Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@pajmič (24.09.2015 20:08): Troufám si pochybovat o tom, že je to tvá oblíbená série, a to jen na základě tvého tvrzení. Kdybys s ní byl seznámen, tak víš, jakou hraje absurdita, nadsázka a přehnanost v MG univerzu roli. Phantom Pain se, v porovnání s předchozími díly, celou dobu drží dost při zemi.
Kdyby jste vy rejpalové věděli, jak mám MGS rád. Tu sérii mám radší než DA o půl konskýho zadku. Ale ta pasáž v nemocnici byla dreadfuul :D A Bodkine, když už pajmič náhodou bude něco kritizovat a tobě so to nebude líbit, mohl by jsi bez kontextu a zřejmého důvodu vytáhnout jinou hru, která se pajmičovi líbí, a která s tou kritikou nemá žádnou spojitost...třeba Uncharted,,nebo Contra serie, Red Dead Redemption, Warcraft série...máš na výběr Bodkine. Bud trochu flexibilní :)

Fatality: Možná ti to ušlo, ale DA4 ještě nevyšlo. Nebo to ušlo mě? :D
Pane jo, ten prolog, to byla pecka! Po 10 min jsem si došel udělal kukuřici, abych si vychutnal ten film naplno. Pak jsem jsem se asi 15 min plazil po podlaze, přičemž jsem byl nucen sledovat obnažené pozadí kolegy, který v duchu MGS určitě byl jen výplodem Snakeovi fantazie. Následně jsem se šel vysrat, umejt se, udělat si večeři a hle! Cutscéna stále běží! Vojáci střílející do mrtvých těl nestřelí do těch, které vypadají nejméně mrtvě, kolega střílí pistolkou do ohnivého golema, který před tím raketu z RPGčka spolkunul jako jednohubku. Kolega napálí do golema ráži z tankového děla, která ho lehce pošimrá, hra mi do ruky dává pistolku, aby jsem upižlal ohnivého golema. Call of Duty logic hadr! Pan Kožima je mistr.
A ještě takový detail. Bylo už před Phantom Pain známé, že Psycho Mantis pochází z Československa, nebo je to novinka?
@Bodkin (21.09.2015 22:35): Ještě bych se vrátil k té Paz, no moc jsem to nepochopil, co se vlastně tedy stalo. Zda nějaká halucinace nebo co. Asi by v sobě neměla 9 let bombu, že by se sama vykuchala? Každopádně Paz je mrcha, co Big Bosse několikrát zradila a když si pustí člověk kazety s ní v Ground Zeroes, tak tam byla její pravá povaha. Tady vzpomíná, jak to bylo úžasné, přitom tam se všema jen manipulovala a vyjebávala. Žádný sentoment není na místě. Spíš chudák Chico jak skončil, jsem si uvědomil až později, že ten to nepřežil.

@SilentWolf (22.09.2015 08:00): No D-Walkera jsem zkoušel už a celkem na prd, blbě se ovládá, nezdá se mi nějak dobrý ani na boj (zkoušeno na Sahalentropa) ani na tichý postup. Ten fultonovací katapult se mi také nějak neosvědčil.
A pravda, Hitman je v hodnocení misí přísnější. Spolu s MGS TPP nejotevřenější přístup no. Takové Splinter Celly nabízely vždy jen málo možností postupu, byť Chaos Theory, Conviction v coop a Blacklist nejsou rozhodně špatné.
@Bodkin (22.09.2015 12:44): To já zabil 10 tak za těch přes 120 hodin. =) Ty první dva na začátku a pak během mise s Quiet, které se moc jinak asi nedalo. No a helikoptéry v Side Ops, ale ty se prý nepočítají. Zvěsti říkají, že v helikoptérách jsou jen active decoy a jsou řízené dálkově. :-D

EDIT: Přesto docela zklamání hned na začátku. Byl jsem zvyklý nezabíjet nikoho, v Twin Snakes nikoho, v MGS 2 jich pár spadlo z výtahu u konce hry, MGS 3 taky nikoho a MGS 4 při 1. průchodu skoro nikdo, o víkendu plánuji druhý průchod s nula zabitími. Peace Walker jsem zabil také jen dva na konci v poslední misi, co už se nedala a já byl už zoufalý. No a pak Portable Ops a MG1 a 2 v plánu.
@SilentWolf (22.09.2015 12:15): Jo třeba ještě v ground zeroes stačilo jediné zabití a pápá Sko. Tady to nehrozí (ale za full stealth, no kill je největší bonus, ie nejsnazší Sko).

Já zabijel docela málo, sotva pár desítek celkem. Taky proto mám pořád přecpanou Motherbase.
Jako člověk, co neholduje dokonalému postupu mě překvapilo že je to tu docela benevolentní.

Rozhodně byl přísnější jakýkoliv Hitman.

Tady to Ska jen sype. Stačí neRambit.
Dobře ucelená příručka je tady: http://www.gosunoob.com/metal-gear-solid ... uides-walkthroughts/

Přesto tam není vše, zajímavé tipy se najdou i v tamních komentářích od uživatelů.

EDIT: Jinak já mám na hodnocení S asi většinu misí, určitě tedy přes polovinu. A to se určitě dají zahrát daleko lépe. No mám v plánu si některé mise zopáknout a splnit je lépe, některé už jsem tak udělal. Hlavně abych získal všechny blueprinty, jeden mi ale chybí.
Za zabitého nepřítele ti myslím naskočí +100 bodů, za zajatého či uspaného - 100, no a ta hranice je kolem 45 000 myslím (větší roh) a finální fáze kolem 70 000 (nesmytelná krev, ještě větší roh).

Jen pro představu.

Nejvíc bodů, a to kolem 50 000 myslím, přidá výzkum atomovky.

Je to jedna z věcí na hře, která podle mě měla mít větší hloubku původně.
@Bodkin (22.09.2015 09:32): dik, takze ignorovat.

Jinak to zabijeni u big bosse trestat mi taky prijde na hlavu, dyt jsme regulerni armada, nerikam infiltracky, ale vsude.... S rank mam jeden, moc to neresim.
Pes nějaký 4 oblečky. S nožem a rozkazem Kill, se stunem a rozkazem Stun a pak Battle dress, což je jen pancíř. Proto nemůže ani killnout ani stunnout, ale furt má nějaký rozkaz. Wound vojáka přivede do kritického stavu, ale není to ideální věc, voják řve a větší drsňáci můžou i střílet z poboční zbraně. Takže je to proto, aby Battle Dress nebyl OP. Thats all.
@pipboy (22.09.2015 02:59): Nevím, možná zlomyslnost či sadistické sklony některých jedinců. Na Steam fórech byli i takový jedinci, kteří zabíjeli úplně všechny a nelíbilo se jim, že jsou za to trestaní a dostávají Demon bodíky. Ach ta dnešní psychopatická společnost bez zodpovědnosti za své činy.
@pipboy (21.09.2015 13:46): Pak nevím, co chceš víc vědět.

Jinak po 126 hodinách mám tak nějak hotovo, 78%. Ale ještě chvíli si pohraji, než se dám na další MGS tituly, které jsem ještě nehrál. Jmenovitě MG1 a 2, Portable Ops. Zajímá mě pořád, jak se dali Snake a Kaz dohromady, snad tam najdu odpovědi.

Jinak příběhu je ve Phantom Pain opravdu spousta, cutscének zhruba jako v MGS3, akorát rozmělněné na mnohem delší herní dobu. A kdo nadává na kazety, pak zřejmě nikdy neměl ani rád Codec, když toto je prakticky to stejné, jen více či méně z minulosti. Já se tedy z kazet dozvěděl spoustu nových věcí z minulosti, co řečené nebyly.
@pipboy (21.09.2015 00:28): Asi to tak je, byl nějaký problém, který řešili právě nepovinným tutorialem, po jehož přeskočení a nespuštění ručně zřejmě nedojde k plné aktivaci FOB. Časem to třeba změní, ale lidi si spíše stěžují na absenci oficiálního způsobu deaktivace.

@pipboy (21.09.2015 12:47): No wound bude zranění, kdežto ten stun je paralyzování paralyzérem, tzv. non-lethal.
Ten tutorial, ani nevím jak (button mash) jsem zrušil a za celou hru ani jedna "invaze". Takže asi to tak je.
Ou fuck, uz jsem si rikal jak to mam pekne ze vojaci na zakladne jsou minimalne A grade a bam FOB a tri prele dalsiho mista pro vojaci. Chapu to dobre ze kdyz neprojdu nejaky ten tutorialk tom tak mi na to nebude nikdo utocit? Toz to je fajne.

(Kazdopadne ta 22ka zatim asi nejtezsi mise, ty vojaci byli nejaci extra ostraziti)
@Bodkin (20.09.2015 20:27): No já bych rád viděl ještě alespoň jedny. :D Mám nějakých 76% cca, zbývají mi poslední dvě mise (opakovačky). Mother Base mám vylepšenou na maximum už nějakou dobu a FOB už jsem také někde v polovině cca. Přednostně jsem vyvíjel vše nesmrtící a stealth, teď vyvíjím i další věci. Ještě pár hodin tomu dávám zcela jistě. Přestřelka s těma čtyřma Skull odstřelovačkama v EXTREME režimu, to tedy bylo něco. Když už jsem se tam s nima piplal asi půl hodiny a dorážel poslední z nich, měl jsem pěkné nervy. :-D Sahalentropus bude ještě mazec.
@KRoman47 (20.09.2015 19:30): Hey, já chci nejdříve dojet všechny mainops, než se začnu s FOBem. Teď jsem zrovna dával 45 a nadával u toho jako špaček. Mám odemčeno ještě 47-50, tak jsem zvědav co bude pak.
@Bodkin (20.09.2015 19:17): Jo, to je také možnost. =) Ale já na to byl zvědavý. Obavy mám ale z toho, až to přestanu hrát, tak že se někdy vrátím a všechen personál budu mít vybrakovaný. xD Jinak mě právě ta obrana cizích FOB baví a je za to fest GMP, za fakt úspěšné obrany skoro milion třeba. A to se vždy hodí na výzkumy.
@pipboy (20.09.2015 18:29): No zklamu tě, online na to fakt musíš být. Výhoda výstavby FOB ale je, že se buduje i během doby, co je hráč offline a nehraje. Akorát je potřeba se o FOB trochu starat, jinak člověk přijde a má vyrabováno. Naštěstí se mi ještě nestalo. Dá se to slušně zabezpečit. Pak jsem si naházel maximální počet lidí k dohledu, tak vždy při útoku pomůžu s obranou a pak chrání oni mě na oplátku.
Ooh ok naposled jsem robil 20. Doufam ze online na to fakt bejt nemusim >_>
Cim zvednu pocet tymu ktere muzu vysilat na mise?

Jinak teda pomer gameplaye a pribehu je zalostny, tim spis na mgs, sideops jsou na jedno brdo a na to, kolik mam odehrano hodin, vim o tom co se deje dohromady porad velky kulovy. Ale gameplay je dobry a hral jsem Peace Walkera, takze me to moc nerozhodi.
@KRoman47 (20.09.2015 11:26): Dohráno nemám a podle toho, co psal silent ani dohrát neplánuji ... Jinak co se týče odemknutí nových věcí a schopnosti parťáku, tak opět nic, co by mě lákalo .. jakože, aby měla prsatka sniperku s tlumičem a vystřílela celý tábor a já tam potom jen přiběhnu a vše vylootuju nebo pošlu na mother base ? Tohle není dle mého zábava ... Jinak akční cestou nehraju, nebaví mě to a snažím se o maximální stealth.
Pokud se budeme bavit o vysílání teamu, tak je to spíš opět na obtíž a po pár takových misí jsem se už ani neobtěžoval číst, kam je vůbec posílám.
@kuler91 (20.09.2015 09:52): Takže ještě jednou, ani jsi to nedohrál a máš jasno o příběhu, zajímavé. Příběhu tam je dost, nevím, jak to hraješ, ale kazet tam mám několik hodin, někdy třeba 5x 5 minut po misi třeba. V zaklínači se kouká na dvě postavy, jak kecají, ano, to je o hodně příběhovější než ty kazety z různých míst a času. Ano v Zaklínači vůbec nejde o staty. V MGS mají výzkumy větší vliv než v kdejaké jiné hře. Odemčením výbavy se otevřou zcela nové řešení úkolů, stejně tak získané schopnosti parťáků. Jo, když hraješ způsobem vystřílet vše, tak je asi fuk jestli střílíš z kulometu nebo tanku. Ale když to hraje člověk plížením, je tam stále něco nové. Stále nové možnosti, jako vysílání týmů, FOB, atd. Než dohrát hru za 60€ za dva dny, to si ji radši pořádně zahraju. Je dobře, že se dali tímto směrem, stejně jako Peace Walker. Vědělo se o tom celou dobu před vydáním, takže nechápu ten údiv.