Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Dneska bude instalace a test všeho možnýho :) Já Lucase většinou zabil tak, že jsem v plný rychlosti vjel do tý opravny a buď ho přejel nebo naboural do auta a to ho zabilo a vždy skončila tím mise. Taky po mně šli jednou poldové a já vjel do tý opravny a zatarasil vchod autem napříč a schoval se za Lucase, oni vytáhli brokárny a zabili ho a prý konec mise Lucas zemřel :)
@Sasakr (06.01.2016 18:47): Už si to nepamatuju na 100% ale když jsem asi při čtvrtým dohrání mafie zabil Lucase protože už jsem nevěděl co roupama dělat :) myslím že tam pak zase normálně byl. Na Píta jsem to nezkoušel.
V životě mě nenapadlo střílet na Píta nebo Lucase. Když sundám Lucase, je v další misi zase živej?
@Walome (06.01.2016 16:35): To si nemyslím :D

Mně vadí snad na každé hře něco, proto jsem v životě hrál možná tak pět her :D
Teď jsem třeba váhal, jestli si mám koupit Dishonored, když bylo ve slevě, a stejně jsem si to nakonec nekoupil, protože se mi na tom furt něco nezdálo.
Ale paradoxně mi prostě stačí kvalita a poctivost, ve víc už dneska ani nedoufám. Už se dělají akorát povrchní kraviny, kde je 80% věcí jen vyloženě na efekt a marketing stojí stejně nebo víc než samotná hra, takže i z obyčejné poctivé hry budu skákat dva metry do vzduchu.

A jaké drby kolem KC:D posloucháš?
@Gordon (06.01.2016 16:38): ehm no je to tak jak to je, já za to nemůžu. Možná proto, že slyšim pořád nějaký drby, ze kterých nemám radost. A čím déle to trvá, tím déle poslouchám drby a menší mám radost. A to nadšení které tu bylo před 4 lety prostě postupně vyprchává, za to já nemůžu.
@účet smazán (06.01.2016 14:01): grafika a rozloha jsou mi putna, pro mě bylo podstatné to, co psal na začátcích blogu. Psal tam, co se mu na hrách nelíbí a co by v nich chtěl mít. To znamená odklonit se od běžných konvencí. Zatím jsem neviděl nic, co by mě přesvědčilo o tom, že se chystá revoluce. Klasický vyrábění lesírů, zbraní, jánevimčeho, klasický cutscény sloužící jako úvod pro mise atd. Prostě ZATÍM není venku nic nového.

Na druhou stranu já to nesleduju. Viděl jsem pár videí a chci se už nechat jen příjemně překvapit. Do té hry vkládám pořád velké naděje, ale jak píšu, čím déle jim to trvá, tím větší mám obavy, že se ta vize vzdaluje.
@Walome (06.01.2016 14:00): Tak ta hra vypadá fajn. Grafická stránka super, rozloha světa taky dostatečně velká, neotřelé souboje, propracovaná umělá inteligence a reakce okolí, působivý soundtrack. Už zbývá jen dobrý příběh, ale to je jasné, že ten v alfě nebude.
Mně se líbil White Chamber. Tam se konec lišil podle stylu hraní. (Ale během hry k větvení nedocházelo.)
@účet smazán (06.01.2016 13:17): Nezískám nic :D ale když Peet přebijí, tak ve vzduchu lítá zásobník, páč nemá ruku - a to mě vždycky pobaví. No a Lucas už je jen taková třešnička na dortu.

W2 byl tomu asi nejblíž, ano. Ale jak píšeš, nebylo to ku prospěchu věci. A co se Vávry týče, tam toho už moc nečekám :) čím déle hra nevychází, tím méně mě zajímá.
@Walome (06.01.2016 13:05): Jediná hra, o které vím, kde měla rozhodnutí fakt velký vliv, byl Zaklínač 2. Jenomže tam se stalo přesně to, co je špatně - ta hra kvůli tomu měla menší hloubku, spíš kynula do šířky. Ale zážitek to byl fajn, ne že ne. Vávrovi se snad podaří najít rovnováhu. I když je asi dost limitován tím, kolik má lidí. Jestli je ale dokáže využít efektivně, což se podle mě u ostatních studií moc neděje, máme se na co těšit.

Počkat a proč střílíš Žlutýho Peta a Lucase? Tím nic nezískáš, ne? :D

@účet smazán (06.01.2016 13:01): Přesně tak. Ono slavné rozhodování je téměř vždy jen kosmetické rozhodnutí mezi možností A a B, nehledě na to, že vyústění je vlastně putna (např. Stalker). Až jednou někdo udělá hru, kde hráčovo rozhodnutí má skutečný důsledek na svět/své okolí, tak si budeme moct gratulovat :)

V Mafii je navíc x momentů, kdy si můžeš dělat věci po svém, já třeba vždycky s chutí zastřelím Žlutýho Peeta a Lucase i když si to ani jeden nezaslouží :D stejně tak radši vystřílím přístav, než abych nosil bedny, popřípadě si k Morellovi v misi Bastard se štěstím dovezu prdel autem atd atd. Tohle mě zajímá, volnost během gameplaye a ne jestli se s Triss vyspím nebo ne.
@Walome (06.01.2016 12:56): Však říkám. Já když se nad tím zamyslím, tak mám asi radši hry s jasně daným příběhem, mají pak prostě větší hloubku. Ale musí to být řečeno na rovinu. Ne to dělat jako CDPR, který si na nelinearitě zakládá (je to jejich marketing), ale ve W3 nemůže člověk ovlivnit prakticky nic. V KC:D prý taky nepůjde měnit historie, jen budou různé způsoby, jak se ke konci dopracovat. Je fajn, že to Vávra řekl takhle na rovinu a že neslibuje 36 různých konců a podobné hovadiny.
@účet smazán (28.12.2015 14:12): To musi byt ten vubec nejproflaklejsi a nejotravnejsi bug - jak ma cloveka v takove chvili napadnout, ze ho staci nechat proste vyjet zpatky, az borci vylozi bedny? :)

Tez jsem si to nedavno strihal znova, a na tomhle jsem se nemalo seknul.
@Walome (28.12.2015 12:57): Teď jsem tam měl taky asi bug - pronásledoval jsem ten náklaďák, ale ujel mi až do skladiště, tam jsem to vystřílel, auto ale nešlo otevřít, protože řidič furt jakoby "jel" na místě (asi před ním byla nějaká překážka, mrtvola, nevím). Tak jsem ho zastřelil, ale samozřejmě pořád měl nohu na plynu. Takže náklaďák nemám :D
@mazar1234 (27.12.2015 20:43): Já v Mafii nikdy žádné bugy moc neměl. Uvidím teď, jak to bude na desítkách, to už musím Mafii hrát v okně a roztaženou přes jeden program, jinak nejde spustit. Tak snad se mi vyhnou ty bugy.

Jinak replayabilita Mafie je neskutečná prostě proto, že je to tak kurevsky dobrá hra, kterou si vždycky budu chtít asi ještě zahrát :-)
A detailů je tam hromada. Třeba to, jak jde u Salieriho v kanclu pustit gramofon, jen tak. A takové věci mám ve hrách rád. Zaměření na zbytečné detaily. To dotváří atmosféru stejně jako vizuál a hudba.
Tak to je ta docenená genialita unikátnej replayability hry.

Napr. Arcanum či Fallout 2 ešte pri 5-10 hraní prekvapia objavením niečoho nového, zapadnutý tajný quest, nevyskúšaná reťaz dialógov atď.

Mafia ešte po 20 rokoch pri opakovanom replay ponúkne nové dovtedy nevidené bugy.

To skrátka musí gamerská komunita náležite oceniť.
@Zbyisek (22.11.2015 23:20): Já ho střílím už rovnou, protože mě nebaví se srát s těma bednama :D

Jo takhle. To není nic nového, ale tak třeba vyhazování zásobníků a následný zvuk (bouchnutí o beton, plech atd), to, že zbraně i nábojnice mají svou fyziku a žijí si svým vlastním životem (třeba se kvér skutálí ze schodů), to dodává přestřelkám děsný koule. Auta mají blinkry, na manuál se řídí naprosto jedinečně atd.
Ale co mě letos obzvlášť zase fascinovalo jsou ty detaily v cutscénách při pohybu postav - příklad, Morelo umlátí chlapa co do něj vrazil a pak si jakoby srovná kvádro. Stejně tak Tom, kterej musí Frankovi odemknout zevnitř z auta dveře a takový drobnosti prostě.
Nehledě na to, že když se spolu postavy ve hře baví, tak na sebe i koukají atd atd.
@Walome (22.11.2015 23:15): Ten druhý příklad chyby se mi také opakovaně stal, když jsem Mafii hrál asi před 2 měsíci. Nikdy před tím se mi to asi nestalo. Donutilo mě to poprvé vystřílet celý přístav - jinak to prostě nešlo :-D Nikdy jsem si nemyslel, že vystřílet celý přístav je vůbec možné :-)

Btw. Myslím, že Maximus spíš myslel, ať napíšeš příklady nějakých detailů, kterých sis všiml během hry. Myslím, že tam je těch detailů tolik, že o některých pořád nevím :-) Taky se rád se dozvím o něčem novém.
@Maximus (22.11.2015 21:55):
Jen tak pro radost - máš sledovat náklaďák s nákladem, ale ten nikdy neopustí přístav a stojí a stojí.
Stejná mise - máš odnosit bedny do spediční haly, když to uděláš, začnou po tobě všichni střílet.
Honěj mě policajti, utíkám, tramvaj narazí do policenjního auta, ale projede skrz.
Letiště, Omerta - zdrhající poldové se najednou zblázněj a začnou nabíhat ze všech směrů, místo toho aby stáli na pozicích.

A taky se mi prvně stalo, že jsem si od Vince nevzal zbraně :D už nevím jaká to byla mise, takže mi to asi nezpůsobilo velkej problém.
Tak letošní maraton byl plný bugů, které jsem ve hře nikdy neviděl. Nevím, jestli za to můžou moderní systémy nebo co, ale opravdu zajímavé.
Každopádně jsme letos hráli bez Lucase (vynechali jsme ho i ve dvou posledních misích) a i přesto nám to s pauzama zabralo něco přes 12 hodin - stárneme :)

Ale opět jsem si připomněl, jak je Mafia plná detailů, o kterých se ostatním hrám může jenom zdát.