Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Garretovi never, ziadny "skoro nesmrtelny skorpion" neexistuje ak ho nepizlas BB-Gunom (vzduchovkou).

@Garret (25.09.2015 23:16): Dufam ze unikatny Oblivon (unikatne retardo-dementny) nepovazujes za "klasickém Bethesda stylu". Skor to potom funguje na "Bioware scaling" systeme ked uz.
Ale tazko povedat co bolo skor, ci temna alebo svetla strana sily. Tak lebo tak Sila je svinstvo.
@Jab (25.09.2015 22:41): Tak cital som aj nazory ze F3 ma levelscaling tiez, vraj systemom ze ked prvy krat vojdes do "oblasti" tak sa ti vygeneruju enemy podla levelu takze teoreticky by sa to malo dat odrbavat prebehnutim mapy na LVL1 ale zaroven su aj nazory ktore scaling vo F3 popieraju.

Kazdopadne ak tam je tak je vcelku nenapadny a tazko viditelny, ziadna "Oblivion demencia" ci uz tam je alebo nie je.

Ale DLC maju principialne nejaky minimalny setting a na lvl1 by sa tam ist nemalo.
Hmm. New Vegas level scaling má. Imho open world RPG bez něj by bylo trochu divné. Jen DLC pak také scalují, ale zároveň mají minimální level (tzn. pak třebas pod třicátou úroveň nepřátelé nejdou). Byl tam ale i max level do kterého se přizpůsobují. V New Vegas je to u základní hry 30. Pak s DLC to stoupá. Ale jen to poslední mělo max lvl 50 u nepřátel.
Ako je to s level scalingom vo F3? Je to nejak výrazne prítomný ako v Oblivione? A tým pádom DLC môžem ísť plniť hocikedy alebo sa to oplatí až ku koncu hry?
Ahoj, po dlouhé době jsem si zase chtěl zahrát tuto úžasnou hru, ale...
Jelikož už na disku už není v podstatě k sehnání, zakoupil jsem si Steamovku F3 GOTA. Po spuštení se rozjel Luancher, ale když jsem chtel spustit hru samotnou nic se nestalo. Zoufalý jsem si stahl z netu i nekolik verzí "nelegálních" :-P verzí ale u všech mi to píše "Ordinární číslo 42 se nepodařilo v Dynamicky propojené knihovně C:Wndows SYSTEM32 xlive.dll nalézt." Ikdyž jsem ho tam nainstaloval pak i hodil ručně. Ovladače GF mám nejnovější. Poradí někdo? Díky
Ahoj Lidi,

mám problém z playonlinux. Nedokážu nainstalovat GOTY steam verzi. Jedete někdo na ubuntu a mohli by jste pls pomoci?

Dík:)
Mára
@marwel (21.06.2015 12:41): Jako pyšný majitel PS4 tě musím upozornit, že 60FPS se pro tuto generaci konzolí považuje za standard. 30FPS jsou obecně jak v recenzích tak i mezi kritikou považovány za nepochopitelné mínus.
Naopak locky na 30FPS se v poslední době hodně rozmohly na PC konverzích.
@HolyMeatball (21.06.2015 08:13): Ty jsi v herni branzi novy? Vzdyt 30 fps je na konzolich stale standard. Na PC to tak neni. Copak predchozi dily Falloutu nebo TES byly locknuty na 30 fps? Nebyly. Nevidim duvod, proc by s tim Bethesda ted zacinala.
Jinak jak to vypadá fallout 4 jde téměř cestou sandboxu. Stavět městečka, propracovanější crafting.
Fallout 4 bude 1080p@30fps na obou konzolích. Ok, tohle už je docela na fuck-off. Jestli to tak teda bude i na PC...
Já už hraju 24 hodin a docela si to užívám. Prostě to není o lidech a sociálním stavu světa, jako je jednička a dvojka, ale o "přežití" a prozkoumávání...:)
Zatím z trojky nejsem zase tolik zklamaný... šel jsem do toho a nečekal nic a to co jsem dostal mě docela potěšilo...
Když jsem viděl ten první trailer, tak jsem byl docela zděšen, teď jsem zkoukl jiné video z konference / prezentace (?) a vypadá to docela slušně i graficky, rozhodně nesrovnatelně proti F:NV, docela se těším. Běžte do háje s hejtem, držte jim palce a těšte se na postapo procházky krajinou!!
Údajně na čtyřce dělá nějakých 108 lidí - stejný tým, co dělal trojku a Skyrim. To mi na ty ambice příjde jako dosti skromné množství.

---

Já si z trojky a NV odnesl přibližně stejně pozitivní pocity (hence stejné hodnocení), avšak z úplně jiných důvodů. Trojka imho jasně vede z hlediska explorace, páč na to má prostě mnohem líp nadyzajnovaný svět. Kdežto NV suverénně vede na poli příběhu, postav, dialogů, prostě přesně co by jeden čekal z porovnání Bethesda x Obsidian. Jestli rád jen tak putuješ světem a objevuješ, a zároveň nedáš dopustit na vytříbený scénář, myslím, že by sis mohl užít oboje. :)
Steam, pár korun.Fallout u mě končí dvojkou, to všeci ví :D má cenu kupovat gotáka, když nevím, jestli mě to bude bavit? přeci jen, na Vánoce se dají dokoupit, že..:D
@Marcusss (19.06.2015 17:04): Mám informace také, že som videl trailer a dabing je strašný, grafika je strašná, animácie sú strašné. Niektoré časti z traileru presne pripomínali trojku, len v grafike sa to líšilo. To odpustím menším tímom, nie takému gigantovi.
@piraten (19.06.2015 15:45): Lajdáctvo? Z jakého předpokladu vycházíš, že je to lajdáctví? Máš nějaké informace přímo z Bethesdy, které já ne?
Protože pokud ne, tak pro mě je pro prostě ze zkušenosti věc daná rozhodnutím vývojářů - ať už kvůli časovým omezením, rozpočtu... a nebo omezením enginu.

A ano, uznám, že Gamebryo už doklepává, ale pokud před šesti lety začali vyvíjet F4 v tomto engine, tak už prostě namají (a dlouho neměli) na výběr přejít na jiný engine nebo vytvořit nový.

Vážně pochybuju, že si řekli "lidi nám to sežerou jak to je, nebudeme se snažit" - zvláště v takhle velké firmě jsou hnaní různými milestony, které musí stíhat, absurdními požadavky vedení apod. Není to o "snažení se", ale o člověkohodinách co mají dispozici.
Pokud se doslova vys**** na grafiku, tak tím pádem očekávám, že děj,questy,postavy,souboje budou minimálně malá evoluce !! Asi koukám na špatné video, ale nic z toho tam nevidím ...
Nevím jak vám, ale když se podívám třeba na ty rozhovory, postavy včetně dabingu mi přijdou doslova odporné. :)
@Marcusss (19.06.2015 13:47): Tá grafika nie je prijateľná, ona je hnusná. A prečo by sme mali tolerovať takéto lajdáctvo?? Tvrdíš, že sa rozhodli zamerať na iné aspekty. Tak mi vymenuj, v ktorých aspektoch excelujú. Z môjho pohľadu je to veľká firma s dostatkom financií, ktorú zahanbí nejaký poľský CD Projekt takým spôsobom, že sa môžu jedine hanbiť za to, čo zatiaľ ukázali.
@Marcusss (19.06.2015 12:51): Kamenem úrazu je, že F4 jede stále na Gamebryu. Vážně nechápu, proč by se nad tím měly zavírat oči. Ta grafika je vyloženě hnusná, animace jsou z minulého století a moc dobře víme, jak to bude vypadat po vydání. A rozhodně si nemyslím, že by takový kolos jako Bethesda a Zenimax neměl prachy nebo kapacity na vývoj nového enginu.

Pánové nahoře samozřejmě moc dobře ví, že lidi se po tom i tak utlučou, a ještě je budou bránit, ale když už ten svůj engine bramborových hlav chtějí používat, tak ať se pak nevymlouvají, že "lépe by to nešlo".
@Marcusss (19.06.2015 13:47): Problém spíš je, že za ty léta vývoje tohle studio samo o sobě pořád jen potvrzuje, že psaní není úplně jejich silná stránka, takže tomuto tvrzení holt nemůžu věřit. Pokud to mají v plánu změnit tak tim líp.
Pořád nechápu jaká "výmluva"...:/
Prostě se rozhodli, že místo grafiky, ze které všem padne čelist (a polovina hráčů ji ani nerozchodí) dodají takovou, která sice extra neoslní, ale je přijatelná. Upřímně ta hra rozhodně nevypadá špatně. Ušetří člověko-hodiny, které pak mohou být použity na něco jiného.

Fakt, že CD Projekt zvládl lepší grafiku je naprosto irelevantní. To, že jedna firma něco udělala kvalitněji přece neznamená, že ji hned všechny ostatní musí překonat.
A to, že na tom dělají už od roku 2009 je důvodem navíc. Spousta práce už je hotová = zlepšit kvalitu modelů, textur a zavést nové grafické vymoženosti by pomalu znamenalo, že by museli spoustu práce (a tím peněz) vyhodit a začít znova.
Důvody Bethesdy dávají smysl každému, kdo má zkušenost s vývojem jakéhokoli druhu.
@kuler91 (19.06.2015 12:57): Ak svet naplnia naozaj zaujímavým obsahom, tak vtedy im to možno zožeriem, ale zatiaľ som nehral RPG od Bethesdy, ktoré by bolo naplnené dostatočne zaujímavým obsahom.

@HolyMeatball (19.06.2015 13:11): Viem si predstaviť, že pre CD Projekt bolo náročné vytvárať otvorený svet, Bethesda už predsa má aj know-how, a aj taksa budú vyhovárať?? A tie nové vychytávky ako minihry v pipboy, stavanie príbytkov a aportovanie psa? Naozaj žalostne chabá výhovorka.
@Redfield (19.06.2015 12:09): Podla mna je to urcite ferovejsie vyjadrenie ako retardovane Ubisoftacke debiliny preco je v digitalnych hrach 30 FPS lepsie ako 60 :-D.

Mne sa ta customizacia zbrani nahodou dost pacila, stavanie domcekov uz povazujem za uplne zbytocny crap.
Na druhou stranu je treba jim nechat, ze tech features tam maji mnohem vic a jsou mechanicky daleko propracovanejsi, nez W3 (tedy za predpokladu, ze sliby a E3 ukazky se potkaji s realitou). Ne ze by to z toho automaticky delalo lepsi hru, ale...I can kinda sorta dig it.
"Mohli bychom udělat božskou grafiku, ale pak bychom museli obětovat jiné části hry". Tady si někdo myslí, že jsou lidi úplně vypatlaný ... tohle je opravdu velice trapná výmluva. :)

piraten : Bohužel nebo naštěstí máš pravdu a po zkušenostech s W3 už se podobnýma hlodama fakt krmit nenechám. Navíc nepochybuji o tom, že maj minimálně stejný nebo lepší rozpočet na F4 a ještě k tomu na tom makaj už od 2009 ? No vidět to teda není
@Redfield (19.06.2015 12:09): Neřekl bych. Každá hra má nějaký budget, nějaký čas na vývoj atd - ten můžeš smysluplně rozdělit za účelem dosažení výsledku který chceš. Můžeš mít trochu ultra promakaných modelů, nebo hodně méně kvalitních. Pro kvalitu v jedné části hry musíš obětovat kvalitu v jiné. Přijde mi že Bethesda vždycky preferovala kvantitu nad kvalitou - ve směru "Celek lepší než jeho jednotlivé části".

To co říká je "Mohli bychom udělat božskou grafiku, ale pak bychom museli obětovat jiné části hry - prostě proto, že by na ně nebyl čas/peníze."
Což upřímně platí pro jakýkoli vývoj.