít na jednu dvě rány.

@Walome (06.05.2014 17:38): Zatím mi dal trochu pokouřit jenom nějaký kouzelník, který mě pravidelně zabíjel Ice Stormem. Ale stačilo změnit přístup. S nesmrtelností ve vodě mě to nenapadlo, ale taky jsem tam nebyl nějak dlouho. Spíš mě překvapilo, jak hlavní hrdina dobře plave v plné plátové. Ale ne že by to v Gothicu fungovalo jinak (a to sérii Gothic považuji za sakra dobrou, dvojku s datadiskem za přímo geniální).
@Phoenix (06.05.2014 15:41): Jo jasný, je to třeba brát s rezervou. Ale ono když se rozjedeš, tak seš nezastavitelnej. A ukazatel vzduchu - já ani nevim, že můžu pod vodou umřít, nikdy jsem tam nebyl tak dlouho, tak jsem prostě myslel, že seš pod vodou nesmrtelnej.
@Walome (06.05.2014 12:49): Nedovedu posoudit, jak vypadal Skyrim v době vydání, neb jej hraji až teď. UI byl původně dost k ničemu (existuje na něj velmi dobrý mod), nejhezčí hra na světě to vážně není (ne že bych to u RPG řešil), z NPC není klasicky zapamatovatelný nikdo a dungeony jsou opravdu na můj vkus dost lineární.

Leccos ale buď opravila Bethesda, modeři (to samozřejmě není u vývoje her klad) nebo nemá Vávra pravdu (doba efektu kouzel, nacházení lepších zbraní a vybavení, vývoj skillů). Případně mi některé jím vypichované problémy nepřišly zase tolik podstatné (ukazatel vzduchu, oboustranný ukazatel zdraví, popisky baráků, stejně vypadající interiéry). A některé vážně neměly logiku (nemám vysoký skill kování, protože nekovám :-) )

Co se týče gameplay, tak jsem dost spokojený s tím, že Bethesda upustila od dvou věcí, které mi dříve dost vadily. Systém multiplikátorů (člověk pak netrénuje to co chce, ale to co musí, aby měl maximální bonus v dané primární vlastnosti) a levelscaling (ve Skyrimu prý pořád nějaký je, ale takový opruz jako v Oblivionu to vážně není). A že se neopakuje znovu tragikomický hlavní quest Oblivionu. Strašně mi sedl systém skillů, kdy není problém začít jako kouzelník a pak udělat pár levelů za sebou jen tak obchodováním a kováním zbraní.

Beru článek Dana Vávry jako logickou opozici k názorům typu "Skyrim je nejlepší hra na světě a kdo si myslí něco jiného je retard". Ne že by měl ve všem pravdu (ne že by na druhou stranu nešlo leccos udělat zejména s penězi a zkušenostmi Bethesdy lépe) a leckteré drobnější výhrady ke Skyrimu by se daly vytknout asi většině současných a minulých RPG (třeba ona nepřítomnost záchodu sice logická opravdu není, ale na hru nemá sebemenší vliv, simulaci od toho asi nikdo soudný nečeká).
Nejen, že se královsky bavim, ale taky zjišťuju, že spoustu věcí Bethesda opravila. Baráky stojí míň, NPC méně opakují profláklé věty ("arrow in the knee" jsem slyšel za 50 hodin hraní 2x) a x dalších detailů.
Ovšem hláška "Když někde sesednete z koně, ten se otočí a odkráčí pryč. Úplně pryč a najdete ho jen tak, že se někam přesunete na mapě, přičemž se kůň sice objeví vedle vás, ale zase vyrazí někam pryč." mě fakt pobavila :)

edit: wow a po dvou letech a půl je článek stále komentován.
@Walome (27.04.2014 16:16): To není jak datadisky kdysi, které nabourávaly základní hru a značně ji vylepšily nebo obohatily o nové věci... Prostě jen zapneš, pak se přesuneš na "nové" místo a tam si DLC žije svým světem.
Ten moment, kdy po padesáti hodinách hraní zjistíte, že nemáte aktivovaný DLC (nestačí je mít koupený na steamu v rámci complete packu, ale je třeba je aktivovat z win menu hry...) ne, nejsem nasranej, ani v nejmenším nemám chuť rozmlátit klávesmkflas asdlmsdaůmk adůmkl :)
@Jack_Dark (15.04.2014 13:37): A dobývání pevnůstek je stejné, jako zbytek hry :) ani mi nedošlo, že je rozdíl mezi dobytím města a dobytím pevnosti.

Ale teda nemá pravdu, u města jsem měl katapulty.
generál mě za legátkou poslal... questů jsou tuny, ale tenhle vede k dobytí města, na což jsem byl zvědavej.
@musa (15.04.2014 13:08): Walda to nějak nebere jak psal.

K tvému úkolu občas po dobytí bylo potřeba prokecnout generála. Jednou se mi stalo že mi řekli že mám mluvit s delagátkou ale nic neříkala, tak jsem šel do té oblasti útoku a blik úkol pokračoval.
@musa (15.04.2014 13:08): Podle mě fakt ne, nebo nebyli tak výrazní, abych si je pamatoval.
Tvůj problém vypadá na vobyč nůďo bug, jdi plnit nějakej z dalších 100 questů, jako já včera.
@Walome (15.04.2014 13:02): ty jsi ale trágoš, hraje skyrim několik týdnů a neví, kdo jsou thalmorové, jedni z top záporáků.

no ale odpovědi na svůj skromný dotaz jsem se nedočkal. čekám na signááál a ten nepřichází...
Jinak teda musím říct, že mě překvapuje délka. Kromě designování svého domu, což mi zabralo tak hodinu, se věnuji pouze questům, fast traveluju, nikde se nezdržuju, nějaký ultra über nudný monology proklikávám... a přesto mám nahráno 40 hodin jen to hvízdne.

Já nechápu, že když už tý hře někdo věnuje tolik práce, proč udělá takovejhle shit? Jenom už ten dabing - tolik prázdnejch vět, kolik ti herci museli natočit, vždyť to je na palaci.
@Jack_Dark (15.04.2014 10:35): Thalmoru vyhovuje status quo, tedy trvající občanská válka bez vítězství jedné ze stran. Vědí, že kdyby Ulfrik zvítězil obrátil by se proti nim. Jinak ve hře mi právě chyběla možnost přidat se na jeho stranu. Bylo by to zajímavější.
@Walome (15.04.2014 10:14): Thalmor jsou místní náckové, vysocí vybledlí. Byl jsi na jejich ambasádě v misi diplomatická imunita. Kde lze najít důkazy o tom jak se snaží podnítit co největší krveprolití ve Skyrimu. Thalmorové válčili s Empire, teď tam je jakýsi mír, což je jen ticho před bouří. Pokud by jsi jako bouřný háv pomohl separatistům ovládnout Skyrim tak jim tím akorát nahráváš do karet.
to já mám jiný bug: přidal jsem se k císařským, dobyl s nima pár pevnůstek, vždy stejný průběh: běž do tábora, hezky se nahlaš a do akce. teď mě poslali někam k severnímu campu poblíž jitřenky, na mapě klasick značka, dojdu se nahlásit, ale v rozhovoru s legátkou k zadání úkolu není možnost. co s tím?
Hm, jdu do Modrého paláce a bum, jarl na mě útočí a nějaký jeho podrž tašky taky, přitom jsi jdu pro odměnu za zabití nějakých banditů. Na webu o tom něco je, ale ne moc... zajímavé.
Tak tenhle quest mám buglej hned natřikrát - týpek nemluví, neotevře dveře a když je otevře, tak se sekne u truhly. A to ho mám někam doprovodit.
Jakože na bugy moc nenarážim, tak Skyrim je jima fakt posetej.
@musa (06.04.2014 21:36): Máš tam dungy typu staletí starých pevností,jeskyní,hrobek, ruzných utočišť ala eldergleam nebo grotto kde se plnil quest pro hircine a většina z nich má svojí zajímavou historii i když je fakt, že odměny většinou nestojej za nic a radiant questy sou jeden velkej omyl.
Když už tak spíš krtizovat velikost měst který sou sakra malý a s tim immersion braking momenty jako např. hřbitov ve Falkreathu kterej má bejt největší ve Skyrimu ale skutek utek.
@Socrates (06.04.2014 18:17): z toho bych taky jaksi nejásal. nicméně ta imbecilita je do očí bijící. někdo stavěl kryptu s kilometrovým tunelem, který náhodou končí u vchodu do dungeonu. co třeba výlez na druhé straně hory nebo něco v tom duchu? chápu ale, že je to takhle pohodlnější pro vývojáře i velkou část hráčů.
@musa (06.04.2014 16:53): Zaplaťpámbu, že ten výlez je vždycky poblíž vchodu!!!!! Když si představim, že bych se v každym tom dungeonu měl vracet tu pekelnou štreku zpátky, tak by mě kleplo ...
Občas to spíš vypadá jak Dungeons of Skyrim. Nechápu proč skoro vše musí hráče cpát do furt podobných kobek stále dokola.
@Say (06.04.2014 14:21): @StriderCZ (06.04.2014 14:14): asi tak nějak. ony nejsou extra dlouhý. ale díky své náplni jsou táhlý až až. zajímavé bývá až finále (částečně proto, že už je konec) a hrdina mi z finální lokace vyleze poblíž vstupu do dungeonu. d-oh!
btw: nejvíc nemusím trpasličí ruiny.