Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Hm, ať dělám co dělám, tak nejsem schopný rozjet SMAA přes SweetFX nebo jiné knihovny. Ingame MSAA je špatně optimalizované a ani moc nefunguje, post-procesové AA zase vypadá hodně ošklivě. Nvidia FXAA se jakž takž dá, ale furt bych byl klidnější s SMAA. Ale asi jste to náhodou někdo neřešil, což...?
Já jako lučištník začal... cca na 8. levelu jsem ze zvědavosti (a trochu znuděn gameplayem luku) udělal respec na melee a už se k luku nevrátil. Dva NPC lučištníci v partě jsou dobří dost a na začátku jsem měl navíc pocit že oproti společníkům jiné classy jakožto lučištník ničím do fightů nepřispívám.

Lidi píšou že lučištník je tady nejpoužitelnější ze všech tří dílů - a ono je to i pravda - ale pořád imho v zábavnosti celkem zaostává za zbytkem. Nicméně v Inquisition platí, že schopně se hráč cítí až tak kolem 10. levelu nebo i později. Minimálně co se roguny týče a pro lučištníka asi obzvlášť.
@Borghal (17.01.2015 13:47): Hraju za lučištníka. A jeho DMG je dost mizerné. Teda obyčejného banditu, či co to je pižlám sám tak 15-20 šípy. Jo, asi vypadnu z té mapy co nejdřív. Zjišťuju, že zkoumaní oblastí = sbírání nonsens korouhví a destiček. Side questy další fail. Zatím samé dones tomu do, check...

Člověk pak hledá něco o módech a příkazech do konzole na webu a naráží na samé "best warrior build" či "epic way how grind money" nebo "how make better loot". Bído, já měl za to, že to mělo být casual single-player RPG-like. A ono to jde i hůř.
@Say (17.01.2015 12:46): "cca 10 násobně zvýšit DMG" Asi nemáš v partě DW rogua, co? Ty chudáky jednak neumí ovládat AI, takže je musí hráč kontrolvoat sám, a ačkoliv mají (po pár levelech) docela slušný arzenál úhybů, když už je něco trefí, často jdou k zemi po dvou třech úderech. Na druhou stranu že by nějaký fight trval dlouho se mi zatím nezdálo (na normal obtížnost), krom draků teda. To je zbytečné moře HP jak by člověk čekal....

A v Hinterlands mi přišlo že je hustota nepřátel strašně vysoká, v jiných mapách je to o něco lepší (vůbec, jak píše každý druhý na netu, vypadnout z Hinterlands co nejdřív).
Stejný problém jako u DAO. Dlouhé boje, spawnující nepřátelé, nuda... Stačilo by cca 10 násobně zvýšit DMG. Souboje by byly mnohem dynamičtější, bez "MMOshitlike" pobíhání a klikání. Nějaký mód na to se někde nevalí? Možná příkazová řádka pomůže...
@Say (11.01.2015 21:59): "Proč mám pocit, že tam vykrádají co se jen dá? Uzavírání bran ala Oblivion, strom vizuálně připomíná Witchera 2, první mapa z něj taky očividně čerpá (a ne jen mapa, těch inspirací se dá najít docela kotel z W2), vize ala Mass Effect, spešl schopnost v ruce nesmírně originální. Začátek jako vězeň... To jsem už taky někde viděl. A ne jednou. A taky to děsně smrdí MMO=/ "


Chápu to tak že berou ze všeho to nejhorší? :D
To jsou ti masochisti co ti řeknou že hra je mizerná, ale stejně u ní vydrží dlouhé hodiny (v příapdě Skyrimu nebo DA spíš desítky :-D)
@Borghal (11.01.2015 22:33): I zbroj očividně kopírovali (ale to zase klobouk dolů, design není úplně marný, až na tu velikost zbraní), ale proč nevytvořit vlastní fantasy svět. Witcher vychází z "reálného" světa, DA by v tomhle mohl mít volnější ruku.

Kozel (či co to je)
Parta 1 a 2 (nějak mi z těch tří zatím nikdo nevoní).
@pajmič (11.01.2015 20:21): Zajímavé, že se do Bioware tolik nekopalo třebas v době KotOR (teda vlastně první Neverwinter Nights...). Asi tedy budou i jiné důvody, než uvádíš. Namátkou mohou souviset s hrami samotnými. Tedy ne že by se nenašly i jiné (DLC rip-off atp.).
@Say (11.01.2015 21:59): K tomu cíli: Zamčení té díry je je tak v půlce, jestli si to dobře pamatuju?

Jinak bych řekl že nikdo nečekal že to bude novátorská hra, tudíž že už byly prvky použity jinde není snad nic překvapujícího. Já jsem jen rád že čerpali z TES, Witchera a vlastní tvorby spíš než třeba u Gothiců :-D
Proč mám pocit, že tam vykrádají co se jen dá? Uzavírání bran ala Oblivion, strom vizuálně připomíná Witchera 2, první mapa z něj taky očividně čerpá (a ne jen mapa, těch inspirací se dá najít docela kotel z W2), vize ala Mass Effect, spešl schopnost v ruce nesmírně originální. Začátek jako vězeň... To jsem už taky někde viděl. A ne jednou. A taky to děsně smrdí MMO=/

A teda vyveďte mě z omylu, jestli ten cíl bude o něčem jiném, než zamčení té díry na obloze. Budu si moct na konci vybrat aspoň barvu toho portálu?

Musím se občas držet u rádoby epických cut-scén podbarvených děsně bouřlivým orchestrem. Nějak jim to nefunguje. Asi si budu muset zopakovat Mass Effect, protože tam to bylo beztak taky ale nějak to nepřekáželo.

Co se mi zatím líbí, tak je interakce s povrchem, kdy snad poprvé vidím herní postavu reagovat na pády, šutry kolem sebe, prudké stoupání atp. Sem tam se najde i hezká scenérie a impozantní svícení.
@Bodkin (11.01.2015 14:14): Aha, takže to mám chápat tak, že já svůj názor na B:I říct nemůžu, protože se mi líbí něco, co se někomu jinýmu nelíbí? To je super :D Já Bioshock hrál, tedy asi můžu napsat slušně svůj názor. Kdežto ty tu tvrdíš, že jsi DAI nehrál a přesto se tu snažíš tu hru kritizovat na úkor toho, že se mi nelíbí B:I jako tobě? Jsi tu snažíš zvýšit ego nebo jak? Výborně Bodkine, opravdu skvělé. Rozhodně ti neupřu fakt, že jsi nepochytil nic ze šarmu svého šéfika :D Nebo jsou všichni vývojáři takový? :) DAI vůbec nic neodpouštim, ale narozdíl od B:I, kterej by daleko lépe fungoval jako adventura selhává jako FPS. DAI je RPG a tady se jako RPG prezentuje. To, že combat a questy nejsou dokonalý neznamená, že je to špatný RPG. Je tu hromada jiných čistých RPG prvků. Ono je, ale lepší je zaměřit na dvě špatný věci a ty ostaní dobrý věci ignorovat, protože Bioware, EA a mainstream. Nu, stejně jako Matt na čas končím s diskuzema a jdu si udělat vepřový kotlety na tymiánu s česnekem....k tomu vychlazený pívko. Lepší než se hádat na diskuzích :D
DA: Inquisition je ještě horší než Bishock Infinite. To fakt čumím.

Bioware to fakt už úplně ztratili.
@pajmič (10.01.2015 19:39): A právě proto, že takový paskvil vypouští ven studio, kterému snad technicky ani finančně nebrání nic, je něco, co mi při pomyšlení na jejich poslední počiny docela trhá žíly. Ani nevíš, jak moc rád bych si zahrál fantasy ME2 právě od BioWare.
@mazar1234 (10.01.2015 19:20): Já se nesnažim obhajovat chyby, který ten combat má. A vůbec neschvaluji ani to, že na "lepší" verzi musim čekat. Jde spíš o to, že se vůbec snaží to dát do pořádku, což moc vývojářů z kategorie "AAA" nedělá. V podstatě stačí jen upravit pár věcí, pár věcí přidat a vylepšít a máš tu plynulejší kombat z Origins. Což např. u DA2 udělat nemohli. DAI je zatim pouze osekanější verze Origins.
Ja si snad to demo nakoniec fakt stiahnem.

@pajmič (10.01.2015 17:11): Pockaj, rozumiem tomu spravne.... "Taky by se na tu úpravu Combatu mohli vykálet z vysoka" - takze oni vydaju hru s rozbitou/debilnou mechanikou a ja mam byt este rad ze si plnia svoju psiu povinnost a prepracuju to do pouzitelnej podoby? WTF?
@pajmič (10.01.2015 17:11): "Taky by se na tu úpravu Combatu mohli vykálet z vysoka." Moc prosím, ať se na to vykašlou a vrátí se ke combatu z Origins :-) Inquisition už se ani nedá doporučit jako RTWP hra, přepínat mezi charaktery je tu kontraproduktivní a mít v partě zároveň DW Rogue a Knight Enchanter a udržet je oba na maximálním potenciálu dokonce nemožné.

Obzvlášť Knight Enchanter je lahůdka. Jelikož na spelly nefunguje držení tlačítka, ale KE mág má místo ranged autoattacku ten melee, který je klasifikován jako spell s nulovým cooldownem, hráč bez přehánění 75% času v boji jen dokola mačká jedno tlačítko na klávesnici.

Přitom to stačilo udělat jako toggle, kdy místo na dálku by postava útočila na blízko za cenu many a ulehčilo by to život všem, včetně AI která to ve stávajícím stavu prostě neumí. Nezkoušel jsem teda zakázat všechny ostatní krom KE spellů, ale to je hoby řešení i kdyby to fungovalo...
@Say (10.01.2015 15:20): Jsou věci, které se dají posuzovat dle osobních přeferencí a pocitů. Tyto názory se, jak je dobře známo řadí do kategorie subjektivní. Ovšem tvrdit, že NWN má přehlednou kameru a já nevim co ještě je bud otázka masochismu, špatnýho trolingu nebo provokace? Chceš se hádat Tobiáši? Téměř každej ti potvdí, že NWN je po stránce ovládání a combatu FAIL. To není otázka pocitu nebo názoru to je fakt.
A propo nevim, kde jsi sebral tu frázi "duchovní nástupce" BG. DAI nikdy neměl bejt nástupcem ničeho. O to se snažil DAO a ten selhal. Když už DAI jde svou vlastní cestou.
Taky by se na tu úpravu Combatu mohli vykálet z vysoka. Bud rád, že jednoho dne dostaneš to po čem prahneš. Mimochodem, zajímalo by mě na jakym to foru jsi našel tyto chujoviny.
@pajmič (10.01.2015 14:52): NwN1 to měl přehledné. NwN2 totálně doprasili pohyb kamery. DA:O kameru spravili. V DA:I kameru raději vyřadili a ještě k primitivnímu útoku vyžadují další klikání ala hack'n'slash. Taktická kamera s malým zoom out je lučištníkovi, který musí furt pobíhat, uskakovat a být dál od boje naprosto k ničemu. Egh... Kdyby BW zůstali u stříleček, bylo by to možná lepší.

Co jsem našel na fóru:

Just play the game as its meant to be played...
1. Use a game pad.
2. Normal to hard difficulty.
3. Don't use Tactical Cam.
4. Don't use strategy or tactics.
5. Spam Right trigger and X/A/Y/B for the win.


Že prej duchovní nástupce BG...
@Say (10.01.2015 14:35): Souboje/ovládání je v Origins a NWN to nejhorší, co kdy BW vymyslelo/vytvořilo. DAI combat má svoje mouchy a nedodělky to bezesporu. Však taky doufám, že novou verzi soubojů brzy dodělaji a tebou napsané připomínky opraví. Hotl konzole si na to sedly.
Ovládání opět zabité (a to si v Origins of NwN docela polepšili). Proč je nutné k pohybu kamerou držet RMB je mi fakt záhadou, stejně tak jako mít k interakci novou klávesu. Prostě nemůžu na interaktivní položku kliknout LMB, místo toho do toho seknu/střelím. O nepodpoře MMB a dalších tlačítek na myši v roce 2014 asi taky nemá cenu mluvit. K čemu tam je pauza, když po přidělení příkazu se vykoná jeden útok/akce? Chápu snahu o dynamičtější souboje, ale ve výsledku je to spíš nekontrolovatelný chaos.
Tedy na té grafice také ještě mohli zapracovat. Je to takové celé lesklé, mastné a trochu plastikové...
Soráč kluci. Blbě jsem to vyjádřil. Ne, nemá smysl se hádat. Každý si myslíme to svoje. Např. mistr Jab má za to, že Jade Empire se mu zdá v jistých kruzích debilní, což je Ok. Prvně když jsem tu hru před lety zapnul nevydržel jsem u toho hodinu. Časy se mění a my s ním. Jak mrzuté. Za dveřma silvestr už se na ten bordel fakt těšim....ech. Ti z vás kdož mají na Sylvestera Stalloneho mají plán přeju at si to užijou. Neuhořte, neoběste se a chlastejte pozitivně :))
Já nemám X360 gamepad a jiný to samosebou nepodporuje :-( Utilita pro převod libovolného ovladače na X360 mi zatěžuje komp natolik, že Inquisition se už nedá plynule hrát. Takže pro mě zbývá K+M, ale co jsem to chvíli na gamepadu hrál, jediné plus vidím v tom, že člověk nemusí mít ruce na klávesnici a nemusí sedět u stolu. To ale lze říct o každé hře podporující gamepad, jinak se to imho ovládá na PC i lépe, hlavně protože lze mnohem lépe ovládat kameru.
Nehádejte se. Celá ta série za to nestojí. :)

NWN 2 je btw od Obsidianu a KotOR 2 také. Od cca roku 2007 (Jade Empire) jsem ale také nehrál RPG, které by mě opravdu bavilo. Jade Empire jsem tu debilizaci odpustil kvůli vynikajícímu settingu. Žel bohu Bioware v tom dále pokračuje a vy se hádáte, která z blbých her je ta blbější. U Inquisitionu i recenze tvrdí, že na PC je lepší hrát na gamepadu. Nějak to nehodnotím jako ultimátní nevýhodu, ale přiznám se, že mi to do té "skládačky" celkem zapadá...
@pajmič (30.12.2014 23:46): Jestli je UI Origins nepřehledné, pak Inquisition je konzolově tupé a Baldurs Gate je peklo na zemi včetně bojů, bleh. Origins mělo pro mně tu ideální rovnováhu mezi akčností a rozvážností (vůbec to celé období NWN2/KOTOR1/2/ Origins, to byla nejlepší produkce BW co se mě týče).

Jestli byli v Origins parťáci blbí nebo ne, nemám ani páru. Protože jsem je počas všech soubojů ve hře ovládal sám skrz taktickou kameru a AI dostala minimální prostor. Když už, tak jednala podle příkazů, které jsem nastavil já. Party/squad based RPG s pauzou - jasně že je chci vést za ručičku, od toho to party/squad v názvu, srovnej s D3 kde mám taky společníka který se o sebe postará sám a nikoho by nenapadlo říkat tomu party combat.

Inquisition tenhle styl hraní prostě neumožňuje. Resp. ne tak, aby se to nedalo považovat za výsměch, a proč, to už popsalo dost lidí přede mnou, takže to je snad bez debaty.