Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@pajmič (26.08.2014 16:04): Hejt v komentářích přetejká, protože diskutující na games jsou stejní idioti jako ti na novinkách apod... I kdyby tam byl článek o bezchybné hře, tak se tam rozjede hatetrain trollů...

Já teda těch článků moc nečetl, takže rozhodně nemohu tvrdit že tohle je první negativita vůbec (což si teda nemyslím, je to extrémně nepravděpodobné). Měl bych ale dvě věci:

"V podstatě tam píše jen o soubojích, které můžou být na lehčí obtížnost být dosti jednoduché a tím pádem nudné"

- hra by měla být zábavná na všech obtížnostech, pokud je některá z obtížností nudná, tak je něco špatně (pravděpodobně v designu). Myslím si, že toto dobře demonstrují souboje z Divinty (zvětšoval jsem si obtížnost, ale ne z toho důvodu, že by mě nižší obtížnost nudila... chtěl jsem větší výzvu). Navíc souboje se dají právě nejlépe analyzovat z dema a to ještě v případě Bioware, které dělá celkem dost akční hry (ve smyslu celkem vysoké koncentraci soubojů, platí to především pro Mass Effect, ale myslím si, že je to dobře aplikovatelné i na první DA)

"Každopádně se autorovi článku povedlo to co asi zamýšlel."

- jop. V tom úmyslu prosím nehledat konspirační teorie. Prostě chtěl sdělit dojmy, not a big deal :)


Možná trošku nekorektní poznámka pod čarou: toto je snad tvá první reakce na můj komentář bez pejorativních výrazů. Díky
@orromis (26.08.2014 13:36): Právě, toto je opravdu první negativní článek, který jsem na internetu četl. Normálně by mi to nevadilo, ale zde to vypadá jako by nevěděl co hrát. V podstatě tam píše jen o soubojích, které můžou být na lehčí obtížnost být dosti jednoduché a tím pádem nudné.

Někdo v komentářích podoktnul, že ty generičtější, malé, lokální questy jsou od nasbíraní xp, materiálů apod. jen okořeněny dialogy. Paradoxně ostatní články, nebo většina z nich jsi právě ty mini úkoly, jejich rozložení a účel pochvalovala. Stejně jako rozmanitost prostředí. Myslím, že to ale podělala ta obsluha, která byla při instruktáži nekompetentní. To by naštvalo i mě. Myslím si, že je to dost nepovedený článek, který se zaměřuje na kritiku jedné věci. Každopádně se autorovi článku povedlo to co asi zamýšlel. Ten hejt v komentářích doslova přetéká :D
@eremita (26.08.2014 13:12): "Souboje v demu byly šité na míru akčnímu režimu, což „krásně“ podtrhla i skutečnost, že obsluha dema nevěděla, jak se přepnout do taktického módu."

Nevěděla to ani obsluha. Sice teda nechápu jak na to dotyčný nemohl přijít, ale ani nevím, jak vůbec probíhají tyhle předváděčky (asi není čas něco hledat v nastavení, možná to ani není možné...)

Každopádně jak říkáš - uvidíme. Bylo by fajn, kdyby se to povedlo, ale i kdyby ne, tak to není zas tak velký problém. Pořádných RPG vyjde ještě hodně...

@M.a.t.t. (26.08.2014 12:37): Nevím o jakém povyku mluvíš :) Zrovna games mluvilo o DA:I celkem pozitivně, tohle je snad první negativní článek (alespoň z těch, co jsem četl).
Nutno podotknout, že demo bylo nastaveno na nejlehčí obtížnost a autor ani nevěděl, jak se přepnout do taktického režimu. Pokud vlezu do původního DA:O na easy obtížnost, taky se budu po 15 minutách nudit... S questy a designem prostředí už je to horší, pevně doufám, že a) pokud je to pravda, opravdu vybrali jednu z nudnějších oblastí b) autor článku byl natolik otráven souboji, že ho to ovlivnilo i při hodnocení zbytku hry.

Holt uvidíme, každopádně příliš nevěřím tomu, že hra, která byla ve vývoji 4 roky se bude sestávat pouze z generických questů a dutého prostředí. To by museli být v Bioware opravdu totální banda neumětelů...
Veľa povyku pre nič a všadeprítomní hateri si nenechajú újsť príležitosť, aby si do hry kopli, pričom z nej dokopy nič nevideli. Až plná hra naozaj ukáže, nakoľko sa Bioware poučilo z kritiky.
@OGLoc (16.08.2014 19:15): HEle pro sacredu 3 risen 3 .. Jsem si jist, ze tohle nebude o nic lepsi. Jen dostanu od podplacenejch recenzantu 8-9 /10

I u toho witchera 3 mam pochybnosti. Z jednicky na dvojku to byl skok hlavně v grafice, ale ne zas takovej. Ale z dvojky na trojku treba v grafice to zas tak revolucní nebude , a co to sleduji nerikam si páni vubec nic.

Jediná hra, co me napsoled dostala byly MaMX legacy
Jak hra dopadne se stejně do vydání nedočkáme. Buď to bude awesome, nebo propadák po kterým za pár dní neštěkne ani pes.
Po fiasku s Watch_Dogs nevěřím žádným videím ani zprávám od tvůrců. :D
Nakonec všechno ukážou ohlasy hráčů.
@orromis (18.06.2014 15:11): Keci Sourdruhu. Keci. U většiny her to platí, ne však u všech. Hry od nezávislých vývojářů, nebo třeba u Zaklínače 3 a Dragon Age. To nejsou ty případy. Možná vývoj obou her sleduješ od začátku. Pokud ano, tak uvidíš značný technologický posun od zveřejnění prvních záběrů. Navíc do vydání DAI zbívají 4 měsíce a hra je ve fázi Alpha. To znamená pro vývojáře "content lock" takže hru už nemůžou technicky nijak změnit.
@pajmič (18.06.2014 14:56): Nenech se mýlit, úspěch jim přeju a většina jejich komunikace s médii je sympatická. To ale pořád nemusí značit kvality koncového produktu. Jen ten hype okolo jakoby ignoroval předchozí počiny.
@Solidor (18.06.2014 14:47): Škoda, kdyby to bylo věštectví, možná bych ti i zaplatil.

Však jsem ti psal důvody, proč jim tentokrát věřím daleko více. Ten "shitstorm" co se na ně navalil dost změnil jejich přístup. Vlastně to o těch koncích je jediná věc, kterou slíbili přímo. Jinak o ostatnich věcech bud mlčeli, nebo řekli "je náš cíl aby to bylo tak, tak a tak" "Nechceme nic slibovat, udělejte si svůj vlastní názor z toho co vám ukážeme" tak to opravdu řekli, nekecám.

Mimochodem, viděli jste to uniklé 18 min video z E3 dema DAI? EA ho stáhlo z YT, ale je ke stažení na uložto. Pokud to nechcete stahovat, nahraju to na svůj channel :)
@pajmič (18.06.2014 14:40): Žádné věštectví, ale zkušenosti. Podobné věci se slibují často a nijak jsem nezaregistroval jejich naplnění.

Technicky jich bude 40, o tom nepochybuji. Konce AAAA, ABCA, ACCB, atd. Ovšem když pouze to první písmeno o něčem rozhoduje a zbytek je kdy, kde a kdo umřel, tak to u mě nejsou různé konce.
@Solidor (18.06.2014 14:35): Jak můžeš vědět, že to ta hra mít nebude? To není skepticismus to je věštectví. Když tam už ted je vlastně vše co fans chteli, proč by tam nemohlo být i těch 30 VARIACÍ na těch 8 konců?
@Solidor (18.06.2014 14:18): Jo to je pravda, bud jsi Jesus-shep nebo idiot. To mě taky docala prudilo. Pokud jsi nehrál jednim směrem, byl jsi za to vlastně postrestanej. Bylo to o postavách, ale právě díky nim ta story nepůsobila tak děsně kliše. Teda, alespon podle mě. Proto jsem moc rád když vidim v DAI dialogivym kolečku 5 možností. Daleko větší svoboda při budování charakteru a možná i více následků.
@M.a.t.t. (18.06.2014 14:05): Pravda, to jsem také zapomněl dodat. Přístup BW se od Citadel DLC dost změnil. A jistě za to může ta negativita, která otevřela EA oči. Oni jsi nemůžou dovolit další neúspěch, proto do toho vývoje vložili 4 roky, nový engine.
Mimochodem tato věta, která vyšla z úst Kreativního ředitele BW je pro fanoušky naprosto klíčová "We don't want to over-promise and under-deliver" a hlavně je vidět, že opravdu poslouchají fanoušky. Původně v DAI měl být jen člověk. Fans chtěli více ras. Bum! Rok vývoje navíc, čtyři rasy, výběr hlasu, taktická kamera, více možností v rozhovorech. To je důvod proč jsem opatrný, ale stejně tak mám v nich velkou důvěru. Vidím v DAI potenciál být next-gen Baldurs Gate.
@pajmič (18.06.2014 14:05): Mno, on je ME2 spíš o postavách, toho příběhu tam tak moc není. Ne každému to vyhovuje. U většiny her, kde člověk rozhoduje o každé druhé větě MCho (právě ME nebo TWD), tak dokáže působit dost podivně. Zrovna Shepard mohl být dost roztroušený. Chvíli dobrák od kosti a jindy totální pablb. Za jistých okolností tak do scénáře nezapadá a může připadat umělý a nepřirozený.

Stačilo by při tvorbě postavy zvolit přesvědčení, které by zamykalo některé dialogové možnosti.
@Solidor (18.06.2014 13:41): To nejsou růžový brýle kolego. Tady se to jen lehce zvrtlo, když se tu nakouslo "Rozhodnutí a jejech vliv na příběh". To co tu čteš je spíše diskuze o ME2 než o DAI což není optimální. Také ME2 považuji za uplný TOP, proto se na to dívám tak idealisticky :D ME3 je i též pro mě zklamání, špatný marketing a nenaplněné sliby je jen špička ledovce. Co mě u té hry udrželo byl MP.

Samozřejmě že být skeptický je dobré. Také to nikomu nevyvracím. I já jsem opatrný. Dvojnásobně pokud se jedná o EA. Když mi tu ale Arromis začně psát, že ME2 není o příběhu, a že scénář je průměrný, tak musí lítat třísky :D
@Solidor (18.06.2014 13:41): Chceš povedať, že ty by si na ich mieste ustúpil? Mám značné pochybnosti... Svoju víziu mali, možno ju všetci nezdieľali, ale ak by ustúpili, šli by sami proti sebe. Chvályhodné je už len to, že fanúšikom aspoň čiastočne načúvali a vydali upravenú verziu záveru a ani tá nebola viacerým dobrá. Nie je pritom práve toto známkou toho, že ich názorom načúvajú a chcú si napraviť mierne pošramotenú reputáciu?

Tá vlna kritiky, ktorá sa na nich zniesla je v konečnom dôsledku pozitívna vec. Z rozhovorov a materiálov je cítiť, že sa na to snažia ísť inak. Možno im to stopercentne nevýjde, ale ak už toto neoprávňuje fanúšikov k menšiemu skepticizmu, tak potom naozaj neviem čo.
@pajmič (18.06.2014 13:30): Snad se neurazíš, když napíšu, že by sis měl sundat ty růžové brýle, kterými koukáš na Bioware. Osobně považuju ME2 za jednu z nejlepších her poslední generace, ale po ME3 má každý právo být k DAI skeptický.

Navíc, když jim dvě třetiny internetu napíšou, že konec ME3 je prostě debilní a BW pořád mele, že si stojí "za tvůrčí a uměleckou vizí" svých scenaristů, tak není divu.
@orromis (18.06.2014 13:12): Já jsem napsal, že můžeš udělat adventuru (slovní), která funguje na principu ROZHODNUTÍCH Witchera. Protože, je to jednoduchý princip, kdy při možnosti A se vydáš cestou A při možnosti B zase tou druhou. Pak už je jen na tobě zda se ty cesty budou dělit dále. U takového stylu se ti více projeví změny v příběhu to ano. U BW her jde spíš o pocit, a vtáhnutí do děje a postavy. Protože BW se vydalo jinou cestou, která je bohužel složitější a většinou i méně efektivnější.

Mass Effect není o příběhu.......ano máš pravdu, je to o genetickém rozmnožování králíků na bázi čajového pytlíku. Ty pane, vy jste dobrej. Ale já se na tebe nezlobím, takovejch UberBlÁBOLŮ bylo za poslední dva roky dost. Divné je, že před ME3 si nikdo nestěžoval. Holt internet je ďábel :D

Hrál jsem většinu her, které jsi vypsal. Skvělé hry. Ale každá z nich je od ME naprosto odlišná. ME je filmová hra, akční RPG, které je o postavách (to jsi zapoměl ve sledu tvých pravd nějak zmínit). Je to o chlapovi/ženě co má za úkol zachránit galaxii. Je to příběh O JEDNOTĚ a Přátelství. No a tvoje prognoza o tom, že hra, která ještě nevyšla bude příběhově špatná. Na to se dá říct jen "Throw him out of the Airlock" Sorry nemohl jsem si Pomoci :D
@pajmič (18.06.2014 12:40): "úžasný, akční a dramatický"

hmm.. Spíš tuctový, klišoidní a pořád stejný. To že zemře postava znamená pouze jednu a jedinou věc - její místo nahradí postava jiná (a tramtadadá.. emoce jsou v prdeli).

Mass Effect není o příběhu - dějově to je naprosté sci-fi béčko, které tu už bylo několikrát (oh neeeeee, někdo hrozí zničením galaxie... JEŠTĚ ŽE MÁME *Insert name of your main character* TEN/TA NÁS VŠECHNY ZACHRÁNÍ... *BUM* *PRÁSK* *BADASSproslov* *FŇUK zemřel můj nejlepší kamarád* *BUM pomstil jsem ho* *YAAAAY*... epická hudba a 10/10).

Hrál si něco z toho co jsem vypsal? Jestli ne tak netvrď, že je ME lepší. Jestli jo, tak si užívej práci podprůměrných scénáristů, kteří neuspěli ve filmu a dělají pro EA.

"( nebo můžeš v programovacím jazyce udělat adventuru, která funguje jako Witcher)"

Tak určitě.. brb jdu si naprogramovat Witchera. Nechápu proč jsou poláci tak blbý a cpou do toho takový miliony, když je to tak jednoduchý...

A ke kouzlům... je jedno jestli těch kouzel bude 20 a nebo 20 milionů.. Důležitý je, aby ten systém byl nadesignovaný tak, že je budeš muset používat všechny a ne tak, že bude v každé škole jedno kouzlo OP (v případě prvního DA libovolný plošňák) a ostatní kouzla jen slabý odvárek.
@mazar1234 (18.06.2014 12:47): Pravda, pravda. Ale i tak je to veliky pokrok oproti předešlým dílům. A je dobré vědět, že jsi ten charakter budeš moc přidělovat i do podskupin. Co jsem viděl tak taždá skupina má 10 kouzel, nebo talentů v jednom stromu. Takže pokud si budu moci během boje přepínat a vybírat z 10 kouzel a 10 talentů budu spokojenej.
@pajmič (18.06.2014 12:40): K tym kuzlam, je uplne irelevantne kolko je kuziel v hre ak realne pouzivas 2-3 stale dokola a ostatne su akoby bezcenne a nadbytocne. Ale to nie je zdaleka nejaky problem DA, staci pozriet trebars nejaku Realms of Arkania seriu, milion kuziel ktore nikto nikdy nepouzil atd.....
@orromis (18.06.2014 12:12):
Witcher 2 aneb vyber jsi dvě cesty. Tedy cestu A) a B) možná tě to překvapí, ale něco takovýho udělat není tak moc složitý. Znáš vizuální novely? Tak máš taky rozhodnutí A) B) ( nebo můžeš v programovacím jazyce udělat adventuru, která funguje jako Witcher) a ano to rozhodnutí ti změní hru, ale stejně pak nakonec máš konec stejnej.
Witcher 2 pokud se nepletu měl dva základní konce a to s kým na konci Geralt odejde. Nevím, na internetu nemůžu najít více jak dva konce Witchera 2. Rád bych je chtěl vidět všechny.

Mluvím o detailech a je úplně jedno jestli se změnili "jen" modely postav. Jde o to jaký pocit ti ta hra z toho dá. Nebudu tu rozebírat fakt, že konec ME2 je úžasný, akční a dramatický. Jde o to, že jsi měl motivaci všechny zachránit do ME3.

A ano stojím jsi za tim "Žádná jiná hra, to neměla tak složitý a propracovaný jako ME2" psala to i kolegyně níže. Kolik proměných se musí vzít v potaz jen v tu danou chvíli. Ukaž mi ten moment v nějaké z těch tvých zmiňovaných her kolego. Ukaž mi hru, kde záleželo na rozhodnutích, společnících, upgradech a dokonce i času.

A k tomu DAI. Možná by jsi si měl přečíst info zde. A taky se podívat na nějaký videa. Myslim jsi, že 250 kouzel a talentů nejsou dva. :)
@pajmič (18.06.2014 11:39): Jak říkám. 40 různých barev, stejně jako v každé jiné hře od Bioware

ME2 měl jeden konec (plus nějaká celkem zajímavá rozhodnutí, jejichž potenciál byl absolutně nevyužit v ME3). Vždycky si skončil v bázi Reaperů a akorát si se měl rozhodnout jestli ji zničíš nebo ne. To že jednou tam nebyl tenhleten a pak támhleten, je naprosto irelevantní - konec hry je pořád stejný, děje se tam úplně jedno a to samé, akorát se změnili modely postav.

Witcher 2 nabízí 2 odlišné cesty příběhem. Můžeš si vybrat mezi Roachem a Iorwethem a na tomhle rozhodnutí záleží, protože se od něj odvíjí další dění ve hře. Když si vybereš Roache, tak se prostě do některých lokací nedostaneš, s některými lidmi nepromluvíš, atd... Hra ale pořád vedla k jednomu konci (ale ty cesty byli v některých parametrech unikátní narozdíl od libovolné Bioware hry, kde je to všechno stejné).

S 90% jistotou můžu říct, že už teď Witcher 2 scénáristicky předčil nový Dragon Age (a jakoukoli jinou Bioware hru s možná jedinou výjimkou - Baldur's Gate 1). Bioware totiž vykrádá své vlastní tituly (a některé filmové značky) a všechny hry jsou naprosto stejné - liší se pouze assety.

"Žádná jiná hra, to neměla tak složitý a propracovaný jako ME2"

Takže jen tak namátkou:

Planescape: Torment, Arcanum: Of Steamworks and Magick Obscura, Witcher 2, Vampire: The Masquerade - Bloodlines, Gothic, Gothic 2, Fallout, Fallout 2, ...

Mimochodem, to říkám jako člověk, kterého Mass Effect série bavila a dokonce jsem dohrál i první Dragon Age.

Bylo by fajn, kdyby alespoň zvládnuli souboje (aby bylo potřeba používat mozek a ne jen 2 kouzla). Věřím, že se to DA:I povede.
@pajmič (18.06.2014 11:39): Ještě v ME2 byl taky rozdíl, že ten konec hlavně reflektoval osud těch tvých společníků - kdo přežil, kdo kam vlezl a tak, takže to sice mohlo být obtížné všechno ohlídat, ale dalo se to zvládnout tak, abys z toho nakonec měl pocit, že jo, mám unikátní konec.

V ME3 naopak šlo o osud celé galaxie, který by navíc v ideálním případě reflektoval tvoje volby v průběhu celé série (nebo alespoň orientaci renegade/paragon), takže tam měli poněkud větší sousto - a nezvládli to, jestli proto, že to do rukou vzal jen jeden člověk nebo kvůli času, nadsazeným očekáváním, to už je jedno, každopádně se snad poučili.
:D Hoši vy jsi z toho děláte prdel, ale uvědomte si, že od Jade Empire po ME2 bylo BW v rozmanitostech konců N.1 Ultimátní příklad je ME2, který technicky mělo těch konců blížící se ke stovce. Záleželo na tom, jaké jste měli upgrady lodě, kdo vám byl loajální a jaká rozhodnutí jste udělali během sebevražedný mise. Žádná jiná hra, to neměla tak složitý a propracovaný jako ME2. Na pořádný konce ME3 nebyl dostatek času+ špatná reklama před vydáním hry.

Navíc se mluví o několika unikátních koncích. Jako že u každé ze čtyř ras budou jedinečné konce a v závislosti na rozhodnutích budete mít dalších 30 variant. Nic co by se nedalo splnit pokud maji ČAS a PROSTŘEDKY. A oboje jako v případě ME2 mají.

Třeba se to nepovede. Vždy se může něco posrat. Jen aby jste se pak nedivili, že Witcher 3 bude v tomto ohledu vypadat jako laciná náhražka :D
Tak než využijou celou RGB paletu lidstvo vyhyne- takže to mají docela pokryté aby byl každý konec originální.
@pajmič (17.06.2014 12:16): No to muze byt setkal jsem jsem se spousta hrami, kde bylo receno to same a bohuzel.

Hele pokud ten hnus zmizi tak si to i koupím ;) docela se na to tesim, ale jestli ne tak smula. Fakt je to bijici do oci, jak o u Vavry to hp uprostred.

A budu doufat, ze se bude delat cestina a pokud jo mile rad na ni prispeji. Myslim si, ze by to byla skoda, jako u RIsen 3 a Sacred 3, ze není cestina.

Driv jsem to u tehle her bral automaticky, ale tedka mi to prijde cim dal horsi.
Ty zivoty pod ikonama to si delaj prdel ? To je peknej hnus.. Má byt retro , a nebo styl windows 8,1 ci co...
dragon age je pro mě nezajímavá značka. nevěřim, že mě tohle přesvědčí o opaku :)