@pajmič (komentář): Já už naprosto chápu, proč ti nevadí dlouhé, natahované a vycpávané věci.
Diskuze
Objevil se už nějaký patch?
@Charllize (07.12.2014 02:33): Ok, tak já ti dám příklad problému vycházejícího inherentně z DA:I, bez přihlížení k mým zkušenostem s ostatními hrami a k mým preferencím. DA:I chce a snaží se být kvalitní příběhovou hrou s důrazem na rozvoj vlastní postavy, čehož chce dosahovat i velkou mírou voleb a následků. A co pro to vývojáři udělali? Valnou většinu obsahu naplnili naprosto lineárními questy (přijmi/odmítni) bez jakékoliv hlubší příběhové linky. Tohle je prostě objektivní selhání. Opravdu mi chce někdo vyvrátit, že questy jak vypadlé z World of Warcraft (což je theme park - ve WoW mají podobné questy ospravedlnění proto, jelikož tam jde pouze a jenom o vylevelovaní postavy/gridnu) jsou v podstatě antiteze příběhovosti, nelinearity a možnosti rozvoje vlastní postavy?! Ta hra popírá sama sebe. A pokud mi přeci jen dovolíš ohlédnutí do minulosti, pak hlavně popírá filozofii celé série.
@LuccinyHry (07.12.2014 08:56): Jsem moc rád, že jsi z těch 13 000 znaků vybrala něco s čím souhlasíš. Nepřišlo to na zmar:D
Nevím, nutit někomu, která hra je dobrá a která ne... BG je klasika a furt se to ještě dobře hraje, ale Risen... no nevím nevím. Pravda je že DA:I je klasika od Bioware. Je to takový fantasy Mass Effect:) Jasný někomu se to líbí někomu ne. Ale furt pindat, že mu to padá, nebo mu něco nejde je takový never ending story. DA:I nabízí poměrně hodně,i když je to trošku plitké a vyčpělé. Někomu se líbí někomu ne. Naposled jsem byl posranej ze Zaklínače, ale nikomu nebudu cpát že je to nejlepší RPG všech dob...:)
@Drolin (07.12.2014 10:25): To jsou zase elitářské kecy. Z dnešního pohledu jsou mnohé staré hry prostě příliš staré a už dávno nejde o prvotřídní klenoty, ale o kusy, kde se člověk musí k tomu dobrému prokousat přes zastaralé prvky.
Každý má zkrátka jiný vkus a mě třeba Risen přijde jako jack of all trades, master of none. Všechno co dělá dělá nějaká jiná hra lépe.
Každý má zkrátka jiný vkus a mě třeba Risen přijde jako jack of all trades, master of none. Všechno co dělá dělá nějaká jiná hra lépe.
@Charllize (07.12.2014 03:21): Pokud 25 let hraješ a u Baldur's Gate nebo Risenů máš nižší skóre než u Diabla III nebo Dragon Age: Inquisition, tak jsi nedošel prozření trvajícího 25 let, ale prostě jen nevíš, co je dobré :).
@7c (07.12.2014 01:56): Tak nějakou formu syslení máš skoro u všech her ... jako já když mám sesbírat 20 nějakých fotek nebo zápisků z deníku, což mě nutí mnohem detailněji prozkoumat prostředí, strávit ve hře víc času a mít z toho takový ucelenější dojem, tak já do toho jdu. Pak mě zas frustruje, že je skoro nikdy nedám všechny, ale to už je jiná věc. (A stejně je to jedno, protože, jak říkáš, je ten achievement jen pro mě :)
Pokud ale mluvíme o DA:I, tak já se nemůžu ubránit pocitu, že jsem tam 40 h dělala ve finále úplně zbytečné úkoly. Můžeme pak samozřejmě polemizovat, co nějaký úkol ve ve své podstatě nesmyslné činnosti jako hraní si na hrdinu kvalifikuje jako ne-zbytečný, ale já jsem stále v šoku z toho, že veškeré to obsazování lokací ve hře fakt k ničemu nebylo. Ke konečné boss battle dojdeš tak jako tak a všechny tím zachráníš, bez ohledu na to, jestli jsi třeba neuzavřel jedinou další z těch desítek minitrhlin --- no ne???
@pajmič (komentář): U tvého komentáře souhlasím s tím, že Dorian a Cassandra byly extrémně dobře napsané postavy, to se jim povedlo.
Pokud ale mluvíme o DA:I, tak já se nemůžu ubránit pocitu, že jsem tam 40 h dělala ve finále úplně zbytečné úkoly. Můžeme pak samozřejmě polemizovat, co nějaký úkol ve ve své podstatě nesmyslné činnosti jako hraní si na hrdinu kvalifikuje jako ne-zbytečný, ale já jsem stále v šoku z toho, že veškeré to obsazování lokací ve hře fakt k ničemu nebylo. Ke konečné boss battle dojdeš tak jako tak a všechny tím zachráníš, bez ohledu na to, jestli jsi třeba neuzavřel jedinou další z těch desítek minitrhlin --- no ne???
@pajmič (komentář): U tvého komentáře souhlasím s tím, že Dorian a Cassandra byly extrémně dobře napsané postavy, to se jim povedlo.
@Charllize (07.12.2014 03:21): Čili předpokládáš, že za pár let mě možná osvítí duch svatý a já si začnu DA (a jiné obdobné hry) zničehonic užívat? Inu nic není nemožné... eh:). Ale zatím to vypadá, že se vše ubírá přesně opačným směrem (kdysi jsem k DA nebyl zdaleka tak kritický).
Ale zase aby sis nemyslel, že razím heslo "všechno mainstreamové je fuj a jedině indie nebo oldschool". Však je spousta mainstreamovek s moderními prvky, které si poměrně užívám. Třebas i takový Zaklínač nebyl vůbec k zahození (třebaže mu mám co vytknout). A spoustu mainstreamovek mám ještě v plánu a věřím, že si je užiji (byť je pravdou, že poslední dobou jsem jich moc nehrál, ale ne proto, že bych si řekl "fuj to je mainstream", ale především proto, že zkrátka se mi žádná zrovna netrefila do vkusu či do nálady, avšak v zásobě jich mám více než dost).
Ale zase aby sis nemyslel, že razím heslo "všechno mainstreamové je fuj a jedině indie nebo oldschool". Však je spousta mainstreamovek s moderními prvky, které si poměrně užívám. Třebas i takový Zaklínač nebyl vůbec k zahození (třebaže mu mám co vytknout). A spoustu mainstreamovek mám ještě v plánu a věřím, že si je užiji (byť je pravdou, že poslední dobou jsem jich moc nehrál, ale ne proto, že bych si řekl "fuj to je mainstream", ale především proto, že zkrátka se mi žádná zrovna netrefila do vkusu či do nálady, avšak v zásobě jich mám více než dost).
@Isair (07.12.2014 02:54): za tech 25 let co hraju asi vidim věci jinak, ale uznavam ze před celkem dlouhou dobou bych napsal zhruba to same jako ty. Holt tyhle rozhovory jsou boj s vetrnymi mlyny, ale presto do nich vždycky nejak zabrednu :)
Ale vzhledem k tomu ze vlastnis stejnou znacku monitoru jako ja, budu te brat za spřízněnou dusi:)
Ale vzhledem k tomu ze vlastnis stejnou znacku monitoru jako ja, budu te brat za spřízněnou dusi:)
@Charllize (07.12.2014 02:48): Při růstu zkušeností se přímému či nepřímému srovnávání nevyhneš, ať chceš nebo ne.
Čím více her odehraješ, tím větší budeš mít nároky. Na tom myslím není nic nelogického. Pokud jsi něco viděl již xkrát jen v lehké obměně, samozřejmě z toho nebudeš skákat dva metry jako tenkrát... aneb stále stejnými hamburgery se také jednou přejíš;) (někdo dříve, jiný později).
Čím více her odehraješ, tím větší budeš mít nároky. Na tom myslím není nic nelogického. Pokud jsi něco viděl již xkrát jen v lehké obměně, samozřejmě z toho nebudeš skákat dva metry jako tenkrát... aneb stále stejnými hamburgery se také jednou přejíš;) (někdo dříve, jiný později).
@Isair (07.12.2014 02:42): pises jako by to tady byl stred světa a tim ze jsem tu nebyl tak nic nevim, vsadil bych se ze rozhovor na tohle téma jsem vedl minimalne stejněkrát jako ty:) Navíc, moje pointa se vůbec netyka toho s cim me posilas do haje, je uplne nekde jinde, a presne to co pises je to co myslim, srovnavani, staroskolstvi a nevideni věci tak jak jsou..ale neva..resit to stejne nemá moc smysl, na tohle si kazdej musí prijit sam, jestli nekdy:)
@Charllize (07.12.2014 02:33): Zjednodušování třebas v tom smyslu, že téměř zcela odpadlo jakékoliv taktizování v soubojích (nebo je na bodu mrazu), zjednodušování třebas ve smyslu, že "hard" obtížnost je brána jako easy či normal. Mnohdy to samozřejmě platí i o osekávání RP prvků (které zrovna v DA ještě nejsou tím největším zvěrstvem, pravda). DA:I jsem nehrál a ani to nemám v plánu, nicméně u Bioware platí a vždy platilo, že se mění vesměs jen jména postav a herní svět, vše ostatní zůstává víceméně nezměněné (na nějaké prkotiny sere pes). Celá struktura příběhu je víceméně stále totožná a podle jedné šablony, stejně jako chování postav, dialogy, dokonce i ty vedlejší questy. Možná to uvidíš také, až odehraješ těch Biowarovek více... nebo také ne, záleží, jak moc ti tohle vadí a jaké máš nároky. Ono samozřejmě stěží tě může bavit něco, co jsi už někde jinde viděl v mnohem lepším zpracování (třebas Baldur's Gate 2), říkej si tomu třebas lpění na minulosti, ale bylo by to z tvé strany krátkozraké (nadto já Bioware za tohle kritizuji už od vzniku Neverwinteru, čili rok 2002 (?)).
Nicméně na tohle téma jsem už mnohokrát debatoval v minulosti (vím, tos tu ještě nebyl) a tak nemám náladu to celé omílat dokola, pokud by tě to zajímalo, přečti si některé starší diskuse třebas u Kotoru, DA: Origins, já už se k tomu dále vyjadřovat nehodlám.
Nicméně na tohle téma jsem už mnohokrát debatoval v minulosti (vím, tos tu ještě nebyl) a tak nemám náladu to celé omílat dokola, pokud by tě to zajímalo, přečti si některé starší diskuse třebas u Kotoru, DA: Origins, já už se k tomu dále vyjadřovat nehodlám.
@Isair (07.12.2014 02:14): No vidíš, tak třeba v DA:I je invence na takových pet indie her, jen to chtit videt..zrejme by te zajímalo co..no tak třeba to ze je to jedina hra kterou znam, kde někdo skloubil dokupy fungujicim zpusobem party based sandbox hru a propracovanej pribeh z maniakalnim zamerenim na postavy. pak třeba systém leceni je dost originalni, mozna to tak nevypada, ale na vyssi obtiznosti to funguje jako pomerne hodne velkej hardcore prvek. A zjednodusovani? nevim, me tech asi 50 radku ruznejch cisel co vyjadrujou ruzne atributy postav jako zjednodusovani neprijde, naopak, spis mi prijde ze třeba timhle se Bioware hodne velkym obloukem vraceji tam kde zacinali.
A s tim srovnavanim jsme to myslel krapet jinak..něco jako když si najdes novou zenskou a budes ji srovnávat se svoji bejvalkou která se na tebe vysrala chtit po ni věci v kterých bejvalka vynikala, tak ne jenom ze ji brzy naseres, ale nikdy nepoznáš jaka ve skutecnosti je. U her a dalších věci to funguje stejne (krome toho nasrani:)
A s tim srovnavanim jsme to myslel krapet jinak..něco jako když si najdes novou zenskou a budes ji srovnávat se svoji bejvalkou která se na tebe vysrala chtit po ni věci v kterých bejvalka vynikala, tak ne jenom ze ji brzy naseres, ale nikdy nepoznáš jaka ve skutecnosti je. U her a dalších věci to funguje stejne (krome toho nasrani:)
@Charllize (07.12.2014 01:42): Tedy, u novějších mainstreamových RPG nemám rád především ono zjednodušování, které je tak hojně přítomné u drtivé většiny z nich. Ale konkrétně v případě Bioware her je to především jejich rukopis a nedostatek invence, který nemusím už od dob Neverwinteru.
Nicméně to nebyla pointa mého příspěvku, rozhodně jsem zde nechtěl nějak ponižovat mainstream a vyvyšovat oldschool (to bych asi zvolil jiný typ RPG, než právě dungeony), spíše jsem chtěl poukázat právě na ono srovnávání. Krokovací dungeony se zkrátka hrají úplně jinak, než RPGčka typu DA a jsou myslím i cíleny na zcela jiný typ hráčů. Pokud si někdo užívá obé, tím lépe pro něj, avšak jak už jsem níže zmínil "někdo rád jablka, jiný hrušky".
Nicméně to nebyla pointa mého příspěvku, rozhodně jsem zde nechtěl nějak ponižovat mainstream a vyvyšovat oldschool (to bych asi zvolil jiný typ RPG, než právě dungeony), spíše jsem chtěl poukázat právě na ono srovnávání. Krokovací dungeony se zkrátka hrají úplně jinak, než RPGčka typu DA a jsou myslím i cíleny na zcela jiný typ hráčů. Pokud si někdo užívá obé, tím lépe pro něj, avšak jak už jsem níže zmínil "někdo rád jablka, jiný hrušky".
@Say (07.12.2014 01:45): To nejsou vyssi naroky, to je jen lpeni na minulosti a nedokazani si priznat ze by něco mohlo byt lepsi nez milovana hra XXX :)
Chapes. cloveku co stravil stovky hodin v X3 a libi se mu i DA:I prijde tohle tvrzeni smesny..
Chapes. cloveku co stravil stovky hodin v X3 a libi se mu i DA:I prijde tohle tvrzeni smesny..
@Jab (06.12.2014 23:57): .-)
@LuccinyHry (06.12.2014 16:57): Přesně tohle je koncept, který moc nechápu u single player her - typ syslení a "achievementy" typu získej 200x něco. Kde jsou časy, kdy "achievement" něco znamenal - nejzářnější příklad jsou pro mě "Cheat Codes" u AvP - perfektní motivace pro opakované hraní, narozdíl od dnešního "10 sebraných rohlíků" (hlavní důvod, proč jsem nedávno vypnul Steam Overlay).
@LuccinyHry (06.12.2014 16:57): Přesně tohle je koncept, který moc nechápu u single player her - typ syslení a "achievementy" typu získej 200x něco. Kde jsou časy, kdy "achievement" něco znamenal - nejzářnější příklad jsou pro mě "Cheat Codes" u AvP - perfektní motivace pro opakované hraní, narozdíl od dnešního "10 sebraných rohlíků" (hlavní důvod, proč jsem nedávno vypnul Steam Overlay).
Cinematic tools for Dragon Age: Inquisition
Chyo, kéž by podobné věci vznikaly pro méně známé hry...
Chyo, kéž by podobné věci vznikaly pro méně známé hry...
@Charllize (07.12.2014 01:42): Někomu k zábavě stačí méně, jiný má zase vyšší nároky...
@Isair (07.12.2014 00:00): A co je presne na mainstremovem rpg spatne? nemusi se tam jist a nemusi se tam po jednom prekladat predmety v inventari? nebo je to jen ciste postoj aby bylo videt heslo ,,ja jsme old school hardcore hrac,,.
Ja nevim, ale me se třeba hodne libi Wasteland 2, Might and Magic VI, X3 Albion Prelude a spousta dalších her které nemaji s mainstremem vůbec nic spolecnyho a presto ti budu tvrdit ze DA:I je unikatni hra která se jen tak nevidi. A proc? Protože z vysoka seru, na nejaky skatulkovani, hlavni je pro me zabava. bavim se u hry hodne? ok..tak 9/10..tecka:)
Navíc plno lidem by se ulevilo kdyby se zbavilo syndromu ,,kde ja jsem tohle uz videl a v xxx hre to bylo mnohem lepsi,,protože na tehle frazich stoji cela dnesni kritika her, jak novinaru tak i hracu. Je me jasny ze pro tyhle lidi je nepredstavitelny problém brat kazdou hru jako jedinecny dilo a oprostit se od vzpomínek a staroskolstvi, ale jde to, a pak konecne, když to dokážou, uvidi ty hry skutecne takovy jaky jsou:) Ono totiž, hodnotit hru a srovnávat hru je nebetycnej rozdil, bohužel si většina lidi mysli ze se jedna o jedno a totez. Srovnavani a hledani kde co bylo lepsi, je totiž nejednodusi způsob jak se s necim identifikovat, ale bohužel znacne zavadejeci, pekne to ukazuje historie třeba prave her, spousta starsich her byla hodnocena timto stylem a az po letech vyslo anjevo ze ty hry vlastne byly super, srovnavani ahledani co kde bylo lepsi ma jepici život, kdezto poznani skutecny hodnoty hry ji dokaze odhalůit hned, a clovek nemusi cekat deset let az to pomalu veřejnost prijme.
Ja nevim, ale me se třeba hodne libi Wasteland 2, Might and Magic VI, X3 Albion Prelude a spousta dalších her které nemaji s mainstremem vůbec nic spolecnyho a presto ti budu tvrdit ze DA:I je unikatni hra která se jen tak nevidi. A proc? Protože z vysoka seru, na nejaky skatulkovani, hlavni je pro me zabava. bavim se u hry hodne? ok..tak 9/10..tecka:)
Navíc plno lidem by se ulevilo kdyby se zbavilo syndromu ,,kde ja jsem tohle uz videl a v xxx hre to bylo mnohem lepsi,,protože na tehle frazich stoji cela dnesni kritika her, jak novinaru tak i hracu. Je me jasny ze pro tyhle lidi je nepredstavitelny problém brat kazdou hru jako jedinecny dilo a oprostit se od vzpomínek a staroskolstvi, ale jde to, a pak konecne, když to dokážou, uvidi ty hry skutecne takovy jaky jsou:) Ono totiž, hodnotit hru a srovnávat hru je nebetycnej rozdil, bohužel si většina lidi mysli ze se jedna o jedno a totez. Srovnavani a hledani kde co bylo lepsi, je totiž nejednodusi způsob jak se s necim identifikovat, ale bohužel znacne zavadejeci, pekne to ukazuje historie třeba prave her, spousta starsich her byla hodnocena timto stylem a az po letech vyslo anjevo ze ty hry vlastne byly super, srovnavani ahledani co kde bylo lepsi ma jepici život, kdezto poznani skutecny hodnoty hry ji dokaze odhalůit hned, a clovek nemusi cekat deset let az to pomalu veřejnost prijme.
@Borghal (06.12.2014 20:24): , @Richmond (06.12.2014 19:20): Hádám, že pitomý herní koncept Dragon Age série se za ty tři díly také nevytratil, což?
Tímto chci jen demonstrovat, že někomu chutnají jablka, jinému hrušky, netřeba se nad tím pozastavovat. A zrovna DA like mainstreamové RPG se dost dobře porovnávat s oldschool krokovacími dungeony nedají;).
Že "RPG roku" asi zpravidla vždy vyhraje především nějaká mainstreamová hra (ať má kvality jaké chce), asi nemůže být přílišným překvapením...
Tímto chci jen demonstrovat, že někomu chutnají jablka, jinému hrušky, netřeba se nad tím pozastavovat. A zrovna DA like mainstreamové RPG se dost dobře porovnávat s oldschool krokovacími dungeony nedají;).
Že "RPG roku" asi zpravidla vždy vyhraje především nějaká mainstreamová hra (ať má kvality jaké chce), asi nemůže být přílišným překvapením...
@MickTheMage (06.12.2014 20:17): V jedné hře se nic neděje a v druhé se dějí většinou jen samé blbiny (u Dragon Age si nepamatuji, co má postava dělala včera). Evoluce žánru... :( Buď tam není vůbec nic (charaktery, příběh, složitější prostředí...) nebo je to v takové formě, že jde jen o tupou vatu. Nebo jen stárnu... Možná se mi jen zdá, že hamburgery od Bioware jsou čím dál tím tupější...
P. S. Asi ten trend načalo Neverwinter Nights. Když jim to vyšlo jednou, tak se na tom vezli i dále.
P. S. Asi ten trend načalo Neverwinter Nights. Když jim to vyšlo jednou, tak se na tom vezli i dále.
@Richmond (06.12.2014 19:20): U něčeho tak obecného jako "RPG roku" vyhrává Dragon Age nad Grimrockem na celé čáře... Jo, kdyby to bylo - krokovací dungeon roku, to je pak jiná :-D
Disclaimer: Grimrock2 jsem nehrál a nesleduju, neb u jedničky jsem se po pár patrech kousal nudou. Akorát jsem četl, že vylepšili co mohli, ale v základu pitomý herní koncept t oasi nezachrání.
Disclaimer: Grimrock2 jsem nehrál a nesleduju, neb u jedničky jsem se po pár patrech kousal nudou. Akorát jsem četl, že vylepšili co mohli, ale v základu pitomý herní koncept t oasi nezachrání.
@Richmond (06.12.2014 19:20): Jezisi, musis to komentovat? Dobre vies, ze ceny sa davaju za mainstream, nie za nejaku indie niekde, nieco hru :) V mnohych ohladoch je Grimrock 2 samozrejme lepsi ako DAI, ale... Nie som si uplne isty nakolko su to porovnavatelne hry :)
@Charllize (06.12.2014 19:47): Ne-e, tohle se týkalo Blackwalla a Doriana, vícero lidí má tenhle problém. Taky quest se Serou se sere, ale po třetím loadu se mi ho podařilo dokončit.
@LuccinyHry (06.12.2014 19:32): nemela jsi ty vztahy v předchozích dilech tak hrotit, se pak nediv ze to ten Keep nedava :)
Me osobne se tech 112 hodin nebuglo nic, teda když nepocitam ze me nesel vyrobit jeden předmět a občas se mi ztrati nejaky NPC (nebojte vim ze Cole to dela schvalne:) a objevi se az po reloadu.
Me osobne se tech 112 hodin nebuglo nic, teda když nepocitam ze me nesel vyrobit jeden předmět a občas se mi ztrati nejaky NPC (nebojte vim ze Cole to dela schvalne:) a objevi se az po reloadu.
@Bodkin (06.12.2014 19:21): promakanější postavy
Pokud zrovna nebudou zabugovaný a ty se nedostaneš k jejich side questům, co by ti ukázaly tu promakanost ;)
Pokud zrovna nebudou zabugovaný a ty se nedostaneš k jejich side questům, co by ti ukázaly tu promakanost ;)
Vzhľadom na to, že viacerí recenzenti píšu, že na prvý pohľad úplne tradičný príbeh sa časom preklopí do zložitej pavučiny intríg, tak tam je zrejme aj niečo viac ;)
@Richmond (06.12.2014 19:28): tak ono nic moc lepšího nez zachranit svet (AAA hra), zachranit sebe (AA hry). zachranit vesnici (indie) nevymyslis:) A pokud jo tak to nejaka sjeta frajerina který rozumi asi 5% hracu:)
pripadne se ještě zabiji zlej kouzelnik, ale to uz mas jedno..
pripadne se ještě zabiji zlej kouzelnik, ale to uz mas jedno..
@Bodkin (06.12.2014 19:21): To bych se divil :) Nech mě hádat...příběh jako zachránit svět? :)
@Richmond (06.12.2014 19:20): Určitě to bude mít zajímavější příběh a promakanější postavy.
@Charllize (06.12.2014 17:41): RPG roku? To jako fakt, že je lepší než Grimrock 2???
@eremita (06.12.2014 18:58): tak je otázka co je to velka část obce, ono většinou byva zvykem ze na fora a tak chodeji mrmlat ti nespokojeni a ti spokojeni drzi hubu a hrajou. Vzhledem k poctu prodanych kusu tehle hry bych řekl ze tech par desitek tisíc lidi co mrmla není zrovna dobrym meritkem toho jaka ta hra je. Ale tak to byva zadná hra nikdy nebyla a nebude prijata jednoznacne. On ukaze az cas, co byla pravda a co ne..az cas dela z her legendy. Když si jen vzpomenu kolik negativnich ohlasu zazil Dagerfall, Doom 3 a tak dále..a dneska to jsou hry které plno lidi ma jako vzor. A tech kecu co bylo když vysla první Dragon Age, a dneska to ma plno lidi v krabici i digitalne a neda na to dopustit..jo jo..cas to chce:)
@eremita (06.12.2014 18:58): Ak to berieš tak, že nejaké ocenenie z toho robí dobrú hru. Ja som stále v tom, že názory kritiky a mnohých hráčov sú viac než dobré, čo nakoniec potvrdzuje aj väčšina doterajších hodnotení na DH. Ale je jasné, že každému to vyhovovať nemusí.
@Charllize (06.12.2014 17:41): Hm, takže teď je z toho oficiálně dobrá hra? Škoda, že si to velká část hráčské obce nemyslí. A nemyslím si to ani já, hlavně proto, že fakt nemám pochopení pro MMO design v příběhem hnané singleplayer hře... Podělanej grind - čím dřív tenhle přístup vymře, tím líp.
Ebb má jeden koncept pro to, jak by mělo RPG vypadat, přičemž cokoliv, co z tohoto konceptu vybočuje, vyfásne 20%. Já s tím problém nemám, nikdo z nás tu není vázán pravidly ohledně přístupu a hodnocení.
@Borghal (06.12.2014 17:31): ja se ho nebojim, lidi co maji jiny názor jsem uz potkal..jejej.
navíc si mysli ze BG2 je prehypovana hra, v tom jsme za jedno:)
mimochodem. The Game Awards 2014 - hra roku+rpg roku je DA:I
https://www.youtube.com/watch?v=KlLvCLP2h84#t
navíc si mysli ze BG2 je prehypovana hra, v tom jsme za jedno:)
mimochodem. The Game Awards 2014 - hra roku+rpg roku je DA:I
https://www.youtube.com/watch?v=KlLvCLP2h84#t
@Charllize (06.12.2014 17:11): Jeliman, ha, tos vystihl :-D O Ebbovi radši pšššt, nechceš slyšet co by ti k Inquisition řekl ...
A hned tomu nejakej jeliman musí dat 20%, ze ja nedrzel hubu:)
To je jak na Metacritics, uz pomalu..
To je jak na Metacritics, uz pomalu..
Šmarja, jen ne to staré 'Pořádné hardcore RPG musí mít 120+ hodin, jinak je to sráčovina' přičemž autoři horko těžko dají 20h kvalitního obsahu a zbytek je jen nějaká vata, kde se od hráče očekává dělat furt to samé dokola.
@LuccinyHry (06.12.2014 16:57): Jo chápu, taky se mi nekdy stane (i když spis u MMO). Ale uz to hodnoceni nesnizuj jo? nebo budu muset jit na 100% aby se moc nesnizoval prumer :)
@Charllize (06.12.2014 16:46): V momentě, kdy se pro mě vidina hraní začíná jevit jako povinnost, to pro mě přestává být zábava. Mám ráda nějaké potrápení nebo výzvu i ve hrách, ale DA III mi prostě chvílema připadal jako žrout času bez velké satisfakce.
@Charllize (06.12.2014 16:46): Ženský se hlavně obecně musí brát dost s rezervou :-D
@Charllize (06.12.2014 16:46): Nah, já jen viděl, tak to tady Pajmič těžce nese, tak jsem chtěl přilít trochu kerosinu do ohně.
@Bodkin (06.12.2014 16:34): Hmm..to mi rekni ze když tomu tady většina lidi dava 90% ze jsi s tim tak rychle hotovej, ze ty jsi jen cekal na důvod abys to nemusel resit, zejo?:)
@LuccinyHry (06.12.2014 16:11): a to se říká ze zenske zvladaji vic věci najednou, a ze je kvantita cinnosti nemůže rozhodit, tak ja nevim jak to je:)
ja bych dal klidne i 100% ale nechci bejt trapnej:) Z mojeho pohledu jde o naprosto unikatni hru, osobne po tech stovkách dohranych a po ruznu rozehranych her za tech 25 let co hraju, je tohle po Dragons Dogma a Skyrimu hra která me nenudi ani jednu minutu.
Jasne ze se da najit nejakej ten plevel, ale ja uz na nektery věci nekoukam, nevadi mi, ale jako celek je DA:I unikatni hra, která, troufnu si rict, nemá ekvivalenci.
@LuccinyHry (06.12.2014 16:11): a to se říká ze zenske zvladaji vic věci najednou, a ze je kvantita cinnosti nemůže rozhodit, tak ja nevim jak to je:)
ja bych dal klidne i 100% ale nechci bejt trapnej:) Z mojeho pohledu jde o naprosto unikatni hru, osobne po tech stovkách dohranych a po ruznu rozehranych her za tech 25 let co hraju, je tohle po Dragons Dogma a Skyrimu hra která me nenudi ani jednu minutu.
Jasne ze se da najit nejakej ten plevel, ale ja uz na nektery věci nekoukam, nevadi mi, ale jako celek je DA:I unikatni hra, která, troufnu si rict, nemá ekvivalenci.
Jo a ještě ke sváru Witcher vs DA: Mně osobně DA II nijak smrtelně neurazilo. Nakonec příběh to mělo dobrej, byly tam zapamatováníhodné momenty. Samozřejmě ve srovnání s TW II bledne, ale v té době jsem to ještě nesrovnávala. Ale prostě po DA III v retrospektivě vidím, až jak moc hustě lepší byl TW II než TW I a pochopitelně než DA II. CD Projektu nelze upřít, že to myslí vážně, když říkají, že chtějí předvést co nejlepší hru. A já jim s tím posledním Zaklínačem věřím. Třeba se tam taky budu nekonečně plahočit někde po horách, ale možná budu mít pocit, že to k něčemu vede.
Na DA III byla vidět urputná snaha Bioware napravit prohřešky dvojky, ale mně to nesedlo. Těch lokací je tam hodně, je tam spousta úkolů a každý má hodně keců, ale mně to všechno přijde jako omáčka, která stejně k ničemu nevede. To už opravdu radši zahrát si hlavní příběh DA II, než znovu sbírat 40 power v Emprise de Lion.
Na DA III byla vidět urputná snaha Bioware napravit prohřešky dvojky, ale mně to nesedlo. Těch lokací je tam hodně, je tam spousta úkolů a každý má hodně keců, ale mně to všechno přijde jako omáčka, která stejně k ničemu nevede. To už opravdu radši zahrát si hlavní příběh DA II, než znovu sbírat 40 power v Emprise de Lion.
@LuccinyHry (komentář): Super, díky. Už mě málem zvyklali, abych DA vyzkoušel, ale jak jsem tak četl, tak je to pořád jen ztráta času.
@pajmič (06.12.2014 16:03): No, právě, že neprolítla. Ten komentář jsem napsala po 40 hodinách, teď jsem to po 70 už konečně zabalila. Já vím, že to jde hrát i 150 h, ale na to já zkrátka nemám kapacity. Jako ta hra není špatná, je to ok, ale prostě to není nic výjimečného, vůbec mě to nechytla tak, jako jednička (ani dvojka, kde jsem aspoň byla fakt zvědavá, jak to dopadne), to jsem tím chtěla říct.
EDIT: Inkvizice je hodně o důrazu na velkou kvantitu poměrně ucházejícího obsahu - a to mě neba.
EDIT: Inkvizice je hodně o důrazu na velkou kvantitu poměrně ucházejícího obsahu - a to mě neba.
@LuccinyHry (06.12.2014 15:49): Já proti tvému názoru nic nemám. To je taky krása demokratického režimu, že? Každý může mít svůj vlastní názor. Jde však o to, jak se ten názor podá. Z tvého komentáře nic nevyčtu. Leda to, že máš onen Witcherovský syndrom. Nehledě na to, že mi některé věty v onom komentáři nedávají moc smysl. Zdá se mi, že jsi tou hrou jen tak prolítla. Hromadu věcí jsi vůbec nezmínila. Vlastně to shrunují tvá pro a proti "Stále dobrá, ale průměrná hra." Co to jako je? :D Tot můj názor na tvůj názor, jenž jsi prezentovala tvym komentářem :)