@
Borghal (30.06.2015 10:55): Děkuji, především za to, že jsi první, kdo má srozumitelný, slušný komentář.
1) Postavy jsou obvykle v pořádku (Až na občasné chyby načítání pozice), ale v pořádku není např. Henselt = přestože jsem ho nezabil, ve hře je (bez vysvětlení) mrtvý a Kaedwen je bez krále. Iorwethova smrt/zmizení také není vysvětleno, stejně tak Saskia.
Hlavně ale stav světa, kdy je Kaedwen slabý po smrti krále = přestože jsem načetl i hru, kdy Henselt dobude Verden a přežije.
2) Ceny jsou rozdílné tímto způsobem = kovář/zbrojíř má jiné ceny, obchodník/bylinkář... ale rozhodně se v oblasti nemění ceny v následku Geraltových činů. Jediný dopad jeho akcí je osvobození obchodníků, kde ale např. krejčí při osvobození řekne "Ostříhám tě zadarmo.", přesto si účtuje standartní taxu.
Takže dynamickou ekonomiku rozhodně nezvládli, je tam jenom náznak, a to to je to bolestivější.
3) Tuhle odrážku vývojáři mysleli jinak - jdeš po světě, potkáš postavu, jde s tebou. Nemysleli tím Triss nebo Yenn. Mysleli tím random NPC. Což ve hře opravdu není.
4) Prosím, řekni mi kde. Protože hru jsem dohrál (
ZDE DŮKAZ O SPLNĚNÍ VŠECH ZAKÁZEK), ale falešnou stopu, která by byla falešná, jsem opravdu nepotkal. Potkal jsem stopy, které maskovaly jiné, ale nikdy ne stopu, která by se tvářila jako mlhavec, ale šlo by jenom o čaroděje, co se nudil a házel iluze.
5) "Žije" - žil by, kdyby byla funkční AI. Takhle se srnky pasou pět metrů od města, banditi bojují se strážci dva metry od jiného strážce, který se ani nehne, a to klidně bojují pět dní v kuse, dokud prostě Geralt neopustí oblast...
Ano, ten svět vypadá živě, ale při detailním zkoumání jsem našel spousty nelogičností, které se s živostí vylučují.
Máš ale pravdu, tenhle bod je diskutabilní.
6) Ano, je; hra neposkytuje onu zmíněnou svobodu, pokud chceš běhat po světě mimo příběh, rozhodně to nedokážeš, protože nejsi dost silný. Tím vázáním příběhu na daná místa zabili otevřenost světa a zkus se přesunou na levelu 10 na Skellige. Rychle utečeš zpátky za Baronem, protože umírání na jednu ránu, nehledě na počet nepřátel, je nuda.
Ale i tenhle bod je napůl diskutabilní.
7) Už jsem to někde říkal - kováři v dešti v jednu ráno, děti venku v dešti, strážníci, kteří ignorují vzteklé psy, bandity nebo utopence, kteří mě zabíjejí jim před nosem... zkus vrazit u Novigradu do půlčíka, co pracuje na poli - zakřičí na tebe a jde domů, přestane pracovat.
To je podle mě nesplnění sedmého bodu.
10) Dobře, nad tímhle bych se mohl pozastavit, je to moc obecné - ale kvůli špatné AI jsem si to užívat nemohl. Srnky přede mnou utekly do Novigradu, kde se zabořily do mostu...
11) I s upraveným překladem trvám na svém - jediná změna je ve filmečku, celkový stav světa se nemění, dokonce ani po vraždě krále si jeho lidé neuvědomují, že se nehodí křičet "Ať žije král Radovid!"...
Tohle jsou moje argumenty, proč dané body jsou/nejsou splněné. Doufám, že budeme diskutovat dál; třeba mě přesvědčíš, že něco vidím špatně, nebo naopak, já tebe.