@Walome (11.07.2015 23:31): Asi protože jsem nikdy při vyslovení těhle číslic to T moc nevyslovoval. Vždycky jsem říkal třeba: ,,osmdesá čtyři" Tak se to asi tak nějak přeneslo i do mého psaného projevu :D
Diskuze
@Vurhor (komentář): proč pises 80tek a ne 80ky když to osmdesáT máš v ty cislovce? :-)
@John Mirra (11.07.2015 10:29): Jasně, je to teda jedna z těch těžších, ale napodruhý, napotřetí (když už si loď osaháš a naučíš se trasu), tak už by něml bejt problém. Jediný svízele u týhle hry vidim asi u 3 skoků, který mi prostě nejdou, takže jsem ještě hru nedohrál na 100% nikdy.
Zvládl někdo tu misi když si koupil přístav? Jak tam sbíráte ty "balíčky" s člunem?
Až na ten kec o grafice.
@Eleanor (komentář): Krásně napsané.
Nikdo nic?
Technická.Mám steam verzi a všechny zvuky mají ozvěnu.Rozhovory v cut scénách ne a písničky taky ne.Nějaký nápad?
Jo, tak to nakonec bylo tím frame limiterem. Když jsem ho zapnul, tak jsou lodě snad 2x rychlejší. :D Akorát mě štve, že je na 30 FPS, což docela dost vidím a vadí mi to, snad se to bude s módem na 60 FPS chovat stejně.
Jinak ty český HD fonty ještě nemám, neměl jsem teď na to moc času. ;)
Jinak ty český HD fonty ještě nemám, neměl jsem teď na to moc času. ;)
Loď se otočí na pětníku při nulové rychlosti. Když je rovinka, jeď naplno a těsně před začátkou zabrzdi téměr úplně a pak se rozjeď v požadovaném směru, chce to asi tak tři vteřiny cviku a je to v pohodě :)
Pokud vím, tak jsem s loďma neměl problém. (Asi to není ten problém, ale rychlost lodi ovlivňuje frame limiter, pokud se dobře pamatuji.)
@Luďa (25.10.2014 19:32): Já měl s tou misí taky hrozný potíže i bez patche, ty lodě se tam prostě řídí dost debilně :)
Má někdo taky problém s tím, že je mise Demand & Supply u Diaze snad nemožná? Nebo jsem prostě krypl a neumím řídit loď? :D A to tu slavnou misi s RC vrtulníkem dávám na pohodu s prstem v nose (ten vrtulník se podle mě ovládá krásně :)). Napadlo mě, že by to mohl být problém ve Vice Cry 1.8, protože by ty kanály mohly být jinak namodelovány - takže je to spíše asi otázka na hráče s tímto módem.
@koudy_cz (19.10.2014 09:37): Ctyrka je dobra! Alespon pro ty, co ji dokazali jakz takz rozchodit... ;)
@Fatality (18.10.2014 15:58): hej presne:-D můj kámoš to ale dělal tak, že si vzal tank a přeletěl na druhý ostrov nebo i na třetí a byl pak tam, jenže tam se stejně nedalo ukládat, takže to bylo k hovnu.
Já taky oproti ostatním dělal spíš příběhové mise a oni to zapinali jen tak a nechápu co tam dělali, ani nesbírali žádné věci a nehledali zajímavá místa, jen tak jezdili prostě, no asi to má taky své kouzlo.
Máš pravdu, že ke GTA ta růžová moc nesedí (ikdyž ten datadisk ke čtyřce), ale zas k tomu Miami to celkem sedí, dlouhé pláže, baby na kolečkových bruslích, plno slunka.
Právě že já čekal nadšení že čtyřky takové jak ze trojky, ale bohužel to se nekonalo, asi jsem to čekal špatně :-D
Já taky oproti ostatním dělal spíš příběhové mise a oni to zapinali jen tak a nechápu co tam dělali, ani nesbírali žádné věci a nehledali zajímavá místa, jen tak jezdili prostě, no asi to má taky své kouzlo.
Máš pravdu, že ke GTA ta růžová moc nesedí (ikdyž ten datadisk ke čtyřce), ale zas k tomu Miami to celkem sedí, dlouhé pláže, baby na kolečkových bruslích, plno slunka.
Právě že já čekal nadšení že čtyřky takové jak ze trojky, ale bohužel to se nekonalo, asi jsem to čekal špatně :-D
@koudy_cz (18.10.2014 09:16): Já si pamatuju, jak na základní škole všichni hráli GTA 3 stylem vzít Vipera (Banshee) a blbnout a já jen dělal mise. Pak, když jsem se dostal na druhý ostrov a odemkly se Infernus nebo Cheetah, se pořád ptali, kde jsem je sebral, že je chtějí taky, to byl masakr :) Vice City bylo super, jen mi k téma GTA nejdou sluníčkové kulisy, růžovoučké ukazatele zdraví a tak. GTA 4 je dost specifické, spousta lidí se nesžila s hlavním hrdinou, ale i GTA 4 mě dost bavila, jen škoda toho šedého málo živého Liberty City.
@mvp23 (17.10.2014 22:06): no, asi bych to nenapsal lépe :-)
Já sice hrál jako první jedničku a pak dvojku někde u kamaráda, ale to bylo tak ve stylu, joo tyvole jezdím po městě s 6 pruhy furt dokola, to je hustý, ale to bylo asi tak vše co jsem z toho měl :-D vůbec jsem nechápal, že jsou tam nějaké mise a že je tam nějaký děj.
To až pak s trojkou, kterou jsem konečně měl doma na novém PC a to jsem paril do zbláznění, pro mne osobně to revoluce byla, nejhorší bylo, že vc se mi nedařilo snad 3 roky rozjet, a až po dlouhé době jsem si jej konečně zahrál a beru to jako skvělý další díl, už jenom tím stylem, který je z mého nejoblíbenějšího období, jako hudba atp. To prostě nemělo chybu.
No a SA pak jednoznačně přineslo o dost větší rozlohu celé hry, což znamenalo několik desítek hodin objevování a projíždění se. Což ovšem baví tak 1-2x, ale vícekrát už ne. Pokoušel jsem se to ještě několikrát dohrát, ale už jsem jen dělal hlavní mise a nic víc už jsem dělat nechtěl, ptz jsem to už dělal tolikrát minule, že mi to nestojí za to.
A čtyřka? To je kapitola sama pro sebe, sice konečně vypadalo GTA trochu k světu, ale za to to skoro nejelo a s příběhem jsem se moc neszil, pár vtipných momentů sice bylo, ale to je asi tak vše. O datadiscich nemluvě, ty jsme vlastně ještě ani nedohrál.
Já sice hrál jako první jedničku a pak dvojku někde u kamaráda, ale to bylo tak ve stylu, joo tyvole jezdím po městě s 6 pruhy furt dokola, to je hustý, ale to bylo asi tak vše co jsem z toho měl :-D vůbec jsem nechápal, že jsou tam nějaké mise a že je tam nějaký děj.
To až pak s trojkou, kterou jsem konečně měl doma na novém PC a to jsem paril do zbláznění, pro mne osobně to revoluce byla, nejhorší bylo, že vc se mi nedařilo snad 3 roky rozjet, a až po dlouhé době jsem si jej konečně zahrál a beru to jako skvělý další díl, už jenom tím stylem, který je z mého nejoblíbenějšího období, jako hudba atp. To prostě nemělo chybu.
No a SA pak jednoznačně přineslo o dost větší rozlohu celé hry, což znamenalo několik desítek hodin objevování a projíždění se. Což ovšem baví tak 1-2x, ale vícekrát už ne. Pokoušel jsem se to ještě několikrát dohrát, ale už jsem jen dělal hlavní mise a nic víc už jsem dělat nechtěl, ptz jsem to už dělal tolikrát minule, že mi to nestojí za to.
A čtyřka? To je kapitola sama pro sebe, sice konečně vypadalo GTA trochu k světu, ale za to to skoro nejelo a s příběhem jsem se moc neszil, pár vtipných momentů sice bylo, ale to je asi tak vše. O datadiscich nemluvě, ty jsme vlastně ještě ani nedohrál.
@Hrdlodus (17.10.2014 15:05): Uz jsem se na Tebe chystal, ze az se vratim domu, jak ti to tady pracne vyjmenuji, ale Fatality to zvladl za me :). Napsat, ze VC bylo prazdne a chude s minimem novinek je minimalne na Guantanamo ;). Ja serii GTA (dohral jsem komplet treti serii, pak 4, ted cerstve 5) vidim takto: jednoznacne nejvetsi revoluce GTA3 diky volnosti, grafice a stylu. Nejsilnejsi novinky, ktere mely dopad na hratelnost jednoznacne VC (vicemene vyjmenoval Fatality)! SA a jeho picovinky kolem, kterych bylo mnoho (posilovna, souboje v gymu, sazeni, obsazovani uzemi...) me spis nudily a poradna novinka tam bylo snad jen plavani, ktere mi v predchozich dilech nejak extra neschazelo a letani letadlem a pouzivani padaku. Spatne bylo, ze ty picovinky se tak nejak k progresu ve hre musely podstoupit, zatimco ve 4 jste jakekoliv nabidky na sipky a podobne blbosti mohli odmitnout a nemelo to skoro zadny vliv. Posledni dil opet prinasi nekolik picovinek navic. Ovsem, musim uznat, ze nektere opravdu pobavily (prepinani postav behem akce, divoka zver...), ale vetsi vliv to na hratelnost nema. VC ma ze vsech dilu jednoznacne nejoriginalnejsi prostredi, nejlepsi soundtrack a postavy v cele s hlavnim (anti)hrdinou, proto nechapu, proc by to i po tolika letech nemohla byt skoro dokonala hra?
@Fatality (17.10.2014 14:30): Když to takhle jmenuješ, tak ano.
Ale oproti skokům mezi jinými díly, to byla evoluce ne revoluce. (Kromě z jedničky na dvojku, kde šlo také o evoluci.)
Ale oproti skokům mezi jinými díly, to byla evoluce ne revoluce. (Kromě z jedničky na dvojku, kde šlo také o evoluci.)
@Hrdlodus (16.10.2014 23:49): Oproti GTA 3 minimum novinek? Létání (ne, Dodo opravdu nepočítám), nakupování nemovitostí, mluvící hlavní hrdina, policisté hází bodce na propíchnutí pneumatik, motorky, prostřelování pneumatik, atd. Tedy já mám taky Vice City až třetí ze trojice GTA 3, VC, SA, ale že by mělo oproti trojce minimum změn, to už je dost odvážné tvrzení. :)
@koudy_cz (17.10.2014 05:49): Jo ten Vice Cry mi na steanu šlape, jenom jsem musel downgradeovat na nižší verzi hry.
K těm češtinám - nejsem nějak na angličtinu špatnej, spokojil bych se i bez ní, jen je prostě pohodlnější číst titulky v rodném jazyce. :D
K těm češtinám - nejsem nějak na angličtinu špatnej, spokojil bych se i bez ní, jen je prostě pohodlnější číst titulky v rodném jazyce. :D
@Hrdlodus (16.10.2014 23:49): a vc si netroufas hodnotit?
@Luďa (16.10.2014 22:35): tak Los Santos snad tak šedý jak LC není, takže toho se bát nemusíme. Já si ani nepamatuji, kdy jsem naposled hrál nějakou hru s češtinou, možná někdy jako malý panchart. Ale tak chápu že někdo to hned tak nebere po anglicku. Mne už spíš vadí ty češtiny ve steam hrách, pac jsem na ně zvyklý odjakživa v originále. Jako třeba CoH 2, prostě znám jednotky s anglickými názvy a najednou jsou česky a já si je musím překládat zpět do angličtiny, abych věděl o kterou jednotku jde... Pac ten překlad je občas takový, jak bych to řekl, celkem nevhodný.
Mmch facha ten VCry mod na steam verzi VC?
@Luďa (16.10.2014 22:35): tak Los Santos snad tak šedý jak LC není, takže toho se bát nemusíme. Já si ani nepamatuji, kdy jsem naposled hrál nějakou hru s češtinou, možná někdy jako malý panchart. Ale tak chápu že někdo to hned tak nebere po anglicku. Mne už spíš vadí ty češtiny ve steam hrách, pac jsem na ně zvyklý odjakživa v originále. Jako třeba CoH 2, prostě znám jednotky s anglickými názvy a najednou jsou česky a já si je musím překládat zpět do angličtiny, abych věděl o kterou jednotku jde... Pac ten překlad je občas takový, jak bych to řekl, celkem nevhodný.
Mmch facha ten VCry mod na steam verzi VC?
@mvp23 (16.10.2014 23:18): Samozřejmě se nebavím o grafické stránce.
Je mi jasné, že jsem podstatně ovlivněn tím, že jsem nejprve hrál SA, ale VC bylo takové prázdné, chudé, oproti GTA III pouze minimum novinek. Prostředí a hudba sice byly sympatické, ale do kolen mě to nesrazilo, jak tu často čtu. A největší tahák je hlavní postava, který, ač pořádný parchant, je k skvělou postavou.
Je mi jasné, že jsem podstatně ovlivněn tím, že jsem nejprve hrál SA, ale VC bylo takové prázdné, chudé, oproti GTA III pouze minimum novinek. Prostředí a hudba sice byly sympatické, ale do kolen mě to nesrazilo, jak tu často čtu. A největší tahák je hlavní postava, který, ač pořádný parchant, je k skvělou postavou.
@Hrdlodus (16.10.2014 23:03): Tak jak pro koho. Zrovna dnes jsem dohral GTA5 a i kdyz jako fajn zabava, tak nemohu rict, ze bych se bavil nejak vyrazne lepe jako u Vice City, ktere jsem (znovu) dohral nekdy pred letem. Ovsem pokavad se ciste bavis o graficke strance, tak samozrejme neni co resit. Ja to myslel vseobecne.
Skoro dokonalá hra to mohla být před jedenácti lety. Ne dnes.
@Luďa (16.10.2014 22:35): Ty jsi tak skromny! ;) Nahodou, good job, i kdyz ja jsem zastance toho, ze tak skoro dokonala hra, jako je Vice City zadne mody nepotrebuje ;). Ja mel vzdy jen jeden doplnek, at uz jsem to hral ve 2003, nebo letos a to prave cestinu.
@PavelU (16.10.2014 21:38): Možná trochu slovíčkaření, ale když říkáte, že dělám češtinu, vypadá to, jako bych fakt dělal nějakej překlad. :D Vážně jenom předělávám ty HD fonty z Vice Cry, aby byly použitelný s češtinou (teď bohužel nevím jakou mám naistalovanou, ale pak prohodit ty hotový znaky na tý textuře pro různé češtiny už by nemusel být takový problém). ;) To jen tak, aby si někdo něco nemyslel. :D
@Luďa (16.10.2014 19:59): S češtinou má problém i ruská konverze 80's Car Pack v.2.0, předposlední odzdola. Kde se špatně zobrazuje česká diakritika, takže by to též potřebovalo nějakou úpravu. HD HUD a radar tato konverze má taky. Na tvou češtinu k Vice Cry se těším a fandím ti, ať to všechno klapne :)
@koudy_cz (16.10.2014 19:35): Tak nějak počkat a snad se dočkat no. :D No a znovu po grafice GTA IV netoužím, nějak mám z toho tmavýho nádechu Liberty City spleen. :D Mám rád veselý barvy, proto bych rád další díl viděl znovu na plážích Vice City. :D Ale i to Los Santos má něco do sebe, takže o koupi pětky už mám jasno. :)
Jinak fonty už mám hotový do menu a do titulků, ještě zbývá to psací písmo, který se vždycky objevuje v dolním levým rohu. Takže brzo ta stará čeština bude šlapat s HD fontama, který jsou ve Vice Cry. ;) Typograf zrovna nejsem, ale snažím se jak jen to jde zachovat nádech původního písma a zároveň čitelnost. ;)
Jinak fonty už mám hotový do menu a do titulků, ještě zbývá to psací písmo, který se vždycky objevuje v dolním levým rohu. Takže brzo ta stará čeština bude šlapat s HD fontama, který jsou ve Vice Cry. ;) Typograf zrovna nejsem, ale snažím se jak jen to jde zachovat nádech původního písma a zároveň čitelnost. ;)
@Luďa (16.10.2014 16:40): :D já četl "kosmická záležitost" :D eh ale i tak je to pěkný, až pojedu VC, tak to určitě zkusím, přecijen, doba pokročila. To by hlavně prospělo San Andreas, nejlíp kdyby bylo v grafice GTA IV, ale tak to si můžu rovnou počkat na GTA V že.
@koudy_cz (15.10.2014 22:24): Jen textury a rostliny z Far Cry, ale těch věcí je tam víc. Jsou tam auta z xboxový verze, lepší efekty, několik nových lokací, mapa ve větším rozlišení, hud ve větším rozlišení, písmo ve větším rozlišení (kterému teď přidávám diakritiku), ... Není to nic co by přímo ovlivňovalo gameplay, čistě kosmetická záležitost. ;)
To jsem vůbec nevěděl, že něco takového existuje, snad jen v grafice SA (která, přiznejme si, nevypadá zrovna o dost lépe) byl nějaký mod. Tady toto vypadá o poznání lépe, to nějak využívá textury cryenginu nebo je to celé předělané do něj?
To bude, je to na sobě naprosto nezávislý. ;) Jde jen o změnu znaků v textuře, ze který si je hra vytahuje. Hra pracuje v podstatě jen se souřadnicema tý textury. ;) Já jsem akorát narazil na problém, že vice cry nahradí původní texturu s fontama za svojí, která má 4x větší rozlišení, ale čeština (ta s diakritikou) tu texturu nahradí taky svojí, kde jsou některý znaky změněný na český, ale ta textura je v tom hnusným původním rozlišení. ;) Čili dá se říct, že se nainstaluje Vice Cry, pak ta čeština s diakritikou a nakonec se prohoděj textury. ;) Ale to není třeba teď řešit, dám k tomu návod. ;)
@Luďa (15.10.2014 17:09): O češtinu k Vice Cry bych měl zájem, ale mám nainstalovánu jen starší verzi 1.7.2. Pokud by byla s modem plně kompatibilní, tím líp.
Rozehrál jsem s Vice Cry 1.8 a nainstaloval češtinu, bohužel s těmi hd fonty si nerozumí a s těmi počeštěnými původními je to hnus. Tak jsem se vrhl na počeštění těch HD fontů. ;) Kdyby byl zájem, mohl bych pak sdílet, ještě se ale zeptám lidí od Vice Cry, jestli jim to neva. ;)
@PavelU (17.05.2014 16:34): Nostalgie je svině, takhle si tu grafiku pamatuju :)
Vice Cry v.1.8 konečně venku.
No to vím moc dobře.
@Ross (27.04.2014 13:26): VC bylo před SA.
Je celkem škoda, že když máte šest hvězdiček a jste ve vrtulníku, tak policie a nidko nemá šanci. V SA byla větší sranda s létaním a policií, stíhačky se vás občas snaží sestřelit. Škoda, že v R* na toto zapomnělu už u VC. Poslední dobou VC zase hraji, ale jen tak pro radost, z nostalgie, jentak dělám assety, které mám víceméně splněné.
@Hrdlodus (03.03.2014 18:14): Pěkně jsi to shrnul :)
Zabil jsem Starskyho a Hutche.
Jinak příběh a Tommy slušní. A potěšila jména, která jsem si přečetl v titulkách: Ray Liotta, William Fichtner, Tom Sizemore, Dennis Hopper, Burt Reynolds, Danny Trejo.
Trojka má kriminálníčka, který se snažil vyjít. Vhodné pro třetí díl, ale nic víc.
Vice City má obdobu Al Pacina, která stoupá bezskrupulózně až na vrchol. Výborně ztvárněné.
San Andreas má CJ. Hodný černošský kluk, který je částečně dotlačen do všech těch dobrodružství a později se vypracuje na někoho, kdo něco znamená, ale nestoupá po klasickém mafiánském žebříčku. Nejlépe se lze ztotožnit s postavou, ale je to takový Tommy Angelo. On také získává, že SA je větší. Vercetti má menší prostor, ale i s tím zahrál pěkné divadlo. Takže je to asi nejlepší GTA protagonista.
Čtyřka - Nico. No, to je prostě vůl. To jsou lepší protagonisté z jedničky a dvojky.
Jinak příběh a Tommy slušní. A potěšila jména, která jsem si přečetl v titulkách: Ray Liotta, William Fichtner, Tom Sizemore, Dennis Hopper, Burt Reynolds, Danny Trejo.
Trojka má kriminálníčka, který se snažil vyjít. Vhodné pro třetí díl, ale nic víc.
Vice City má obdobu Al Pacina, která stoupá bezskrupulózně až na vrchol. Výborně ztvárněné.
San Andreas má CJ. Hodný černošský kluk, který je částečně dotlačen do všech těch dobrodružství a později se vypracuje na někoho, kdo něco znamená, ale nestoupá po klasickém mafiánském žebříčku. Nejlépe se lze ztotožnit s postavou, ale je to takový Tommy Angelo. On také získává, že SA je větší. Vercetti má menší prostor, ale i s tím zahrál pěkné divadlo. Takže je to asi nejlepší GTA protagonista.
Čtyřka - Nico. No, to je prostě vůl. To jsou lepší protagonisté z jedničky a dvojky.
Tak vyzjištěno, jak spravit hru.
Pokud narazíte na jakýkoliv problém, zapněte Frame Limiter.
Pokud narazíte na jakýkoliv problém, zapněte Frame Limiter.
@Hrdlodus (01.03.2014 02:43): Málo u hraní koksuješ :)
Sakra, možná jsem zaseklej. Já snad budu muset plnit požárnické apod. mise. Nemůžu splnit závod ve člunu, prodej drog ani let s Dodem. A jiné mise na mapě zobrazené nemám. Jestli to je Steamem...
Každopádně ač Tommy je povedený protagonista (sice parchant, ale dobře provedený), nějak v tom necítím ten často zmiňovaný požitek, kvůli kterému Vice City mnozí považují za nejlepší GTA. Je to jen lepší trojka.
Každopádně ač Tommy je povedený protagonista (sice parchant, ale dobře provedený), nějak v tom necítím ten často zmiňovaný požitek, kvůli kterému Vice City mnozí považují za nejlepší GTA. Je to jen lepší trojka.
Na non-steam verzi mi taky fungoval bez problému, ale na steam verzi se to zasekne uprostřed nahrávání a vyhodí to hlášku s chybou paměti, (u jakéhokoli módu), naštěstí ale ten downgrade zafungoval, díky ;).
@Luďa (04.02.2014 19:56): Mrkni na tento článek. Byť o Steam verzi a instalaci Vice Cry modu se tam nezmiňuji. Nicméně mi ten mod funguje bez problému, instalaci měl automatickou s vlastním instalátorem. U Steam verze hry ale doporučuji použít tohle.
Nedávno jsem si koupil Steam verzi. Zdá se mi, že i šlape líp na Windows 7 než non-steam verze, ale nedaří se mi rozjet Vice Cry mod. Je tu někdo, kdo ho zkoušel rozjet a povedlo se mu to na Steam verzi?
@Hrdlodus (02.02.2014 22:16): Samozřejmě, to je normální oldschool gameplay... nesmíš se dostat blízko zdi ;)