Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@kuler91 (09.09.2015 00:01): Když si vezmu, jak vypadaj úkoly a mise v jiných open-worldech, tak MGS je pořád ještě vrcholem kreativity. Už si ani nepamatuju, kdy jsem u hry vydržel tak dlouho, aniž bych začal umírat nudou (i když vedlejšáky teda nijak moc nehrotím).

Afrika se pořádně rozjede až od 20. mise, ale nakonec Afghánistán s klidem strčí do kapsy.
@Paul (08.09.2015 23:53): Na tvém místě bych je úplně vynechal ... až na "důležité vyjímky. Já si to celé včetně správy MB prvních 30 hod dost užíval, ale pak najednou cvak dnes jsem neměl pomalu ani chuť to zapnout ...
Bohužel jsem i zjistil, že AI není tak dokonalá, jak jsem si z počátku myslel a když člověk leží na zemi, tak tě pomalu ani protijdoucí voják z 10 metrů pomalu nevidí, takže už vůbec nejsem vyklepanej z toho, že mě někdo uvidí a prozradím se, protože už bohužel vím, co od nich můžu čekat.
Zatím souhlasím s Fg, že Afrika je nic moc. Já doufám, že jsem měl dnes jen špatný den a zítra chytím druhý dech ... :)

Tohle mi moc nepřidalo :D

Něčí komentář k recenzi TPP na games.cz

"Někde kolem čtrnácté mise se postupně začnou roztáčet i kola epického příběhu"

Tak to jsem se pobavil. Autor textu zřejmě hrál nějakou special Story edition, protože v mé verzi toho příběhu bylo, že by se vešel za malíček a ještě to stálo za prd. Možná měl tu verzi, ze které Konami nevystříhalo epilog.

Hra jinak vydrží tak maximálně 20 hodin než se začnete nudit plněním stále stejných úkolů v tupě nudném nakopírovaném světě.

7/10 s přimhouřeným okem
Dobrá práce s tím předkladem ;)
Jinak po 35 hodinách nastupuje slušná únava. Možná jsem zabil zbytečně moc času v první lokaci, ale už mi doslova leze na nervy neustále cestování vrtulníkem a naprosto stejná náplň misí. Těch animaček a dialogů je hrozná škoda .. Řekl bych, že na 5 hodin hraní připadá maximálně 5 minut animaček ... Neměl bych vůbec problém s tím, kdyby se to neslo v duchu GZ a člověk by hodinu hrál a 20 minut koukal. Taky bych asi i přivítal kratší herní dobu za předpokladu, že má hra cca 50 hlavních misí a já jsem teprve v 16, tak GL. ( Kdybych to věděl na začátku, tak bych se vyprdnul na vedlejší obsah ). Náplň misí začíná být dost stereotypní, ale třeba se to ještě nějakým způsobem ještě vyvine ... cestování vrtulníkem a neustále čtení titulků na začátku každé mise už mi taky silně leze na nervy ... :D
Tohle je prostě na mě až moc obrovská hra a stylem je dost zaměřené na sběratele nebo-li farmáře pro které je vylepšování základny a sbírání všelijakých blbostí forma zábavy ...
Proč proboha investovali tolik času do obrovských lokací, stovek stejných misí a komplexní propracovanou mother base ? Raději bych si užil 20-30 hodin skvělého příběhu v převážně lineární podobě a super animačkama.
Příběh se dle mého názoru skoro zatím vůbec nerozjel a netuším, jestli se vůbec rozjede a nebo jsem od toho očekával asi něco jiného .. :) Už to někdo dohrál a nebo je trochu dál, jak to potom vypadá s příběhem ?
@KRoman47 (08.09.2015 20:07): Díky, taky to trvalo strašně dlouho - překlad jsem zahájil loni v listopadu! Ale měl jsem během toho technické problémy a stěhování, víceméně překládat jsem začal před cca měsícem (kromě Virtuous mise, tu jsem měl).
@Fatality (08.09.2015 19:53): Vážně pěkné, máš můj obdiv za toto.
Jak moc mi chybí codec, ty rozhovory tam byly parádní. Co mě ale trochu zaráží, proč není vysvětlená ta změna CQC z doby MGS 3, kde vysvětluje to, jak si vyřezává drážku v pistoli, aby mohl držet v druhé ruce spolu s tím i nůž a tak. V Peace Walkerovi má najednou jiný postoj, jiné hmaty ale proč? Je to tam někdo schované, jen jsem na to nenarazil?

Jinak Quiet začíná spolupracovat, zřejmě jde o onu úroveň přátelství. A musím říct, že chytit toho výrobce zbraní se opravdu vyplatí, pak lze na zbraně přidávat tlumiče a provádět jiné modifikace.
Překlad MGS 3 se chýlí ke konci! Dodělávám pár úprav na YT a bude to dnes dostupné (akorát bez dodatečné pečlivé kontroly, tu provedu zítra, nicméně fungovat by to mělo).
@Paul (08.09.2015 07:36): Je to vysvětlené, jestli uspokojivě, to už je věc druhá. Tohle je jen pro nedočkavé a na vlastní nebezpečí: Venom Snake totiž není Big Boss, kterého slyšíš na těch nahrávkách. A ano, je to nehezká rána do třísel pro celou MGS ságu.
@Paul (08.09.2015 07:46): Možná to má nějaký důvod. Někde jsem četl, že v Ground Zeroes našli zvukovou stopu Haytera. Napadla mě dost šílená možnost, že Big Boss v MGS 5 podstoupil operaci hlasivek, proto mluví jiným hlasem (nebo něco podobného). A na konci řekne jednu větu David. A protože je po operaci, tak mluví tak málo.

To by byl dream. Prosím žádné spoilery ze hry, je to jen můj divoký sen :)
Tohle je zábavný čtení
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1108220

Překvapuje mě že spousta lidí tam nadává u MGS na příběh a často nezajímavej open world podobně jako Fg.
Ta absence klasickýho MGS příběhu mě mrzí, to mě na MGS hrách bavilo nejvíc. A jestli mám na něco fakt alergii, tak je to tichej protagonista (viz můj komentář na Battlefield 4). Takže když čtu stuff jako na RPS:

It’s not just the narrative content that is nonsense, but often the way it’s actually told. Snake (AKA “Venom Snake”, AKA “Big Boss”, AKA Jack, AKA John…are you still with me?) remains oddly mute for many of the game’s pivotal dramatic moments. Characters continue to talk at him as though they’ve heard his imaginary responses, and nothing about the dramatic glances Snake returns make these cutscenes any less awkward. It’s bizarre, in a way that does not feel intentionally Metal Gear.

Tak to upřímně nechápu co tím Kojima sledoval, kromě nasrání fanoušků.

nazdar snejkaři, jak u vás probíhal první boss fight v Africe??? u mne to bylo jaksi moc rychlé a jednoduché asi na druhý pokus jsem střelil do boileru s vodou a mezitím, co byl stunlý, jesem si přivolal vrtulník a odletěl, práce na 3 minuty, přitom jsem čekal půl hodinový souboj a hledání, jak ho asi porazím .

btw jak se vám líbil úplně první boss fight s Quiet a snipovací duel? bylo to super, i bych ji tenkrát dorazil, ale nebyly náboje, btw co se stane když při druhém setkání ji neušetříte a zabijete ji? to v příběhu nefiguruje? a jak to srovnáte s odstřelovacím duels s The Endem ze 3jky?

Jináč mám odehráno přes 50 hodin, v Afghánistánu, na koni a s touto peckou to byl čirý orgasmus(jako oldiesofila, hlavně osmdesátkofila je pro mne OST božská záležitost). Afrika už se mi jako prostředí moc nelíbilo. On je to vůbec strašně kontroverzní díl. Po hratelnostní stránce je to prostě promakanější Peace Walker, hraje se to skvěle a nemám výrazných výtek. Poznávám v tom Metal Gear, který je dotažený k dokonalosti, super.

Ale už to nepoznávám jako MGS a tomu vůbec nerozumím. Vynikající začátek, ale pak nic. Bez příběhu, bez cutscén(když, tak ultra krátké), žádný bound s Ocelotem a Millerem, kteří tam vůbec nejsou. Ocelota považuju za jednoho z nej herních záporáků, takže ho chci vidět co možná nejvíce, hlavně v akci, točit kolty a střílet co se pohne. Jestli to je reakce na kritiku 4, že půl hry byly cutscény? Já si 4ku užíval každou vteřinou, každá cutscéna stála za to a prohlubovala jak příběh, tak vztahy. I bossů je nějak málo a málo kdy s nimi příjdete do střetu. Uvítal bych tento sandbox, ale mezitím pár koridorových a filmových lokací(ala útěk z nemocnice). Víc Kojimy zkrátka.

btw co děláte na mother base? krom sbírání diamantů a těch pár side ops misí tam nic není ne?
@KRoman47 (07.09.2015 21:37): V Buddy Support menu v iDroidu máš příkazy Scout a Attack. Scout ti označí všechny viditelný nepřátele, ale jde použít jen na outpost, přes Attack jí můžeš určovat sniper pointy. Zbytek pak normálně přes Q (nebo kde je to na gamepadech).
Mám takový dotaz, používá zde někdo jako parťáka Quiet? Já se k ní dostal, ale vůbec mě neposlouchá, prostě zůstane trčet na jednom místě na mapě (kde přistanu) a tečka, příkazy jí dát žádné nejde. Už jsem jí pořídil uspávací pušku, ale nezdá se, že by to k něčemu bylo. Je to nějaký bug, nebo je to normální?
V oficiálnych nárokoch píšu, že minimálny takt procesora je 3,4 GHz. Keďže mám 3,2, známená to, že to nerozbehnem?
Neni někde nějaké shrnutí předešlích dílů? Nechce se mi to všechno hrát a navíc jsem koukal že na PC se portovalo jen pár dílů.
Jedu si džípem Afrikou, vyhýbám se outpostům a pokouším se při tom nesrazit zebry a naráz mi to dojde, tohle je Far Cry 2-II.

Fultonování věcí je hrozná prdel, bez toho by to bylo poloviční. A vedle toho začátku s hořícím mužem na hořícím jednorožci a hlavním záporákem jako z Marvelu mi to nijak komixově vyčnívající nepříjde.

Ano, výdrž utlumovačů se zvyšuje vynalézáním nových verzí zbraní. A tlumiče jsou pro sraby, CQC & fulton rulezz.
@BINGMAN (07.09.2015 13:46): Dnešní doba sice remasterům přeje, ale údajně pouze na PS 3 je to z důvodu špatné kompatibility s ostatními zařízeními. Jediná cesta bude zřejmě PS 3 anebo PS Now. Řekl bych, že se to týká i Portable Ops, který dokonce není ani na žádných HD či Legacy kolekcích. A je to samozřejmě velká škoda, i když kdo nehrál MGS na konzoli (konzolích), připraví se o část prožitku díky různým narážkám (např. právě Psycho Mantis) nebo chybějícím vibracím (MGS 1, 2, případně i emulovanou trojku) až dokonce k tlačítkům reagujícím na tlak (DualShock 3).

Proto dělám překlad MGS 3, protože dneska už je sice možné ho obstojně rozjet v emulaci (sám jsem to tak asi hodinu dvě hrál), ale HD remaster je trochu jinde a ne všichni si ho mohli zahrát. A taky protože jsem velký fanoušek MGS ságy, to je samozřejmě ten největší motor.
@SilentWolf (07.09.2015 13:39): Naštěstí se MGS dá hrát do třetího dílu + Peace walker na PC. MGS 4 si myslím už příběhově pro TPP není tak důležitý a může se hrát až po tom, co vyjde na PS 4 (taky na něj čekám :) )

@Fatality (07.09.2015 13:42): Podle mě to není úplně nereálné. Dnešní doba Remastrům přeje. A teď, když se Xbox vytasil se zpětnou kompatibilitou, musí to PS nějak dorovnat. Tak proč ne třeba remastrem MGS, nebo Silent Hillu? (na ten taky čekám )
Já už doufat přestal, koupil jsem bazarový PS 3 a Legacy Collection. To jsem tedy kupoval hlavně kvůli MGS 4 (který s největší pravděpodobností nikde jinde než na PS 3 nebude), ale byl jsem neskonale rád, že jsem si mohl MGS 3 proběhnout znova a už jsem si rozehrál i tak dlouho odkládanou čtyřku, pak Peace Walkera, snad rozchodím na emulátoru Portable Ops a tak dále :)
V kraji duše stále doufám v remastery starších dílů. Ale užívám si pětku i bez jejich znalosti.
@SilentWolf (07.09.2015 12:50): Snad už dneska budu mít dokončen překlad MGS 3 ve formě cutscén, pokud snad ještě někdo nehrál či nepochopil všemu, jak to začalo. Chtěl bych se pak pustit i do dalších dílů (obzvlášť 4, Peace Walker a Portable Ops).
No já jedničku nehrál a vím kdo to je. Díky borcům z playstation access kteří snad v každém žebříčku čehokoliv zmíní MGS a často Mantise.
No že pak supply dropy jsou z 90% případů jen kvůli novému tlumiči. :D Mohl by si ten blbec vzít rovnou dva.

Celkově mechanika opotřebovávání se mi ve hrách nelíbí. Reálná nikdy není a jen zdržuje.
Co furt mají všichni s tim tlumičem ? :D Já ho beru spíš jako poslední možnost, když mě někdo odhalí u hlavních misí, takže ten cca necelý zásobník bohatě stačí a tuším, že je možné dalším upgradem jeho životnost trochu zvýšit ( nechci kecat ).
Co se mi celkem dost líbí je to, že se vyblbnu i mimo stealth .. dá se říct, že větší část vedlejšáků plním akční cestou, ale hlavní linku nechávám pouze na stealth ..
Co má u mě neskutečný + a zároveň občas - v podobě hadru na hlavu je ukládání. Hra se vždycky sama uloží v určitém objektu pár stovek metrů od dané základny, takže neexistuje, že by si člověk po každých pár metrech ukládal pozici, takže stačí sebemenší chybička a 15 minut pečlivého a pomalého postupu je fuč .. to vyžaduje po celou dobu hraní maximální pozornost a člověk je celou dobu v napětí, což se mi líbí. :)
Asi to u mě letos překoná i Bloodborne. Nevím. Dosavadní top

1. Bloodborne
2. Witcher 3

Vím, že po W3 určitě Phantom Pain nebude.

Nejvíc se mi asi líbí jak mnoho misí začíná zdánlivě jednoduše a člověk má (ani nevím proč) tendenci od toho očekávat další Ground Zeroes a pak prostě "shit hits the fan". Mě spadne čelist, hra se najednou z open worldu stane tou starou klasickou "máš misi, vyřeš ji". Lokace se zmenší (respektive se udá oblast, kde se mise odehrává) no a na scéně se třeba i objeví jeden z hlavních padouchů a po splnění mise se člověk podívá na menu hry.. 9% completion.

Ach.. co jen přijde dál.. :D Tu chuť hrát dál a dál, jsem ani moc neměl u Witchera 3.

Taky se mi líbí provokovat otce těmi japonskými nesmysly. Protože se strašně rád dívá jak to hraji, líbí se mu to, ale nepřekousne takové věci. A furt u všeho co hraji (i když ho to baví) brblá jaká je to blbost, tak jsem rezignoval a už si z toho dělám prdel.

"A můžeš *tohle a tohle*"
"Já: ne, ale můžu si upevnit pouto s mým koněm a naučit ho srát na povel."

"Rusko nemá šanci.. protože... nemají krabice! (hop do krabice)."

Trochu zápory by se našly, ale to v takovém rozsahu hry ani nejde nějak reálně vyřešit (aby nepřátelé detekovali psa apod..). Taky mi tam chybí skok. Občas chci zaskočit za překážku, ale tím jeho *flák sebou na zem* nepřeletí ani kamínek.

A tlumiče.. O.M.G.. tlumiče.. Už se těším na Fallout 4, kde to opotřebovávání taky tak bude.
Já bych to klidně srovnal a série MGS je nejlepší, pak dlouho nic, pak Chaos Theory, pak zase dlouho nic a potom zbytek Splinter Cell a Hitmana :)
@kuler91 (06.09.2015 23:33): Ubral bych na hyperbole, Blood Money je masterpiece, ten 15 minutovej playthrough Paříže z novýho Hitmana vypadá taky libově, a Chaos Theory a Blacklist jsou fantastický stealth akce. Z MGS5 zatím upřímně nijak nadšen nejsem, ale jsem v tom jen pár hodin, takže nijak víc zatím soudit nebudu.
@Neelixx (06.09.2015 23:36): hratelnost,příběh,postavy a herní doba. Pravděpodobně ještě nehraješ, že ? Tohle není plácání a je vidět, že na tom x let pracovali a v rámci možností se snažili vyladit vše do posledního detailu. Já v tom prostě nevidím tu pračku na peníze, jako je běžné u her od ubisoftu, ale tvrdou několikaroční práci, která je v rámci svého žánru absolutní AAA špička, které nikdo nešlape ani na paty. Je to pouze můj názor ... ale během posledních 3 let se mi stalo pouze u W3, že bych byl schopný za týden u hry prosedět skoro 30 hodin ...