@GodOfTheSick (25.11.2014 13:04): Já se ti ani moc nedivím, ale někteří nejspíše budou.
Diskuze
@Bodkin (25.11.2014 10:11): No je sice fakt, že jsem skončil v deváté kapitole, takže na hře asi něco bude, ale ani jedna složka hry není nadprůměrná. Po příběhové stránce se nestalo prakticky vůbec nic. Kromě Alice jsou všechny postavy prázdné charaktery. Antagoňáci pak klišovité trapky A neustále nahrávat během soubojů pozici kvůli chybám v herním designu mě už přestalo bavit.
GOTS: Ouch.
@Bodkin (18.11.2014 22:06): To spojení tahovky s TPS je pro mně taky skvělý nápad a ohromně mě to baví, ještě, když je to opepřený špetkou klasickýho japonskýho příběhovýho koření. Škoda těch, pro mně, zbytečných divností a chybek. Ona je to v 90% příběhová hra, než-li strategie, takže mě to zatím neodradilo :) Škoda, že takových her není více.
Až budu chtít ultimátní strategicko/TPS/FPS nirvánu, nainstaluju opět Hidden and Dangerous :)
Až budu chtít ultimátní strategicko/TPS/FPS nirvánu, nainstaluju opět Hidden and Dangerous :)
@Drolin (18.11.2014 21:33): S XCOMem jsem srovnával pouze přístup novinářské obce, nikoliv herní mechaniky. S žánrem jsem obeznámen vcelku dobře a nesmysle tolerovat nehodlám jenom proto, že to má být jako "žánr". Na to jich je v jedné hře příliš mnoho.
Mě to především fascinuje z hlediska designu, tahovka, která se hraje jako TPS. Ano, byly tu Hogs of War, ale ty byly pořád dost pořád jako 3D Worms (bazuky a granáty).
Ovšem takhle nějak mělo vypadat Ufo, na kterém dělal Gollop, než ho přehodili Altaru jako UFO: Aftermath.
Obecně je to velmi zajímavé, je to funkční, ale ještě by se na tom dalo vylepšit spousta věcí. Jsem zvědav, jestli s tím nějak pohne chystaný Code Name S.T.E.A.M. (3DS)
Ovšem takhle nějak mělo vypadat Ufo, na kterém dělal Gollop, než ho přehodili Altaru jako UFO: Aftermath.
Obecně je to velmi zajímavé, je to funkční, ale ještě by se na tom dalo vylepšit spousta věcí. Jsem zvědav, jestli s tím nějak pohne chystaný Code Name S.T.E.A.M. (3DS)
@GodOfTheSick (18.11.2014 20:35): Co se taktické části týče, tak se to dle mě víc blíží úrovni visuální novely než SRPG, "inovativní" asi v tom, že chybí pořádný "grind" :)
@GodOfTheSick (18.11.2014 20:35): Jo, tvl. To není nevychytanost designu, to je feature!
@GodOfTheSick (18.11.2014 20:35): Tedy, že je v mechanismech VCH tolik inovativní jsem nikde nečetl. A pokud ano, tak ve srovnání v žánru SRPG/taktických JRPG (obecně tvé nahlížení a souzení je chybné, aneb místo srovnání na evolučním stromě s Utawarerumono, Disgaea, Agarestem... srovnáváš s XCOMem), kde ten určitý posun je znatelný. To je jako by jsi srovnával styl kresby Filly s Dürerem, a vyčítal mu nereálnost.
To, že nepřejedeš hrbolek tankem, střílíš do vzduchu a ovládáš jednotky pomalejším tempem může vyčítat opravdu jen někdo, kdo je neseznámený s žánrem a jeho přednostmi a zápory.
To, že nepřejedeš hrbolek tankem, střílíš do vzduchu a ovládáš jednotky pomalejším tempem může vyčítat opravdu jen někdo, kdo je neseznámený s žánrem a jeho přednostmi a zápory.
Když sdělovací prostředky o něčem hromadně tvrdí, že je to inovativní, tak očekávám, že k tomu, co je už dané se přidá něco navíc. VCH akorát ubírá...nejde oddálit 3d pohled, placatá mapa bojiště je k ničemu, nelze se schovávat za překážky, zídku nelze přeskočit, z vyvýšeniny nejde seskočit, nelze střílet zpoza rohu, není možné si libovolně dřepnout/lehnout, nerovnosti v terénu je nutné obíhat, tank nedokáže rozrazit/rozstřelit překážku v cestě....a nejhorší je, že vojáky lze do boje vysílat pouze po jednom a po zabití nepřítele se střelba automaticky nepřesune na dalšího, ale zbytek dávky v rámci tahu je vystřílen do vzduchu. Je toho celkem dost a působí dosti směšně.
@GodOfTheSick (18.11.2014 18:41): eh, ne ze bych system kryti povazoval za idealni, to ani zdaleka, ale u tahovek, natoz tech japonskych, realismus opravdu nepredpokladam >_>
Kdyby jenom nemožnost přejíždět tankem nerovnosti...těch nesmyslů je tam mnohem víc. Co třeba (ne)krycí systém? Když vyšel The Bureau: XCOM Declassified, tak kdejaký recenzentský chytrák řešil kdejakou blbost a zde je ticho po pěšině. Přitom akční/strategická část je v VCH natolik retardovaná, že to nemá obdoby. Čert vem fanboje, ale nechápu jak tomuhle soudný recenzent mohl dát víc než 50%. Prej inovativní...jo, tak možná kdyby to vyšlo v roce 1992...
Tak čím víc je za monou, tím více mě mrzí technický "podivnosti" hry. Bug s Vsync, při kterým je skoro neovladatelný tank nebo se točí jako korouhvička, jsem už pořešil, takže tank nerotuje, i když se pořád ovládá hodně divně :)
Druhým, designovým problémem je, nemožnost přejet s tankem jakoukoliv nerovnost. Takže okraj příkopu, v jehož hluboké části jsou krytí vojáci, a před tankem je cca 10cm hluboký, se stává nepřekonatelnou překážkou. Stávají se tak nervydrásající situace, kdy je tank "uvězněn" mezi 10cm příkoupkem a MEGAtankem protivníka. Já se zasekl o prohlubeň, MEGAtank o mně a neustálými pokusy jet dál mne "uboural" k smrti :D
Na stejné mapce mne pak potkal dvakrát bug, kdy nešlo ničit trosky, které jsem měl rozbít, abych zpomalil nepřátelský MEGAtank. Bohužel, hra si dvakrát ze čtyř pokusů usmyslela, že zničit nepůjdou...
S tím se pojí moje další výtka, což je nemožnost restartu mise během boje. Člověka přepadl bug a jediné co může dělat je, že vyjede na titulní menu a dá loading, který má většinou před začátkem mise a tedy i brífingem, animačkami, atd. takže ho pak čeká zuřivé mačkání A na gamepadu, aby vše přeskákal :)
Škoda tehle technických a designových kaněk na jinak skvělý hře.
Druhým, designovým problémem je, nemožnost přejet s tankem jakoukoliv nerovnost. Takže okraj příkopu, v jehož hluboké části jsou krytí vojáci, a před tankem je cca 10cm hluboký, se stává nepřekonatelnou překážkou. Stávají se tak nervydrásající situace, kdy je tank "uvězněn" mezi 10cm příkoupkem a MEGAtankem protivníka. Já se zasekl o prohlubeň, MEGAtank o mně a neustálými pokusy jet dál mne "uboural" k smrti :D
Na stejné mapce mne pak potkal dvakrát bug, kdy nešlo ničit trosky, které jsem měl rozbít, abych zpomalil nepřátelský MEGAtank. Bohužel, hra si dvakrát ze čtyř pokusů usmyslela, že zničit nepůjdou...
S tím se pojí moje další výtka, což je nemožnost restartu mise během boje. Člověka přepadl bug a jediné co může dělat je, že vyjede na titulní menu a dá loading, který má většinou před začátkem mise a tedy i brífingem, animačkami, atd. takže ho pak čeká zuřivé mačkání A na gamepadu, aby vše přeskákal :)
Škoda tehle technických a designových kaněk na jinak skvělý hře.
Heh, emulátor pro hraní her dělaných na herní stroje na tabletech.
Pod PPSSPP se podepisuju, párádní bezproblémovej emulátor. ;)
Díky za typ, mrknu na to ;)
@pipboy (13.11.2014 12:45), @Widl (13.11.2014 09:39): Borci, jestli myslíte emulaci PSP, tak zkuste PPSSPP nebo JPCSP
@Widl (13.11.2014 09:39): no, nejakej funkcni emulator snad existuje, ale nevim, ja to hral na mrzacich :)
@Bodkin (13.11.2014 01:41): Určitě tam byla i překvapivá bitka pod kapitolkou, co vypadala jako video. Dost mě to vyplašilo :D
@pipboy (13.11.2014 01:14): Škoda, že to vyšlo jen na ty kapesní mrzáky, tohle mne fakt baví. Nebo je nějaká možnost rozumný emulace?
@pipboy (13.11.2014 01:14): Škoda, že to vyšlo jen na ty kapesní mrzáky, tohle mne fakt baví. Nebo je nějaká možnost rozumný emulace?
@pipboy (13.11.2014 01:14): Teď jsem to zpětně omrknul a máš pravdu, jsou tam mapy, ale přísahal bych, že párkrát tam bylo video a naráz bitka...
@Bodkin (13.11.2014 00:56): bitvy jsou v knizce jako mapy, ale nejsem si jisty co myslis tim vyberem, preskakovat obsah jde az v NG+ >_>
@Widl (13.11.2014 00:06): VC2 a 3 nejde ukladat behem bitev :D Opravdu tezky mise jsou beztak az ke konci.
@Widl (13.11.2014 00:06): VC2 a 3 nejde ukladat behem bitev :D Opravdu tezky mise jsou beztak az ke konci.
Osobně by se mi líbilo, kdyby bylo při výběru poznat, zda jde jen o video nebo i nějaký gameplay.
Plus se mi tank neustále zasekává a debilně otáčí, což je prý bug při 60+ FPS... :/ Takže zapnou V-sync.
Plus se mi tank neustále zasekává a debilně otáčí, což je prý bug při 60+ FPS... :/ Takže zapnou V-sync.
@7c (12.11.2014 18:16): Tahy sem, tahy tam, všechno jeden princip. O tom, jestli je to strategie šmrncnutá RPG, nebo RPG šmrncnutý strategií, se doufám dohadovat nebudeme :) Vzhledem k délce některých soubojů je ta možnost uložení v průběhu bitvy fajn a bez ní by to bylo rozhodně míň user friendly.
Tak odehrán resp. odkoukán prologue, a je to fakt hezký, takový...roztomilý :)
PC verze na jedničku, nenarazil jsem na problém.
PC verze na jedničku, nenarazil jsem na problém.
@Paul (12.11.2014 20:51): ad durante, me teda obcas prijde ze hra bezi nejak rychlejs nez by mela, a nemyslim tim zrovna 60fps.
(Kdyby to byly aspon dvanactky jak v JRC, kde to znamenalo ze nikdo jinej nemuze do prace a nebyl problem se proste na vsecko nedulezity vybodnout a drepet vetsinu casu na prdeli... no nic.)
(Kdyby to byly aspon dvanactky jak v JRC, kde to znamenalo ze nikdo jinej nemuze do prace a nebyl problem se proste na vsecko nedulezity vybodnout a drepet vetsinu casu na prdeli... no nic.)
@pipboy (12.11.2014 20:23): no já si to teďka koupil za 16 éček i bez tvýho komentu, pač mě trochu vyhajpoval ještě Durante na neogafu..doufám že se mi to teda bude líbit.
Jinak práci plnou dvanáctek nezávidím, mě stačej ty osmičky :)
Jinak práci plnou dvanáctek nezávidím, mě stačej ty osmičky :)
@Paul (12.11.2014 20:02): zasrana nova prace plna dvanactek na kterou se taky na konci mesice zas vyseru. Nic nestiham, akorat me boli clovek. Druha vec je ze by neuskodilo osvezit pamet. Ted mam volno tak mozna si na to udelam cas, mozna s tim pockam na treti playthrough.
@pipboy (12.11.2014 19:40): nechápu žes ještě nenahodil koment. To tady léta hajpuješ a pak kde nic tu nic :)
@pipboy (12.11.2014 19:40): Osobně mi tyhle rozdíly vůbec nevadí, spíš mi to přijde z překladatelského hlediska zajímavé. Koneckonců, když člověk víceméně rozumí řeči, tak titulky jsou spíš pomocný nástroj. Ale navíc podle mě je anglický dabing obecně zločin proti lidskosti, takže můžu být "poněkud" zaujatý. Stejný důvod, proč doufám, že si ATLUS US nechá Personu pro sebe, a nebude ten "hnus" cpát na PC.
@7c (12.11.2014 18:16): Ze ne vsechno lze doslovne prelozit aniz by to vyznelo blbe je jasny, ale tady se o to nikdo snad ani nepokusil. A ne, to ze je preklad neodpovida originalu neznamena, ze takovy preklad sam o sobe nefunguje. Ale nestojim o to abych slysel postavu neco rikat a pod tim na titulkach cetl neco, co se tomu casto ani vyznamove neblizi.
Druha vec je ze EN dabing, jakkoliv typicky postrada prirozenost toho Japonskyho, neni jinak vubec spatny - predevsim jednotlive postavy v nem jde po hlase o dost lip rozlisit. VC je jednim z mala pripadu kde davam prednost anglickymu dabingu.
Druha vec je ze EN dabing, jakkoliv typicky postrada prirozenost toho Japonskyho, neni jinak vubec spatny - predevsim jednotlive postavy v nem jde po hlase o dost lip rozlisit. VC je jednim z mala pripadu kde davam prednost anglickymu dabingu.
@Widl (12.11.2014 10:40): "Menší" rozdíl je v tom, že uvedené hry jsou strategie, VC je TRPG. Takže pokud chceš něco předpokládat/očekávat, vycházej spíš z Ogre Battle a spol. Osobně mě šokuje, že je vůbec možné během bojů ukládat.
@pipboy (12.11.2014 00:03): Pokud rozumíš japonsky tak dobře, že ti vadí domnělé "chyby" v překladu, proč mít zapnuté titulky? Pokud ne a vadí ti to, tak zapnout anglický dabing, který je očividně špatně (protože se shoduje se špatnými titulky) je dost divné, ne? Jinak doslovný překlad není zrovna "industry standard"... Osobně překlady rád nemám, ale titulky jsou v tomhle směru myslím optimální - můžou pomoci s problémovými výrazy a pořád je slyšet originál (na rozdíl od literárních překladů).
@pipboy (12.11.2014 00:03): Pokud rozumíš japonsky tak dobře, že ti vadí domnělé "chyby" v překladu, proč mít zapnuté titulky? Pokud ne a vadí ti to, tak zapnout anglický dabing, který je očividně špatně (protože se shoduje se špatnými titulky) je dost divné, ne? Jinak doslovný překlad není zrovna "industry standard"... Osobně překlady rád nemám, ale titulky jsou v tomhle směru myslím optimální - můžou pomoci s problémovými výrazy a pořád je slyšet originál (na rozdíl od literárních překladů).
@GodOfTheSick (12.11.2014 10:10): Já jsem na to zvyklý z Civky, Homamů, Age of Wonders a podobných her. Tady by se to dost hodilo, vzhledem k tomu, jak nemotorný to ukládání bez quicksavu je :)
@GodOfTheSick (12.11.2014 10:10): Např. The Battle for Wesnoth, ale nějak vyložený pravidlo to není
@Widl (12.11.2014 09:18): To u některých tahovek lze? Jsem teda žádnou takovou ještě nehrál...
Tak zatím super. Jediný co mě trochu mrzí, u tahovky, je absence automatickýho ukládání tahů. Když zapomenu uložit v půlce souboje, jsem v háji a můžu si to dát od začátku :)
Už chápu proč to má 20 giga. Po 90 minutách hry bylo 50+ jen na filmečky. Sodoma gomora.
@pipboy (12.11.2014 00:03): Ten překlad mi nepříjde zrovna dvakráte... přesný.
@pipboy (12.11.2014 00:03): Ten překlad mi nepříjde zrovna dvakráte... přesný.
No jo, proto mi vlastne vadila japonstina v prvnim dile - anglicky titulky neodpovidaj mluvenymu slovu >_>
@Solidor (11.11.2014 22:58): Xenosagu bych také bral, ta je špatně emulovatelná (narozdíl od Person a SMT :).
A já bych být v Atlusu nejdříve zkusil na PC SNESové SMT I, II, If - to by se v "renesanci" dungeonů mohlo na gogu docela dobře prodávat.
A já bych být v Atlusu nejdříve zkusil na PC SNESové SMT I, II, If - to by se v "renesanci" dungeonů mohlo na gogu docela dobře prodávat.
@Drolin (11.11.2014 22:51): Protože je to už vzácný kousek. A Personu PCčkářům škodolibě nepřeju :) Přál bych jim ale určitě Kingdom Hearts.
Ale ze všeho nejvíce bych určitě bral celou Xenosagu. Tam je pravděpodobnost asi nulová.
Ale ze všeho nejvíce bych určitě bral celou Xenosagu. Tam je pravděpodobnost asi nulová.
@Solidor (11.11.2014 22:49): Proč zrovna Nocturne? :)
Mě by za všechny stačilo pouze Ni no Kuni, ale to jsem asi již psal.
Mě by za všechny stačilo pouze Ni no Kuni, ale to jsem asi již psal.
Hezké, tak teď SMT: Nocturne.
Zatím to vypadá po technické stránce parádně (resp., jak už je zmíněno v odkazu, co dole uváděl Paul).
@Drolin (11.11.2014 22:21): Pravda, vůbec se toho na Steamu vynořilo v poslední době docela dost.
@Drolin (11.11.2014 22:21): Pravda, vůbec se toho na Steamu vynořilo v poslední době docela dost.
@7c (11.11.2014 18:09): Tu už si snad odnesli z Dark Souls, možná i Deadly Premonition, Killer is Dead nebo FFXIII. Takže jen houšt', a vzhledem k těmto z většiny nečekaným portům, čekám, že tím sklizeň z PS3 neskončila.
@montana (11.11.2014 14:18): docela by mě zajímalo jak dlouho na tom dělali. Vzniklo to na základě petice a twitter kampaně z neogafu.
Prima. Přiznávám, že mi na kvalitě portu (tedy nad určitou minimální mez) moc nesejde, ale ostatní věci (jako je dual audio a hlavně fakt, že to vůbec na PC vyšlo) byl důvod pro preorder (bez ohledu na to, jestli se v následujícím roce vůbec dostanu k hraní). Doufejme, že je nás hodně a "konzolové" společnosti si z toho odnesou nějakou (doufám pozitivní) zpětnou vazbu.
@montana (11.11.2014 14:18): s pauzami na kafe nebo bez?
@Paul (11.11.2014 08:15): Takže na kvalitní port ji stačí jen 6 let? xD
@Paul (11.11.2014 08:15): Uvidíme... dnes večer.
Durante analyzuje PC verzi:
http://www.pcgamer.com/valkyria-chronicl ... is-durantes-verdict/
Očividně jeden z nejlepších portů ever. Sega si dala záležet.
http://www.pcgamer.com/valkyria-chronicl ... is-durantes-verdict/
Očividně jeden z nejlepších portů ever. Sega si dala záležet.