Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Isair (28.10.2014 14:38): 74/77 secrets? Ved to je uplne brutalne skore. Skor ti chybaju Treasures IMO.
Moja statistika bude urcite o poznanie slabsia. Ani tie Epic predmety urcite nebudem mat vsetky.

Takze mozes dat Single Farmer na Hard idealne s obmedzenym krystalom a savovanim :-).
Tak dohráno, finální statistiky zde (koukám, že mi to trvalo skorem jednou tak dlouho co Valcikovi :p). Závěr byl moc fajn a onen secret "true" end s dalším boss fightem moc povedené překvapení:) . Už dlouho jsem nebyl z dohrání nějaké hry tak smuten (bral bych to klidně ještě delší, byť to má možná dvojnásobnou délku co jednička)... mno budu si to muset brzy zopakovat s jinou partou a pokusit se nalézt zbylé secrety.
Nespi! Nahrabeš tam jednu-dve úrovne pre celú družinu a navyše aj tučný loot. :D
Brána k cintorínu je najblbší hlavolam z celej hry!
A ešte k tomu odohranému času - dosť sa ušetrí v súbojoch, keď používate bombičky, pretože súperi majú rozličné odolnosti voči rôznym typom poškodenia. Komáre a múmie sú citlivé na oheň, žaby a obrnení kostlivci zas na blesky.. Keď začal alchymista vyrábať bombičky, cez mnohé súboje som presvišťal na jediný klik. ^^
@mazar1234 (23.10.2014 15:57): , @valcik (23.10.2014 14:55): Díky moc za hinty, už jsem na to přišel. Ten plánek podobný tetrisu jsem našel už dříve, ale nějak mě vůbec nenapadlo, co to může být. Rozluštit onu hádanku mi pak chvilku trvalo, ale dalo se a odměna za to opravdu stála. Pak jsem ještě přehlédl to tlačítko u bodáků, jinak mám asi vše. Hádanka k "The Storage" byla taky celkem legrace, ale s menším hintem z netu turn left/right jsem na to přišel. Také mohli přidat do nějakého dalšího secretu třebas menší plánek s vysvětlivkami jako v případě toho prvního.

Teď mne čeká hřbitov, to bude zase sranda, ty 3 hinty z archivů už mám, teď jen přijít na to, co znamenají...

Jo a ještě nevím, co mám vlastně hodit na "Forge of the Fallen Stars" v diamantových dolech. Napadlo mě něco z meteorického setu, ale nic z toho nebylo.
@mazar1234 (23.10.2014 15:57): Jop, je to čistý čas bez reloadu. A ešte jedna vec, pri prvej hre som nacápal alchymistovi dva-tri body do vrhacích zbraní, aj keď už mal nejaký bodík v strelnej zbrani. To už som mal odohraných aspoň 5 hodín, počas ktorých som experimentoval s postavami a lúštil hádanky okolo hradu Nex - Mind and Matter puzzle, tajné miestnosti s teleportami.. A potom som si kvôli špatne vytrénovaným postavám nahral starší sejv, aby som mohol znova rozdeliť skill pointy a hádanky už mi na druhý pokus zabrali len chvíľu, takže ten celkový čas je trošku ošidený. Na jeden pokus by to bolo určite o pár hodín viac! ^^
@valcik (23.10.2014 14:55): Vcera som si pozeral ing-game statistiku a mal som 20:24 takze ma napadlo ze ten tvoj cas je vlastne cisty cas hry nie celkovy cas, ktory si to hral (cize bez mrtvych casovych vlakien - loadingy).

Ale aj tak ja som teraz v Pyramide a uz mam tolko (prakticky) co ty na celu hru takze tak ci tak si bol dost rychly - ked to porovnam so sebou alebo s Dj-om.

Isair - a navyse niektore tlacitko moze byt aj na nie zrovna moc bezpecnom mieste, a pozeraj na mapu a pozeraj a pozeraj a potom na zvitok. Dufam ze ta moc nespoilerujem.
@Isair (22.10.2014 19:52): Tajné miestnosti v stokách sú záludné! K jednej nájdeš vodítko - plánek, ale aj tak je to slušný hlavolam. Ostatné sa dajú otvoriť čudlíkmi, ktoré sú šikovne poschovávané po stenách a pri dvoch si družina musí trošku zaplávať.
@mazar1234 (22.10.2014 17:01): Yop, nebylo to takhle s těmi resistencemi i v jedničce?

No o tom bugu s harpunami ani nevím, zatím jsem našel právě jedinou v nějakém secretu v Desarune a ještě ji ani pořádně nepoužil (byť už ji mám připravenou v druhém zbraňovém slotu... kdyby náhodou).

Každopádně jsem si říkal, že LoG 2 je, stejně jako tehdy jednička, vcelku dost fajnově odladěná ihned po vydání a hle, pár bugů se přeci jen našlo. Horší je, že na GoGu ještě není patch k dispozici a ten nefunkční Knightův bonus mě teď pěkně sere, když o tom vím:D.
@Isair (22.10.2014 16:50): Sranda, ja som si tiez ani jediny nevsimol.

Inac toto pobavilo "zarchtons no longer drop harpoons " - aj som sa cudoval, ze preco okolo toho robia take caviky a umiestnuju harpuny do specialnych treasures a secret ked sa mi ich uz povaluje 6-8 kdekade na pobrezi po mrtvych z vody :-0.

Toto je zaujimava zmena "changed resistance bonuses: strength now affects resist fire, dexterity affects resist shock, vitality affects resist poison and willpower affects resist cold"
@Bodkin (22.10.2014 09:42): z mojho pohladu su skilly vyriesene lepsie/efektivnejsie ako v jednotke, ziadnu "nevyvazenost" som nepostrehol.

Co sa tyka Skill-Tree tak o nic v zmysle slova strom sa nejedna, t.j. ziadny skill nie je viazany na nejaky dalsi. Ako uz napisal @mazar1234 (22.10.2014 13:52) na skilly su viazane zbrane a kuzla.
Koukám, že vyšel první patch, opravuje toho docela dost (a funguje i se starými savy), ani jsem si nevšiml, že tam bylo tolik minor bugů. Ale za tohle jsem opravdu rád: "– bug fix: knight’s shield bonus does not work". Sice jsem si toho ani nevšiml:), ale je to docela nepříjemná chyba.

Každopádně tohle "– bug fix: buckler’s evasion bonus does not work" mi přijde nějaké divné... mám dojem, že se mi u buckleru ten evasion bonus normálně započítal. Byť jsem jej tedy brzy vyměnil za lepší štít.
@Bodkin (22.10.2014 13:22): No mas tam skilly s maximalnou hodnotou 5 bodov. Pricom po urcitom pocte bodov ziskas nejaky Trait v zavislosti od skillu. Vacsina ma postupne 1 Trait a niektorre 2. Je to odlisne skill od skillu, niektore daju trait pri stupni 2 a 4 ine pri 3 a 5 atd. Je to znazornene takou cervenou bodkou v okienku progressu skillu.
Cize napr. Skill Concentration ti pridava +20 energy za kazdy level skillu a navyse pri investovaní 3 bodov (L3 skill) získa Trait, ktorý urýchľuje dopĺňanie staminy pri spánku.

Tak isto potom zbrane a predmety sú rôzne naviazané na skilly, napr. Meč s lightningom (má charges na vypustenie boltov) vyžaduje Light weapons 1 na sekanie ale na vypustenie boltu musí mať postava ešte aj concentration 1 atď. Potom klasika veľká sekera vyžaduje vačší skill atď. Niektoré zbrane majú možnosť spustit "power attack" a ten má svoju požiadavku, magické vyžadujú buď magickú školu či concentration, silové vyšší skil v zbrani, napr. Sekera na normálne sekanie chce skill Heavy 3 ale na power attack musíš mať Heavy 5 atď.

Cize si rozmyslis ake zbrane a magiu bude kto pouzivat a podla toho si davas skilly. K tomu si vyberies nejake doplnkove podla toho co povazujes za vyhodnejsie pre teba - Athletics, Accuracy, Critical, Dodge...
Je tam 16 skillov z toho 9 sú zbraňové typy+magické školy (5+4).

Vyhoda je ze kazdy sa moze ucit vsetko takze nie su nijake obmedzenia ze Mag nemoze mat Heavy weapon a Fighter nemoze pustat firebally.

Povolanie Fighter/Mage ma vplyv iba na to, aký special-trait postava dostane. napr Fighter ma ze sa mu rychlejsie recharguje power-attack, mag moze kuzlit rukami bez premetu ako palicka, orba atd.... Kazde povolanie ma nieco taketo special. Aha a este mnozstvo startovneho Health a pocet bodov health/energy ktore pribudnu pri postupe na level.
@Isair (21.10.2014 20:08): Ja som inac v podstate aj za to rad, to zozerie strasne casu este skusat kazdu stenu ci nie je image. Aj ked by to asi riesili nejako podobne ako DM, kde sa ozyva/neozyva zvuk "DU DU DU" pri klikani na stenu podla toho ci je pevna.

@Bodkin (22.10.2014 09:42): Kde si to cital prosim ta. Ze by bol skill tree nejako povsimnutiahodne nevyvazeny som si nevsimol.
Co na to kolegovia, ktori Grimrock hraju?

Anketova otazka: Je skill treee 'poněkud' nevyvážený?

!!!

Prý skill systém funguje jinak než v jedničce.

Pořád člověk dostává XP -> body za level, které následně nacpe do skill tree, který je 'poněkud' nevyvážený?
Jste nějací rychlí, já jsem teprve v těch ruinách Desarune a chrochtám si blahem:p, zde je to vážně ten starý dobrý Grimrock (ne že by tedy lokace předtím byly špatné, právě naopak, ale už jsem se nemohl dočkat pořádného, velkého dungeonu). Byť jej tedy také mohli trochu vizuálně odlišit od těch předešlých, takhle se to začíná už pomalu okoukávat...

Jinač souboje se mi zdají zatím skorem o něco málo obtížnější, než v prvém díle... spotřeba lektvarů je určitě větší, ale naštěstí mám v partě alchymistu. Ale je fakt, že jsem si i vypnul obnovování léčivých krystalů, což by se teď v Desarune sem tam hodilo:). Hádanky zatím spíše o něco snazší, ale věřím, že složitější brzy přijdou (jak jste koneckonců psali níže). Secrety opět skvělé.

Divím se však, že ještě stále do hry neimplementovali průchozí zdi. Stejně jako v jedničce jsem tu zprvu narážel do každé s tím, že alespoň jedna z nich bude určitě iluze a ono opět houby.
Jop, so sekerou Bane som rozdával ogríkom zásahy za 300-500 HP, ak sa podaril kritičák! Ale aj tak som ju neskôr vymenil za mrazivý obojručák a ohnivé kladivko z meteoru, pretože silné monštrá majú odolnosť voči fyzickým zásahom.

Bežné súboje mi práve vďaka špeciálnym úderom nepripadali náročné, akurát dvaja obrí potkani mi dali trošku zabrať, ale záverečná bitka je naozajstný záhul. Bosák spawnuje desiatky pomocníkov, ktorí pália magické projektily zo všetkých strán, myšáci chlípali lektvary many a života jak besní! ^^

edit:
Žiaden speedrun, ale zato dve víkendové noci prebdené až do štvrtej hodiny rannej! :D
@valcik (21.10.2014 15:56): To uz smrdi speedrunom :-D
Ak si to dal za 20 tak to respect (predpokladam ze si nemal polovicu rozlohy hry neobjavenu).

No taka sekera Bane dokaze urobit z Bossfightu zalezitost 2 kliknuti mysou (zazil som). Tiez hram na medium.
@mazar1234 (18.10.2014 19:05): Ukazuje mi to 20:35, ale neobjavil som všetky tajomstvá - tajné miestnosti 68/77, poklady 10/11. Najviac som sa natrápil v ruinách Desarune, pretože som tam natrafil na prvé trojrozmerné puzzle. A dobré dve hodiny som strávil šibovaním s kameňmi pred vstupom na cintorín, vodítka stáli za myší prd! ^^
Tentokrát má Grimrock dva konce - jeden špatný a jeden hardkóristický, autori si dali naozaj záležať. Parádna gamesa.

@HolyMeatball (21.10.2014 12:45): Hral som to na normal a náročný bol iba záverečný boj, ale vďaka vytrénovanému alchymistovi som to na druhý pokus zvládol.
Mphm, že prej 100% dokončení bude hodně těžké i na Normal. Že prý jednička byla v podstatě takovej dobrej tutoriál na dvojku. D:
Poradi nekdo? Stojim si tak v kruhu a cekam na prvni vyzvu... nejak mne nenapada jak privolat straz, nebo co to tou uzamcenou brankou proti mne vyleti. :) Dik
Stranka s peknym zoznamom kuziel v hre tu

@DJ (18.10.2014 18:37): No hram to uz pekne ze par hodin a stoky mam len schody objavene, a teraz sa placam v archivoch ci co je to.
Toto je klasicky "Dungeon na cely den".

Inac ako sa tak na to pozeram, co pisali autori hry ze gameplay na 20 hodin tak to mi pride ako hodne optimisticke cislo.
Uz teraz mam 12 hodin a to mam len 2 esencie z 5 cize mi to vychadza ze minimalne 30-40 hodin to vyda.
@valcik (18.10.2014 07:39): Uch, akurat som tam vosiel, hovoris ze to bude narocne poobedie?

Podakovanie aj DJ-ovi s jeho tipom na skakanie na prisery do vody, uz mam 2 harpuny a mozem utocit pod vodou normalne.

BTW nechtiac sa mi podarilo zabit Ropuchu tym ze som prebehol cez teleport, potom som sa hned vratil, ropucha ale hned vbehla do teleportu a ja hned za nou a tym ze este nestihla odist z policka kde to teleportuje tak dostala instakill (este aj chievment je za to).
V ruinách Desarune začína pravá kobkarina, džentlmeni! Od včera som tam slušne zaseklý.

@Isair (18.10.2014 00:19): Prihodím malý hint ku krysákovi. [spoiler]Daj mu zožrať každý syr, na ktorý natrafíš![spoiler]
Vzal jste někdo toho "farmáře"? To je tak ujetý povolání, že jsem měl skoro nutkání ho zkusit, ale netroufl jsem si. Nakonec jsem vzal docela klasickou sestavou Knight/Human, Barbarian/Minotaur, Wizard/Human a "Monty Jacka"- Krysáka/Alchymistu. Před chvílí jsem to rozehrál a zatím to vypadá vážně skvěle, kouzlo prvního dílu to neztratilo a spousta věcí je řádně vylepšena. A navíc to má moc fajn atmosféru.
@valcik (17.10.2014 10:24): ehm - cerveny koniec rucicky ukazuje na sever ;-)

Kompas funguje takisto ako v Dungeon Masterovi, tj rovnako ako v jednotke. Ci uz ho mas v inventari alebo v ruke rucicka sa otaca a ukazuje na sever, je to taky hardcore prvok pre tych co nehraju s automapou...
Chlopi, ako funguje kompas? Kde sa zobrazujú svetové strany? Skúšal som ho strčiť postave do ruky, aj do inventára, ale furt nič nové nevidím.
Uz viem ako je to s bambitkou, ked sa zasekne tak treba na nu klikat az sa po niekolkych pokusoch zase odsekne.
@valcik (16.10.2014 18:19): D'oh! Mno, byť je pravda, že mana mi furt prchá rychle jak prase, kdykoliv mě někdo kousne do pozadí či z boku, tak mí zadní mágové trpí docela fest. Ale příště tam aspoň jednoho čaroděje asi šprajcnu. >.>
Jop, myši sú kchůl! A majú aj parádne portréty, už sa teším jak myšáka-knighta ovešiam ťažkým brnením. :D

Wizard získa pri každej úrovni viac magenergie, battle mage zas dostáva viac životov. Preto som zobral wizarda, strčil som ho do zadného radu a tam nijaké životy nepotrebuje.
@mazar1234 (16.10.2014 17:42): OIC. Jak jsem čekal, že zranění bude vyžadovat krom krystalu něco extra, ani mě nenapadlo do sebe jednoduše hodit jeden koktejl.

Mno nevím, já tu bouchačku mám seklou už dobrých 20 minut. Ale je mi to docela buřt, dal jsem jí jedný svý kouzelnici jenom z toho důvodu, že jsem ještě neuměl žádný ledový kouzlo. A munice, co zatím pozuruju, bude asi v docela honosném množství. Tipuju, že to bude srovnatelné s množstvím šípů v jedničce.

Tak nedá se říct, že by mi tam ten framerate vyloženě klesnul do nehratelných hájů, ale ten les je vskutku o notný kus náročnější, než ten zbytek zatím.
To je bezesporu fakt, nicméně v M&MX byla ta mapa přece jenom kapku větší. Né že by to něco omlouvalo, i tak to bylo z technického hlediska věru zprasený.

Jojo, nad automapou taky docela slintám. Asi mi bude při dalším, hardkórovějším playthrough chybět už jenom kvůli tomu vzhledu. :)

@valcik (16.10.2014 17:50): Parta plná hlodavců? Tož to by mě ani nenapadlo. Je fakt, že já se při prvním hraní jedničky zachoval jako správnej speciest a měl jsem samý lidi, ale od druhého hraní jsem objevil kouzlo variace. :) Nejinak to mám tady - dva lidi, jeden minotaur a jeden hmyzouš.

JO a ještě jedna věc mě zajímala - při tvorbě party mi to nebylo moc jasné, ale...jakou teoretickou výhodu by měl čaroděj oproti bitevnímu mágovi? Co jsem to tam tak letmo pročítal, bitevní mág se mi jevil jako jasná volba. A jestli tam byla nějaká zmínka o něčem, co bitevní mág neumí a čaroděj ano, tak to už jsem asi zapomněl.
Dobré je to! Framerate mi padá iba pod holým nebom, v lokalitách ktoré sú plné stromov, ale mám zánovné dvojjadro a GTS250, tak sa nedivím.

Vytvoril som družinu zo štyroch potkanov (ratling) - barbarian, knight, alchemist a wizard. Trait Mutation je fantastický, bojovníkom som dal maximálnu obratnosť a s dýkou Backbitter z prvého dungeonu dávam zásahy 11-30, bwahahah! xD
@HolyMeatball (16.10.2014 17:28): Zranenia mimo krystalu samozrejme vyliecis potionom. Neviem zatial ci su aj nejake liecive kuzla.

Zbran by sa ti mala odseknut po chvili co sa mi tak zdalo, cize prides o utok a o cas. Skor ma serie ze municia je presne na kusy a dufam ze bud je jej dostatok alebo sa da nejako vyrabat niekde aspon.

Ja som zatial vobec ziadne problemy s plynulostou nevidel, ale bol som zatial len v 3 lokalitach tak uvidim neskor.
Kazdopadne oproti technickej stranke Might&Magic 10 je Grimrock 2 uplne bozsky optimalizovany :-D.

Automapa je absolutne vymakana, snad najlepsia co som v zivote videl.
Chmm, nové fíčurky jsou fajné. Možnost zranění každé jednotlivé části těla, což má za následek rozdílné defekty (a zatím jsem nevykoumal, jak takové zranění ošetřit); střelné zbraně, které se můžou zaseknout (a zatím jsem nevykoumal, jak je zase zprovoznit), někteří nepřátelé nyní chvíli hoří po ohnivém útoku, bossové mají speciální healthbar, mágům už nestačí specializace na jediný druh magie pro příslušná kouzla (takže třeba ledové střepy vyžadují kombinaci ledové a zemní magie, fajrbóly zase ohnivé a vzdušné, atd.).

Nicméně optimalizace není nejvymazlenější, loadingy jsou nepříjemně dlouhé, poklesy ve frameratu v některých lokacích nepříjemně citelné. Ale jinak je to zatím vskutku ve všech ohledech lepší a větší, než jednička.
Portrétky teda značně povýšily na úplně jinou úroveň. Ale pořád to nemá dost ženských. :C

A taky to pořád nepodporuje žádnou formu AA. A přes vnější program se mi to zatím nepovedlo zprovoznit. Hned první pohled přímo ve hře je tím pádem docela vtipný.