Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@LIUWIL (29.11.2015 15:23): Vic granatu? To snad ne, na hard na me nasypou klidne tri granaty najednou plus k tomu zapalnou flasku, ještě aby jich bylo vic, dik nechci:) takze ta modifikace vlastne dela to ze místo obvyklých 15ti minut v nejakem dome kde je pet raideru tam stravim hodinu, prijdu o 3x tolik naboju a stimpacku a to jen proto abych mel radost z toho ze se nepratele lip krejou. Jako hezkou zabavu s timhle modem, ale ja se mu obloukem vyhnu. Ta Ai co ve hre je mi prijde tak akorát aby se z toho nestal nebetycnej opruz, vzhledem k poctu nepratel co na hrace hra posila. Naopak mam radost když se nejakej pitomec nestihne krejt nebo blbe stoji a couha mu ven cela hlava, coz mi prijde vic realny nez aby se všichni chovali jak naprogramovany roboti s perfektni AI a 100% krytim.

Ty dialogy my jako must have rozhodne neprijdou, spsi mi to prijde jako takovej mensi cheat aby se nahodou nestalo ze reknu něco spatne. Tohle co tam je me nuti vic premejslet co dam, nez abych dopředu vedel co postava vypusti z pusy jak nejakej jasnovidec.
Pánové a dámy, další super mód.

Pokud jste si nevšimli, AI jsou docela debilové. Sice se umí efektivně krýt a podobně, ale chovají se na bojišti jako kdyby bojovali jenom jako. Klidně zůstanou stát uprostřed místnosti, přičemž se párkrát otočí na místě, automatickou puškou vystřelí tři náboje někam vaším směrem a pak se možná posunou směrem ke krytu.
Tento mód to napravuje. Pokud má AI k dispozici granáty, používá je mnohem častěji (někdy je to peklo). Během boje nenajdete nikoho, kdo by nebyl v zákrytu, nebo se alespoň nesnažil uhýbat vaší střelbě. Střílí tak, aby vás zabili, tj. pokud nejste v zákrytu, budou na vás střílet dokud jim nedojde munice v zásobníku. Flankují častěji a taky nepřátelé bez střelných zbraní budou využívat krytí a jejich typické kamikaze nálety středem bojiště budou mnohem méně časté.
A třešínka na dortu: Tento mód ovlivňuje tako AI vaši spolubojovníků :)

No a jestli ještě nemáte, tak si určitě dejte vylepšení dialogy. Je to absolutní must-have. Během dialogů vidíte přesně co vaše postava řekne, nemusíte jenom odhadovat.
@HEX (27.11.2015 09:21): Myslím, že to půjde, ale budeš muset nosit powerarmor. Je tam ten perk se kterým se můžeš rozběhnout do nepřátel a shodit je na zem, plus na powerarmor si můžeš dávat různá kouzla která ti zvýší damage.
@LIUWIL (27.11.2015 01:10): "Říkám si, že by mohla být zábava mít trotla bez mozku co všechno zabíjí holýma rukama :)"

Dovolim si odhadnut, ze ani moc nie? Aspon mi tak pripada, ze je v podstate jedno ake mas vlastnosti, ta hra ide viac-menej rovnakym smerom. Alebo? Doteraz som totiz nemal pocit, ze by som sa niekde mohol rozhodnut vyrazne inak ako som sa rozhodol.
Miluju ten system charisma.

- SES HAJZL NEJVETSI NECHCU TE ZA VUDCE!!!§§
- Nemuzes mi dat aspon sanci?
- TAK JO KAMO

Předpokládám, že takhle retardovaný to nebývalo a je to součást humoru? :)
Může mi někdo vysvětlit, jak je možné hodnotit hru, aniž by ji dotyčný vlastnil?! Viz poslední hodnotící special! To už je vážně neuvěřitelný tohle! Úmyslně tak hru nadhodnocuji na 100%.
Tak hlavní quest dohrán, přes 90 hodin ve hře, pár poznámek:
Hodil jsem to do spoileru, ale spoilery na děj tam nejsou. I tak, číst na vlastní nebezpečí.


1 - Nikdo, absolutně nikdo jiný než Ron Perlman by neměl vyslovit frázi "War, war never changes." Kdokoli přišel s nápadem, že to bude říkat někdo jiný, by měl dostat facku, vyhazov a doživotní zákaz se angažovat v herním průmyslu.

1.5 - Konečné outro je totálně o ničem. Pro Fallout to vždycky bylo pár minut úžasně okomentovaných sekvencí, ve kterých se člověk dozvěděl nastávající osud všech účastněných a při kterých se hráči tajil dech. Tady jenom hlavní postava řekne nějakou sračku a hotovo.

2 - Bethesda píšou jako malé děti. Stejně jako ve Fallout 3, plnit vedlejšáky a dělat bordel všude možně je zajímavější, než plnit hlavní quest. Naštěstí ta vedlejší náplň je dostatečně zábavná.

3 - Až na několik výjimek, naprosto žabařsky napsané postavy. Nulová šance si k nim vytvořit nějaký vztah, někoho si oblíbit nebo vyloženě nemít rád. Jednorázovky na každém rohu, zbytek buď absolutní klišé nebo prázdné postavy bez osobnosti (opět, čest výjimkám).

4 - Znovu a opět, ke konci hry je vaše postava totálně OP.

5 - Docela mě sere nerozvážnost Bethsdy, jestli hru prezentovat s nadsázkou, nebo jestli všechno brát vážně. Nápověda: Jejich příběhy nejde brát vážně, smysl pro humor ale hoši mají.

6 - Alien Blaster je totálně na hovno. WTF?

Z hlavního příběhu jsem zklamaný a to jsem od něj nic nečekal. Dost vadí to, že větších vedlejšáků s nějakou znatelnou možností se rozhodnout pro různé řešení situací je tu holé minimum. Teď se rozhoduju, jestli pokračovat se současnou postavou, nebo začít novou. Říkám si, že by mohla být zábava mít trotla bez mozku co všechno zabíjí holýma rukama :)
Po cca 55. hodinách mám lvl 40 a poprvé jsem navštívil Diamond City. Bohužel mám F4 momentálně plný zuby, přestává mě bavit, takže si musím dát delší pauzu. U W3 jsem měl podobnej okamžik někdy mezi 90-100 hodinami. :)
Stížnost: Diskuse Fallout 4 není vidět na titulní stránce.
Reakce: Opraveno.
Achjo, normálně mám nutkání to vyměnit za Assassina... dva tituly, na který nemám zrovna valný názor. Nikdy by mě nenapadlo, že budu v takové situaci... :D Ale tak.. Bethesda umí DLCčka (point lookout) tak vydržím. Ale motivace pokračovat ve hraní (co jsem se přidal k BOS) nulová.
Diablo je sracka a nie RPG, ale to nebudeme radsej rozmaznavat ;) Je pravda, ze Fallout 4 je "charakterovy" RP hodne obmedzeny, az ziaden. V podstate mozes hrat len jeden druh charakteru. Co je vo svetle "klasickych" Falloutov nie dobre znamenie. Ale ako som uz kdesi napisal, nevnimam F4 ako pokracovatela klasickych Fallout hier, takze... Kurnik, keby aspon ta hratelnost nebola zabavna, aby tu hru clovek poriadne zopsul, ale takto... schizofrenia :)
@Bodkin (24.11.2015 20:27): jo, je víc RPG než Diablo. Ale mnohem míň než F1,F2,FNV, což je dost škoda a hru i zážitek to dost sráží. Ale jasně, je to Bethesda, víme co od nich čekat a nějaká ta zlepšení tu jsou. Ale prostě mě štve ten nevyužitej potenciál.
Právě jsem dodělal questy pro Cobota a přišlo mi to docela zajímavé, narozdíl od většiny úkolů, na které jsem dosud narazil.
@Paul (24.11.2015 18:59): Tak Bethesdí Fallout bych označil jako role-playing-exploration-game. Spíš než pro RPG typické "buď kým chceš" tady platí "dělej si co chceš". Hra je od základu dělaná tak, abys při jednom questu našel několik dalších. Abys při cestě někam prošel kolem tuctu dalších lokací, kde to můžeš vystřílet a vylootovat. Aby ses v půlce questu mohl na celou záležitost vyprdnout a věnovat se něčemu úplně jinému. A ať už jsi kdekoli, abys přesně věděl, kam jít hledat další nové lokace (kompas). V tomhle směru odvedli opravdu dobrou práci. Bohužel, jo, většina questů jsou fetch questy a vyhlazování lokací. Za špatné RPG bych to však neoznačoval, hlavně proto, že FPS RPG hry prostě tímto směrem jdou. Že se tam hodně střílí? No shit, Sherlock, proč je to asi FPS?
Musím pochválit, že některé postavy se jim povedly. Nevěřím však, že jim s nima nepomáhal nějaký exterňák, i když třeba z rodiny Zenimax.

Hra má občas takové "whacky" odstíny, jako třeba ten synth detektiv, paranoidní génius v railoroad, roboti na lodi, některé naprosto trhlé oblečení, hlášky některých postav... Kdyby takhle obarvili celou hru, byla by to bomba. Borderlands série ukázala, že takhle to taky jde dělat, takže Bethesda podle mě zkoušela, jestli se to chytí i v jejich hře.
@Paul (24.11.2015 19:59): To jsem rád, že to někteří považují za RPG subžánr.

A teď se asi shodneme na tom, že Fallout 4 je víc RPG než Diablo 3. Řekněme odhadem že o 2.73 BaldursGatenagigabajt. Tudíž je to docela dost RPG.
Nejlepší je uvažování Bethesdy, mají engine z roku 1 a nacpou do hry let nad "městem". To chce fakt koule. Kdybych udělal takový hnus, tak dělám vše proto, abych to nějak skryl. Ale oni udělají misi kde se letí.. všechno problikává, vodní plochy mizí a objevují se.. síla :D
Tak s tímhle článkem souhlasím naprosto.
http://www.pcgamer.com/fallout-4-good-game-bad-rpg/

Je to dobrá zábavná hra. Ale.
Fakt mě štve ten design questů. I ty které na první pohled vypadají že by mohly být zajímavé se často zvrhnou v přehlídku fetchquestů/kill questů. Např. Silver Shroud. Jako jo, je cool že mám cool vohoz a silver tomíka a můžu mluvit jak postava z komiksu. Ale k čemu to je, když to co říkám není moc vtipné/zajímavé, a všechno co dělám je "jdi tam a zabij všechno". 95% z těch 40 questů co mám zatím udělané byly zabíjecí či donášecí.
@Paul (24.11.2015 13:02): To ani ne, Fallout nikdy nebyl o nějakém Survivalu. Ale New Reno mi přišlo jako příliš velký popkulturní odkaz, borci v saku s Thompsonem.

Když jsem pak něco takového potkal v F4, tak to bylo ještě horší, protože je to vyloženě in your face, kde ve Falloutu 2 jsi byl tak trochu nad věcí...
Hra sotva vyšla a je tu dvanáct stovek komentářů v diskuzi?
To zbytečně zahlcuje DB. Co takhle to automaticky mazat?
@Paul (24.11.2015 13:02): ja mam moc rad mafiansky filmy, ale kdo vi proc, ve hrach tenhle zanr nemusim.

New Vegas bylo herne zabavnejsi nez F3, mělo vic obsahu atd. I když F3 ze vsema peti DLC je taky trochu jina liga nez hrat jen zaklad.

Uprimne přiznávám ze Fallout obecne nemam uplne na nejaky spici oblíbených her. V době kdy vysel první fallout a pote i dvojka jsem PC nemel, hral jsem na Amize a konzolich od Segy, takze jsem se k nemu dostal nekdy az v roce 2001-2 a to byla zrovna doba kdy se zacly masove prosazovat graficky akcelerátory (Geforce 2 atd) a ja hral Deus Exe, Giants nebo Mechwarriora 4 a nejak v tom vsem zmatku Fallout 1+2 uz proste nemel tu silu aby me zaujmul tak jak mel. Bavily me, to ne ze ne, ale uz jim holt u me naveky zustala takova nalepka hry kterou sem tak trochu minul, i když jsem je dohral. Takze to z Bethesda Falloutama mam o dost snazsi:)
@Bodkin (24.11.2015 10:34): mě všechny ty tři lokace bavily jak sviň. Jo, byly dost "ujetý" a nehráli si na nějakou survival konzistenci a chápu že se někomu nelíbily. Já byl ale tehdy z těch mafiánskejch rodin a atmosféry nadšenej .p
New Vegas bylo docela fajn, obvzlast se vsema DLC (nektery jsou opravdu vyborny). Jen ta nevadska poust byla dost nudna, F3 mel podle me zajimavejsi prostředí. A jo z New Rena mam osypky ještě dneska, hnusna a divna lokace. Osobne myslim ze Obsidian zadnej Fallout delat nebude, ted se jim konecne podarilo postavit se na vlastní nohy, a myslim ze se spis budou věnovat vlastní tvorbe nez hram na zakazku. I když me zrovna Pillars moc nenadchly, ale ještě jim dam urcite sanci. Ja je zas tak moc rad nemam, obvzlast me nasrali s Dungeon Siege 3 .
Jo, vystihl to dobře. Ta hra má tunu věcí co mě štve, ale baví hodně. A na bugy jsem zatím moc nenarazil až na těch pár profláklých.

Stejně chci Fallout New Reno od Obsidianu.

@LIUWIL (23.11.2015 17:33): já s tím questem nemám problém, jen jsem ho zatím nedělal, mám tam spoustu jiných co mají přednost. Vždycky někam vlezu že udělám quest a po cestě vemu další tři.