Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Nebude vadit když tomu dam rovnou 100% když jsem to dohral asi uz 6x, ze ne:) Jestli jsem u nejake hry presvedcenej ze si tech 100% zaslouzi tak to je prave tahle.

Jinak cena krabicovky je nakonec tech 599kc, coz jde. Akorát to ma zase polsko/anglickou krabici (proste cenega)

@sxg (14.01.2016 22:50): to si teda vybral video, ten clovek hejka jak sirena a mutuje, neda se to poslouchat :)

Jinak když si budete vytvaret postavu mejte na pameti ze vaha a velikost postavy tam není jen tak, ovlivnuje nosnost, rychlost behu, spotřebu staminy, obnovovani staminy a v neposledni rade i takove věci jestli vas nejaka letajici potvora uzvedne a odnese nebo to jestli se protahnete nejakou dirou ve stene nebo v zemi. Velke postavy mají také vetsi hitboxy ale třeba dokážou rychleji aktivovat naslapne spinace diky vetsi vaze. Ve hre je také oblast kde fouka silny vitr a mala/lehka postava tam ma vetsi problémy projit nez tezka. Jedna z mala her kde vizualni tvorba postavy ma nejaky vyznam:)
@Paul (11.01.2016 19:55): Pribeh je nahodou dobry, true ending mi prisel vylozene genialni. Ale tak 90% casu je mimo deni a jen plnis nic moc questy jako zaminku k prozkoumavani sveta. Nejaky zajimavejsi side-questik by se ale snad taky nasel.
@Bodkin (11.01.2016 21:22): Ta hra zas tak velka není, navíc v tehle PC verzi mas k dispozici neomezeny portovaci kamen a muzes si koupit/najit portycrystaly které si muzes strategicky rozmístit kam chces a kdykoliv se tam portnout. Hlavni město a vesnice ma portycrystaly automaticky. Napoprvé musíš samo všude po svých. Tyhle věci v první verzi co vysla na konzole nebyli, pridavali to pomoci patchu a ruznych DLC. Ta hra je ted o něco malo pristupnejsi a není tak hardcore.
Jinak ono tam toho zajímavého je hodne, akorát o tom asi nevis. Ta hra je na první pohled dost zmatena, a vyžaduje trochu trpelivosti do ni proniknout.

Jinak ještě něco malo k techickemu stavu PC verze. Jde vlastne o remaster, nikoliv o port 1:1 z konzoli. Textury s vyssim rozlisenim, vetsi vykreslovani objektu, kvalitnejsi stiny, HDR, antialiasing atd. Hra bezi stabilne 60 fps na doporucene sestave na plne detaily, jen doporučuju vypnout DoF (hru nechutnym zpusobem rozmazava a neda se an to koukat) a nastavit HDR na low, protože na high vytvari okolo svetelnych zdroju ošklivou kruhovou svetelnou auru na kterou se taktéž neda koukat, obvzlast v noci. Další prijemna věc je ze daly pryc ten otresnej letterbox který trapil konzolove verze (byl tam kvůli vykonu) a pro nektere lidi (mne to nevdi, protože to je nekdy uzitecne) moznost vypnout kecy pawnu co s vama chodi (mluvi dost a často se opakuji, nektere lidi to irituje)
@Charllize (11.01.2016 20:34): Jo, to byly ty nástěnkové questy, k nějakému příběhovému jsem se nedostal ani na míle. Exploraci úplně žeru, už od prvního Gothica, dost mě kvůli tomu exploru bavil i Fallout 4, jenže tady jsou šílené štreky mezi místy a nic na nich zajímavého není.

JE možný že kolem toho hlavního města je to naráz úplně super, jenže tam jsem po pár hodinách prozkoumávání a questování nedorazil a stihlo mě to naprosto znechutit, tak jsem tady varoval, že co jsem hrál bylo docela ee.
Ono to pujcovani pawnu od ostatních hracu ma svůj důvod. Když se vam takovy zapujceny pawn vrati od nekoho kdo s nim hral prinese vam urcity počet rift crystalu, v zavislosti na tom jak dlouho ho nektery z hracu vyuzival se zvysuje počet tech crystalu. Crystaly jsou dulezite protože vylepsovani pokročilejšího vybaveni a identifikace predmetu vyžaduje prave tyhle crystaly. V offline rezimu se ziskavaji dost mizerne, a snadno se muze stat ze je nebude mit když jsou potřeba. Ale jinak hra jde hrat naprosto v pohode i offline (jde to vypnout a zapnout v options hry), Další věc o kterou v offline rezimu prijdete je online verze Ur dragona, o kterem jsem tu nekde uz tusim psal. Z nej je raritni vybaveni, které z jeho offline verze nejde získat. Ale na Bitterblack Isle (datadisk Dark Arisen) se da najit mnohem lepsi, takze to tak dulezite není. Jinak taky jde proste svojeho pawna zaradit do online databaze aby tam byl, a lidi si ho mohli pujcovat a jen se občas prehodit do online rezimu a vybrat si crystaly, samozrejme je otázka jestli si ho lidi budou pujcovat, je mu třeba updatovat v databazi jeho levelovani a vybaveni atd, když tam budete mit srace co nic nemá a neumi tak si ho nikdo nepujci:)

Ukoly a pribeh jsou OK, pribeh jen není kdovijak obsahly ale ma zajimave vyvrcholeni které je prekvapive a rozhodne to nikoho předem nenapadne. Ale ta hra obecne je hlavne o hrani o kecani a sahodlouhe pribehove vykreslene rozhovory s napojenim na postavy tam fakt hledat nelze.



@Bodkin (11.01.2016 19:22): tak to jsi to moc nehral, a zrejme ani nepochopil ze o tohle tam vůbec nejde:) Tech ukolu tam zas tolik není, pokud clovek nepocita jednoduche ukoly z nástěnky. A ty nadesignovane které mají nejakou příběhovou zapletku nejsou vůbec spatne. Jinak ta hra je delana hlavne pro lidi co radi prozkoumavaji, piplaji se z postavama a maji radi dobře udelane a propracovane souboje, atmosféru a v neposledni rade propracovany herni systém který obsahuje stovky detailu které jinde budete hledat jen tezko.

PS: jinak se uz nejakemu idiotovi podarilo hru ukrást, takze pokud někdo vaha k dispozici je ,,demo,, :)
Hra by mela vyjit i v krabicove verzi a pokud se nic zlého nestane cena by mely byt o dost nižší nez tech 30 euro na steamu, mela by byt za 599 kc. (ale 100% jiste to není, klidne to muzou zmenit, pak by za tuhle cenu zrejme pokryly jen predobjednavky)
@Bodkin (11.01.2016 19:22): a tohle je přesně důvod proč váhám nad koupí a asi se na to vykašlu. Souboják je hezká věc, ale když questy a příběh stojí za vyliž, tak to asi není pro mě.
@Bodkin (11.01.2016 19:22): V pohodě. Dokud není úkol přinést 10 slinivek z vlka, a drop rate je 0.01 slinivky na vlka, tak to ještě jde. Pokud vím, tak "industry standard" byl zabít 30 vlků pro 10 uší.
Já tu jen hodím takové menší varování, nejdříve jsem z toho byl naprosto nadšený, takový mix Gothicu a Dark Souls, jenže... to nakonec bylo akorát o: Zabij 10 vlků, 12 banditů a 8 goblinů. Přines 7 kytek, 14 kůží a tři mušle.

Takže spíše takový... MMO přístup.
@7c (11.01.2016 18:51): Žádná věda v tom není. Jen bych si rád hru projel bez jakékoli vazby na jiné hráče (to platí i u DS a dalších). Prostě zarytý konzervativní sólista, co nechce, aby mu cizí lidi ovlivňovali hru nebo do ní přímo lezli. A ne - nejsem xenofob. :)
@pipboy (11.01.2016 15:11): Protože proto. Hádám :) Asi něco jako lidé vytahující síťový kabel při invazi v Dark Souls.

Jinak se taky docela těším - asi první hra na Steamu, kde využiji preload.
Jsou tam mrte preddefinovanych pawnu, ale proc si upirat ty custom, to netusim.
@Lukaskon (11.01.2016 13:00): Jde to, ale jednak si hru ztížíš a druhak se ochudíš o parádní zážitek. Každý pawn je osobitý, každý je dobrý na něco jiného, má jiné skilly, atd. Je to jako bys byl šéf družiny a vybíral si společníky na výpravu. Navíc je to do hry dobře zapracovaný, doporučuju před odsouzením vyzkoušet ;)
Hra mě dost láká ale obecně mi vadí MP. Dá se to hrát čistě sólo bez jakékoli vazby na jiné hráče?
Kúpené, ale tak to bola z mojej strany samozrejmosť, keď som už nejaký ten rok dozadu podpisoval petíciu za vydanie portu na PC a spamoval som Capcom kde sa dalo :D
@Garret (19.12.2015 23:57): ne tak uplne. Partu tvori celkem 4 postavy, vcetne tebe. Na zacatku hry si vytvoris postavu za kterou budes hrat a k tomu ještě tvojeho pawna (společníka). Zbyle dva do party si muzes (ale nemusíš) pujcit od ostatních hracu. Toho tvého společníka co jsi si vytvoril si zase pujcuji ostatní hraci. Vlastne se klonuje tolikrat kolik hracu o nej ma zajem a zaroven ho mas porad i ty v parte. levelujes pouze ty a tvůj spolecnik, postavy pujcene od hracu neleveluji s tebou ale museji je levelovat jejich majitele. zajimave to je třeba v tom ze když si tvého společníka někdo pujci a třeba s nim pujde do nejakeho dungeonu, delat nejaky úkol nebo zabije urcity druh potvory a ty jsi tam ještě nebyl, tak tvůj spolecnik to uz bude vedet a muze ti poradit co delat v konkretnim ukolu nebo třeba bude zkušeněji bojovat s nepřítelem kterého uz jednou zabijel s jinym hracem.
Dochazi pak k tomu ze se snazis aby tvůj spolecnik byl pokud mozna co nejlepší, aby o nej mělo zajem pokud mozna co nejvic hracu. Muzes pak od nich získat třeba nejaky darek, hodnoceni jak tvůj spolecnik byl dobry, a hlavne ti prinese rift krystaly které se hodi na spoustu uzitecnych věci. Celkem často se stava ze spolecnik je lip vybaveny a udelany nez tvoje hlavni postava, protože tvůj spolecnik je takove tvoje zrcadlo před verejnosti:)
@Garret (19.12.2015 22:43): tak v Dragons Dogma Online to tak je, ze hrajes z zivejma hracema. Ale zatím to je pouze v japonsku a buhvi jestli se to nekdy dostane i do světa.



@montana (19.12.2015 23:08): třeba na to ma Capcom copyright :)

Jsem zvedav jak moc bude hra na PC oblibena, protože pujcovani pawnu stoji a pada na tom kolik to hraje lidi. na konzolich to porad funguje dobře, hra je tam pomerne hodne oblibena. Mam trochu obavu ze ortodoxni rpg PC hraci tomuhle nebudou chtit moc prijit na jmeno, preci jen ten japonskej vliv tam je znat. I když Dark Souls se prosadila dobře, tak snad to bude ok. Taky bude zajimave sledovat kolik generaci bude mit na PC Ur Dragon (drak kterého zabijeji hraci online, a po kazdem zabiti se objevi znovu, ale silnejsi) Na Xboxu 360 ma momentalne generaci 929.
já měl za to, že DD je spíše kooperativní RPG a koukám, že to nemá MP. sem asi něco někde špatně nebo co...
@SilentWolf (19.12.2015 09:58): tak mozny je všechno, ale mam dojem ze vydat to na PS4 a XONE by zrejme stalo Capcom vic penez nez to vydat jen pro PC, a tezko rict jakej by tam o to byl zajem.

Srovnavaci video PS3 vs PC.
https://www.youtube.com/watch?v=-UnxufWhAnQ
Vypada to ze PC verze nebude mit ty pitome cerne pruhy nahore a dole, to byla asi jedina věc která mi na tehle skvele hre pila krev. Ostatne to dava smysl, na PS3 a X360 tam byli kvůli vykonu, konzole tak nemusely pocitat obraz který nahradily cerne pruhy, místo 1280x720 to běželo 1280x608.
Zrejme vyjde i krabicova verze. Jinak je uz Dragons Dogma k predobjednani na steamu za 29.99e, dostupne to bude 15 ledna. Nase obchody uvadeji cenu cca 599kc s dostupnosti 22 ledna (buhvi proc tak pozde)

Slibene věci navíc v PC verzi : 60fps, podpora 4k, vylepsene textury a efekty, par minoritních zmen v options hry, veskera dosud vysla DLC soucasti hry.
Ted se jen modlit aby nezmrvily optimalizaci, ale Capcom většinou dela vyladene porty na PC, tak snad to bude ok.

Pozadavky
Minimální

Operační systém: Windows Vista nebo novější
Procesor: Intel Core i5-660 CPU nebo podobný
Paměť: 4 GB RAM
Grafická karta: Radeon HD 5870 nebo podobná
DirectX: verze 9.0c
Disk: 22 GB volného místa

Doporučene

Operační systém: Windows Vista nebo novější
Procesor: Intel Core i7-4770K nebo podobný
Paměť: 8 GB RAM
Grafická karta: NVIDIA GeForce GTX 760 nebo podobná
DirectX: verze 9.0c
Disk: 22 GB volného místa
Dragons Dogma je aso nejlepší kombinace starych hernich postupu s temi modernimi a pridava plno vlastnich originálních věci. Uz jen tvorba postavy není jen vizualni ale ma přimy dopad na hratelnost.Kuprikladu když si udelate malou postavu tak prolezete dirama ve skalach kam se hromotluk nedostane. Naopak když si udelate svalovce tak ten třeba muze mensi potvory proste chytnout a hodit třeba ze skaly. Ve hre často budete používat lampu, v noci je tma ze neni videt na krok a hodne casti dungeonu je také slabe osvetleno. Vtip je v tom ze do lampy potrebujete olej a když se namočíte ve vode tak lampa zhasne. Taky když uz jste promaceni tak vam ohniva kouzla tolik neublizuji, naopak ledova vam davaji vic poskozeni.
Splhani po vetsich monstrech byva nutne aby jste se dostali k mistu kde je potvora nejzranitelnejsi, třeba u Kyklopa to je samo jeho jedno oko. Pak muze byt třeba ten kyklop opancerovany, takze když mu mlatite do nohy kde ma zeleznou botu tak se vam mec jen odrazi od kovu. Harpyje zase muze lehci postavy chytnout za ramena o odnest nekam pryc, pripdane shodit ze skaly, tlustoprdy nezvedne. Troll třeba zase vztekle reaguje když mate v parte zenskou, vadi mu zenska vune a zacne byt vic agresivnejsi.
Zbrane a vybaveni mají svoji vahu, je to znat při jejich pouzivani, na rychlosti behu a spotrebe staminy. Vetsina potravin se v invetari postupne kazi, maso si můžete nakládat, ma pak vetsi ucinek třeba na hojeni postavy, nebo ma daleko vetsi cenu při prodeji nez maso obycejne.
Ta hra je nabita podobnejma vecma, a pokud ma někdo rad propracovany herni rpg systémy a dobrodruzstvi tak je tohle hra presne pro nej:)

PS: trochu to tady hypuju , tak sorry a mozna to uz nekde někdo cetl, uz jsem to psal jinde..je to jen copy paste. Je třeba aby si to koupilo co nejvic lidi, pro pripadne pokracovani nebo EU verzi DD Online:)
Asi nejlepší rpg co jsem za poslední leta hral, skvele skloubeni hratelnosti ze stare skoly a moderny. Atmosfera a mechaniky hry jsou skvele. Pribeh sice tak trochu hraje druhé housle, ale je podle me dost zajimavy. Sice mam tuseni ze par ortodoxních hracu zapadnich rpg tam asi par věci nerozdycha, ale jejich skoda, pripravi se o něco co je minimalne z 50% zcela originalni, a to se v dnesni době kdy se ve hrach všechno opakuje a inovace aby clovek hledal mikroskopem, jen tak nevidi. Ve hre jsem stravil od jejiho vydani skoro 1000 hodin (samozrejme jsme to hral několikrát, jak na PS3 tak na xboxu 360) a pocit nudy se jaksi nedostavil, a PC verzi si dam zase znova. Ted se jen modlit aby ten port moc nezmrvily, a deluxe verze Dragons Dogma v lednu bude na svete:)
@Maximus (25.09.2015 09:03): Ono, nepocuvaju fanusikov. Hra na zaciatku nemala volbu obtiaznosti napriklad a oni ju v neskorsich updatoch pridali, takze uplne hluchy nie su. Ale ako hovorim, respawn je sucastnou mechaniky tej hry..

Mimochodom, ak by mal niekto zaujem, pred casom som u seba napisal take retrospektivne spominanie na moje hranie Dragons Dogma (PS3 verzia, of course) :) Kedze je to o PS3 verzii nebudem to sem davat do odkazov.

Inak sa tesim aj na high res screenshoty, konecne :) Lebo PS3 robila len to co vidis okolo toho clanku.
@Maximus (24.09.2015 22:27): Takto, isty sposob fast travelu tam je, ale neni to tradicny sposob a dostanes sa k nemu az neskor v hre. Respawn je sucast celej mechaniky hry, takze sotva by sa mohol zmenit. Ako sa hovori - deal with it alebo to nehraj :) Co by bola skoda, pretoze je to vyborna hra. A mimochodom, ten respawn nie je taky hrozny. Ked to hovorim ja, co priam neznasa nezmyselne suboje v RPG, tak na tom mozno nieco bude :)
Skor coho by som sa bal, je kvalita samotneho portu! :)
@Paul (24.09.2015 22:15): Teraz to pozerám a hneď prvá vec čo tomu vyčíta nemám rád ani ja - neustály respawn nepriateľov na tých istých miestach, žiadny fast travel a neustále dlhé behanie, kde sa hrdina stále vyšťaví. Nuž, ja som videl z tej hry len tie boje a to ma láka, snáď mi tie ostatné veci nebudú vadiť až tak veľmi :)

ale ten Arnold ma rozosmial :D
Jedna z hier, ktorú som konzolistom naozaj závidel a podpísal som aj petíciu za PC verziu :) no už sa neviem dočkať