Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Nepotřebuju aby šlo dítě zabíjet, proboha, ale jak někdo může tvrdit něco o realismu, když v tom základu – vykreslení českého venkova tehdejší doby, chybí .. no ten českej venkov. Dokonce ani pasáček tam nebude.... a náboženství? O tom nikde ani slovo, přitom to byla takzatraceně zajímavá doba.

Je to máchání mečem v kulisách nějakého období české historie a já jen doufám, že tam Vávra napíše dobrý příběh (což umí) a ostatní věci (že tam nejsou černí, gender boje, realistický obraz středověku) jsou prostě marketing. Zajišťuje to prachy, a publicitu, OK.

Nečekám Údolí včel, čekám rubačku s příběhem v hezkých kulisách a sem tam vtipném odkazu do historie.

@M.a.t.t. (13.08.2015 10:29): To je přesně ono. NPC nezkoušíme občas zabít proto, protože by snad jádro hratelnosti spočívalo v zabíjení NPC. Ale proto, že nemožnost jejich zabití či zranění jako následek akce kohokoli narušuje uvěřitelnost světa. Rozčilují mě nesmrtelná NPC v RPG stejně jako automatické klopení zbraně / nemožnost výstřelu ve FPS. Ve hrách to působí jako pěst na oko.

A souhlas s tím, že občas to může být dokonce kontraproduktivní (pokud bychom přijali myšlenku určité korelace mezi herním a reálným násilím). Protože místo reálného následku násilí je prezentováno, že některým skupinám obyvatel se nemůže nic stát.
Prečítal som si celú debatu a dovolil by som si poznamenať, že pointa príspevku GodOfTheSick bola možno inde - tj, že Vávra solidne nakladá hocikomu, ale sám občas robí to, čo iným vyčíta. To, že to nebude simulátor reality nemusí nikomu reálne vadiť, pretože by to bola nuda. :)

Síce sa nestotožňujem s názorom, že každá NPC v hrách, vrátane tých detských sa musí dať pre reálnosť zabiť , ale dajme tomu, že chápem, že niekomu to môže narúšať uveriteľnosť sveta. Ak sa to napríklad týka náhodnej situácie typu, keď napríklad v otvorenom svete banditi prepadnú dedinu a obeťami sa môžu stať aj deti - to v hráčovi skutočne môže vyvolať nejakú odozvu. Nikde nie je povedané, že tým ľudom vadí, to že ich nemôžu zabíjať sami, takže prehnané moralizovanie je zbytočné. Fakt treba odlišovať reálne násilie od počítačového a čakal by som, že osoby hrajúce hry, v ktorých zabíjajú ľudí v tom budú mať narozdiel od zarytých odporcov, na ktorých neplatí nijaký argument jasno. Aj preto súhlasím s Vávrovým rozhodnutím, iba by to dalo tým expertom zámienku, aby mohli znova kopať do hernej scény ako celku. Bohužiaľ. Osobne mi príde cenzúra horšia, pretože ak napríklad dieťa vo filmoch vidí, ako po sebe strieľa hromada ľudí, pričom absentuje kvôli ratingu akákoľvek krv, môže to v ňom skôr vyvolať dojem, že násilie vlastne nie je nič zlé. Ale to je len môj názor, niekto môže mať opačný.
"věrohodné simulakrum reality (lze říct Vávrův případ)"

bez dětí, bez práčat, bez náboženských aspektů, který v tý době hráli velkou roli, bez důrazu na sociální rozdíly... to nebude realita, ale okleštělá fantasy vzdáleně inspirovaná jednou středoevropskou zemí, a navíc bez draků a bez elfů.

Na ten projekt přispěji z několika důvodů, ale "simulakrum reality" (což je mimochodem špatně zde použitej výraz, kterej zde nemá své opodstatnění a nedává smysl, spoň teda ne ve smyslu starýho Baudrillarda, pokud to ale není sarkasmus nebo vtip, ale to se pak omlouvám a to jsem nepochopil) to rozhodně není. Spíš je to prostá solidarita s tuzemským studiem a s D. Vávrou (kterej paradoxně to slovo nenávidí).
@Hrdlodus (17.07.2015 17:04): "Mám si snad z Tvého textu vyvodit, že vlastně je to úplně jedno, když znásilním batole?"

Z mého textu si máš vyvodit, že umělecké vyjádření či ztvárnění nějaké situace je charakteristické výsledným vyzněním, ale to nezáleží ani tak na tvůrci, jako na recipientovi. Pakliže se umělec bude ohlížet na to, jakým způsobem ovlivní publikum, nemůže v podstatě tvořit, protože jeho dílo může posloužit libovolnému záměru či zneužití (čímž nechci tvrdit, že tvůrci nezasluhují kritiku, naopak - jsou to oni, kdo k takovému násilí možnost otevírají). Jsou filmy, není jich málo, kde děti i těhotné ženy umírají (exploatace), a to velice explicitně a děsivě, a přesto se jimi žádní sadisté zjevně neinspirují. Oproti tomu dnes již legitimní GTA má jistý podíl na trestném činu už i v ČR, o světě nemluvě. (Pokud to není patrné, navazuji tím na tvůj odstavec o vlivu na lidské vědomí.)

Srovnání skutečnosti a reprezantace v sobě má zřejmý aspekt, který si v odpovědi nijak nerozvedl - to násilí se děje, je (bylo) přítomné, a snažit se ho eliminovat (popřít) ze záznamů a uměleckých vyjádření je ono pokrytectví. Zejména to pak platí v případě, kdy se tvůrce snaží vytvořit věrohodné simulakrum reality (lze říct Vávrův případ) či v jiných případech, kdy si dílo klade nárok na nezkalenou a upřímnou hodnověrnost vůči tomu, co "je".

USER47: Možnost zabíjet nevinné tam nemusí být vůbec, lze to vyřešit pomocí bojové zóny, jako je to v Zaklínačích, a k žádnýmu rozbíjení hry nedojde.

Už jen z toho, co píšeš, holt autenticitu vnímáme jinak - ty a většina to bude brát jako reklamu a příchuť hry, já (a někteří další) v tom vidí autenticitu bez autenticity. Je to ze zásady kontradikce (zasluhující mu při každé podobné příležitosti vrazit facku), nedostatečná důslednost, kterou Vávra projevoval odjakživa ve svých článcích i podcastech. Abych to pro tebe urychlil, hra mě z tohoto důvodu vůbec nepálí, neočekávám od ní nic a ani se o ní v zásadě nezajímám, pouze mám tu čest poslouchat podcast a být obeznámen s jeho články, jejichž vnitřní rozpory jsou zkrátka často přespříliš značné.
Abych vrátil tu lobotomizující diskuzi zpátky ke Kingdom Come, tady jsem nahrál, jak to vypadá a jede na low/medium detaily na tý sestavě, co jsem popisoval níž...

Intel Core i3-3240 (dualcore 3,4 GHz)
AMD HD-7790 1GB OC edition
8 GB DDR3 RAM

Na začátku trochu zlobí framerate, asi tím, že se všechno teprve načítá, pak se to trochu upraví. Pokud bych nenahrával, tak to samozřejmě jede o něco líp. Ta šílená youtube komprese dost prasí vegetaci, ale nějakej obrázek se z toho asi udělat dá.

Neřešil jsem většinu questů, bojovej systém, bylinkářství apod, spíš jsem strávil den od rána do soumraku procházením dosavadní herní plochy, s tím, že jsem pokecal s pár lidma a udělal jeden quest nastiňující příběhový pozadí.

https://www.youtube.com/watch?v=OCpkY3LlcpE
@Hrdlodus (17.07.2015 16:23): "považuje zabití dítěte za nepřijatelnější než smrt muže a není zájem to měnit." - toto sa ale velmi lahko moze zmenit, napr. pri katastrofickom scenari budu deti, starci, postihnuti atd odsunuti na vedlajsiu kolaj a hlavna direktiva bude zniet "zabezpecit ochranu/prezitie zdravych jedincov schopnych rozmnozovania".
Ale to len tak, inac sa tejto diskusie nezucastnujem.
@Kubulus (17.07.2015 16:29): Evidentně jsi přečetl, co jsem napsal, a stejně to nechápeš. Najdi mi, kde píšu, že když zabíjíme ve hře muže, že se to zákonitě projeví v tak silné míře ve skutečnosti.
I kdybych to napsal, tak stále Tvá reakce pozbývá smyslu, protože opomíjíš všeliká další faktory, které z žena dětí dělá snazší terč násilí.

Dovedení do důslednosti je zase čirý alibismus. Vím, že nedosáhnu ideálu, proto se mu bude snažit jen přiblížit. V tom případě, pokud něco považuju za správné, budu to dělat, dokud nezjistím, že je to složitější a vlastně tím škodím a mám s tím přestat. Mám si snad z Tvého textu vyvodit, že vlastně je to úplně jedno, když znásilním batole? (Hádám, že tohle jsi tím říci nechtěl.)

Pak také nejde o popírání, ale o "jakýsi" boj proti tomu. Ale souhlasím, že kdyby ve hře děti byly, hodně by to pomohlo. (A ať jsou klidně nesmrtelné.)

@valcik (17.07.2015 16:36): Nenavádí. Jde jen o to, jestli chceme dovolit, aby je zájemce mohl zabít. Asi by i stačilo, kdyby jediný, kdo nemůže dítě zabít, byl hráč.
"Osobně mi nejde o to udělat z jejich vraždění atrakci, nicméně musíš uznat, že když si Vávra nasere do bot svými řečmi o zachování autentičnosti, uštědřit mu za tenhle očividný ústupek plivanec do ksichtu není pouze očekávatelné, ono je to především naprosto nutné."

Jak už bylo řečeno asi desetkrát, absence dětí nemá nic společnýho s jejich zabíjením, je to důsledek technologický a deisgnový komplikovanosti, kterou si vzhledem k okrajový roli dětí ve vyprávěným příběhu nemůžou dovolit.

To, že děti by stejně nešly zabíjet (s čímž se warhorse nikdy netajili), mi taky nepřijde tak strašně pokrytecká věc. Pokud Vávra chce dělat vážně pojatý autentický RPG, asi nechce, aby nejvýznamější press ohlas byl ztělesněnej článkama o zabíjení dětí a nejsledovanější YT video ze hry by byl nějakejch dvanáctiletej blbeček s kompilací tisíce způsobů, jak zabíjet děti v KC:D. Absence zabíjení dětí v takovýmhle kontextu naopak může umocnit autenticitu, protože nasměruje hráče/recenzenta/youtubera k tomu, aby se místo blbnutí zaměřil na to, co se ta hra vlastně snaží ztvárnit.

Víc svázaný a kontrolovaný hry můžou klidně působit autentičtěji než nějaký simulační sandboxy, který sváděj ke zběsilýmu experimentování s mechanikama a jejich "rozbíjení".
@Hrdlodus (17.07.2015 16:23): Umiestnením detí do hry predsa nikoho nenavádzaš na ich vraždenie, či áno? Za celé dve dekády, počas ktorých hrám staré Fallouty, som v hernom svete nezabil jediné detské NPC. Ani raz, dokonca ani pri testovaní brutálnych modifikácií, jednoducho ma taký herný zážitok nikdy nelákal. Ale aj tak som rád, že tam deti sú a že sú smrteĺné. Občas sa primotali do prestrelky uprostred mesta a keď človek vidí, ako člen otrokárskeho gangu ublíži detskej postave, vytvára to rovnakú príbehovú situáciu a emocionálnu odozvu, aká vzniká pri sledovaní podobnej scény vo filme, alebo pri čítaní knihy. Možnosť, že hociktorá postava nečakane zomrie priamo uprostred deja, dáva hre (filmu, knihe) punc hlbokej a surovej reality. Všetko ostatné je Disneyland.
[neexistující příspěvek]: Opomíjíš rozdíl mezi reprezentací a skutečností, přitom to tu bylo několikrát naznačeno. Ukázat ve hře znásilnění, sexuální orgány a například takový deepthroat je problematičtější než chladnokrevná vražda lidí. To není ke skutečnosti nijak analogické.

A taky by mě zajímalo, proč jsou v současnosti u nás největšími obětmi násilí právě ženy a děti, a ne gangsteři a chlapi, které vraždíme ve hrách a nijak to s námi nehne. Že by opět reprezentace nesouvisela se skutečností? Ouha.

"Ale tohle je všudypřítomný problém. Lidé vnímají černou a bílou. Pokud řeknu, že hra má vliv na člověka, lidé v tom čtou, že hra má absolutní vliv na člověka."

Buď tedy tak důsledný a rozviň to. Důsledek na člověka má cokoliv, a tudíž nelze udělat nic, aniž bys nevyvinul určitý tlak - jenže všechno, co uděláš, by pak muselo naprosto souznít s tvou intencí, tvým myšleným záměrem. Jenže něco takového není možné. Každý čin je různě interpretovatelný a zneužitelný; nemůžeš tak de facto udělat nic, pokud nechceš stvořit něco potenciálně škodlivého; i tím nic se ovšem proviníš (protože děláš nic místo toho, abys zabránil tomu, aby se děla nekalost). To je čirý idealismus.

Násilí na dětech se dělo vždycky, dřív samozřejmě ještě hojněji, a snažit se to popřít je omezenost. Osobně mi nejde o to udělat z jejich vraždění atrakci, nicméně musíš uznat, že když si Vávra nasere do bot svými řečmi o zachování autentičnosti, uštědřit mu za tenhle očividný ústupek plivanec do ksichtu není pouze očekávatelné, ono je to především naprosto nutné.
@Barbar Conan (17.07.2015 16:09): Souhlas. Prostě to je. Pak ale taky my rozhodujeme, co chceme, aby bylo. Teď platí, že většina (asi) považuje zabití dítěte za nepřijatelnější než smrt muže a není zájem to měnit. (Ani do války neposíláme nezletilé.) Proto se nepodporují akce proti tomuto statutu quo.
[neexistující příspěvek]: No dobře to dává smysl, ale další otázka je tedy nasnadě...dejme tomu, že filmy a hry posunou společenské cítění ohledně smrti dětí. Je to špatně? Proč? Podle mě to není ani špatně ani dobře, prostě to JE. Neznamená to přece, že si dětí přestaneme vážit a lidstvo vyhyne... :-DD
Zavedl bych minusy/plusy i za prispevky. Nektery nazory jsou padly na hlavu a timto zpusobem bychom nekterym jedincum mohli kolektivne rict, ze blaboli nesmysly. Prispevek by zmizel takovym tim zpusobem, jak je to bezny na Blizz forech napr.
Keby ľudia prestali s výrokmi, ktoré prezentujú pomaly ako nezmeniteľný zákon, hneď by boli diskusie na internete krajšie a nestranný pozorovateľ by si nemusel ťukať na čelo, že čo je až človek schopný vypustiť z huby.
Okej, prihodím posledný príspevok na túto tému a na čas so spamovaním končím. ^^

[neexistující příspěvek]: Mýliš sa, násilie páchané na ženách, mužoch a deťoch je častokrát súčasťou príbehu ako vo filmoch a v knihách, tak aj v hrách. Napríklad spomínaný Fable obsahuje ručne kreslené scény, ktoré ukazujú ako antagonista zversky zmučí matku hlavného hrdinu, následne pripraví krutým spôsobom jej maloletú dcéru o zrak a spraví z nej svoju konkubínu. Sú to presne také silné príbehy a násilné scény, aké sa objavujú aj v detských rozprávkach, ktoré sa voľne predávajú na našom území. Spomeň si na úbohú ježibabu, ktorú decká nemilosrdne upália zaživa! Alebo slávny černokňažník Loktibrada, ten príbeh som ako decko miloval! Loktibrada svoju magickú moc ukrýva v mohutnej brade, ktorú mu na konci príbehu odvážny mladík holými rukami vyšklbne a tak ho zahubí. (Niečo mi hovorí, že tento príbeh by istotne ocenil aj Dan Vávra, btw.)

Sadako je krásne násilné! <3

A mnohí by namiesto moralizovania mali doladiť svoje detektory sarkazmu!
http://i.imgur.com/jCWS28e.jpg
@mazar1234 (16.07.2015 23:55): To ale můžeš říct úplně všem. Jak přesně vypadaly v té době vesnice, lesy, oblečení, zbraně...to běžný hráč vůbec neví, takže proč ztrácet čas dlouhým výzkumem, aby vypadaly realisticky, když si toho stejně nikdo nevšimne?

Klidně tam mohli dát i ty černochy. Amíkům to bude připadat normální a vsadím se, že ani většině Evropanům by na tom nepřišlo nic divného.
@Bursoft (16.07.2015 20:38): To, že si ty strávil několik desítek nad grafikou nic moc neznamená. Vytvoření modelu postavy není práce na jeden den, odhadoval bych minimálně týden práce na full-time (tzn. 40 člověkohodin). K tomu je spousta dalších věcí, které se taky neudělají ihned. To že máš tým lidí je zcela irelevantní, protože na modelování postavy ti může pracovat jeden grafik, etc... A že to tobě trvalo pár hodin neznamená, že profesionál to má za pár minut - naopak profesionál ví, jak to udělat pořádně, jak optimalizovat model, ...

Dále ti naprosto uchází souvislosti. Vytvořit děti neznamená jen je vymodelovat, upravit pro mě ten oblékací systém, nadabovat a naanimovat (což je samo o sobě práce na víc jak měsíc - zase je třeba si uvědomit, že nelze vše dělat paralelně). Musíš pro ně vytvořit AI a to dost komplikovanou - co se třeba stane, když dítěti hráč zabije rodiče?

"pokud mají motion capture"

- myslíš si, že stačí dát ten srandovní oblek nějakýmu dítěti, nechat ho dělat chvíli blbosti a máš rozanimovanou postavu?
@Guldy (17.07.2015 02:45): Nikto nechce, aby bolo v hrách len násilie. Ale keď stvárňuješ obdobie, v ktorom sa dejiny menili práve vďaka násiliu, tak tam okrem hromady iných vecí patrí holt aj určitá miera násilia, inak vyrobíš sterilný paškvil.
@Guldy (17.07.2015 02:45): Problém máš především ty, pokud ti nevadí prolévání krve, ale chceš mu ještě vtisknout punc morálnosti (krev, masakry a vraždění nevinných ano, dětský nářek a mrtvolky ne). To je zase v očích mých chorý hnus.

Ta reakce Sadako, jak jsem se dovtípil, byla na Sayův výblitek a v tomto směru dává naprostý smysl.
Podle toho co jsem četl by mělo být ve středověkých Čechách stejně dětí jako dospělých a aspoň náctiletí by měli na husitské straně bojovat i v bitvách jako střelecká nebo zásobovací podpora.
@Sadako (17.07.2015 00:27): Lol takze podle tebe neni nutny davat do her hranice protoze vsichni maj rozum v hrsti. Pane boze to je ale debilni nazor. Vetsina hracu ma nejakej svuj problem, dobre i kdyby pulka lidi to bralo jako relax. Hraci jsou v poctu milionu nevychovany deti, nedospeli lidi ktery musej mit nejakou moralni ruku nad sebou. V tech hrach je treba mit hranice. Nemuze to bejt jenom nasili. Jo zabijis desitky chlapku kazdou hodinu, ale aspon jen ty chlapky a ne vsechny. Ne deti ne zeny ne vsechny. Omfg kdyz je tohle nutny vysvetlovat vam, se nedivte ze to musi bejt regulovany pro vetsinu. Tyvole tohle me fakt udivuje. A to ani nedodavam ze normalni lidi hry nehrajou..
@Say (16.07.2015 23:19): Mě zas děsí, že očividně docela dost lidí nezvládá odlišit násilí herní a násilí skutečné. Nebo nevím, co jiného mají tyhle pobouřené výkřiky znamenat.
[neexistující příspěvek]: duch lesa vubec nemusi byt zadny druid (dle ingame knihy ta, ktera vi to druid neni) a jestli udela ci neudela co slibuje si musi rozhodnout hrac, neni to tak cernobily jak to malujes. Rozhodne je to ale irelevantni k tyhle diskuzi.

@Barbar Conan (16.07.2015 23:48): takhle vyvoj nefunguje, jedna vec nevylucuje druhou.
@Barbar Conan (16.07.2015 23:48): To je pragmaticky pristup k veci.

Ale IMO je otazne nakolko su tie deti v reale podstatne:
asi 75% si aj tak vobec nevsimne ci tam su alebo nie su.
20% hracov (napr. ja a ini) si tak maximalne v nejakom sejve len tak zo srandy otestuju ze co to spravi zmasakrovat skolku a potom aj tak loadnu
5% trollov bude zahlcovat diskusie

Aj tak som vo Falloute nikdy realne nepokracoval v sejve s deto-zabijakom. Aj ked raz som tych zasranych zlodejov vystrielal ale potom som aj tak loadoval.

No nicmenej suhlasim s tym, ze v ramci onej reality by tam mali byt a malo by byt na hracovi ako to dotiahne do trpkeho (30 Full-plate fizlov s halapartnami aj tak nezabije) konca.
Cisto objektivne bez slunickovskych blabolov.
Holt má každej jiný priority no, mně třeba přijde rozumnější investovat do vytvoření animací a modelů pro děti, než dělat 100% historicky přesnej kostel 2000 hodin podle 100let ztracenýho deníku Jana Žižky z Kokotova, když ho hráč stejně jen proběhne za 60 sekund, vylootuje a běží dál...
Popravdě mě tahle diskuze děsí a začínám chápat ty články vztahující násilí k hráčům her...
Tak mna neprestavaju fascinovat ti vseliaki "multi-kulti/political correct" dementi.

Ako chce niekto v dobe internetu cenzurovat, ved to je dokaz slabomyselnosti.
@Paul (16.07.2015 21:38): No právě! That's my whole point! Na jakým společenským dně jsme se to ocitili, že lidi pohoršuje, když někdo "zabije" pixel/polygon. A jak jsme viděli, spousta těhle lidí je i tady v diskuzi. Nechápu, jak se to vůbec mohlo posrat takhle strašně rychle za pár let. Je to něco jak s Českou sodou, představte si, že by to dneska dávali v televizi...asi už je čas na nějakou menší (nebo spíš větší) válku :-D
Ano, kdyby radši Vávra rovnou přiznal, že se bojí lynčování. Zabíjení dětí by asi mělo o něco horší dopad než to, že tam nechce dát nějakou písečnou opici ze Sahary.
Tak ono nejde jenom o modely a animace, ale i AI všech postav by se kvůli děckům musela upravit, přitom by ale děcka byly nesmrtelný, takže by to vedlo k hloupým situacím, a nakonec by tam, jak vávra říkal, stejně byly jenom jako dekorace, dekorace která zabrala spoustu člověkohodin a hra by kvůli tomu utrpěla jinde. Všechno je to o opportunity cost.
@USER47 (16.07.2015 21:00): Sorry, ale furt v tom nevidím problém, pokud mají motion capture (tuším, že při určité částce na kickstarteru psali, že použijí MC). Pokud můžou dělat animace ovcí, slepic a dalších číčovin, můžou udělat animace dětí. Rozumím, že je to práce navíc, ale jak jsem psal, v takto velkým projektu je to kapka v moři..
Kvůli těm třem modelům postav bys musel udělat novej dětskej rig a vytvořit prakticky dvojnásobek animací běžnejch činností NPC, než tam máš teď...

Já nejsem expert na počítačovou grafiku. Jen jsem sdělil, jak to zdůvodnil sám Vávra.
@Hrdlodus (16.07.2015 20:28): Jj, já taky :D

@orromis (16.07.2015 20:29): Nevím o tom, že by byl User odborník na počítačovou grafiku. Nicméně to co píše nemění nic na tom, že to tak složitý není, zvlášť pokud mám TÝM lidí, co se starají o takový věci. Několik desítek hodin ve škole jsem strávil nad 2D a 3D grafikou, sice to byly věci jako auta nebo letadla, ale když jsem něco takovýho dokázal udělat sám za pár hodin, tak skupině lidí, co to dělá pravděpodobně nějakej ten rok to nemůže zabrat tolik času navíc. V tak velkým projektu jak KC mi přijdou 3 modely postav navíc jako kapka v moři..
Toto je diskuze za všechny love a nejlepší opět Say :D

Mně osobně třeba vždycky mrzelo, že nejsou děti v GTA, jaká by to byla prdel ty malý hajzly přejíždět, ale taky kvůli tomu nezbořím rockstar forum. Nicméně mi teda nepřijde až tak složitý udělat 2-3 modely NPC navíc + pár skinů, zní to jako dobrá výmluva. Co jsem zatím viděl, modely postav nejsou až tak kulervoucí a detailní, že by působily nějak složitě na vymodelování. A pokud používají motioncapture, tak ani animátoři by neměli tolik práce navíc. Spíš si myslím, že tam nebudou jednoduše kvůli ratingu..
Mluvil jsem obecně, co je legitimním byznysovým důvodem k nesmrtelnejm dětem (například v tom skyrimu či jinde).

To tys tady začal blouznit o whorehorse a o tom, jak tě Vávra zklamal.

Toho, že ve hře děti vůbec nebudou, jsem si vědom, a psal jsem už předtím, proč to tak podle Vávry není. Tím postem o nesmrtelnejch dětech jsem pak reagoval na nesmyslný posty o řiťolezectví vývojářů, co dělaj nesmrtelný děti.