Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Běhaní caps lock. Komentář po deseti hodinách nemá smysl.
@Jab (13.07.2015 10:57): Hele s tou legií - mně to přišlo, že je to schválně napůl debilní a napůl jakože vážný :)

Jinak napadlo mě to ještě hrát jako Skyrim, to by možná nebylo odvěci... (přeskakovat dialogy a jen rasit co se hejbe a hrát to jako fps).
Nope, tohle nemá s Falloutem nic společnýho, možná později... ale prvních 10 hodin jsou úplně stejná nuda jako trojka, takže meh, vyhozený peníze z okna.
@Jab (09.07.2015 17:30): Popisoval jsem své zkušenosti ze hry - na problém s boji jsem nenarazil. DR nepřátel a vlastnosti munice znám. Je tedy fakt, že se souboji z očí do očí (krom lidí) až tak velké zkušenosti nemám, protože se nepřátelé tak blízko zpravidla nedostanou (viz sniperka).

Jinak řečeno, vím, že moje volba zbraní asi není z hlediska "power gamingu" optimální (jak píšu, taky mě to překvapilo), ale nepociťoval jsem to jako handicap.
@7c (08.07.2015 21:09): Teď se trochu mýlíš. Pokud narazíš na potvoru s DT (čili vlastně armor class) 15 a střílíš do ní zbraní (třebas service rifle) s damage 18 (k dmg každé kulky se samozřejmě přičítají tvé perky), tak i přes rychlou kadenci dáváš naprosto minimální zranění. U některých bossů s tisícem HP by to pak bylo pižlání na mnoho minut.

A Light Shining in Darkness má základní dmg na náboj 33. Nejlepší náboje do ní snižují DT o 4. Čili snadno také přijde o třetinu své účinnosti u obrněných nepřátel, což může být v některých situacích kritické. Na lvl 50 potkáváš i v základní hře skupiny třebas pěti páračů. Střelba ti pak může přihnat do zad neočekávaně jinou skupinu. A stačí klidně dva takoví, aby ti z postavy nadělali salám.

Courier's Mile z Lonesome Road je dobrý příklad, kde bez dobré (resp. vhodně zvolené) zbraně a přehledu můžeš párkrát loadovat.

V posledku ale mají DT přes deset v základní hře jen supermutanti a Deathclawové (a samozřejmě lidé v lepších zbrojích). V DLC Old World Blues už je jejich ale s podobným a vyšším DT více - roboscorpioni (hlavní boss má DT dokonce 30), Y-17 trauma override harness, legendary bloatfly (DT 20). V Lonesome road má pak zbroj skoro všechno. Marked men mají DT od cca 11 do 26 u bossů a pobíhá tu hodně deathclawů s DT 15.
Vzhledem k absenci obtížnosti nejsou tyhle detaily myslím ve FNV důležité. Také jsem na začátku neplánoval, že skončím zrovna s tímhle výběrem zbraní, nicméně (pro mě překvapivě) zvítězily jiné faktory, než papírová účinnost.
@7c (08.07.2015 18:30): Proti ALSID trochu mluví absence nábojů s méně než -10 DT (podobně u Survivalists rifle). Většina potvor ve FNV samozřejmě vysoký DT nemá. Třebas ale v Lonesome road má skoro každý celkou slušnou zbroj a Deathclawové mají většinou v základu 15 DT. Čili tam bych ji nebral.

Gobi sniperka je super a je do ní i lepší výběr nábojů. Není to holt její chyba, že je YCS/186 silná až přes míru (přesností, damage i 3,5x přiblížením). Nicméně zase (byť rychle) přebíjí po každém výstřelu. V tomhle možná nejvšestranější je plně vylepšená laser rifle. Pokud budu hrát FNV příště, tak si nechám už energy weapons utéct. Jsou skvělé, ale základní kombinace YCS a Plasma caster mi vydržela celou hru. MFC je od jisté doby přehršle a samotný plasma caster jimi navíc šetří (skvělá dmg na jeden náboj, celkem rychlá střelba a velmi slušné požadavky na AP ve VATS).

Nejvíce všestranná zbraň je ale asi ten All-American. Přesná (plus má 3,5x scope), slušná DPS, extrémně nízké nároky na AP ve VATS, velmi dobrá odolnost, široký výběr nábojů pro každou situaci a navíc se válí (/dají se koupit) všude.

P. S. Co se týče zbraní, tak celkově Bethesda a Obsidian udělali dobrou práci. Jen málo zbraní či kombinací je dostatečně všestranných a téměř pro každou situaci najdete jednu (vždy rozdílnou) zbraň jako tu nejvhodnější.
Pro mě je nejlepší zbraň ve hře "A Light Shining in Darkness" a na nějaké to domácí ostřelování potom "Gobi Campaign scout rifle".
@mazar1234 (08.07.2015 16:08): Normální zbraně bývají i o něco hezčí. Ale YCS/186 je prostě nejsilnější sniperka ve hře. Antimaterial rifle se na ní nečape (pokud člověk zrovna nepotřebuje těch dalších -5 damage treshold náboje třebas na Deathclawy), byť rozdíl není tak dramatický (díky jejím skvělým kritickým zásahům). S v kombinaci s plasma casterem jsem s ní prošel většinu hry.

Ale je jasné, že i normální zbraně mají své varianty. Třebas Survivalist's rifle z Honest Hearts se mi moc líbí. Dobře vyvážená zbraň. Podobně A Light Shining in Darkness, All-American, Bozar či Riot shotgun.
Sranda, že tu ma vôbec nelákajú energetické zbrane a vôbec nemám chuť meniť kombo Antimaterielka + Hunting revolver (samozrejme maximálny počet modov na nich). Na dorážanie slabých vecí ešte nosím Hunting riflu aby som zbytočne nemíňal silné munície.

Pritom vo Falloutoch 1/2 som mal Plasma Rifle veľmi rád, hoci v F2 samozrejme nemala vôbec žiadnu konkurenciu Gaussovka čo do celkovej účinnosti voči absolútne všetkému existujúcemu v hre.

@valcik (06.07.2015 18:25): Power Armor je nádherný odjakživa!
Btw pěkná cowboy kombinace je puška Medicine Stick (Gun Runners Arsenal), Dapper gambler suit, Ranger grey hat a k tomu třebas Authority glasses. :)
@valcik (06.07.2015 18:25): Power Armor je skvělý, ale dostaneš je až později ve hře. Hlavně Remnants power armor, u kterého mě dost irituje ten "lávový" efekt na zádech. Nicméně se všemi implantáty ti v téhle zbroji nikdo moc neublíží. Teda... když nepočítám párače a pár spešl bossů.
@Strady (06.07.2015 14:41): Oplatí sa investovať body do Repair skillu. A vždy keď máš v inventory rovnaké zbrane/zbroje tak ich opravovaním spájať do jednej nepoškodenej a drahšej. Prípadne je tam aj perk, ktorý umožňuje opavovať krížom krážom zbrane rôznych druhov.

Perk na zvýšenie nosnosti. Zvýšiť si silu.

A hlavne založiť si niekde sklad, ja používam doktorov domček v Goodspring, kde v jednej chodbe sú police s bedňami, lekárničkami a schránkami na náboje. Tam si logicky rozdeľujem predmety a odľahčujem inventár.

Ideálne je objaviť Gunrunners obchod, tým sa rýchlo respawnuje 8000 zátok.

čo najrýchlejšie získať Power Armor dávajúci bonus k sile. A dať si na klinike implantát na silu +1....
Můžete mi dát pár tipu do začátku? Neustále mám přeplněný inventář, když začnu dělat nějaký vedlejší úkol, tak na mě vybafne plně vyzbrojena grupa a nemám šanci. Jako teď jsem REPCONN a mám se postarat o Nigktinov do ve sklepě...
@valcik (29.06.2015 10:24): Škoda, že to nestihli. Ve hře totiž opravdu vypadali jen jako barbaři. Myslím, že v post-apo světe by Legie fungovala nejlépe a měla největší šance na přežití. Já jsem s nimi až na otroctví vesměs souhlasil.
@Bodkin (29.06.2015 09:32): Není, mají to na sobě kurvy v Gomoře. Nedá se to teda koupit ani ukrást, takže jsem je musela zabít a stáhnout příslušné oblečení z jejich mrtvol. Ani si nevybavím, jestli mi kvůli tomu vůbec klesla karma. Btw. hadry, co vylootuješ z mrtvol, vůbec nemusí odpovídat tomu, co na sobě ta která šlapka měla.

@valcik (29.06.2015 10:24): Inu, Obsidian. Hromada dobrých nápadů, ale málo času a technicky dost Trololo (byť tady jdou výtky na vrub asi hlavně Bethesdě a tomu hroznému engine).
@Sadako (29.06.2015 02:04): Légia nebola dokončená, pretože to Obsidiani v priebehu jediného roku jednoducho nestihli. V dokumentácii mali vývojári pripravené aj územia (samostatné mapky a lokality) ovládané légiou, na ktorých žijú podrobené komunity v harmónii a v bezpečí pod ochranou cézara - s nulovou toleranciou drog, bez nájazdníkov ap. Tam by možno skriptovanie a dialógy pokryli aj reakcie na pohlavie kuriéra alebo aj na kurví kroj! :D

Vo finálnej hre sme videli iba frontovú líniu, teda armádu legionárov pripravenú na dobytie priehrady, ale nespoznali sme celkovú štruktúru a ideály cézarovej ríše v praxi. A to isté platí aj o New Vegas/Freeside, hromada postáv a dialógov zostala nedokončená a bola z finálnej verzie radšej vystrihnutá. Tuším existuje aj nejaký restoration mod, ktorý to tam všetko pridáva.
Nejlepší bylo hrát za ženskou a mít nějaký domlouvání s Caesarem. Nenesl to zrovna dvakrát dobře a bylo docela snadný ho přes to vyprovokovat.
@7c (28.06.2015 21:49): Jasné, tiež mi pri týchto moderných Falloutoch chýba tá Boyarskeho fantastická grafická štylizácia z jednotky. To by človek až zaplakal, keď teraz vidí ten generický bethesďácky paškvil a zároveň sa dočíta, že Boyarsky už ako zamestnanec a zakladateľ Troiky ponúkal Toddovi Howardovi spoluprácu, ktorá ale bola zamietnutá:

„I did approach Bethesda about us working with them on Fallout, but they were uninterested.”
http://www.rpgcodex.net/forums/index.php ... /page-12#post-170807
@valcik (28.06.2015 18:55): Problém legie je spíš v její trapnosti než vykrádání Říma - tím mám na mysli to stylizování do hloupých rádoby-starověkých zbrojí a podobně. Takhle to místy silně evokovalo Life of Brian než Fallout. Tj. "myšlenka" sama o sobě nebyla myslím špatná (dobře podáno v Honest Hearts), ale výsledný dojem mě neustále vytrhoval z virtuálního světa a připomínal mi, že hraji PC hru.
On ten Van Buren mohl v posledku být taky slušnej průšvih... Nicméně jsem si jist, že na jednání Obsidianu a Bethesdy všem legionáři připadli jako super nápad. :)

Hraju teď Dead Money. Přesně ten typ RPG, které nemám rád. :-)
@Garret (28.06.2015 18:24): Ja si myslím, že Légia je iba sprostý plagiát románu Chválospev na Leibowitza. ^^

Tam sa objavuje nielen Nový Rím, ale aj cisár, legáti, či dokonca pápež s celou náboženskou hierarchiou. Všetko dokonale prispôsobené optike doby, v ktorej sa príbeh odohráva - tretie milénium, vo svete zničenom nukleárnou vojnou, kde masy hlupákov vyvraždili každého učenca a mysliteľa pretože ich vinili (snáď právom) za zničenie sveta, v ktorom sa teraz preháňajú tlupy kanibalov, nomádov a mutantov znetvorených radiáciou.

Tento koncept sa mal objaviť aj v zrušenom projekte Van Buren btw. A vývojári prvého Fallouta sa nikdy netajili tým, že inšpiráciu nabrali okrem iných diel aj zo spomenutej knihy. Problém je iba v tom, že perfektný a do detailu premakaný sci-fi román sa v bethesďáckom podaní zmenil na kus lajna. :(
@Jab (21.06.2015 22:29): Souhlasím(jinak koment dobrej) Problém NV je ten, že mapa je moc mála, je to klaustrofobické. Pak si ale musí jasně vybrat komu vyjít vstříc, jestli hratelnosti, nebo "atmosféře" kdyby to bylo roztahané stále budeš nadávat na cestování. Tu další možnost jsi popsal. Moc malé "civilizační".
@Jab (komentář): s tou Legií si to trefil. i když jsem to hrál podruhé za psychopata, nedokázal jsem se k té bandě šašků připojit. celou hru to zbytečně shazuje.
@Borghal (22.06.2015 01:00): Tak jednak je Silver Rush v centru Freeside a druhak měl na sobě Enclave armor ze trojky a nikoly Remnants armor z New Vegas. Anyway ta zbroj ze trojky je hezčí a i lepší, takže v poho. Vlastně je to její vzevření původně z Fallout tactics.
Je to opravdu stran hraní maličko houpačka. Na lvl 19 se mi konečně podařilo získat ten perk pro nošení power armor. K tomu gaussovka atp. a prodal jsem většinu normálních střelných zbraní.

Nějakou záhadou jsem našel Enclave Armor, které je ve trojice. Před Silver Rush se válela mrtvola vojáka enklávy. Moc mi není jasné, kde se tam vzal (mám jen pár modů upravujících grafiku, bugy a nějaké herní detaily.

Moc se mi líbilo prolézání vaultů (pro BoS). Každý jiný a hororovou atmosféru prostě v izometrickém pohledu nevytvoříte. Asi si najdu mod pro jízdu na motorce, občas je to pobíhání otravné. VATS mi taky žere, ale s tou Gaussovkou věřím v lepší zítřky v normálním modu. Souboje celkově byly v předchozích falloutech úplně někde jinde.

Trochu moc je také té civilizace. Ale stylizace měst a obyvatel (až na příšerně trapnou legii) docela jde. S fungujícími státy a velkými armádami už trochu to postapo ztrácí. Lokací mi ještě zbývá hromada. Ani v New Vegas jsem nebyl (jen ve Freeside), takže je co dělat.
@mazar1234 (15.06.2015 12:49): S FOMM to nepadá, ale s ním zas nejdou ty Steam screeny. A 10 modů asi není konečná, ještě mi tam pořád něco chybí, to jsem zvědavá, jestli hra bude víc ležet než jet.
Trochu mě to překvapuje, měla jsem za to, že věci od Bethesdy s mody tak nějak počítají a nebudou se z nich hroutit.
@Sadako (15.06.2015 11:04): Ano, hra ochotne padne do Windowsu aj vo Vanille, nieto este s 10 MODmi, ktore urcite stabilitu nezlepsuju. Detto s prepadavanim do textur u NPC (nepriatelov).
Takze skratka Engine hadr shit.